Ot- löpinää vol. 23

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ot- löpinää vol. 23

Post by Nunnuli » Fri Dec 11, 2009 0:57

Anne wrote:
Nunnuli wrote:Näillä näkymin se helkkarin talvi on sittenkin tulossa :grrr:
veit sanat suustani...
Ihanaa. Joku sentään jakaa tunteeni tuosta kylmästä säästä ja valkoisesta moskasta. Pus sulle Anne :nod:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri Dec 11, 2009 1:10

Täällä kans yks, joka ei kovin tykkää kylmästä, rännästä ja lumitöistä.
Lumi on kivaa vain silloin, kun sataa suuuuuria jalkarättejä hiljakseen ja kävelee vapaaehtoisesti siellä keskellä. Eikä tuule eikä ole kylmä.
Ja menettelee, kunhan ei tarvitsisi lähteä ulos. :wink: Ei ainakaan aamuvarhaisella maantielle, joka on lunta tulvillaan.
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Fri Dec 11, 2009 1:16

En ole mikään ekohihhuli tahi muu vastaava hörhö, mutta siis kyllä tämä ilmastonmuutos vetää ainakin minut vakavaksi. Se voipi olla kiva juttu joillekin henkilökohtaisella tasolla, että omalla takapihalla on puolen vuoden mittainen syksy, mutta noin niin kuin mualiman laajusesti kun pyörittelee tätä ongelmaa niin :'( Loppu tuloo!
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
mustikkainen

Post by mustikkainen » Fri Dec 11, 2009 9:10

Hihhei! :jippii: Tää on ihan täpinöissään, ulkona on ainakin 20 cm lunta jos ei enemmänkin. :jippii: :jippii: :jippii: Ihanaa, vihdoinkin sen talvi tuli. (Epäilen silti vahvasti että nuo vielä sulavat pois ennen joulua...)
just bead it.
Jokke
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Jokke » Fri Dec 11, 2009 9:12

Nunnuli wrote:
Anne wrote:
Nunnuli wrote:Näillä näkymin se helkkarin talvi on sittenkin tulossa :grrr:
veit sanat suustani...
Ihanaa. Joku sentään jakaa tunteeni tuosta kylmästä säästä ja valkoisesta moskasta. Pus sulle Anne :nod:
Jes, minäkin olisin ihan onnellinen, jos ei ikinä tarvitsisi nähdä hippuakaan lunta eikä lämpötila laskisi alle 20 asteen (siis plus). Vuodenajat on ihan yliarvostettuja. Kirottu, kirottu talvi.

Pimeyden keskelle vinkkejä: maalaa asunnon seinät vihreällä ja keltaisella. Tee vain iloisen värisiä käsitöitä, unohda musta ja harmaa. Mikä se on kun kaupungilla näyttää taas olevan joku maansuru. Bussista nousee ulos joku mustiinpukeutunut ruumissaatto. Hei, Kekkonen on kuollut, get over it! Yrittäkää nyt edes vähän :D
Sassenach

Post by Sassenach » Fri Dec 11, 2009 10:03

Amen!
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Simavi

Post by Simavi » Fri Dec 11, 2009 10:23

blueberry wrote:Hihhei! :jippii: Tää on ihan täpinöissään, ulkona on ainakin 20 cm lunta jos ei enemmänkin. :jippii: :jippii: :jippii: Ihanaa, vihdoinkin sen talvi tuli. (Epäilen silti vahvasti että nuo vielä sulavat pois ennen joulua...)
Mä olen NIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNN kateellinen. Mä tykkään hirmusti kunnon talvista mutta eihän täällä meri-ilmastossa sellasesta pysty ku haaveilla :roll:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
HLS

Post by HLS » Fri Dec 11, 2009 10:30

Sauvossakin on nyt maa valkoinen, mutta asteet plussalla joten märkää ja kuraista on.
Meidän perhe tykkää murtsikoida joten meille ihannetalvi olis luminen ja pakkasta sellanen -10 - -5 astetta.
Sais hiihtää ja pulkkailla ja mielellään myös potkukelkkailla nyt kun asutaan oikeesti maalla eikä suola-auto pilaa kelkkalelejä.

Meillä miesväki kulkee mustissaan talvisin mutta minullapa on vadelmanpunainen toppis ja tytöllä harmaalla pohjalla oranssia ja pinkkiä :)
Mimme

Post by Mimme » Fri Dec 11, 2009 10:37

Tuo HLSn talvi kelpais mullekin. Olis ihan riittävä jos lunta ois sellanen 30 cm ja pakkasta -5 -10 astetta. Ja tietty tyyni aurinkoinen ilma niin sehän on siinä. :nod:
Maani
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Maani » Fri Dec 11, 2009 10:45

Onko kellään mielipidettä siitä, että kuinka kauan kimppatilauksen tavaroiden kanssa pitää odotella, jos tavarat on tulleet ja yksi tilanneista ei ota mitään yhteyttä eikä ole lähettänyt maksua tavaroista? Pistän sitten helmet myyntiin tuonne kirpparille, jos tilaaja on tullut toisiin aatoksiin, mutta olis kiva saada jotain viestiä! Onko pari viikkoa kohtuullinen vai pidempäänkö odottelen? Nyt on viikko kulunut siitä kun ilmoitin, että tavarat ovat saapuneet ja yli kaksi viikkoa siitä, kun pyysin maksua. :raaps:
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Fri Dec 11, 2009 10:58

Maani, pari viikkoa on mun mielestä kohtuullinen aika.

