OT-löpinää vol 21

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol 21

Post by Jorisa » Fri Jul 31, 2009 9:28

Kiitos HLS!

Hyvää lomaa sullekkin! :nod:
Porukassa, mutta yksin.
Piritta

Post by Piritta » Fri Jul 31, 2009 9:37

Mulla alkaa loma muutaman tunnin päästä! :jippii: On sitä koko kesä odotettukin! Ja ihan sama vaikka satais pikku-ukkoja, sillä loma menee rempatessa, koruillessa ja kyläillessä ja muutama eka päivä ihan vaan ollessa! Mä olen ollut viimeiset pari kuukautta niiiiin loman tarpeessa ja nyt se vihdoinkin alkaa!! :D

Hyvää lomaa kaikille muillekin lomalaisille ja työniloa niille joilla lomat on jo pidetty :kieli:
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Fri Jul 31, 2009 10:02

HLS wrote: Huomenna on elomarkkinat täällä omalla kirkonkylällä...
Jaa, pitäisköhän sitä ajella huomenissa sit sinne päin??? Oon nimittäin oikeesti käyny Sauvossa viimeks vuonna 1984... parina viime vuonna on tullut ajettua vaan siitä ohi matkalla Kasnäsiin.
HLS wrote:...ja viikon päästä suunnataan Tampereelle adoptioperheiden tapaamiseen.
Siellä saatat tavata mun yhden vanhan koulukaverin, luulen mä... Helillä on muistaakseni adoptiokaksoset. :D
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
anzu

Post by anzu » Fri Jul 31, 2009 10:49

HYVVVÄÄ KAFFEETA KUPISSA!
Tää on niitä aamuja taas ku kolottaa jokaista ruumiin osaa mikä löytyy liikkumasta. Hiottiin ja maalaatiin eilen jokkiskotteroa. Mä siis hioin ja ukko maalas. Niin ny on selekä jumissa, käsi jumissa, perse jumissa jne. Sitte viel tuhertelin rumia kuvia autoon pensselillä. Iltasella viel tekasteen yks puukuorma peräkärryyn ja siitäki meni lisää paikat jumiin.
Nyt pitäs valmistella huomisia kierikin markkinoita, meen myymää ja tekemää koruja sinne. Muttako jotenki ei lähre käyntii :(
-anzu
tinka

Post by tinka » Fri Jul 31, 2009 12:30

Ja se Lahden kurssivahvistus tuli :jippii:
Eka viikko kultasepän oppeja ja toka hopeasepän oppeja.
Onneksi oli tuo karttaki mukana, ettei mee hukkaan. :jippii:

On jotenki itelläki aikaansaamaton olo ja tekis mieli tehä kaikkea muuta ku töitä :nod:
Mutta ei auta, ku niitä ei kukaan muu tee.

Lapsetki on tänään sulassa sovussa toistaiseksi olleet :mrgreen:
Ja miehellä on Halitauti :love: Ihana mies :love:
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Fri Jul 31, 2009 16:15

Heleijaa, Tinka!!! Onnittelut siitä kurssivarmennuksesta! :jippii:

Joko saa lopettaa työt tältä viikolta ja alottaa viikonlopun??? Yks koruprojekti odottaa tossa pöydänkulmalla ja huutaa, et nyt on leipätyön tältä viikolta loputtava... :shock:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Ulla

Post by Ulla » Fri Jul 31, 2009 16:27

Täällä sataa kaatamalla ja on ihan pimeää ja ukkostaakin! Ja minä kun ajattelin lähteä ekana työpäivänä aikaisin kotiin! Ei kyllä tee mieli tuonne kastumaan. :'(
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
rinsessa
löytänyt aidot helmet

Post by rinsessa » Fri Jul 31, 2009 16:38

Mulle kävi aamulla nolosti, kun hetin koiralle palloa terassilta. Mun ranteessa oli Thaimaasta ostettu prehniitti-koru, 10mm tosi kauniin kirjavia helmiä kumilankaan tehtynä. Niin eikös se perkule katkennut kesken heiton, ja jokainen helmi karkasi terassin lautojen välistä terassin alle :grrr: Siellä nyt sitten ovat maailman tappiin asti.
Partaska

Post by Partaska » Fri Jul 31, 2009 16:44

Sunnuntaina taas Forssaan!!!!! Onkos joku muukin tulossa Pilvenmäen raviradalle töllisteleen ameriikan rautoja ja niitä euro rautoja?...mä tulen taas "edustus"emännäksi kirkkaan keltasen avo golfin mukana...voi olla vinkee näky kun auto on kirkkaan keltanen (kaukaa katsottuna, läheltä näkee et kuinka vuodet ovat syöneet maalia ja rautaa) ja apukuskin tukka kirkkaan pinkki. Et jos joku näkee tämän yhdistelmän niin se olen mä...morjestaa saa ja ihan jutulle asti voi tulla tai kättään heilauttaa.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Virpi

Post by Virpi » Fri Jul 31, 2009 16:59

Ulla wrote:Täällä sataa kaatamalla ja on ihan pimeää ja ukkostaakin! Ja minä kun ajattelin lähteä ekana työpäivänä aikaisin kotiin! Ei kyllä tee mieli tuonne kastumaan. :'(
Samasta syystä nalkissa hieman toisella laidalla kaupunkia. Eikä ole edes kamera mukana, kun kerrankin salamoi. Höh!

