Ot- löpinää vol. 23

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

PikkuMyy
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ot- löpinää vol. 23

Post by PikkuMyy » Tue Nov 17, 2009 18:48

Regina wrote: Ehkä se johtuu siitä, että olen vielä niin nuori, mutta minusta ne on vain ruttuisia ja ne töllistelee pelottavasti.
Kiitos, Regina, päivän parhaista nauruista. Enkä nauranu sulle ittelles, vaan noille 'ruttusille ja pelottavasti töllisteleville' vauvoille. Oikein osuva kuvaus... ainakin vastasyntyneelle. (Ja pelottavimman ikinä katseen oon nähny keskoskaapissa olleella pienenpienellä ihmistaimella. Ei kauheesti tehny mieli mennä ottaan verinäytettä.)
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
peikko

Post by peikko » Tue Nov 17, 2009 19:01

Taika wrote:Ihanaa, että täällä on samoinajattelevia. Meillä on sellainen ihmisvauvanyytti puolimatkaa tuotannossa, enkä oikein osaa päättää että hirvittäiskö enemmän sen vai omasta puolesta. Eiköhän tää tästä kuitenkin suttaannu...
Eiköhän se siitä :D Onnea kovasti, en ollut kuullutkaan näitä uutisia.

En oo kyllä ikinä huomannut vauvojen tuijottavan omituisesti, päästävät vaan välillä pahaa ääntä.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Miilia

Post by Miilia » Tue Nov 17, 2009 19:34

Minä edustan nyt sitten vaikka sitä outoa vähemmistöä jonka mielestä vauvat on ihania ja lutuisia :lol: Nytkin tuntuu että tekisin viisi lisää, jos ei se odotusvaihe olisi niin saatanasta. En näe niissä ruttuisissa naamoissa muuta kuin puhdasta, täydellistä kauneutta, oli ne sitten oman lapsen rutut tai jonkun muun. Jaa että kuka on ehkä vähän hormoneissaan..? :dille:
Mutta meitä on niin moneen junaan, ja se on hyvä se. :wtg:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Tue Nov 17, 2009 21:11

Nii-ih, kun aattelee miten mukavaa jengiä täällä on niin säälihän se ois jos muututtais uhanalaisiksi. Siksi iiiso hatunnosto teille jotka lisäännytte, miusta ei ois moiseen hommaan :nod: Ja Taikalle onnea odotuksen johdosta!

Eikä se sitä sano yhtään etteikö vois olla iloinen ja onnellinen muksullisen ystävän puolesta vaikka itseltä ko. geeni tuntuukin puuttuvan. Miustakin ihmisvauvat on pelottavia, et ole Regina ainoa :D mutta kissan-, koiran- tai vaikka krokotiilinpennut, niin tänne vaan :lol:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Gilda

Post by Gilda » Tue Nov 17, 2009 21:21

Vauvat on ihanii... :ooh:
**
Tulin juuri lukion vanhempainillasta, jossa oli upea abien esitys ja lopuksi rehtorin tarinaa yo. kirjoituksiin ja lakkiaisiin liittyvistä asioista. Pääsemme keväällä Tampere-taloon lakkiaisiin! Toivottavasti tyttöni ahertaa, että saa lakia. Hän kun ei paljon mulle asioistaan puhu, no kyllä puhuu, mutta on kovasti ollut kiireitä koulussa viimeaikoina.
***Lukiolaisten tämäniltainen esitys/kabaree oli hyvin kantaa-ottava ja voimakas elämys. Esitys kertoi h u o r i n a elävien nuorten naisten elämästä jossakin kaupungissa, jossakin maassa. Epätoivoa, surua, huumoria, mahtavaa musiikkia. Lähinnä mieleeni jäi nuorten esitysten taitavuus ja kuinka hyvin he ilmaisivat sen, miten kovassa ja kylmässä maailmassa eletään.
Ellastiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Ellastiina » Tue Nov 17, 2009 23:18

Muikku wrote:Nii-ih, kun aattelee miten mukavaa jengiä täällä on niin säälihän se ois jos muututtais uhanalaisiksi. Siksi iiiso hatunnosto teille jotka lisäännytte, miusta ei ois moiseen hommaan :nod: Ja Taikalle onnea odotuksen johdosta!

