OT-löpinää Vol.22

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Sundance
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: OT-löpinää Vol.22

Post by Sundance » Fri Oct 30, 2009 8:20

Kuuma rommitoti olisi kova sana, mutta ehkä en ihan tähän aikaan aamusta ota sitä. Ilmeisesti meidän työterveydessä on pelko siitä että levitetään tautia sinne hoitajiin jne. . mene tiedä.
Olis kovin kiva kun paranis, helmet höpöttää, kun eilen niitä hipeltelin mutta ei jaksa tehdä mitään.
Tänään vielä lääkärille, tuo kurkku sietää ainoastaan edelleen puolisulaneen jäätelön .
Ja seuraavaksi menen ja ruikutan lääkärille urakalla, töihin tuskin on hetkoon meneminen :roll: ja sekös harmittaa ,sniisk.
@nu

Post by @nu » Fri Oct 30, 2009 9:52

Täällä 3-7-vuotiaat lapset rokotetaan vasta marraskuun lopussa...joten huonolla tuurilla tauti ehtii tulemaan ennen kuin rokotteita edes saa. Terveet aikuiset taas eivät tietääkseni rokotetta saa vaikka haluaisivatkin, ja minäkin kun joudun opiskelun takia matkaamaan 100 km päivässä niin eiköhän se pöpö sitten matkan varrella tule jos on tullakseen :?
hopea
Lasku: 5

Post by hopea » Fri Oct 30, 2009 15:43

Mua ihmetyttää tässä kaikkialla ( siis muuallakin kuin täällä ) vellovassa sikaflunssarokotusvouhotuksessa se, että jotkut ovat kyllä valmiita syömään kaikki lääkäreiden määräämät ja reseptivapaat lääkkeet kyseenalaistamatta, sitä lääkkeiden tiedotteessa olevaa joskus hyvinkin pitkää listaa lääkkeen mahdollisista sivuvaikutuksista.
Mielestäni ko rokotuksien turvallisuuteen luottamisessa on kyse siis ihan samasta kuin siinä, että otan asiantuntijan minulle määräämän lääkkeen pohtimatta, kuolenko lääkkeeseen vai siihen tautiin tai vaivaan, jonka parantamiseen tai estämiseen lääke on tarkoitettu. :nod:
Eli ottaisin rokoteen jos saisin ja " määrään " isot lapseni sen ottamaan jos vain eivät ehdi saada tautia ennen kuin rokotusta.
Puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Oct 30, 2009 15:49

Miulla taas on tapana lukea kaikki lääkeselostukset tosi tarkkaan. Kesällä kun lääkitys viimeksi vaihtui olin liki paniikissa, kun luvattiin kaikkea mahdollista psykoosista silmähalvauksiin :D Kerran jätin syömättä miulle määrätyn 3 kuukauden kortisonikuurin, kun mielestäni haittavaikutukset oli isommat kuin hyödyt. Ja kun tiesin että ko. lääkärin tyyppitapa oli määrätä parttiarallaa puolen vuoden kortisonikuureja melkeinpä oli tauti mikä tahansa :roll:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Sundance

Post by Sundance » Fri Oct 30, 2009 15:59

Noniin, tapasin tohtorisedän silmästä silmään. Eilen sanottiin että possunuha sulla on. Uskoin siihen itsekin koska olen ollut ihan hemmetin kipeä.
Nyt sitten selvisi että mulla on paha angiina. Että silleen :huh:

Rokote on kuitenkin otettu ,mutta se tässä hatuttaa että dg muuttuu joka päivä, mä kun olin jo valmistautunut siihen että kasvatan saparon ahteriin.

