OT-löpinää Vol.22

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Maikki
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää Vol.22

Post by Maikki » Tue Oct 13, 2009 14:50

Minä olen varmaan jotenkin vieläkin vähän väsynyt tuosta useamman viikon työputkesta, mutta melkein tippa tuli linssiin tuosta Piitan jutusta. Syystäkin olet tyttösestäsi ylpeä!
Leikin tulella
mikael0k

Post by mikael0k » Tue Oct 13, 2009 16:25

Miilia wrote: Jaa että suunnitellut... Kun minä nimittäin väitin aivan samaa eräälle sukulaiselle jolle niitä oli tyrkytetty, että ne on kiinassa tehty ja katteet on mukavat. Kävin katsomassa silloin niitä sivuja ja sellaisen käsityksen sain, en edes huomannut tuota että Elliot olisi ne suunnitellut (enkä kyllä tiedä uskonko siihen nytkään). No joo, kyllä ne ainakin kiinalaisilta näyttää, oli sitten miten vaan...
Hehhehe.. hauskasti sanottu että kiinalaisilta näyttää... millä perusteella? :shock: Mietin vaan että miten korusta näkee että Kiinassa tehty (kuvasta katsottuna tai oikein käsissä katsottuna). :roll: Noin kuvasta katsottuna näyttää aika normaaleilta helmikoruilta, joita näkee aika monellakin suomalaisella helmikorusivustolla. :wink: Veikkaisin niiden kuitenkin olevan Kiinasta, koska hän sivuillaan mainitsee että useita vuosia Kiinassa olleena hänellä on sinne hyvät kontaktit. Minulle henkilökohtaisesti ei ole väliä missä tuote on tehty, kunhan se vastaa tiettyä laatua... ja Kiinastakin saa laatua jos on valmis maksamaan ja huolehtii itse laadun tarkkailusta. Varsinkin käsityötuotteiden olen huomannut olevan hyvinkin laadukkaita, onhan käsityöllä siellä pitkät perinteet. Hintoja tuolta sivuilta en löytänyt että tuohon kateasiaan en vielä pysty sanomaan mitään, mutta sehän se on liiketoiminnan perusta että katteet on kohdallaan :idea2: . Mutta tosiaan hankintahinta on paljolti kiinni siitä mitä laatua haluaa hankkia ja maahan tuoda.
Pätkä

Post by Pätkä » Tue Oct 13, 2009 18:07

Nunnuli wrote:No toi on kyllä niin totta. MÄ olen viime aikoina huomannut, että kun uutisissa on kerrottu, että Oulun seudulla on liukasta keliä tai, että siellä päin on ollut joku onnettomuus.. mietin heti, että malttaahan se Anzu nyt nostaa hiukan kaasujalkaa, ettei vaan satu mitään ikävää.
Eilen illalla sanottiin radiossa, että Turussa oli taksi ja juna törmännyt: jostain syvältä alitajunnasta tuli sitten sellainen ajatus, että toivottavasti ei ollut Nunnuli siinä taksissa...
Let's be careful out there!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Tue Oct 13, 2009 18:26

Voi Pätkä miten suloista. :love: Nunnuli ajelee hiRRveän harvoin taksilla :mrgreen:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
@nu

Post by @nu » Tue Oct 13, 2009 18:31

Cattleya wrote:En lukenut loppuun asti, mutta tässä ohjeessa näyttäisi olevan vinkit siitä, miten sivunumerointi OpenOfficessa saadaan aloitettua vasta kakkossivulta. Vaatii vähän kikkailua, siis.
Kiitos Cattleya, en kyllä tajunnut vieläkään :mrgreen: Ehkä vielä jonain päivänä jaksan kikkailla tuon kanssa. Kiitos kuitenkin!
Miilia

