OT-löpinää vol 21

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Amalia
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol 21

Post by Amalia » Thu Aug 13, 2009 10:05

HLS wrote:Apteekista kyselin myös rikkimaksaa ja hohkakivijauhetta ja pyörittelivät vaan silmiään.... Eli ei siis saa ainakaan Sauvosta :)
Ostin rikkimaksaa turusta yliopistonapteekista. (Halosta vastapäätä) Se oli tilaustavaraa ja piti tehdä uus reissu myöhemmin. Mut jos vaikka saisi tilattua soittamalla ja haettua sitten kun on turkuun asiaa. Tosin mäkin voin sulle lähettää nokareen kyseistä ainetta, niin pääset kokeilemaan. Jos kiinnostaa niin laita yv:tä. Tota hohkakivijauhetta oon kysynyt ainakin kymmenestä apteekista, ei oo??
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
PikkuMyy
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by PikkuMyy » Thu Aug 13, 2009 10:26

hopea wrote:Voitaisiinko sopia , ettei Helmetti ole jatkossa kahden osapuolen minkäänlaisten keskinäisten riitojen taistelupaikka. Jotenkin hyvin noloa joutua foorumilaisena pakosta sivusta seuraamaan tällaista. :grrr: :| :roll: :huh:
Mää ainakin sovin näin. :nod:

Vaan sitten asiasta parkettilattiaan... Met olemma ostaneet miehen kanssa paritalon puolikkaan, ja siinä on parkettilattiat kaikkialla (no, paitsi tietty pesutiloissa ja kellarikerroksen ns. askarteluhuoneessa josta meille tulee jumppahuone). Viime yönä olin jälleen kerran keskellä yötä hereillä, kun mieleen tuli kuinka painava mun nykyinen työtuoli on. Se nimittäin on niin painava, että siitä jää montut tollaseen UPOFloorin muovimattoon. Aloinpa siinä sitten pohtimaan, että miten käy parketin, kun samainen tuoli tuupataan sen päälle, ja mä vielä istun siinä sen 8-tuntisen työpäivän sekä vielä tovin koruja näperrelläkseni??? En tahtois työhuoneeseeni oikeestaan mitään mattoa, että työtuoli rullais vapaana - vaan jos siinä rullaamisessa on parketin pilaamisen vaara, niin millä mä sen suojaan? Onko mun kuitenkin otettava matto, kun mitään kumisia suojamattoja en haluis parketille? Vai kestääkö parketti ilman mattoa?
Muuten en kyselisi, mutta kun tuo työtuoli on oikeesti sellanen painava toimistotuoli, eikä sellasesta mulla ole parketilla kokemusta. Tollasen tavallisen ns. koululaistuolin parketti kyllä kestää, mut ne onkin varmaan 2/3 osaa kevyempiä kuin mun tuoli...

Että tälläsiä tänään...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Piitu

Post by Piitu » Thu Aug 13, 2009 10:33

Meillä meni neidin huoneessa parketti ihan naarmuille ja koloille hyvälaatuisesta toimistotuolista.
Maton kanssa vaikea toimia rullaavalla tuolilla. En kyllä keksi mitään järkevää tapaa suojata kuin että käviskö joku parketin värinen muovimatto siihen tuolin alle. Entä tuolin vaihto sellaiseen jossa ei ole rullia?
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Pivili
korukivikasan keskellä

Post by Pivili » Thu Aug 13, 2009 10:39

Hyvin vähän kokemuksia parkettilattiasta, mutta... Sen mitä olen muiden huusholleissa parkettia seurannut parketti kestää painon puolesta melkein sen mitä lattian ruoteetkin. Pinnan saa helposti pilalle jos rullailee hiekkaa, joka naarmuttaa lakkauksen tai koira vetää rallia usein vasta leikatuine (lue :terävine) kynsineen.
Mielestäni kunnossa oleva lakkaus parketissa suojaa vallan mahdottomasti ja vastaavasti se lakkaus on tosi kaameen näkönen paljon ennen kuin itse parkitin puuaines joutuu kärsimään.
Viisaammat taas vastaa täyspäisempiä...

