Ot- löpinää vol. 23

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Simavi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ot- löpinää vol. 23

Post by Simavi » Sun Dec 20, 2009 11:43

Rentouttavaa lomaa kaikille lomalaisille :D
Meillä näyttäis joulu alkavan niin että taas kodinkoneita hajoilee... Vaan mitäpäs tuosta, onneksi on sentään lunta :love:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Sun Dec 20, 2009 18:42

Onnea Hämis! Upea. Viikinkien ja kelttien perintöä on sinussa.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Sundance

Post by Sundance » Mon Dec 21, 2009 11:25

Onnittelut täältäkin Hämikselle .
mikael0k

Post by mikael0k » Mon Dec 21, 2009 15:16

Image
Image Linkin kautta näkee myös kortin tekstit :D
Last edited by mikael0k on Tue Dec 22, 2009 14:43, edited 1 time in total.
Gilda

Post by Gilda » Mon Dec 21, 2009 17:28

Simavi wrote:Meillä näyttäis joulu alkavan niin että taas kodinkoneita hajoilee... Vaan mitäpäs tuosta, onneksi on sentään lunta :love:
Niin meilläkin. Tänään ip:llä olin viemässä alakerran pakastimeen eilen tekemiäni lanttulaatioita. Pakastin oli alkanut sulaa, ei tavanomaista hyrinää, ei valoja. :sensuroitu: Siitä soittamaan miehelle, joka pikapikaa riensi töistä. Ei auttanut mikään, kaputt mikä kaputt. :raaps: Onneksi ulkona oli yli 10 astetta pakkasta, joten sinne vietiin porkkanalaatikot, tortut, pullat yms. Onneksi meidän alueella (Tre/Lielahti) on aika paljon kodinkone yms. liikkeitä, lähin tuossa puolen kilometrin päässä, joten ei mennyt kauaa kun uusi pakastin laitettiin hyrisemään.
Pakkasen ansiosta pakasteruuat eivät ehtineet sulaa käyttökelvottomiksi...Huh, huh...olipa lähellä. Ei olisi millään viitsinyt/ehtinyt tehdä laatikoita yms. toiseen kertaan.
Mutta kun rahat kerran meni pakastimeen, niin jäi uusi kamera sitten vain haaveeksi. :'(
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Mon Dec 21, 2009 19:01

Vihdoinkin pääkaupunkiseudulta saa kohtuuhintaisia asuntoja:
http://www2.oikotie.fi/realestlist?exit ... id=1915139 :D
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Mon Dec 21, 2009 19:12

Rentouttavaa lomaa kaikille! Saa nähdä lisääntyykö meikäläisen typot ja koneellaolo, nyt sain rannetuet, niin helpottaa käden kivut...
Image
Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Dec 21, 2009 20:06

Nyt on kaikki joululahjat ostettu ja paketoitu. Vielä kun saisi jostain virtaa kolmen tilauskorun tekemiseen ja sen jälkeen vielä omien joululahjakorujen tekemiseen. Eikä tuu ollenkaan kiire... :shock:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Ulla

Post by Ulla » Mon Dec 21, 2009 20:19

Minulla ei ole yhtä ainoaa lahjaa vielä, yksi kyllä valmistuu varmaan huomenna neuloen. Muuten suuntaan verkkokauppoihin ostamaan lehmiä/vuohia/koulupukuja/puutarhatyökaluja/puuntaimia ym. mukavaa. Eiköhän ole jo aika perheen lapsienkin oppia tädin tavoille tavaravuoriensa keskellä! :D :nod: No, nelivuotias ei ehkä ihan vielä ymmärrä!
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Mon Dec 21, 2009 20:38