Post by Miilia » Tue Oct 13, 2009 18:53

mikael0k wrote:
Hehhehe.. hauskasti sanottu että kiinalaisilta näyttää... millä perusteella? :shock: Mietin vaan että miten korusta näkee että Kiinassa tehty (kuvasta katsottuna tai oikein käsissä katsottuna). :roll: Noin kuvasta katsottuna näyttää aika normaaleilta helmikoruilta, joita näkee aika monellakin suomalaisella helmikorusivustolla. :wink: Veikkaisin niiden kuitenkin olevan Kiinasta, koska hän sivuillaan mainitsee että useita vuosia Kiinassa olleena hänellä on sinne hyvät kontaktit. Minulle henkilökohtaisesti ei ole väliä missä tuote on tehty, kunhan se vastaa tiettyä laatua... ja Kiinastakin saa laatua jos on valmis maksamaan ja huolehtii itse laadun tarkkailusta. Varsinkin käsityötuotteiden olen huomannut olevan hyvinkin laadukkaita, onhan käsityöllä siellä pitkät perinteet. Hintoja tuolta sivuilta en löytänyt että tuohon kateasiaan en vielä pysty sanomaan mitään, mutta sehän se on liiketoiminnan perusta että katteet on kohdallaan :idea2: . Mutta tosiaan hankintahinta on paljolti kiinni siitä mitä laatua haluaa hankkia ja maahan tuoda.
Minun silmääni näyttivät siis siltä mitä olen nähnyt monessa kiinalaisessa tukkukaupassa myynnissä, niitä kun on tullut tässä selailtua jonkin verran, ja siihen perustin myös oletuksen katteista, tuon puljun hintatason kun tiedän. Ei missään kohtaa koruja katsellessa tullut edes mieleen että olisivat suomessa tehtyjä, mutta sehän on täysin minun mielipiteeni, ei sille oikeastaan ole sen kummempia perusteita.
Laatua kiinasta saa rahalla varmasti siinä missä muualtakin, sitä en kyseenalaista laisinkaan. Vain sen etteivät kyseiset korut välttämättä edusta sitä parasta laatua.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
HLS

Post by HLS » Tue Oct 13, 2009 19:07

Kiinalaisuudesta puheenollen....

Oltiin syysloman vietossa Helsingissä ja paluumatkalla isäntä oma-alotteisesti jarrutti kasvihuoneilmiön kohdalla.
Jee! :jippii:
Nyt mulla on ihana "uustuotantoinen" kiinalainen korulipas. Siis sellainen vanhan ja antiikkisen näköinen, mutta kylläkin ihan takuulla feikki, mutta niin ihana! Kolme laatikkoa ja kaunista "intarsiaa" päällä ja sivuissa.

ja ja ja...
Ostimme myös sen kauan kaipaamamme kiinalaisen lipaston. Lipaston saan vasta huomenna kun ei ollut peräkärrejä mukana :)
anzu

Post by anzu » Tue Oct 13, 2009 20:08

tiristiina wrote:Anzuhan on oikea turvallisuuden perikuva! Niin mallikkaasti ajeli Padasjoellekin, että ihan ehdin jo hämmästymään :lol: . Meniköhän sun maine nyt :mrgreen: ?
Meni :mrgreen:
Mä kyl tiiän ite osaavani ajaa tosi hyvin ja vaikka vähä lujempaaki ja hyvin edelleen. Eniten mua kammostuttaa liikentessä noi muut, jotka ei sitte osaakkaa ajaa niin hyvin. Taas sunnuntaina noiduin kaiken maan idiootteja mitä oli sattunu Kiiminki-Haukipudas pätkälle. En ymmärrä että mikä tarkotus sillä vakionopeuden säätimellä on, jos sitä ei käytetä. Nääs ajoin tasasesti 85 mittarin mukaan 80 alueella, nii peräs humpas sellanen uuden karhee volkkari puskuriin-jarrutus-välimatka-puskuri-jarrutus-välimatka. Koko saatanan matka. Mulla ei oo ees sitä nopeuden säädintä ja osaan ihan hyvin tasasella kaasulla ajaa, seki on yks haistapaska keksintö. Menee tuntuma ajamiseen, ku sellasta käyttää. Niinku ABS:t, ajonvakautusjärjestelmät ym. tälläset turhanpäiväset jutut.
-anzu
Marissa

Post by Marissa » Tue Oct 13, 2009 20:41

Paljastettakoon nyt kaikille reteesti, että kuka se oikein munkin korut tekee....
Uniikkeja ihan varmasti, mutta käsintehtyjä hmmmmm silkkaa valhetta, nokalla tehtyjä ne o!