Niin, ja sä voisit ensin tarjota niitä mulle ja sit vasta pistää kirpparille... Jos nimittäin susta vaikuttaa siltä et se satsi ois yhtään mun makuuni. Pääsisit nääs helpommalla... :wink:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Fri Dec 11, 2009 11:01

Maani wrote:Onko kellään mielipidettä siitä, että kuinka kauan kimppatilauksen tavaroiden kanssa pitää odotella, jos tavarat on tulleet ja yksi tilanneista ei ota mitään yhteyttä eikä ole lähettänyt maksua tavaroista? Pistän sitten helmet myyntiin tuonne kirpparille, jos tilaaja on tullut toisiin aatoksiin, mutta olis kiva saada jotain viestiä! Onko pari viikkoa kohtuullinen vai pidempäänkö odottelen? Nyt on viikko kulunut siitä kun ilmoitin, että tavarat ovat saapuneet ja yli kaksi viikkoa siitä, kun pyysin maksua. :raaps:
Oletko foorumin kautta yksärillä ottanut yhteyttä vai puhelimitse vai miten? Voihan olla, että henkilö on tietokoneen tavoittamattomissa tai ei ole muistanut helmettiä seurata. Tietty jos henkilön profiilista näkee, että on käynyt helmetissä sen jälkeen kun tavaroiden saapumisesta olet ilmoitellut ja maksua pyydellyt niin... Sanoisinko, että aika törkeää jättää maksamatta. Vielä törkeämpää, ettei vaivaudu edes ilmoittelemaan mitään! :? Jos sulla on puhelinnumero, niin kannattaa varmaan ihan kapulalla ottoo suoraan yhteyttä. Suotta sitä mualiman tappiin asti outtelloo.
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Fri Dec 11, 2009 12:21

Musta on jotenkin surullista iloita siitä, ettei ole talvea. Ymmärrän, ettei kylmä ole kaikkien mieleen, mutta ainakaan minä en pysty unohtamaan sitä, minkä vuoksi sitä talvea ei tule. Ilmastonmuutos on todella, todella kallis hinta siitä, että "saa" nauttia leudosta talvesta. En voi sille mitään, että mua puistattaa, kun kuulen kommentteja tyyliin: "Ilmastonmuutoshan on lähinnä hyvä asia, kiva kun on meilläkin lämpimämpää eikä ole enää kylmiä talvia!" :hui: Helsingin Sanomien Kuukausiliitteestä luin viikko, pari sitten juuri Malediiveista, joiden korkein kohta on kaksi metriä merenpinnan yläpuolella - eipä naurata ajatus ilmastonmuutoksen etenemisestä ja merenpinnan noususta... :(

Suomeen kuuluu neljä erilaista vuodenaikaa, ei puolen vuoden syksyä. Minäkään en nauti kovista pakkasista sinänsä, mutta kyllä oikea talvi on ihana asia. Se on huomattavasti, HUOMATTAVASTI miellyttävämpää, kuin nykyinen kuukausia jatkuva pimeys ja märkyys. Minusta tuntuu kauhean pahalta ajatella, että sitten kun oma pienokaiseni on riittävän vanha hiihtämään, ei taideta enää hiihdellä kaakaot ja voileivät selkärepussa maaliskuun auringossa hohtavilla hangilla... :cry:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sundance

Post by Sundance » Fri Dec 11, 2009 12:47

En tiedä oisko tämä niin että mun osalta ainakin aika on kullannut muistoja, muistan lapsuuden talvet erityisen hyvin, rakastin luistelua, hiihtämistä, kaikkea sitä mitä en nykyisellään tee sitten millään. Olis aika kornia ehkä ikäiseni naisen lähteä opettelemaan luistelukin uudelleen.

Ymmärrän kyllä Eowynin ajatuksen oikeasta talvesta, sellaisesta josta lapsena nautittiin ja omatkin lapset pieninä. On surullista kuten Eowyn totesi jos niin käy ettei hänen pikkuisensa saa nauttia talvesta se kaakao ja voileivät hiihtoretkellä mukana vai miten se meni.

Sitä myötä kun itselleni ikää tulee lisää, kammoksun aamuisia lähtöjä -20 asteen pakkasessa, työni on sitä että autoon, autosta pois, käynnistät, sammutat, käynnistät ,sammutat. Ja kun ikää tulee ,huomaan palelevani herkemmin vaikka kuinka pukeutuisin sään mukaisesti. Lumitöitä ei onneksi tarvitse tehdä, siitä pitää taloyhtiö huolen.

Olen kevään ja kesän ihminen, sille ei voi mitään, mutta se ei estä minua ymmärtämästä niitä ihmisiä jotka talvesta pitävät. Minä en pidä, joku toinen pitää :nod:

Se mikä tuossa lumessa on positiivista, on se ,että ei ole niin pimeää.. sitä pitkää pimeää kyllä piisas :nod:
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Fri Dec 11, 2009 13:49

Mie haluan kanssa kunnon talven. Oon niin kyllästynyt märkään ja pimeään. Ja muksut kanssa, kun ulkona ei voi tehdä mitään. Sellainen unelmakeli on tuolla kuvailtukin.
Onneksi oon saanut raahattua itseni liikkumaan, se auttaa jaksamaan pahimman yli. Monta kertaa kyllä saa ihan itsensä pakottaa, kun sohva kutsuu niin ihanasti ja unikin maistuisi jo heti yhdeksän jälkeen.
Kohta ollaan voiton puolella, onneksi.
Ja kaamoksen kesyttäjäksi ja parisuhteen vaalimiseksi suunnataan isännän kanssa kahden kesken heti pyhien jälkeen pariksi päiväksi Tallinnaan hemmottelulomaselle. Mummo lupaisi hoitaa pojut joululahjaksi.
Mitä tästä elämästä tulisikaan ilman mummoja?
Locked