Mitä koruja teet mieluiten - äänestys

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Millaisia koruja teet mieluiten?

Sormuksia
1
1%
Korvakoruja
13
15%
Rannekoruja
43
51%
Nilkkakoruja
0
No votes
Kaulakoruja
26
31%
Lävistyskoruja
0
No votes
Jotain ihan muuta
1
1%

Total votes: 84
Asta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Mitä koruja teet mieluiten - äänestys

Post by Asta » Fri Jul 31, 2009 22:14

Tuli vaan mieleeni tehdä tällainen kysely, kun tykkään kovasti tehdä kaulakoruja, vaikka en niitä edes käytä. Kaulassa roikkuu vaihtoehtoisesti yksi vuorikristalli ketjussa tai spektroliitti ketjussa. Ihmetyttää, miksi sitten on himo kieputella helmiä hopealankaan, vaikka en itse sellaista edes käyttäisi. Onkos muilla samanlaisia kokemuksia?
:shock:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
kompiainen

Re: Mitä koruja teet mieluiten - äänestys

Post by kompiainen » Fri Jul 31, 2009 22:18

Suosikkia kahden väliltä on vaikea valita: rannekorut ja korvikset on sellaisia. Valitsin kuitenkin rannekorut. Välillä pitää pakottaa itsensä tekemään kaulakoruja... Miksiköhän?

Niin ja rintaneulat on kans kivoja, mutta en itse osaa käyttää, niin niitä ei kamalasti ole tullut tehtyä.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Asta

Post by Asta » Fri Jul 31, 2009 22:29

Joo, ja jos katsoo vaikka Luxonian vuosikilpailujen satoa, missään ei ole sanottu, että pitää olla kaulakoru, mutta lähes poikkeuksetta ne ovat niitä. Muistan edellisvuosilta Bambolat ja Kannut, mutta enimmäkseen muistiin tulee kaulakoruja. Mielenkiintoista. :nod:
Ja joka kerta kun painan hiiren näppäintä, se kaksoisnäpäyttää itsekseen. Sorppa, jos viesteihin tulee kaksoishymiöitä.
William Blake
Asta

Post by Asta » Fri Jul 31, 2009 22:30

Joo, ja jos katsoo vaikka Luxonian vuosikilpailujen satoa, missään ei ole sanottu, että pitää olla kaulakoru, mutta lähes poikkeuksetta ne ovat niitä. Muistan edellisvuosilta Bambolat ja Kannut, mutta enimmäkseen muistiin tulee kaulakoruja. Mielenkiintoista. :nod:
Ja joka kerta kun painan hiiren näppäintä, se kaksoisnäpäyttää itsekseen. Sorppa, jos viesteihin tulee kaksoishymiöitä.
William Blake
Asta

Post by Asta » Fri Jul 31, 2009 22:39

Tulikin kaksoisvastaus tuosta send-näpäytyksestä. Eikä minulla ole oikeutta poistaa tuota ylimääräistä postausta, sanoo ohjelmisto, kun yritän. :shock:
William Blake
Turkoosi

Post by Turkoosi » Fri Jul 31, 2009 22:48

Rannekoruja. Teen koruja lähinnä itselleni ja viittävaille NERIK helmiäkin malttaa käyttää rannekoruihin kun niitä voi aina välillä vaivihkaa katsella ja hipelöidä ranteessa. Sitäpaitsi niihin saa helpommin käytettyä jämähelmiä ja muita yksittäiskappaleita. Ja rannekoruja minun tulee käytettyä eniten, @nia perustelee blogissaan erinomaisesti miksi just rannekoruille on käyttöä :D .
kompiainen

Post by kompiainen » Fri Jul 31, 2009 22:51

Mutta... Jonkun verran koruja myyjäisissä myyneenä, rannekorut ei ole se myyvin artikkeli. Ihminen ostaa joko ensin kaulakorun tai korvikset ja melko monesti ottaa sen jälkeen yhteyttä, saadakseen settiin puuttuvia osia. Ei ymmärrä rannekoruihminen ei.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
patina

