Ot- löpinää vol. 23

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ot- löpinää vol. 23

Post by mikael0k » Tue Dec 29, 2009 16:41

No niin Joulu on kärsitty ja nyt vaan odotellaan noita rakettien paukuttelijoita, joku ihana lapsukainen aloitteli jo sen paukuttelun heti viime sunnuntaina... voisko noi raketit kieltää kokonaan tai laittaa niiden myyntiajaksi uudenvuoden aatto klo 16.00-18.00. KIITOS!

Joulu meni kirjaa lukiessa. lahjaksi sain mielenkiintoisen teoksen nimeltään Ristin Salaisuus. Kohta se on luettu loppuun jonka jälkeen palaan lukemaan toista lahjakirjaa "Terrakotta sotilaat". Koulu alkaakin sitten ensi maanantaina.
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Tue Dec 29, 2009 22:27

Yleensä aina käy niin, että kun menee pohjoisesta etelään tai päinvastoin, sairastuu. Meillä käy niin aina ja kaikille.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Siru

Post by Siru » Wed Dec 30, 2009 0:09

Muruset hei, I'M BACK!!! :jippii:

Tässä on kesän jälkeen opiskeltu sen verran ankarasti että en ole a) jaksanut tehdä koruja kuin kourallisen - eikä niistä ole kuviakaan ja b) ehtinyt poiketa tänne keskusteluareenoille senkään vertaa mitä aikaisemmin. :shrug:

Mutta nyt on opiskelut taas toistaiseksi opiskeltu :wtg: . Valmistuin joulun alla opinto-ohjaajaksi, jota työtä tulen toivottavasti yhä enemmän tekemään opetustyöni ohella. Ensi vuoden pyhitän kaikelle muulle kuin pänttäämiselle, koruille ja sen sellaiselle tärkeälle :love: . Johan tässä on kauhea vajaus, tuntuu että kohta kupsahdan estetiikan nälkääni. Onneksi te olette täyttäneet galleriaa ahkerasti, totesin että selaamattomia gallerioita on useampi sivu joten aika urakka taitaa olla edessä! :wow:

Paljon on tainnut tapahtua, en yritäkään ottaa kiinni menneiden kuukausien tapahtuneista mutta toivon että kaikilla on ollut mukava joulu, ja toivottavasti ensi vuodelle on luvassa paljon uusia kivoja asioita itse kunkin elämään. Onnittelut myös muille valmistuneille, ja myöhästyneitä synttisonnitteluja kaikille ja nimpparionnitteluja ja onnitteluja perheenlisäyksistä ja naimisiinmenoista ja kaikista sen sellaisista jne jne... :nod:
Wear your HELMET with pride!
amorosa

Post by amorosa » Wed Dec 30, 2009 13:12

Tervetuloa "takaisin" Siru ja onnittelut valmistumisesi johdosta ! Olenkin miettinyt, että minnekkäs olet hävinnyt ja nyt siis selvisi. :love:
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
anzu

Post by anzu » Wed Dec 30, 2009 13:17

mikael0k wrote:laittaa niiden myyntiajaksi uudenvuoden aatto klo 16.00-18.00.
Munki mielest riittäs että niitä myytäs vaan aattona, tosi ei mua haittaa yhtää vaikka paukuttelevat niitä etu- ja jälkikäteen.
-anzu
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Wed Dec 30, 2009 15:00

Mun mielestä pommien myynnin yksityisille voisi kieltää kokonaan. Järjestäkööt kunnat tai yritykset (esim. kaupat) ilotulituksia jos haluavat.

Kalevan pilapiirros kuvaa hyvin todellisuutta:
Image
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?jari=241578
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Wed Dec 30, 2009 17:10

mikael0k wrote:...tai laittaa niiden myyntiajaksi uudenvuoden aatto klo 16.00-18.00...
Kiitos päivän nauruista :mrgreen: Tää olisikin aika hyvä... voisi vaan käytännössä aiheuttaa pieniä jonoja sinne tänne, mutta muuten hyvä idea. Meidän sijoitus raketteihin viime vuonna oli 2 euroa (4 pkt roomalaisia kynttilöitä, joista kolme on vielä kaapissa). Tänä vuonna investoin 3 euroa, kun ostin kolme sellaista tähtiä ampuvaa pataa. Miehen mielestä noissakin on jo liikaa ja periaatteessa olen kyllä ihan samaa mieltä. Ehkä ensi vuonna kuluja ei tule tuonkaan vertaa. Asutaan sellaisella lapsiperheiden kansoittamalla alueella ja sopivan korkealla kohdalla, että meiltä on kyllä täydellinen näkymä ihmetellä kun sadat muut suomalaiset ampuvat tuhansia euroja taivaan tuuliin :shock:
Sundance

Post by Sundance » Wed Dec 30, 2009 17:15

Meille ei ole koskaan ostettu raketin rakettia. Ei vaikka meillä on kaksi poikaa, niin en suostunut ostamaan edes silloin, kun nuo oli nuorempia ( joo, julma äiti ei tinkinyt periaatteistaan ). Tähän ruma sana: &%¤#"%%&/&(#, kun niitä paukutetaan tasan varmalla vaikka kuinka olis tuo sallittu aika. Ainakin tässä meidän takapajulassa se alkoi heti kun kaupat aukes joulun jälkeen ,ja tasan jatkuu vielä pitkälle uudenvuodenpäivään.

