Ot- löpinää vol. 23

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Re: Ot- löpinää vol. 23

Post by Utukainen » Fri Jan 15, 2010 12:09

Partaska wrote:^ Joo onhan täällä vähemmän kyräilyä....tai en ole itsekkään huomannut sitä.Jos sitä on?
Mut tuo kommenttini oli sellanen et tarkoitin itseäni et en ota kauheen helpolla täällä nokkiini kun itsekkin voin sanoa aika ajoin tylyn tyylisesti. Mutta koen ainakin itse et koitan auttaa ja kertoa jos joku kysyy jotain sellasta jossa itselläni on tieto tai tuntemusta.
Aah, ymmärsinkin. :D En taas ite osannu kirjoittaa selkeästi, tuli siis vain mieleen tuosta edellisestä kommentistasi tuo mitä kirjoitin. :D Ja nyt lähen tästä selittelemästä. :D
amorosa
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by amorosa » Fri Jan 15, 2010 16:04

Pimein aika alkaa olla takanapäin , nyt kun lumi valaisee niin kauniisti täällä etelässäkin. Täällä olen tallustellut siivet maata hipoen päivä kerrallaan masennukseni kanssa, kaamosaika vie vielä lisää voimia. Koruja sain tehtyä jonkin verran joululahjoiksi ja nyt jo ajatuksiin hiipii kaikenlaista ideaa :idea2: . Toteutuksiin sitten tarvittaisiinkin vielä puhtia. No, kaikki kai aikanaan. Kumma kyllä ,että masennus ei juurikaan poista ostohaluja kun helmistä on kyse. Materiaalipulaa ei siis ole :wink:

Haluan kiittää kaikkia Helmettiläisiä : Tuttuja ,tuntemattomia ,tapaamiani ja tänne mietteitään ja korujaan esille tuoneita.
Olette olleet minulle tukena tietämättänne , koska olen voinut seurata foorumilta juttujanne , vaikken olekaan juuri kommentoinut.Kun ei ole itse paljonkaan jaksanut koruilla niin on ollut ihanaa seurata täällä teidän aikaansaannoksia ja tapahtumia. Halauksia ja hyvää alkanutta vuotta kaikille :love: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Sirpale

Post by Sirpale » Fri Jan 15, 2010 16:14

amorosa wrote:Pimein aika alkaa olla takanapäin , nyt kun lumi valaisee niin kauniisti täällä etelässäkin. Täällä olen tallustellut siivet maata hipoen päivä kerrallaan masennukseni kanssa, kaamosaika vie vielä lisää voimia. Koruja sain tehtyä jonkin verran joululahjoiksi ja nyt jo ajatuksiin hiipii kaikenlaista ideaa :idea2: . Toteutuksiin sitten tarvittaisiinkin vielä puhtia. No, kaikki kai aikanaan. Kumma kyllä ,että masennus ei juurikaan poista ostohaluja kun helmistä on kyse. Materiaalipulaa ei siis ole :wink:

Haluan kiittää kaikkia Helmettiläisiä : Tuttuja ,tuntemattomia ,tapaamiani ja tänne mietteitään ja korujaan esille tuoneita.
Olette olleet minulle tukena tietämättänne , koska olen voinut seurata foorumilta juttujanne , vaikken olekaan juuri kommentoinut.Kun ei ole itse paljonkaan jaksanut koruilla niin on ollut ihanaa seurata täällä teidän aikaansaannoksia ja tapahtumia. Halauksia ja hyvää alkanutta vuotta kaikille :love: .
Voimia kaamokseen. Tuttu tunne, koruilla ei jaksa, mutta shoppailuinto ei laannu :D
Sirpale
Piita