Eikä se sitä sano yhtään etteikö vois olla iloinen ja onnellinen muksullisen ystävän puolesta vaikka itseltä ko. geeni tuntuukin puuttuvan. Miustakin ihmisvauvat on pelottavia, et ole Regina ainoa :D mutta kissan-, koiran- tai vaikka krokotiilinpennut, niin tänne vaan :lol:
Samaa mieltä, tosin vauvat eivät ole minusta pelottavia, lähinnä ne vaan- on. Meille ei vauvoja ole tulossa, mutta miehen kanssa hauskuutetaan toisiamme keksimällä meidän kuvitteelliselle lapselle nimeä. Pojalle on jostain syystä helpompi keksiä nimiä kuin tytölle. Mun ykkössuosikki nimistä on Horatio (jep, vaikuttimena C.S.I), vahva kakkonen on Sigismund. Myös Luigia on väläytelty, ja Luigista tulisi isona autokauppias.

Jep, ehkä on parempi että ei lapsia meille. Niitä lapsuuden traumoja setvittäisiin kauan. :lol:
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Tue Nov 17, 2009 23:56

[quote="Ellastiina] Meille ei vauvoja ole tulossa, mutta miehen kanssa hauskuutetaan toisiamme keksimällä meidän kuvitteelliselle lapselle nimeä. [/quote]
Hildegard ois niin ihana tytön nimi, eiks vaikka?

Kun aikoinaan multa ja mun eksältä joku sukulaistantta jälleen tenttasi, että koska sitä jälkikasvua alkaa tulemaan, eksä taputteli vatsaansa (joka kieltämättä oli paisunut hieman) ja sanoi: 'Täällähän se Leonardo köllii'.
Siihen loppu kyselyt. En vaan vieläkään tiiä, mistä se ton Leonardon siihen yhtäkkiä nappas...

Mä tykkään kersoista - niin kauan kuin ne ei oo omia. Myönnän ihan reilusti, että mulla on ihan riittävästi tekemistä ittessäni, en pystyis oleen niin 175-prosenttinen äiti lapselle niinku haluisin. En ehkä pystyis ees siihen sataan prossaan... (miten niin liian korkeet tavotteet???). Mut sekä jo aikuisen että yhä pikkutytön kummina olen saanut ja saan kyllä nauttia myös niistä hetkistä kun leikitään, kiukutellaan, kiinnostutaan pojista, ollaan murkkuja, opiskellaan, ollaan omillaan... Se kummina oleminen riittää mulle.

MUOKS: Jotenki alko tuntumaan, että mä toistan itteeni... Tähän aiheeseen tunnutaan palaavan aina sillon tällön ja aina mun pitää kiekasta oma mielipiteeni näköjään. Sori vaan... Jatkossa yritän olla hiljaa tästä aiheesta.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Karneoli

Post by Karneoli » Wed Nov 18, 2009 0:55

Ei saisi kyllä tuollaisia kuvia laittaa. Mulla on ollut pikkutyttö tilauksessa jo pidemmän aikaa mutta tarpeelliset raaka-aineet uupuu....lienekkö hukkuneet postissa :rofl:
Lapsikauppakin taitaa olla laitonta, ei ole ainkaan citymarketin hylyllä näkynyt :|
adatodesing.blogspot.com
Ramori

Post by Ramori » Wed Nov 18, 2009 8:42

[quote="Karneoli"]Ei saisi kyllä tuollaisia kuvia laittaa. Mulla on ollut pikkutyttö tilauksessa jo pidemmän aikaa mutta tarpeelliset raaka-aineet uupuu....lienekkö hukkuneet postissa :rofl:
quote]

Kysäses postinkantajalta joku päivä asiaa, että sattuuko hällä jemmassa ne raaka-aineet olemaan, jos vaikka on unohtanut toimittaa :wink: :D .
serja
korukivikasan keskellä

Post by serja » Wed Nov 18, 2009 8:59

Miulla toi tykkään lapsista niin kauan kun ei ole omia on jokseenkin päinvastoin :oops: En ole ikinä sen suuremmin pitänyt lapsista,mutta kun vauvakuume iski tein sellasen ja nyt olen ihan prinsessan lumoissa,mutta toisisnaan muitten lapset ärsyttää ihan kuten tähänkin asti.
Miulla on tällä hetkellä tiukat paikat kun pakko vierotan lastani rinnasta lääkkeitten takia :( Edessähän se olisi kuitenkin jossain vaiheessa ollut mut tuli nyt kuitenkin aika äkkiä ja tuntuu olevan miulle vaikeempaa kun lapselle :oops:
Mie en alua nähädä kissa kuvia kun rakastan kissoja hirveesti mut meille ei voi ottaa :( Toisaalta oli helpotus kun jouduin kissasta viime keväällä luopumaan mut toisaalta tuntuu koko ajan et jotain puuttuu kun lapsenakin kodissa on aina kissoja ollut.
inkku
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Post by inkku » Wed Nov 18, 2009 9:24

