OT-löpinää vol 21

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

OT-löpinää vol 21

Post by Jorisa » Wed Jul 08, 2009 11:06

no alotetaanpas uus ketju taas....

pidin eilen vapaapäivän tietokoneesta ja tulikin sitten oltua hyvin tehokas työpäivän jälkeen korujen saralla.... toi ÄHH-projekti on hauska mauste muutenkin säpinärikkaaseen heinäkuuhun....
Porukassa, mutta yksin.
mustikkainen

Re: OT-löpinää vol 21

Post by mustikkainen » Wed Jul 08, 2009 15:30

Toka! :D

Oli ihan asiaakin... Täällä kun on varmaankin ompelija -ihmisiä, niin kutistuuko puuvillapopliini pesussa? Pitääkö kangas kutistaa ennen leikkaamista? Netistä kun ei tahtonut löytyä tietoa..
just bead it.
Taika

Post by Taika » Wed Jul 08, 2009 15:52

Popliini on aika tymäkkä sidos, mutta puuvilla kutistuu yleensä jonkin verran sidoksesta huolimatta. Mä kastelisin ja höyrysilittäisin ennen leikkaamista varmuuden vuoksi.
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
mustikkainen

Post by mustikkainen » Wed Jul 08, 2009 16:48

Kiitos paljon, Taika! :D Kangas on nyt kasteltu, väriä lähti jonnin verran. :| Pitäisikö kangas muuten kuivata tasossa, vaiko pyykkinarulla?
just bead it.
paradise

Post by paradise » Wed Jul 08, 2009 19:04

Me saatiin vihdoin kone!! Siis oltiin reilu kuukausi kokonaan ilman konetta.. Mies ei kaivannut konetta kun sillä on töissä kone, mutta mä olin tyyliin kesäkuusta asti aika onnetomana (työttömänä kun olen vielä jonkun päivän).. Kävin pari kertaa vanhempien luona konella, mutta en ehtinyt tänne. Nyt on paljon luettavaa.. Ehkä en jaksa vielä tänään kaikkea. :)

Ei mulla muuta...
* Käsityöläinen
* Itsenäinen Herbalife-jälleenmyyjä
* Oriflame-kauneuskonsultti
* Avon-kauneuskonsultti
* Itsenäinen ihonhoitokonsultti, Mary Kay (R)
Jorisa

Post by Jorisa » Wed Jul 08, 2009 22:03

blueberry wrote:Kiitos paljon, Taika! :D Kangas on nyt kasteltu, väriä lähti jonnin verran. :| Pitäisikö kangas muuten kuivata tasossa, vaiko pyykkinarulla?
se on aivan sama miten sää sen kuivaat, silittää se tarttee joka tapauksessa tarttee, kai...

Mää teen aina niin, ennen ku alan tekkeen mistään kankaasta mittää, ni heitän ne pyykkikonneeseen ja 40 astetta ja annan pyöriä sielä. Jos kangas menee siinä pilalle, eipä oo ainakaan tuhraantunu sitte ompelutunnit.

Mää oon senvert laiska, että kaikki tarttee saara pestyy konees ja normaalissa pesussa, ei mitää hianopesui....
Porukassa, mutta yksin.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed Jul 08, 2009 22:41

Vihdoin oman koneen ääressä! Olipa kamala kokemus kun kone hajosi.. oli kuulemma käynnistys mäjähtänyt rikki. Nyt ehkä (kaikki sormet ja varpaat ristiin) kaikki taas toimii. Uusi kuvankäsittelyohjelma vaatii tarkkaa tutustumista ennen kuin opin taas käyttämään sitä.. *huoh* Tän pitäis nyt olla helpompi ja kevyempi koneen pyöritellä kuin se entinen. Ja eikun sinne purkamaan maalla otettuja kuvia :lol:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Amalia
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Amalia » Wed Jul 08, 2009 23:02

Huomasin just tuolta sivun alareunasta, että Aikku on täyttänyt tänään tasapyöreitä. Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan.....
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu Jul 09, 2009 8:28

Jorisa wrote:se on aivan sama miten sää sen kuivaat, silittää se tarttee joka tapauksessa tarttee, kai...