Jotta semmoneen possunuha tällä kertaa :grrr:
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri Oct 30, 2009 16:19

Puuh... Sundance, olipa lohduttava uutinen kumminkin! Angiina sentään on helpommin hoidettavissa, jos kohtakin erittäin kiusallinen ja saattaa sekin heittäytyä hengenvaaralliseksi hoitamattomana. Parantelet vaan reiluilla jätskiannoksilla kipeää kurkkua... namnam :love:

Sen verran lykkään lusikkaani tähän rokotesoppaan, että ottaisin jos saisin (kuulun riskiryhmään, mutta sinne häntäpäähän). Tavallinen kausi-influenssarokote tulee työnantajan piikkiin ensi viikolla. Pahoin pelkään, että possunuha ehtii iskeä ennen kuin rokotusvuoro osuu kohdalle. Sitten täytyy vaan toivoa, että joskus vuonna 1968 sairastettu ikimuistoinen "hongkongilainen" on antanut hiukan lisäsuojaa - niinhän nyt väitetään. Muutaman ihan oikean influenssan olen sairastanut, eikä se mene viikossa ohi, ei edes ilman jälkitauteja. Tavallinen flunssavirus voi myös aiheuttaa aika kamalan taudin, josta ainakin minä ja Piita saatiin kokemusta viime keväänä. Neljä viikkoa tuskallista yskää... voi itku.

Pidetään peukkuja, että helmettiläiset selviävät kunnialla tästä epidemiasta. Ja Mustikka: ota ihmeessä se rokote, koska sinulla saattaa nuorena ihmisenä immuunipuolustusjärjestelmä käydä niin reippaaseen hyökkäykseen virusta vastaan, että se aiheuttaa vakavan taudin. Siksi tämä uusi pöpö on nuorille niin vaarallinen.
Ellastiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Ellastiina » Fri Oct 30, 2009 18:44

Työkaveri oli löytänyt puistosta sormuksen, joka paljastui Kalevala Korun Menuetti-sormukseksi. Googlasin hakusanoilla "sormus 4904" koska en tosiaan tunnistanut sormusta ulkonäöstä vaikka se tutulta näytti, eikä siinä ollut mitään leimoja. Sormuksen päällä oli kuitenkin tuo numero. Ei kai niissä sormuksissa yleensä tuollaista numeroa päällä ole...? :?
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
Hämis

Post by Hämis » Fri Oct 30, 2009 20:24

Hmm, kuulostaa mielenkiintoiselta, tulee väkisinkin mieleen, että olisiko kyseessä epäjalosta materiaalista (ja joskus myös hopeasta) valmistettu "mallisormus" joka ei ole tarkoitettu myytäväksi vaan esimerkiksi näyteikkunassa katsottavaksi, en tiedä onko KK:lla tapana toimittaa mallisormuksia. Jos kyse on mallisormuksesta ihmetyttää se miten sormus on päätynyt puistoon...
Mieleen tulee, että sormus on esimerkiksi näpistetty ja erehdys huomattu puistossa saalista tutkittaessa.
Joku KK:ta myyvässä liikkeessä työskentelevä saattaisi tietää?
Ellastiina

Post by Ellastiina » Fri Oct 30, 2009 21:12

Hämis wrote:Hmm, kuulostaa mielenkiintoiselta, tulee väkisinkin mieleen, että olisiko kyseessä epäjalosta materiaalista (ja joskus myös hopeasta) valmistettu "mallisormus" joka ei ole tarkoitettu myytäväksi vaan esimerkiksi näyteikkunassa katsottavaksi, en tiedä onko KK:lla tapana toimittaa mallisormuksia. Jos kyse on mallisormuksesta ihmetyttää se miten sormus on päätynyt puistoon...
Mieleen tulee, että sormus on esimerkiksi näpistetty ja erehdys huomattu puistossa saalista tutkittaessa.
Joku KK:ta myyvässä liikkeessä työskentelevä saattaisi tietää?
Juu, kävi mielessä että sormus tosiaan voisi olla varastettu mallisormus, se voisi selittää tuon numeron sormuksen päällä. Varkaat sitten hoksanneet vetäneensä vesiperän ja nakanneet sormuksen puistoon. Ja nyt työkaverilla on hallussaan varastettua matskua. :aijaa:
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
Papunen