Post by patina » Fri Jul 31, 2009 23:00

Mulla tulee tehtyä ehdottomasti eniten kaulakoruja, vaikka itse harvoin mitään kaulassani killutan... ei sen puoleen, en pidä myöskään rannekoruja, vain korviksia ja sormuksia...
Kaulakoruissa ehkä kiehtoo se, että niistä saa todella monipuolisia ja haastavia eri tekniikoilla...ja ne on niin esillä, ollessaan juuri kaulalla... :roll: :mrgreen: ... olipa sekavasti ilmastu, mutta menköön :wink:
Maasta se pienikin ponnistaa...
Piritta

Post by Piritta » Fri Jul 31, 2009 23:06

Mun tulee myös tehtyä kaikista helpoiten rannekoruja. Saatan suunnitella kaulakorua, mutta sitten kuitenkin alan tekemään rannekorua... Korvakoruja en tee juuri koskaan. En itse käytä korvakoruja ja en oikein osaa edes ajatella, että millaisia ne voisivat olla. Sormuksia tekisin mielelläni, mutta vielä ei ole kaikki tarvittavat työkalut kasassa.
Jorisa

Post by Jorisa » Fri Jul 31, 2009 23:16

ehdottomasti korvikset. Korvikset valmistuu nopsasti ja sit taas niit mä killutan korvissani aina....

mä oon sellanen hätähousu, et nopeeta tarttee saada valmsta, joten korvikset on sellanen juttu joka on mun juttuni.
Porukassa, mutta yksin.
HLS

Post by HLS » Fri Jul 31, 2009 23:22

Rannekoruja ehdottomasti!
Nuukana ihmisena raaskin käyttää niihin kalliimpia materiaaleja... hoppeet on niin kalliita, ne sellaiset välihelmet... Kaulakoruun niitä en ikuna raaskis laittaa. Ja rannekoruja käytän itse ehdottomasti eniten.

Ja mun "asiakkaatkin" ostaa aina rannekorulaatikon tyhjäksi ja kaulakorut jää pyörimään nurkkiin.
nekka

Post by nekka » Sat Aug 01, 2009 0:25

Rannekoruja, ihan ehdottomasti ! Rannekoruaddiktina niitä pitää olla paaaaaljon !!
...toisaalta myös korviksiakin... :lol:
Kaulakoruja on ihan kiva nykertää, mutta ne tuppaa pyörimään nurkissa :D
Regina

Post by Regina » Sat Aug 01, 2009 0:36

Kaulakoruja. Rannekorut on mun mielestä tylsiä eikä niitä huomaa niin helposti kun kaulakoruja. Korvakoruja en tee enään niin paljon kuin ennen.
Kipa

Post by Kipa » Sat Aug 01, 2009 0:48

Rannekoruja teen mieluiten. Käytän myös kaulakoruja aina sekä korviksia. Muuten tuntuu paljaalta. Ja kaikki samaa settiä mielellään. Tosin monia erilaisia en käytä, Jens Pind setti on ykkönen ja mustasta onyxista toinen. Korviksia en tykkää tehdä ollenkaan, kun niistä saa harvoin ekalla yrittämällä samanmittaiset tai sitten lenkki on toisessa huonompi. Olisko jollain muuten joku kikka tähän?
Sundance

Post by Sundance » Sat Aug 01, 2009 1:06

Mulla on korvikset se ykkösjuttu.. nopeita tehdä ja niitä onkin paljon, korvissa reikiä sen verran monta että saan tehdä useamman parin aina kerralla.
Rannekorut ja kaulakorut tulee heti perässä, usein koko setin (korvikset, kaulakoru, rannekoru ) jotain tiettyä tilaisuutta varten. Nilkkakoruja en paljonkaan tee.. koska en niitä juurikaan käytä.
Arkena mulla on aina samat ketjut kaulassa ja ranteissa... juu, monikossa, harakka mikä harakka, kaiken kiiltävän perään :mrgreen:
Post Reply