En mä kyllä ymmärrä sitäkään että miks uutta vuotta pitäs juhlia, se vaihtuu teki mitä tahansa. Jokainen toki tavallaan mutta mun käsityskyky ei riitä tajuamaan koko juhlimista.

Yleensä mä tarjoudun duuniin iltavuoroon uudenvuoden ajaks, niin nytkin, paitsi, että niin maan julmetun kamala räkätauti iski että saikkuhan siitä tuli .

Joten taidan vaan olla ja nukkua huomisen 8)
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Wed Dec 30, 2009 21:22

Sundance wrote:En mä kyllä ymmärrä sitäkään että miks uutta vuotta pitäs juhlia, se vaihtuu teki mitä tahansa.
No tällä perusteella voisi tietysti lopettaa kaiken juhlimisen... "vanhenen minä ilman täytekakkuakin", "menee se pääsiäinen ilman muniakin", "alkaa se toukokuu vaikkei mitään vappupalloja ostaisikaan" :lol: Mä kyllä periaatteessa tykkään raketeista, mutta järkiperustelut saastuttamisesta, silmävammoista ja Kiinan rakettitehtaiden työoloista pistävät kyllä miettimään onko räiske kaiken sen arvoista.

Yksi perinne, mistä mä olen miehen painostuksesta luopunut, on tinojen valaminen. Mies ei tykkää mistään ennustusjutuista, eikä varsinkaan sitä ongelmajätteestä jota tinoista kertyy. Ja mä olen tuon jälkimmäisen perustelun vuoksi suostunut jättämään tinat kauppaan jo vuosikausia, vaikka se aikanaan olikin kotona hauska perinne.
Anne

Post by Anne » Wed Dec 30, 2009 21:38

Ne valetut tinathan voi säästää ja valaa uudelleen seuraavana uutena vuotena - näin meillä kotonakin aina tehtiin. Ei tule turhaa jätettä :nod:
Skuolfi

Post by Skuolfi » Wed Dec 30, 2009 21:54

Meillä koirulaiset alkavat jo joulun tienoilla osoittaa hermostumisen merkkejä. Yöllä jokainen pakkasen paukahdus saa ne levottomisksi. Viime vuonna uuden vuoden aattona naapurin lapsiperheet aloittivat jo iltapäivällä. Illaksi pakkasin koirat autoon ja läksimme hitaalle pitkälle ajelulle.
Tänä vuonna tytär ja hänen ystävättärensä lähtevät poroaidalle kämppään viettämään uutta vuotta hiljaisuudessa kolmen koiran kanssa. Siellä ei ole muita ja päätielle on kymmenisen kilometriä ja kylille parikymmentä. Itsekin olisin halunnut sinne, mutta viettäkööt tytöt aikaansa yhdessä, kun opiskelevat kaukana toisistaan ja näkevät aika harvoin.
(Torsti Lehtinen)
anzu

Post by anzu » Wed Dec 30, 2009 21:59

Monikoha vanhempi oikeesti ampuu lastensa puolesta ne pommit, mitä pentu on valinnu kaupan tiskillä. Tänää näin, ku maksimissaa 13-vee poika valkkas äiteensä kanssa pommeja siihen mallii, että heikompaa ois hirvittäny.
Ei millää pahalla, mutten ymmärrä ihmisiä, jotka eivät opettasivat eläimensä olematta pelkäämättä paukkuja ja muitaki kovia ääni, ku siihen on mahollisuus ku alottaa ihan pennusta pitäen. Ja jopa oon pari tapaus nähny jotka on oppinee aikuisiälläki pelkäämättä paukahtelua. Olis varmaan omistajasta ja eläimestäki helepompaa elää, sen yhen päivän vuodesta jolloin paukahtelee.
-anzu
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Dec 30, 2009 22:36

Jotkut eläimet eivät opi vaikka kuinka opettaisi, vähän sama juttu kuin ihmisissä että toiset ei vaan tykkää korkeista paikoista eikä sille mitään voi. Ja sitten on niitä tapauksia että omistaja opettaa kyllä paukuttelemalla kattilankansia sun muita, ja sitten yksi yli-innokas passimies menee ja antaa armonlaukauksen hirvelle kun koira on metrin päässä ja omistaja laukkaa paikalle vasta viiden minuutin kuluttua ja se oli sitte siinä :grrr: Et ei kannata yleistää ettei "opeteta", syitä on monia miksi eläin on paukkuarka.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Skuolfi

Post by Skuolfi » Wed Dec 30, 2009 22:55

Minä en oikeasti tiedä, miten täällä voisi opettaa koirat, jotka tulivat yhtäkkiä paukkuaroiksi. Raketteja ammutaan kerran vuodessa. Metsästyksen ääniä ei tänne kuulu. Pakkanen kyllä paukkuu nurkissa joka talvi. Pitäisikö tilata jostakin nallipyssy ja mennä kauas ihmisten ja porojen läheltä harjoittelemaan? Mutta minne?
Toisaalta täällä voi mennä myös näin uutena vuonna pois paukuttelun luota. Ja se on itsellekin ihan mieluista.Että hyvää uutta vuotta kaikille!
(Torsti Lehtinen)
Sundance

Post by Sundance » Thu Dec 31, 2009 0:17

"vanhenen minä ilman täytekakkuakin" hih, oli ihan pakko vielä visiteerata täällä.. tuohon täytskäriin sanoisin että kun mä vanhenen, olen varmasti täytekakkuni
ansainnut ( ehkä vähän muutakin :nod: )...

Nyt tämä painuu petiin potemaan ja toivottaa kaikille hyvät yöt ..
Locked