OT-löpinää Vol.22

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: OT-löpinää Vol.22

Post by HelmiOrvokki » Mon Oct 26, 2009 15:39

Käväistiin viikonloppureissulla Pirkanhovissa ja siellä Jalokivigalleriassa. Sinne oli tullu valtavat määrät kivinauhoja, silleen horoskooppimerkeittäin lajiteltuna, mutta hinta oli todella tyrmäävä: 40 € nauha tai 2 €/kivi :shock: . Nauhat oli muutoin ihan tukkunauhan näköisiä, paitsi oli laitettu rihkamalukko perään...voi äiti. Muutama nauha (fluoriitti ja kalsiittinugetteja mm.) yritti huudella väkisin perään, mutta onneksi pysyi järki mukana. Kalleuden kruunasi sellainen pidempi nauha, missä oli muutama savukvartsinugetti (pieni), peridoottisiruja ja aikas kökköluokan pieniä mv-helmiä: hinta 101 € :o Ja varmaan made-in-vinkuintia, joten kyllä täytyy muistaa pitää omakin myyntihintataso kohdillaan...
Systeri osti mulle etukäteissynttärilahjaksi kalsiittituikkukynttilänjalan, sekin oli sikakallis, vaikka olikin alessa -30%. Mutta hieno se on :love:

Nunnulille vielä, että onneks ei ollu sulla sitä possutautia! Saas nährä, kerkiikö rokotukset ylipäätään ennen ku tauti alkaa tosissaan jyllätä. Meikänkin räkätauti jatkuu edelleen, nyt jo neljättä viikkoa. Tuskin on kuitenkaan possutaudista kyse...

Nyt lähden kaivelemaan kupariosien varastoa, kun pöllähti yks idea päähän... :viuh:
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Mon Oct 26, 2009 16:59

Kertokaas hyvät tervydenhoitoalan sisaret, kuinka nopsasti antibiootin vaikutus pitäisi näkyä? Eli koko stoori tiivistettynä: Kävin 14. pvä leikkauttamassa oikeassta jalasta perinteisellä menetelmällä suonikohjut, eli siis miulla on tikit nivustaipeessa.
Tajusin tiistaina, että haava on tulehtunut. Suihkuttelin ja putsasin ohjeen mukaan. Perjantaina olisi ollut tikkien poisto, mutta sainkin antibioottikuurin. Haava oli kuulema niin pahasti tulehtunut. Punainen ja erittää...Olen siin syönyt Kefeksin 750 kuuria perjantai-illasta ( 2 tabua per päivä) Haava erittää vielä vähän ja punoittaa. Huomenna on sovittu näyttö. Mieleen hiipui jo kauhukuvia sairaalabakteereista ym. hirvityksistä. Hätäilenkö turhaan?
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Nunnuli » Mon Oct 26, 2009 17:15

Minä en ole ammattilainen, mutta sanoisin, että jos haava on pahastikin tulehtunut, niin kyllä siinä useampi päivä menee ennenkuin se täysin parantuu. Jos se on nyt parempi kuin perjantaina, älä ole huolissasi vaan odota huomiseen näyttöön. Jos haava on pahempi kuin perjantaina ja sulla on kuumetta, sitten voisit piipahtaa päivystyksessä.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Penny
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Penny » Mon Oct 26, 2009 17:59

Moi,
Ei se tulehdus vielä voi kokonaan ohi olla ja haava parantunut täysin. Selvästi kuulostaa olevan paranemaan päin joten jos ei tosiaan ole kuumetta tai haavanseutu kovasti pullota, jatka antibioottia ja suihkuttelua ja käy näyttämässä sitten huomenna.
Terv. Penny (ammattilainen)
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Mon Oct 26, 2009 19:30

Kiitos huojentavasta vastauksesta. Harmittaa vaan, kun muu kroppa alkaa kaivata kunnon liikuntaa ja tuo koipi rajoittaa liikkumista. Tai on miulla saikkua vielä ensi viikon keskiviikkoon ja kielto rasittamisesta ennen sitä.

Korujen syntymistäkin pitää myös täällä rajoittaa, kun rahavarat menee uusien kivien ym. materiaalien hankintaan eikä ole siis varaa käydä esittelemässä ja ulkoiluttamassa aikaansaannoksiaan :lol:

Piti kaivaa langat ja puikot esiin ja ryhtyä neulomaan sukkaa ja lapasta. Pitkät puikot on väännetty veiveiksi :nod:
Kerttu

Post by Kerttu » Mon Oct 26, 2009 20:14

Selmis wrote:Kertokaas hyvät tervydenhoitoalan sisaret, kuinka nopsasti antibiootin vaikutus pitäisi näkyä? Eli koko stoori tiivistettynä: Kävin 14. pvä leikkauttamassa oikeassta jalasta perinteisellä menetelmällä suonikohjut, eli siis miulla on tikit nivustaipeessa.
Tajusin tiistaina, että haava on tulehtunut. Suihkuttelin ja putsasin ohjeen mukaan. Perjantaina olisi ollut tikkien poisto, mutta sainkin antibioottikuurin. Haava oli kuulema niin pahasti tulehtunut. Punainen ja erittää...Olen siin syönyt Kefeksin 750 kuuria perjantai-illasta ( 2 tabua per päivä) Haava erittää vielä vähän ja punoittaa. Huomenna on sovittu näyttö. Mieleen hiipui jo kauhukuvia sairaalabakteereista ym. hirvityksistä. Hätäilenkö turhaan?
Mä olen aina ollut hullun hidas parantelija, kaikki lävistykset ja leikkaushaavat on parantuneet aivan etanavauhtia. Hygienia-asioista olen aina pitänyt hyvän huolen, siitä ei siis ole kiinni. Yksi lääkäri suositteli K-vitamiinin lisäämistä ruokavalioon, joten nykyisin mussuttelen kaalisalaatteja ja pinaattia, jos parantelu kaipaa boostausta. :D
HLS

