OT-löpinää Vol.22

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Othel
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää Vol.22

Post by Othel » Sat Nov 14, 2009 23:28

Ja määku luulin, ettei Nunnulia jännitä mikään!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Nov 15, 2009 4:33

Heh, OThello, Nunnuli se on varsinainen jännäkakkahousu. Aina vatta kipristellen jännäämässä kaikkea ja kaikkia.. se ei vaan välttämättä näy aina ulospäin se jännitys. Ilta oli oikein onnistunut vaikka alkuun olinkin tosiaan ihan p--jäykkänä. Korut menivät hyvin kaupaksi ja mikä ilahduttavaa, ihmiset osti erityisesti isoja ja näyttäviä koruja. Monesti tuppaa menemään vaan sellaisia pieniä ja tylsiä, mutta nämä mimmit osasivat arvostaa erikoista ja näyttävää. Olen NIIN iloinen! :jippii:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
HLS

Post by HLS » Sun Nov 15, 2009 11:01

Joo, tottakai jännittää. Mutta yleensä tosiaan ihan turhaan.
Minä tein saman havainnon että isot korut meni kaupaksi. Ihan eka asiakas osti multa sekä kunigattaren että herttuattaren :) Olispa kiva nähdä valokuva koruista käytössä!

Ja mua jopa pyyydettiin vetämään kurssia korunteosta... en lupautunut. Pitäis ensin testata taitojaan pienellä ja tutulla porukalla.

Varasin nyt sitten pöydän Karunan joulumarkkinoille kahden viikon päähän. Tai vahvistusta ei ole vielä tullut, eli en tiedä mahduinko mukaan.
Jinsku
aloittelee siemenhelmillä

Post by Jinsku » Sun Nov 15, 2009 15:47

Olen rekisteröitynyt helmettiin jo pari vuotta sitten (koruja olen tehnyt reilut kolme vuotta) ja seurannut keskusteluja hieman kauemminkin. Viestien kirjoittelu on jostain syystä kumminkin jäänyt väliin. Ahkerasti olen kuitenkin keskusteluja seurannut ja ammentanut valtavan määrän tietoa tältä foorumilta. Kiitos teille kaikille ihanille helmettiläisille tästä foorumista! Ilman tätä en välttämättä olisi koskaan aloittanut tätä hienoa harrastusta. Yritän olla jatkossa myös aktiivisempi kirjoittaja.
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Sun Nov 15, 2009 17:16

Tiedän, että meillä on täällä joukossamme saksan kielen osaajia, joten yritänpä saada selvyyttä ongelmaani täältä :D
Olen huutamassa yhtä mekkoa saksan ebaysta, mutta en nyt oikein tiedä olenko vähäisellä saksan alkeiden tietämykselläni ymmärtänyt oikein.

"Farbauswahl. Neben Lila/Safran können Sie Ihr Gewand auch in weiteren 10 Farben - Schwarz, Braun, Bordeaux, Ziegelrot, Dunkelgrün, Olivgrün, Marine, Indigo, Hellblau und Ecru - frei kombinieren. Einfach nach Auktionsende angeben."

Käsitin itse niin, että huudon voittanut saa mekon värin saa valita itse, eikä sen siis tarvitse olla tuon lila/safran värinen kuten esimerkkikuvassa. Myyjä ei englantia ymmärrä, joten hältäkään en osaa kysyä tarkennusta. HILFE!
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sun Nov 15, 2009 17:33

http://translate.google.com
"Värit. Lisäksi Purple / sahrami kylpytakit, voit yhdistää toisessa ilmaiseksi 10 värit - musta, ruskea, Viininpunainen, tiilenpunainen, tumma vihreä, oliivin vihreä, tummansininen, Indigo, sininen ja luonnonvalkoinen -. Kirjoita huutokaupan jälkeen loppuu."
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Sun Nov 15, 2009 17:39

Kivenviilaaja wrote:http://translate.google.com
"Värit. Lisäksi Purple / sahrami kylpytakit, voit yhdistää toisessa ilmaiseksi 10 värit - musta, ruskea, Viininpunainen, tiilenpunainen, tumma vihreä, oliivin vihreä, tummansininen, Indigo, sininen ja luonnonvalkoinen -. Kirjoita huutokaupan jälkeen loppuu."
:lol: makiat naurut sain, mutta ei tuosta kyllä apua ollut
Toisessa voi yhdistää ilmaiseksi värit... missä toisessa? :?
pomppaloora
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by pomppaloora » Sun Nov 15, 2009 18:06