Kats... olin hidas ja mun sivusta tehty empiirinen tutkimus antaa eri "tuloksen kuin Piitun kokemus...
nimata
suunnittelee Balin-matkaa

Post by nimata » Thu Aug 13, 2009 10:42

PikkuMyy, meillä on työtuolien alla työhuoneessa ja pojan huoneessa lattian suojana sellainen Ikeasta ostettu läpinäkyvä KOLON-lattiasuojus (http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/44881100).
Olemme olleet tyytyväisiä, ei jälkiä lattiassa. Ei oikeastaan huomaakaan katsomalla, että suoja on lattialla.
In Omnia Paratus
Simavi

Post by Simavi » Thu Aug 13, 2009 11:06

Nyt on kuulkaas maailmankirjat sekasin kun yritin paikalliseen neuvolaan soittaa eikä kukaan vastannu soittoaikana. Noh, sitte soitin terveyskeskuksen puolelle minne ei normaalisti ikinä pääse. Niin sinne pääsi heti ja sai ajan heti :shock: :shock:
En kuulkaas muista koska viimeksi olis ajan varaaminen lääkärille käyny noin helposti :shock:
Ja aurinko paistaa taas pilvettömältä taivaalta :jippii:
Ja nuorempi poika laulelee että musta tulee isona afronautti... Mikä lie sekin :lol:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
STP
lasihelmien lumoissa

Post by STP » Thu Aug 13, 2009 11:08

Työtuolin renkaita voisi koittaa vaihtaa erilaisiksi. Eilen satuin Bauhausissa kattelemaan just noita "irtorenkaita" työtasojen ja tuolien alle ja siellä oli muutama sellainen vähän pehmeämmästä materiaalista valmistettu rengasmalli jos nykyiset on sellaista kovaa muovia niinkuin yleensä ovat. Vaihtamiseen voi tietty joutua vähän askartelemaan ja saattaapa jonkun voimasanankin joutua lausumaan :wink:
Piita

Post by Piita » Thu Aug 13, 2009 11:10

Kylläpäs tuli pyöriteltyä silmiä näitä lukiessani... :huh: :shock: :roll: Olen samaa mieltä kuin hopea ja muut että tämä ei ole oikea paikka puida henkilökohtaisia riitoja.
Tiuski tuolla aiemmin oli kirjoitellut viisaita johon on helppo yhtyä. Mutta en halua puuttua tuohon asiaan sen enempää kun tuntuu kummallakin osapuolella olevan petrattavaa eikä asia minulle kuulu.
Henki on muuttunut, onneksi pääosin täällä keskustellaan asiallisesti vaikeistakin asioista. Joskus joku pimahtaa, mutta ei ole tainnut kukaan täysin hanskoja tiskiin heittää.
Netti etiketti kun pidetään mielessä niin hyvin pärjää ja sillä että antaa pikkasen tunteiden viilentyä ja lukee uudelleen läpi ennenkuin tekstinsä julkaisee!
Itse tulee joskus kirjoitettua kirpakkaaseenkin sävyyn mutte luen tekstin sitten läpi ja jätän julkaisematta. Eikä ole kertaakaan kaduttanut että en julkaissutkaan... :wink:
Kun sillä negatiivisella kirjoittelulla ei kuitenkaan voita mitään. Mutta jokainen täällä ollaan omia persooniamme! Ja se jos mikä tuli Padasjoen miitissä huomattua!

Tuntui että kaikki ne immeiset olivat tuttuja vaikka suurimman osan tapasi ensimmäistä kertaa! Ei tullut oikeastaan yhtään yllätystä, kaikki olivat ihan samoja immeisiä livenä kuin täällä nikkien takana! Oli ihana huomata se, ja varmistui vain se että täällä ihmiset ovat omina itsenään. Se taas tuo tänne sitä yhteenkuuluvuutta ja rikkautta! :love:
Partaskan viimonen lause pitää niin paikkansa, yhdyn noihin sanoihin niin kuin Sisterikin. :wink:
siis tämä: Ou well i dont care...i just make jewelry!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
anzu

Post by anzu » Thu Aug 13, 2009 11:13

Mun kontaktimuovi on varastettu! Pitäs alakaa tekee pääkallomuottii, että pääsöö maalailee jokkisautoo nättejä tyttömäisiä piirustuksia, niin ei sitte mistä ottaa. PRKL!
-anzu
DIS
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Post by DIS » Thu Aug 13, 2009 11:22

Täysin samaa mieltä Piitan ja muidenkin kanssa tästä nettikäyttäytymisestä.
Tovin jo kauhistelin, että alkaa meno olla jo kuin Hevostalli.netissä konsanaan. Riidellään siitä onko islanninhevonen hevonen vai poni, pitääkö hevosia loimittaa vai ei yms. täysin turhanpäiväistä keskustelua. Nykyään en enää käykään ollenkaan lukemassa ko keskustelupalstaa.
Ja islanninhevonen on sitten hevonen eikä poni, ihan virallisestikin. Se on rakenteeltaan hevosen mallinen, ei ponin ja siksi se jaksaa kantaa raskaitakin taakkoja (=aikuista painavaakin ratsastajaa, kuten minä :D ), vaikka onkin pienikokoinen.