Vaan ei on uskaltauduttava ratikkapysäkille, kun sadetutkan mukaan kuivaa on kenties vasta aamuyöllä - jos silloinkaan.
tinka

Post by tinka » Fri Jul 31, 2009 17:07

Aiaiaiai :cry:
Niska jäykkänä täällä yritän saaha jotain tehtyä.... ku tuolla patiolla töitä tein, niin ampijaakko kävi tuikkaan niskaan.
Kyypakkaus heti naamariin ja sokeripalalla imin einimpiä myrkkyjä ja pakasteesta löytyi sopivasti ruisjuuritaikinakuppi, jolla sitte aikani jäädyttelin ja viimesimpänä tupla-annos särkylääkettä.
Vähän pökkyrä olo. Vieläki niska tulessa.

No siitä ku selvisin, niin toiseks vanhin poika alko huutaan, ku sitä sitten tuikkas käteen.
Varmaan se yks ja ainoa saamarin ampijaakko, ku muita ei oo näkyny koko kesänä.

Josko ei piipaa-autoa tarvis soittaa.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Fri Jul 31, 2009 18:50

Ampiaisen pisto kyllä sattuu! Joskus monta vuotta sitten mulla pisti olkapäähän, oli monta päivää pistokohdan ympärillä semmoinen hassu rengas.. (ja mitenköhän tämä liittyi asiaan...?)

Täällä on satanut n. iltapäivästä alkaen.. Aina kun sataa, tulee eräänlainen masennus.. Sateesta tulee mieleen syksy, ja syksystä viime vuoden syksy, ja se mitä tapahtui. Tänään olisi itseasiassa ollut isän ja äidin hääpäivä... :cry:

Mutta onneksi helmilaatikkoni aarteet, jotka sain sshy:ltä, piristävät. Tänään tuli suunniteltua juurikin sshy:n helmistä valmiiksi yksi kaulakoru, mutta minulla ei ole enää jäljellä 49 säikeistä koruvaijeria. Hieman arveluttaa käyttää 7 säikeistä painavahkoiden (?) ja hopean kanssa.. Äh, pitäisikö sitten taas sitä vaijeria jostakin tilata. Ei jaksaisi odottaa.
Kiitos, helpotti.
just bead it.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Jul 31, 2009 19:32

Vois olla mustikkainen hyvä jos keksisit täksi syksyksi jotain ihan uutta ja mielenkiintoista, mikä muuttaisi syksyn vähitellen ihan tavalliseksi vuodenajaksi ja toisi iloakin elämään. Toki saa ja pitääkin muistella, mutta elämässä on hyvä olla muutakin sisältöä ettei pääse masentamaan liikaa. Aloita vaikka kissa-agility :D Ei aavistustakaan onko sellaista, kissaihmisenä veikkaan että ainakin se olisi tosi vaativa harrastus :lol:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Heluna
löytänyt aidot helmet

Post by Heluna » Fri Jul 31, 2009 19:53

Nunnuli, sinä liköörivelho, ois kysyttävää :D Sun ohjeistas innostuneena tahtois kokeilla. Sellaista vain tuumailin että tarttooko marjat peraata vai voiko laittaa roteineen? Tuliskohan niistä makua viinaan :raaps: Ja voihan tuon säilyttää huoneenlämmössä valmistusaikana? Kaiketi...

:raaps:
HLS

Post by HLS » Fri Jul 31, 2009 20:15

PikkuMyy wrote:
HLS wrote: Huomenna on elomarkkinat täällä omalla kirkonkylällä...
Jaa, pitäisköhän sitä ajella huomenissa sit sinne päin??? Oon nimittäin oikeesti käyny Sauvossa viimeks vuonna 1984... parina viime vuonna on tullut ajettua vaan siitä ohi matkalla Kasnäsiin.
HLS wrote:...ja viikon päästä suunnataan Tampereelle adoptioperheiden tapaamiseen.
Siellä saatat tavata mun yhden vanhan koulukaverin, luulen mä... Helillä on muistaakseni adoptiokaksoset. :D
Tervetulloo vaan! Ja nyppää hihasta jos kohdalle satut. Minä olen tällainen vaalee ja iso ja käsipuolessa kaunis tumma tyttö :)
Onko ystävättäresi kaksoset Kiinasta? Jos on niin tiedän perheen kun ovat ainoot kiinatar-kaksoset Suomessa :) Muistan jopa olleeni mieheni kanssa Tallinnassa lomalla kun saivat tiedon lapsista... sana kiiri mun kännykkään sinne asti kun oli niin uskomaton tapahtuma Suomessa :) Ja meitin likka on varsin saman ikäinen kakosten kanssa.

Nyt on korva täynnä vettä.... sukeltelu on aikuisiällä vaarallista :) Liottiin niin että oltiin jalanpohjia myöten rusinoina. Tyttö oppi kellumaan selällään ilman kellukkeita. Syömässä käytiin Denniksessä ja jätskillä siinä ihanassa italialaispaikassa Foorumissa. Tytölle Marimekosta se taskumekko ja mulle pressokupit Indiskasta :)
Locked