No minä tällä saksan ymmärtämiselläni taas käsittäisin, että tuon lilan mekon kanssa voi vapaasti yhdistellä noita muita värejä, ellei kombinieren sitten tässä yhteydessä tarkoita jotain muuta kuin yhdistellä... Mutta sitten kun kehotetaan ilmoittamaan huutokaupan jälkeen, niin järkeenkäypää olisi, että tässä tarkoitettaisiin juuri niin kuin olet ymmärtänyt, että mekon värin saa itse päättää. Hankalaa...mutta olettaisin, että täältä löytyy vielä parempiakin saksantaitajia... :D
~iloluontone ihimine~
http://www.kultaseppanissi.fi
Maikki

Post by Maikki » Sun Nov 15, 2009 18:09

Kotona taas, täällä villissä maas, missä peurat ja gasellit käy...vai miten se meni? No, joka tapauksessa, tunturista on tultu taas kotiin ja lunta näkyy olevan täälläkin. Kenties tässä pääsisi jopa jatkamaan hyvin alkanutta hiihtokautta, yli sata kilometriä sivakoin viikon aikana. Jos nyt ei tuo flunssa paina päälle, ihan tavallinen pikkuinen vaan perheessä ropistelee neniä. Ja näkyypä tuolla olevan töitäkin kertynyt viikon aikana ihan mukavasti, kiitos, mikäli joku helmettiläinen on sitä kerryttänyt! Helmiä tuli pussitettua melkoisesti viikon aikana, joten en ihan lomailemassa ollut. Paljon on viestejä ja kuvia tullut viikon aikana, en niitä varmaan ehdi vielä juurikaan lukea tai katsoa, kommentoinnista puhumattakaan. Mutta tiedoksi vaan, että kotona ollaan.
Leikin tulella
kompiainen

Post by kompiainen » Sun Nov 15, 2009 18:11

Minä ymmärtäisin että Gewand = muuttaa ja saman antaa sanakirjakin. Mutta mun saksan opinnoista on miljuuna vuotta aikaa. Huudetaan apuun Pikkumyytä (tai Amaliaa, just nyt en muista kumpi se saksankielen taituri olikaan).

Muoks. Jaa, en mä enää varma olekaan.
Englanniksi tulos kääntäjällä on yleensä parempi kuin suomeksi ja nyt se sanoo näin:

Color selection. Besides Purple / saffron, you can combine your clothes free in another 10 colors - black, brown, burgundy, brick red, dark green, olive green, navy, indigo, blue and ecru -. Provide easy after the auction ends
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Sun Nov 15, 2009 18:24

Mie ymmärtäisin kanssa asian niin, että voittaja saa valita mieleisensä väriyhdistelmän...

Väreistä puheenollen, messuilta tarttui mukaan (Suomen jalokivituotteelta?) mukaan pari nauhaa violettejä kiviä. Väri vaihtelee melkein mustasta vaaleampaan, osa melkein valkoisia ja kivissä on raitoja. Onko sardonyksiä vai? Kuvaa en saa, kun kamera on hukassa tai siis varmassa tallessa, mutta missä, se on eri juttu.
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Sun Nov 15, 2009 18:36

Kiitokset kaikille :ooh:
Ei siis muuta kuin mekkoa huutamaan! :viuh:
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Sun Nov 15, 2009 19:18

Juu, huutele pois, Tiuski. Asun värin voit huudon voittamisen jälkeen valita noista listatuista. Gewand on asu/puku --- tosin mulle ihan outo sana...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Sun Nov 15, 2009 19:19

kompiainen wrote:Huudetaan apuun Pikkumyytä (tai Amaliaa, just nyt en muista kumpi se saksankielen taituri olikaan).
Taiturista tiedä, mutta tulihan tuota 5 vuotta asuttua nahkahousujen maassa. Vaikka siitäkin on jo kohta 4 vuotta, kun takas tultiin... Aika rientää ihan sairaan nopeesti!!!
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
@nu

Post by @nu » Mon Nov 16, 2009 11:14

Kuka on taas varastanut multa kaiken ajan :wink: Tahtoo koruilla muttei ehdi. Pah.
Locked