Mikä koruilussa ja foorumilla ilahduttaa!

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Jonnuska
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Re: Mikä koruilussa ja foorumilla ilahduttaa!

Post by Jonnuska » Wed Nov 04, 2009 16:54

Koruilussa ilahduttaa mitä moninaisimmat tekniikat ja materiaalit joilla voi luovuuttaan toteuttaa. Hämmästystä edelleen tuo se miten siellä maan sisällä voi vaan olla vaikka minkä väristä kiveä... :idea2:
Foorumi on ollut suureksi avuksi näin alkutaipaleella koruilua, tämä on ollut ihan ykköspaikka kysellä ja nähdä miten jokin asia tehdään. Paljon tärkeää keskustelua myös etiikasta ym asioista jotka väistämättä tulevat yhden sun toisen eteen jossain vaiheessa matkaa. Ja kimppatilaukset ovat olleet myös todella hieno juttu, on säästynyt rahaakin (jos sitä voi säästää tässä harrastuksessa, mutta ainakin jokunen hilu :mrgreen:)
Tänne on myös mukava tuoda se räpylöittensä tekele näytille muiden korujen joukkoon :).
Helmiä sioille sekä pikku possuille <3
Shanhyp
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Shanhyp » Tue Jun 28, 2011 20:04

Nyt tää yks hyppii täällä para-aikaa riemuissaan kun sai vihdoinkin kunnon kultasepän sahan :jippii: Kohta alkaa lenkkien vääntö ja sahaus :P
Mandinka
lasihelmien lumoissa

Post by Mandinka » Tue Jun 28, 2011 20:44

Ongelmien ratkaisut, tiedon lähteet... tää on niin hieno paikka kun saa vastauksen vaikka millasiin kysymyksiin! Mua ilahduttaa myös millasia ihanuuksia ihmiset myy, vaikka lähes aina missaan ne (pitäs olla sääntö, että minä ensin ja sitten vasta muut!!) ja kimppatilauksiinkaan en vielä koskaan ole osallistunut, kun joko ei ole tarvis tai sitten oon missannu nekin kun en hetkeen ole foorumia käyttänyt. Ostotapahtumat on aina olleet ilo. Kuten myös myynti, kiva oli huomata, että itselle turhat menee kivasti kaupaksi täällä. Tähän samaan syssyyn esitän mitä vilpittömimmät pahoittelut siitä, että en ole tajunnut laittaa ensimmäisille ostajille jotain pientä kivaa extraa pakettiin! Eihän se tietysti pakko ole ja missään määrätty, mutta ilmeisesti siitä on kuitenkin tullut kiva tapa. Hävetti niin kympillä kun tajusi, että omissa ostoissa on aina ollut jotain mukavaa ylimääräistä ja ite on niin pösilö, ettei moista tajunnut. :oops:

Erityisesti olen ollut iloinen Pätkän sahatuista linkeistä ja korumallien tarvitsemista koko/määrä-jutuista ja sellasista. Ne on olleet pelastus koruilun alkutaipaleella. Vaikka nykyään sahailen pääsääntöisesti itse rinkulani, niin jos tarttee kerralla isomman määrän tai ei vaan jaksa hinkuttaa, niin tiedän mistä apu löytyy.

Koruilussa itsessään ilahduttaa onnistuminen, se, kun idea loksahtaa kohdalleen. Ilahduttaa myös muiden kommentit tuolla vaikka työpaikalla, vaikka itse tykkää, ettei tee mitään ihmeellistä. Parhautta on myös idean pyörittely päässä, kun pitää yhtäkkiä lähteä kokeilemaan "yhtä juttua" ja vaikka se olisi susi jo syntyessään, niin se tyyppailu on niin kivaa. Muiden koruilujen katselu on myös ihanaa, vaikka itse ei sitten tekis edes sinne päin, mutta idiksiä niistä saa kuitenkin ja siksi tuo galleria on ihana paikka. Vaikka toisinaan aiheuttaa kateellista viherrystä.
Peppiletti
hamstraa hopeahelmiä

Post by Peppiletti » Tue Aug 09, 2011 21:49

mikä ilahduttaa? Sain oman työhuoneen!!!!! :jippii: :jippii: :jippii: :kieli: :kieli: :kieli: :jippii: :jippii: :jippii:
Tosin, sen saamiseen vaadittiin se, että poitsu muutti pois kotoa... ja se ei äidin sydämelle ole ihan niin jippii asia :(
nekka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by nekka » Tue Aug 09, 2011 22:06

^ :jippii:^ :jippii: ^ :jippii: ^
Onnea uuteen työhuoneeseen ! :lol:
Shanhyp
lasihelmien lumoissa

Post by Shanhyp » Fri Dec 02, 2011 23:26

Nyt on valtava riemu päällä koska parin tunnin tuskailun ja :grrr: jälkeen onnistuin tekemään persialaista 3:1 :jippii: Tuskaa oli alku mutta onnistuinpas :D Nyt vaan sitten sen 4:1 opetteluun...
Post Reply