Post by Papunen » Fri Oct 30, 2009 22:46

:D Haluan esitellä täälläkin meidän uuden perheenjäsenen, kun hän on niin paljon valtavan ihku :love:
Tässä on Kinuski, tänään meille muuttanut tyttönen:
Image
miauu

Post by miauu » Fri Oct 30, 2009 22:49

Oih :ooh:
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Bezz » Fri Oct 30, 2009 22:57

Onpas kaunis pikkuinen. :love:

Kauhea kun laiskottaa. Pitäisi tiskata pois tuo kauhea tiskivuori, mutta en vaan saa sitä tehtyä.
Piita

Post by Piita » Fri Oct 30, 2009 23:22

Kyllä oikeasti pelottaa että jos tähän päälle nyt sais ton sikainfluenssan! Juu vuos sitten sairastin keuhkokuumeen livänä ja siitä kesti monta kuukautta toipua. Nyt tämä järkky yskä on kans jo neljättä viikkoa. En tiedä oliko tämä possutautia ilman kuumetta vai mitä mutta karmeeta kuitenkin. Toivon että ehdin parantua sen verran että saan sen rokotteen, kuulun myös riskiryhmään, alkava 2 tyypin diapetes, lievä verenpainetauti, ylipaino ja säännöllinen lääkitys reumaan... Ilmeisesti se sairastettu keuhkokuumekin vaikuttaapi asiaan. On mennyt nyt neljässä viikossa niin huonoon kuntoon keuhkot ja keuhkoputki että todennäköisesti tartunta vois olla jopa kohtalokas... :(

Sai astmalääkkeet väliaikaiseen käyttöön... Kolme viikkoa pitää vedellä lääkkeitä henkeen, pitäs alkaa keuhkoputken parantua... :roll:

Mutta vähän valoisampaan asiaan, mulle tuli joulu etukäteen! Sain tänään liki 400kg laatikoita joista sitten kasataan koneet! Jei!
Ne kaks konetta uupuu vielä, selviää ens viikolla milloin tulevat!
Nyt kun vielä kastaan ne koneet ja katsotaan niille paikat niin pääsee mieheni tekemään niille sähköt, osa tarttee pikkasen jäykempää sähköä... :wink:
Sitten pääsen taas haistelemaan puun tuoksua! Voi ette usko kun olen sitä odottanut...
Nyt tarttis vaan alkaa kysleen puun hintoja että mistäpäin suomea hommaan, saarnia, pähkinää, koivua ja tammea! ja muutakin mutta noilla päästään jo pitkälle! Niin ja tarvitaan siihen muutama huntti eurojakin... :roll: Kassotaan pitääkö käydä pankissa neuvottoleen että saa alkuvarastoa vai kaavitaanko ruokarahoista... :shock: :lol: No ehkä ei kuitenkaan... :wink:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Pape

Post by Pape » Sat Oct 31, 2009 0:04

Tuleeko noille riskiryhmään kuuluville kutsu rokotteeseen vai pitääkö olla omatoiminen? Varmaan kans sydänläppäni kanssa siihen ryhmään kuulun, mutta empä oo jaksanut stressata. Jos saparo perseessä pitää kuolla niin näin sitten tehdään :wink:

Edit: Ihana Kinuski!
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat Oct 31, 2009 0:34

Ei tule henkilökohtaista kutsua, vaan kutsut ovat paikallisessa lehdessä -- tänään taisi olla Ilkassa Seinäjoen rokotusaikataulut, meillä oli tämän seudun aikataulut alkuviikon paikallislehdessä. Sieltä sitten katsotaan oma aika ja ilmaannutaan paikalle. (Huom. Näin neuvoo riskiryhmäläisen äiti, joka ei ole vielä koskaan aiemmin vienyt lastaan influenssarokotukseen. Pieni lähdekritiikki voi olla paikallaan...)
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Locked