Image

Hopealankaa NAM
Ramori

Post by Ramori » Tue Oct 13, 2009 20:45

Mainio tirppa :wtg: :D ja taitavakin vielä :nod: .
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Oct 14, 2009 18:31

Lankakeskustelu on siirretty muihin kädentaitoihin: viewtopic.php?f=13&t=7503.

Yleinen OT-keskustelu jatkuu entiseen tapaan, olkaatten hyvä!
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Oct 14, 2009 19:15

Katsoiko kukaan Breaking Badia, kun se tuli ensimmäistä kertaa? Sarja alkaa tänä iltana uusintana, ja mietin, että kannattaisiko sitä ryhtyä seuraamaan.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Anjuska
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Anjuska » Wed Oct 14, 2009 20:45

Huomenna iltapäivällä lähden pitkäksi viikonlopuksi Pariisiin, sisareni kanssa. Täsmäisku muutamaan helmikauppaan on odotettavissa. Olemme selvitelleet myös muita kädentaitoihin liittyviä kauppoja, joten lanka-, kangas-, paperi- ja taiteilijatarvikekaupat - täältä tullaan. Jos intoa riittää, niin ehkä jokin Pariisin kirpputoreistakin pitäisi käydä katsastamassa. Johonkin väliin vielä pari museota ja kirkkoa...
Taika

Post by Taika » Wed Oct 14, 2009 22:54

1001 helmeä oli sit muuttanut/kuollut/muuten hävinnyt sieltä cardinal jonkun (Lemoine?) kadulta ennen syyskuuta 2009.
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
Piita

Post by Piita » Thu Oct 15, 2009 8:41

Nyt ketuttaa ja reippaasti! Olen odottanut että tämä tautini hellittäis... Raju keuhkoputkentulehdus ja vinkuyskä... sen verran raju että yskä saa hengen ahtaalle. Nyt tulee kohta kaks viikkoa täyteen tätä. Olin viimeviikonloppuna messuilla eikä tehnyt hyvää. Jouduin maanantaina menemään lääkäriin ja hengittelemään spiiralla, henki meni niin ahtaalle että meinasi jo pelottaa.
Huomenna olis ollut tarkoitus lähteä Kuusamoon koko perheen voimalla sekä äitini myös. Tämä tauti ei ota vain loppuakseen, jää reissu minulta väliin. :cry:
Yskä on vieläkin niin rajua ja hengästyy pienimmästäkin hommasta ettei ole mitään järkeä lähteä vain istumaan mökkiin...
Suunnitelmissa oli pikkureissuja, tyttöjen kanssa. Pieniä patikointi retkiä...
En voi muuta kuin istuskella ja olla hengästymättä. Lääkekuurikin pistää vatsan pikkasen sekaisin. Ei hyvä ajatus lähteä ulkohuussiseen mökkiin... Siellä on pakkastakin jo ihan reippaasti... :lol:
Jään sitten yksikseni kotio, koitan saada töitä tehdyksi, en ole koko viikolla tehnyt töitä muuten kuin koneella. Ens viikolla olis taas messut, sinne mennessä pitäs päästä kuntoon. Onneksi ei ole nyt paljoa tilaustöitä rästissä. Olen nukkunut ja levähdellyt koko alkuviikon.
Nyt pitäis vääntäytyä autoileen ja mennä käymään kaupungissa asioilla.
Non niin, tässä oli tän aamun valitukset... Koitetaan päästä käyntiin ja pikkasen kirkastaa tätä päätäkin... :)
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Locked