Post by Piita » Fri Jan 15, 2010 17:20

Voi Amorosa! :love: Voimia sulle sinne, helmien hiplaaminenkin on jotenkin terapeuttista, minusta ainakin. :D Ovat niin kauniita ja jotenkin siitä kauneudesta saa voimaa. Kuulostaa osasta varmaan hullulta mutta moni täältä varmaan allekirjoittaaa saman. :wink:
Minulle puun työstäminen on vähän sama juttu, kun työstämällä ja hiomalla saa puun kauneuden esiin. Välillä tuntuukin että mulla on ihana työ, paitsi tietysti krooninen rahapula ja laskut pikkasen himmentää hohtoa :lol:
Laitatko mulle Amorosa osottees yv:llä, mulla ei taida olla tallessa. :wink:

juu, olen täällä flunssan kourissa, toistapäivää kuumetta ja hirvee yskä, henki ahtaalla... Johan olin toistakuukautta terveenä. :( unet kadonneet kun pierusaharaan kohta neljä viikkoa sitten. Siksi varmaan tää iskikin, alkaa unenpuute näkymään kaikessa. on jotenkin käynyt ylikierroksilla. Loma oli vissiin liikaa :lol:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Jan 15, 2010 17:34

Itsekin täällä talvimasista vedetään läpi.. kun pimeän lisäksi miehet saa mun pään taas ihan riippaamaan. Shoppailuhan on masiksen paras lääke.. oli se sitetn lumppujen, kenkien, laukkujen tai Helmien ja Hopean shoppailua. Mun mielestä Kelan pitäisi maksaa shoppailuterapiatukea, jotta kaikki masentuneet tytsyt pääsisi maseiksestaan. Halvemmaksi se tulisi kuitenkin kuin jotkut terapiakäynnit.

Amorosa: Iso lämmin hali täältä kanssasisarelta pimeään iltaan. Kyllä me tästä vielä taas noustaan :nod:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Fri Jan 15, 2010 18:32

Mie en hirveän herkästi vedä mistään poroja nokkaan, ja miusta jokaisen kielenkäyttö on oma asiansa, kunhan se ei ole loukkaavaa. Itse en osaa yhtä värikkäästi itseäni ilmaista, ikävä kyllä, kuin Anzu. Tarpeen olisi ollut :nod:

Olen soitellut erinäisiä puheluita digiboksi asiassa kuluttaja- asiamiehelle ym. Ja varmaan vielä soittelen. Tämän hetken tarjous on, että 144 euroa uusi boksi ja sitten tuo vanha pitäisi antaa heille. Romu mikä romu, mutta periaatteesta en sitä halua luovuttaa. (Siis vanhan boksin takuu loppui 29. pvä ja kaatui 30. päivä...Oli huollossa kaksi kertaa takuun aikana ja kovalevy vaihdettu)

Miulla ei onneksi masisksen oireita ole pukanut, varmaan lumi auttaa asiaa. Olen aloittanut 4 kuukauden tehokuurin kuntoilu- ruokavaliosaralla. Olen pakottanut itseni kolme kertaa viikossa salille. Lisäksi aloitin vuoden alusta työpaikan luottamushenkilönä.

Koruilutarvikkeiden ostolakko pitää vielä, pari kertaa lipsuminen on ollut klikkauksen päässä. En kyllä ole ehtinyt mitään tekemäänkään tällä saralla.

Ps. Mie ainakin sain täällä tumpelona avun tai sitten opastuksen, että katso täältä. Monta kertaa vaan alussa on sellainen palo (oli asia mikä tahansa), ettei malttaisi tietoa odottaa...

En ole tällä foorumilla huomannut syrjimistä. Monta kertaa voisi kommentoida ja sanottavaakin voisi olla, mutta aika ei anna periksi ja tyhmiä ei viitsi kirjoittaa.

Joten siis kaikille kanssasiskoille ikään katsomatta suuren suuri voimahali :ooh: lähtee täältä liikkeelle!

Ps2. Kyllä ainakin talvisen luonnon maisemat meitä hellii, ihanaa, kun on kunnon talvi. Sunnuntaina on vakaa tarkoitus lähteä suksille...
aikku
suunnittelee Balin-matkaa

Post by aikku » Fri Jan 15, 2010 18:55

Täällä kans yksi jolla samoja tunteita kuin Amorosalla. Väsyttää, väsyttää, ei jaksa vaikka kuinka tekis mieli tehdä kaikenlaista kivaa.. Ilman helmettiä elämä olis... niin mitähän se olis :huh: Täällä voi olla lähellä saman henkisiä ihmisiä, eikä tarvi lähtee kotoa mihinkään.Tietää, että silloin kun on jotain sanottavaa, kukaan ei puhu päälle ja saat sanottua sen mitä haluat :nod: Ja joka päivä näkee uusia kauniita, upeita, ainutlaatuisia koruja, kirpputorilla on aina jotain kivaa ostettavaa, jos kerkii ensin. Tää vaan on niin hyvä juttu tää helmetti :ooh:
miauu