Mulla alkoi työhuoneen MUOVIMATTO kupruileen työtuolin alla! Ostin siihen sitten ihan tavallisen pyöreän 100 cm halkaisijaltaan olevan maton. Mahtuu just pyöriin tuolilla maton päällä.
- dis -
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu Aug 13, 2009 11:27

Anzu: en tunnusta!

Simavi: Afronautti on tietenkin astronautti, jolla on afrokampaus?

nimata, Pivili, Piitu, STP ja DIS: kiitokset kokemuksistanne, empiirisistä tutkimuksistanne ja mielipiteistänne. Taitaa tuo IKEAn alusta houkuttaa... täytyy nyt ensin kattoa että miten se koko työpöytäsysteemi järjestäytyy - tarviiko rullailla 'oikeiden töiden' pöydän äärestä kauaskin korujen pariin, vai saako ne lähekkäin.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

paula@silbii.com
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Aug 13, 2009 11:45

Ja sitten itse Asiaan: Mihin ihmeeseen sä oot Myy muuttamassa? Toivottavasti ei ole kovin kaukana tämä paritalon puolikas. En mä pärjää jos te ette Epun kanssa asukaan enää täällä mun kainalossa. :shock:

Anzu.. käy ostamassa uus muovi. Sillä lailla se vanhakin sitten löytyy :nod:

Lääkkeet taas ottamatta kun tukka lähtee päästä.. millä ihmeellä ne muistais ottaa ajallaan? :roll:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Emilia
Swarovski-kuumeessa

Post by Emilia » Thu Aug 13, 2009 11:45

Hohkakivijauhetta löytyi vielä ainakin vuosi sitten Tampereen yliopistollisesta apteekista :nod:
Tosin ei tainnu olla kovin tuttu aine, kun koko henkilökunta yhdessä sitä mulle pitkään etsiskeli jostakin kellarin perukoilta.. :D
Terttu

Post by Terttu » Thu Aug 13, 2009 12:40

Mä oon käyny täällä jo pari kertaa ja aloittanut ja pyyhkinyt pois mutta ei se auta. Tän vielä tahon sanoa. Musta on erittäin ikävää, että keskustelut menee toisinaan tuohon suuntaan mitä tuo aiempi tapaus oli. Saanen sanoa oman pienen mielipiteeni, että tälläisen pienen helmettiläisen mielessä on ehtinyt tässä käydä sekin, onko kaikki suomalaiset helmikauppiaat ythä :sensuroitu: kun nuo muutama. Pysyn kaikesta huolimatta uskossani, että eivät oo!
Mut se siitä!!!

Parkettilattia! Sisustaminen. PUUlattia! Sisustaminen! :jippii: Aah, hitto! Miks on vaan nää vanhat hikiset vuokrakämpän nurkan ja nekin kaikki sotkussa, ettei niitäkään voi budjettiperttinä sisustaa jotenkin uusiks! :'( Tai siis vois. Mut eka pitäis siivoo. Ja sit vasta. Ja se siivous ei nappaa niin yhtään! :lol:
Oon viime aikoina alkanut viihtyä entistä enemmän helmi- ja korttiblogien lisäksi sisustusblogeissa ja kiertänyt toisinaan nettihuonekalukauppoja ja ties mitä ja ihaillut ja huokaillut ja mä tahtoo kans tehdä! Ehkä vielä joku kaunis päivä! :huh:
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu Aug 13, 2009 12:48

Nunnuli wrote:Ja sitten itse Asiaan: Mihin ihmeeseen sä oot Myy muuttamassa? Toivottavasti ei ole kovin kaukana tämä paritalon puolikas. En mä pärjää jos te ette Epun kanssa asukaan enää täällä mun kainalossa. :shock:
Kyllä sä pärjäät. Eikä me kauas muuteta, tohon Nummeen vaan.

paula@silbii.com
Locked