Mie sain perjantaina postiin kolme pakettia ystäville ja kahdesta tuli tänään sellaiset kiitokset, että osui ja upposi, tuli älyttömän hyvä mieli :D Yksi lahja noitaystävälle on vielä työn alla vaikka sen piti valmistua Yuleksi (joka on siis tänään), mutta lämmittänee sen jälkeenkin. Sukulaisten lahjat on ... hmmm... kuivumassa :wink: Niistä ei vielä sen enempää. Pientä, edullista, mutta käsintehtyä ja toivottavasti mieleistä. Ai niin ja veljenpojan lahja vielä, lätkämaila :lol:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Regina

Post by Regina » Mon Dec 21, 2009 22:46

Mullakin on jo lahjat melkein kaikille. Isälle ja veljelle kirjat, äidille itse tehty rannerengas ja serkulle aion ostaa vielä vesiväripaperia.

Huomenna saan sitten todistuksen. Tulee kyllä aika varmasti huonompi keskiarvo kuin koskaan ennen, matikka aika varmasti tippuu ainakin yhdellä numerolla ja historiakin saattaa tippua, mikä on hyvin huono juttu koska se on ennestään jo seiska. En ole vaan jaksanut nyt panostaa kouluun, kun ei vaan huvita tehdä oikein mitään. Tämä vuosi oli muutenkin ehkä mun raskain ja huonoin ikinä, ja oon iloinen että se on kohta ohi.
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Mon Dec 21, 2009 22:52

itse vietän iltaa keittelemällä joulutoffeeta. olen tehnyt sitä muutamille ystäville lahjaksi, menossa on jo neljäs erä, kun suuri osa on mennyt omiin suihin. onhan sitä laaduntarkkailtava ;)
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Nunnuli

Post by Nunnuli » Tue Dec 22, 2009 1:19

Monena vuonna on jotkut yrittäneet ehdottaa, ettei aikuisille ostettaisi joululahjoja. Minä ainakin kieltäydyn moisesta täysin! Mun joulu olisi piloilla jos en saisi paketoida läheisilleni pakettia paketin perään. Olen aina sanonut, ettei mulle tartte mitään ostaa, mutta minä tulen edelleen tekemään niitä paketteja kassikaupalla. Mun joulu vaan on vasta kunnon joulu silloin kun saan antaa ihmisille lahjoja. Se, saanko itse lahjoja on ihan yhdentekevää. Kivahan niitä on saada, en minä sitä tarkoita, mutta en odota mitään eikä mulle ole tärkeää niitä saada, mutta antamista en lopeta ennen kuin olen kuollut ja kuopattu. Isoveli jo tänä vuonna sanoikin, että on sovittu, ettei lahjoja anneta, mutta että mulle on varmaan turha tulla moista ehdottelemaan. Heh.. tuntee mut jo :mrgreen: Yhtenä vuonna sain sellaisen vuohen velipojalta ja se oli oikein kiva lahja. Äiti sai lauman kanoja :rofl:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Tilia

Post by Tilia » Tue Dec 22, 2009 2:03

Olen Nunnulin kanssa samolla linjoilla, ei tuntuisi joululta jos ei saisi suunnitella ja antaa lahjoja. Sehän siinä onkin puoli hupia että saa suunnitella mitä kivaa antaisi tänä vuonna. Minusta ei ole mitenkään kohtuutonta ilahduttaa toisia lahjoilla edes kerran vuodessa (syntymäpäiviä ym. lukuunottamatta). Tosin pääsen aika vähällä, lahjoja ei tarvitse tosissaan miettiä kuin parille hengelle, muilla menee kukkia tai suklaata. Voisin ollakin toista mieltä lahjojen antamisen hauskuudesta, jos niitä pitäisi miettiä kovin suurelle joukolle... Se vaan harmittaa todella paljon, kun ei voi antaa koruja lahjaksi :grr: , niitä kun olisi niin kiva tehdä...
Sassenach

Post by Sassenach » Tue Dec 22, 2009 7:32

Lahjojen antaminen ja suunnitteleminen on ihanaa! Mutta nyt kyllä jo ryydyttää, 21:n lahjansaajan paketit on valmiiksi paketoidut osin jo toimitettukin.
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Locked