Mää teen aina niin, ennen ku alan tekkeen mistään kankaasta mittää, ni heitän ne pyykkikonneeseen ja 40 astetta ja annan pyöriä sielä. Jos kangas menee siinä pilalle, eipä oo ainakaan tuhraantunu sitte ompelutunnit.

Mää oon senvert laiska, että kaikki tarttee saara pestyy konees ja normaalissa pesussa, ei mitää hianopesui....
Kangas on jo kuiva, mutta kiitos silti vastauksesta. Jep, voipi olla että ei tuo kangas kestä kovin kauaa ainakaan värin puolesta. Toisaalta siitä tulee hame, ja niitä tulee harvemmin käytettyä. (:
just bead it.
HLS

Post by HLS » Thu Jul 09, 2009 10:36

KUKA ON HÄVITTÄNYT MUN KAMERAN JALUSTAN?????
:evil: :evil: :evil:

Mää en löydä sitä mistään ja koruja odottaa kuvaamista...... Määenalanytyhtäänmitään.................
aikku

Post by aikku » Thu Jul 09, 2009 11:54

Kiitos, Amalia :)
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Jul 09, 2009 13:52

Onnea aikku jälkijättöisesti! En ollut tajunnutkaan että etusivulla on tuollainen toiminto, vau. Mitähän kaikkea muuta täältä vielä löytyy :shock:

Laitanpa karhukeskustelun jatkeeksi tänne vielä tämän, mielestäni kaunis ja koskettava juttu joka kiteyttää hyvin täkäläisten tunnelmia ja avaa näkökulmia moneen asiaan: NÄKÖKULMA: Imatralainen Vesa Tonder muistelee karhun surmaamaa ystäväänsä.

Tänään oli Joutsenossa poliisi hälytysvalmiudessa, kun karhu liikkui 6-tien ja rautatien välisellä alueella jossa on paljon asutusta. Onneksi tämä nalle taisi päättää lähteä väljemmille alueille, partiot on nyt ilmeisesti purettu.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Miilia

Post by Miilia » Thu Jul 09, 2009 15:53

Eilinen reissu Torsansalon perämetsiin veti mehut niin ettei illalla jaksanut enää kättänsä nostaa. Eikä ollut uusia karhun jälkiä navetan kulmilla, Ihan varmuuden vuoksi kuitenkin huutelin aina välillä jotain siinä pellon laitaa muksujen kanssa kävellessä... Sen sijaan metsämansikoita oli, ja itikoita ja paarmoja. Ja lakkakiisseliä, jos ei muuta syytä ole silloin tällöin käydä isäänsä katsomassa niin se lakkakiisseli...nam...

Asuin itse Ruokolahdella -98, tunnelma kylällä oli kohtalaisen synkkä tuolloin, voi vain toivoa ettei tuo toistukaan seuraavaan sataan vuoteen, vaikka tällä hetkellä näyttää kyllä vähän huonolta...
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
@nia

Post by @nia » Thu Jul 09, 2009 17:08

Mikä on se nettikauppa, mistä olette tilanneet niitä kynsienkoristelujuttuja? En minä itselleni, ei ole kynsiä eikä paljon ehjiä sormiakaan. Mainitsin tyttärelle teidän kehuneen ostoksianne, ja pyysi kysymään ja kertomaan. Muistan itsekin käyneeni sivuilla jonkin kerran, mutta ei ollut ihan mun juttu vaikka kauhean ihania juttui siellä olikin, joten en laittanut osoitetta talteen. Siis se paikka, missä toimitukset pelaa :wink:
- @nia -
Amalia

Post by Amalia » Thu Jul 09, 2009 18:05

Täältähän niitä www.cesarsshop.fi
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
Locked