Post by miauu » Fri Jan 15, 2010 19:08

Yhdyn edellisiin puhujiin.
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Terttu

Post by Terttu » Fri Jan 15, 2010 19:08

Voi Amorosa! :love: Ja muut kanssasisaret kanssa! :love: Helpottavaa huomata, että taas kerran ei ookaan yksin. Täällä on taidettu pahimasta notkahduksesta päästä ja se shoppailu puoli alkaa jo onnistua taas ;) Muiden töiden ihailu ja foorumin seuraaminen ei onneks oo joutunu paussille, mm täältähän kun sitä saa aina palan ihania kaunokaisia ja mukavia juttuja huonompaakin päivää piristämään. Ja kyllä toi lumi on ollut ihan ehdoton pelastus kanssa! Masennus ja pimeä syksy kun pitivät aina välillä oikein jotain kimppajuhlia, että siinähän koitti sitten roikkua itse mukana.

Ja oon Nunnulin kanssa samaa mieltä, joku vois sponssata shoppailurahaa meille sopivat summat! Sellaisen "kivat kengät, ihana laukku ja vielä yks kynttilän jalka, kun alessa ovat" -verran riittäis mulle! :nod:
Partaska

Post by Partaska » Fri Jan 15, 2010 19:32

Tarjoan kaikille helmettiläisille Image tai tämän Image tälläin virtuaalisesti. Että jaksetaan kevään ensimmäisiin auringonsäteisiin. Itselläni oli tuossa lumettomana aikana fiilikset alhaalla kun tykkään lumesta. Mutta on olotila parantunut kun on maa valkoisena.

Ja yhdyn Nunnulin ja Piiskun asiaan et joku voisi sponssata ne shoppailurahat...et saadaan mielet virkeisiin aatoksiin. Shoppailu on kyllä yksi hyväksi huomattu asia joka lievittää sitä pahaa oloa.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Simavi

Post by Simavi » Fri Jan 15, 2010 20:46

Joo perustetaan sellanen rahattomat helmeilijäraukat -rahasto :mrgreen: Sinne sais sitte sellaset lahjottaa rahaa joilla on sitä liikaa eikä ne tiedä mitä ne tekis niillä... Olis varmaan tili aina pullollaan :mrgreen: Sitte vaan kristillisesti jaettais siitä kaikkien helmeilijöiden kesken...

Mulla on luultavasti happimyrkytys kun oon tänään ollu ainakin 3 tuntia pihalla. On niiin ihanaa ku on kunnon talavi!!! :love:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
amorosa

Post by amorosa » Sat Jan 16, 2010 4:54

Ihania ehdotuksia ja kauniita sanoja :love: .

:ooh: :wtg: PENNYLLE ONNEA !
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Lankalilli
Swarovski-kuumeessa

Post by Lankalilli » Sat Jan 16, 2010 9:18

Nunnuli wrote: Mun mielestä Kelan pitäisi maksaa shoppailuterapiatukea, jotta kaikki masentuneet tytsyt pääsisi maseiksestaan.
Aamen! :wtg:
Penny
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Penny » Sat Jan 16, 2010 10:34

Kiitos onnitteluista, Amorosa! Jaksamista sinulle ja kaikille muillekin talvimasentuneille ja -ahdistuneille. Minua auttaa kirkasvalolamppu, ilman sitä en jaksaisi talvia. Nyt on erityisen ankeaa, kun taas vanhenee yhtäkkiä näin paljon.
Ajattelin kuitenkin syntymäpäiväni kunniaksi tehdä korvikset niistä labradoriiteista, jotka niin ystävällisesti minulle myit käsityömessuilla. Vielä en ole uskaltanut, kun ne ovat niin nättejä :kieli: , että on ollut pakko hillota. Ja arvatkaapa mitä sain synttärilahjaksi mieheltäni....kiillotusrummun :jippii: :jippii: :jippii: Olen aivan onnessani, mulla on tosi ihana mies :love:
Partaska

Post by Partaska » Sat Jan 16, 2010 11:25

Iso onnenhali Pennylle! Image
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Locked