Eilen oltiin ekaluokkalaisen poikasen kanssa keittiössä, autoin häntä läksyissä, ja äkkiä alkoi kännykkä soida. Ei ollut minun puhelimeni, pojalla ei ole kännyä ja tyttären puhelimessa on aivan eri soittoääni. Hetken aikaa oltiin hoomoilasina ja koska soitto vain jatkui ja jatkui alettiin etsiä puhelinta. Soitto paikantui pojan reppuun! :shock: Tyhjennettiin reppu lattialle ja hänen liikuntapussistaan löytyi kännykkä! Tarkemmin kun alettiin katsoa niin liikuntapussikin kuului tytölle. :D MLL jakoi syksyllä kaikille ekaluokkalaisille koulunalkupaketin johon kuului mm. liikuntapussi, ja vaikka siihen oli tytön nimi kirjoitettukin oli poikanen ottanut sen epähuomiossa koululta.

No, puhelimessa luki että äiti on soittanut ja hetken mietittyäni soitin takaisin, ajattelin ensin että joku voi pelästyä jos soittaa lapselleen ja takaisin soittaakin vieras aikuinen, mutta päätin ottaa kuitenkin riskin. Kävi sitten ilmi että äiti oli nimenomaan sen vuoksi soittanut puhelimeen kun tiesivät sen olevan hukassa. :) Ja jotta olisi vielä yksi kiemura tässä jutussa: puhelin kuului pojalle! :rofl: Siellä on lasten tavarat siis ollut aivan sekaisin. Tänään poikanen palauttaa kännykän omistajalleen, liikuntapussin tytölle ja yrittää metsästää oman pussinsa jostain. Lapset. :wtg:
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
Maikki

Post by Maikki » Wed Nov 18, 2009 9:45

mikael0k wrote:
Partaska wrote:Eläinvauvat on sulosia mutta noista nyyteistä en olis nyt niin varma....tämä on mun mielipide sitten naiset ja miehet.

Lähden pois kiusaamasta toisten hermoja.....heippa hei. :viuh:
Heheheh... se on se yksi suuri asia mistä miekin oon neuvotellu tuon mun tulevan vaimon kanssa... että jooko vaiko eikökö :roll: Mie oon sitä mieltä että ei... ja hän että joo.. heh
Tuo on sen verran iso asia ihmissuhteessa, että todella kannattaa tässä vaiheessa jo keskustella selväksi. Tosin vaikka asian päättäisi miten päin vaan, saattaa elämä yllättää. Olen muuten tosi iloinen puolestasi neuvottelukumppanin löytymisestä!
Leikin tulella
Partaska

Post by Partaska » Wed Nov 18, 2009 9:46

PikkuMyy wrote:Jotenki alko tuntumaan, että mä toistan itteeni... Tähän aiheeseen tunnutaan palaavan aina sillon tällön ja aina mun pitää kiekasta oma mielipiteeni näköjään. Sori vaan... Jatkossa yritän olla hiljaa tästä aiheesta.
Joo tää on sellanen aihe johon palataan aina tasasen tappavin aikavälein. Mutta itse kun en välitä niistä lapsista niin mua aina välillä risoo se kun niistä hehkutetaan. Kun en ymmärrä mitä kivaa tai hienoa niissä on? Niin mun oli sitten tällä kertaa pakko ihan alottaa monesti keskusteltu aihe uudestaan.

Mutta palataas taas muihin aiheisiin.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
@nu

Post by @nu » Wed Nov 18, 2009 9:53

Kivaa on se, kun maataan sohvalla yhdessä katsomassa Pikkukakkosta. Tai pelataan lattialla muistipeliä ja lapset hihkuvat riemusta peitotessaan äidin :wink: Tai kun lapsi tulee ja rutistaa ja sanoo, että Sinä olet maailman paras äiti. Noin esimerkiksi...

mutta nyt menen mietiskelemään riipuksia. Sain eilen väkerrettyä yhden kaulakorun pitkään hilloamistani akaateista, mutta koru selkeästi vaatii riipusta, eikä mulla ole sopivaa. Nyt kun saisi jostain tähti-idean niin tekisin itse, tai sitten "joutuu" shoppailemaan :wink:
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Wed Nov 18, 2009 11:46

Sitähän on yhtä monta mieltä kuin on ihmistäkin...

...minä en pidä siitä, että joka kerta kun kävelen postilaatikolleni, astun koiran p*skaan. Ja talvella ne nelijalkaiset värjää hanget. Yök.

Mutta lapsista pidän, rakastan, vaikka nuorempana olin sitä mieltä kuten jo joku aiemmin, että en ole sitten pätkääkään äidillinen tai halua lapsia. Elämä muokkaa ihmistä ja opettaa uusia asioita. Siitä tuskin kukaan on erimieltä?!
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Locked