Post by HLS » Mon Oct 26, 2009 21:19

:huh: :shock: :lol:
Mikä juttu tuo on?????
- Liittyy helmiin miten?????
kompiainen

Post by kompiainen » Mon Oct 26, 2009 21:20

HLS: Siks se onkin varmaan täällä Ooteessa. :D
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Anne

Post by Anne » Mon Oct 26, 2009 21:32

HLS wrote::huh: :shock: :lol:
Mikä juttu tuo on?????
- Liittyy helmiin miten?????
En tiijä mikä oli, mutta ei liittynyt kyllä millään tavalla mihinkään joten tein luudalla lakaisuliikkeen kohti roskakoria. :wink: Eli ko. viesti odottele tuolla jätesangossa. Jos joku sitä kaipaa niin voi hihkaista ennen kuin roska-auto käy kierroksellaan ;)
Suvituulia
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Suvituulia » Mon Oct 26, 2009 21:48

raijasivu wrote:Gammaavia seinämaaleja.......
:shock: :shock: .... pitkä juttu ja pointti :?: metallivarat :?: Oliks tää novelli :?: :shock: :shock:
Anne

Post by Anne » Mon Oct 26, 2009 21:55

Suvituulia wrote:
raijasivu wrote:Gammaavia seinämaaleja.......
:shock: :shock: .... pitkä juttu ja pointti :?: metallivarat :?: Oliks tää novelli :?: :shock: :shock:
Ko. viesti poistettu, ei liittynyt millään tavalla tämän foorumin aiheisiin. Mikä lie tapaus... :???:
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Mon Oct 26, 2009 22:56

Olen haeskellut taustatietoja lopputyön suunnittelua varten suurinpiirtein koko illan ja ruotsi kun ei kovin sujuvasti taivu päätin käyttää googlekäännöstä apuna repesin ihan vaan vähän
:haahaa:
"Tutkijat, opiskelijat ja muut ei-kaupalliset intressit voivat hakea erityinen toimilupa valokuva. Tämä koskee myös kaupallisten tahojen taiteellista syystä tai toisesta halua ampua itsensä. Sopimus rajoittaa molemmissa tapauksissa käyttää. Katso hakemuslomake alla." -Historiska museet-
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Oct 26, 2009 22:59

Heh Hämis.. noi on niin hulvattomia :lol:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Piita

Post by Piita » Mon Oct 26, 2009 23:05

Olen kuulkaas vähän niinkus hyvällä tuulella vaikka väsynyt olenkin...
Olin pitämässä yhdellä ala-asteella kerhotunteja 5-luokkalaisille tytöille. Pyydettiin mukaan sellaiseen kädentaidot projektiin käsityöläisyrittäjämn ominaisuudessa.
Pidin tytöille 2,5h opastusta korujen teosta ja kerroin käsityöyrittäjyydestä. Vielä viikonpäästä on toinen kerta.
Siis aivan ihania tyttöjä! Kuuntelivat huolella ja imivät tietoa ja oppia itseensä. Ja millaisia ihanuuksia saivatkaan aikaan!
Harmitti etten hoksannut ottaa kameraa mukaan, otan ensi kerralla ja kuvaan kauniit korut. Laitan sitten blogiin näyttelyn niistä.
5-luokkalaiset tytöt osaavat käyttäytyä paljon paremmin kuin aikuiset!
Ihania, olivat onnellisia kaikesta mitä oli tarjolla. Opettaja oli hankkinut materiaaleja ja työkaluja vinkkieni mukaan. Tekevät koruyja sitten myöhemmin koko luokan voiminkin kun saavat ensin täsmä opastusta. :love:

Ihan vaan muuten vinkkinä, Villihelmessä olevat uudehkot Villihelmen työkalut ovat hyvälaatuisia, varsinkin pyöröpihdit ja puolipyöröpihdit, olivat sellaiset hyvät kapeakärkiset. Hintakaan ei ollut päätä huimaava. Pitää tilata muyutamat opastuskäyttöön itsellekin. Nyt kun näin ne livenä... :D

Juu, että semmosta. :wink: Hyveli yöteli, niinkus Upponalle sanois.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
anzu

Post by anzu » Mon Oct 26, 2009 23:14

Piita wrote:Tässä omaa tautiani parantelen edelleen.
No huh huh. Itellä kesti sen parisen viikkoo, niin kuulostaa uskomattomalta että noin kauan. Tuleeki mieleen ettei ois homeelle jossain altistunu ja sen takii pitkittys. Kerran on käyny noin itelle, että tuli ensin tavis flunssa ja sitte oliki jossain hökkelissä hometta jossa muutaman kerran viikon tai kk:n aikana kävin, niin siitä se flunssa pitkitty ja pitkitty. Sitte ku lopetti homeisessa hökkelissä käymisen, niin loppu ku seinää tauti. Eikä ennen flunssaa ollu mittää oireita..

Mutta kyl huomas tänää ku siivoili vaihteeksi tallien ympäristöä, ettei oo kolmeen viikkoo riehunu sillee urakalla. Nyt on jalat tosi kipeet, jota oiretta mulle ei tuu oikeestaan ikinä. Muutenki paikkoihin sattuu, että pitää nyt taas jumpata siellä ihan urakalla niin vetryy lihakset. ;) Eipä tartte käyvä missää hikipilvessä kuntosalilla pumpata, ku heittelee renkaita ja vanteita pinoo. Välillä nostelee akkuja paikasta a->b:n jne. ;)
-anzu
Locked