Helmityökurssit

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Henna » Tue Dec 06, 2005 19:00

Nonni, tänään tuli mainospostin mukana kevään Kansalaisopiston kurssivihkonen. Päätin, että taidan ilmoittautua molemmille, sekä kaupungin että maalaiskunnan kursseille. Kun mä vähän luulen, että siitä taitaa tulla mun juttu :nod: Ja se maalaiskunnan kurssi on jo helmikuussa, enkä mä just nyt oikein usko malttavani sinne huhtikuulle... Ja oikeastaan mua alkoi vähäsen kiinnostaa myös lasinpuhalluskurssi, joka esiteltiin siinä vihkosessa juuri ennen lasihelmikurssia... Kaikkeahan pitää kokeilla. No, noille helmikursseille tulen takuulla, jos vaan pääsen.
Nimim. Sormi valmiina näppäimistöllä, kun kello tulee 9 sitten 15.12. ja ilmoittautuminen alkaa :D
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Dec 15, 2005 10:12

:jippii: :jippii: :jippii:
Onnistui! Pääsin sekä kaupungin, että maalaiskunnan kursseille, kun olin tosiaan sormi liipasimella välittömästi. Kaupungin kurssi täyttyi alle neljässä minuutissa :shock: ja maalaiskunnan kurssiltakin meni 7/10 paikkaa viidessä minuutissa. Mutta hipheijaa, olen mukana! Kerrankin havahdun ajoissa johonkin :D Kansalaisopiston kursseilla en ole ollut koskaan ennen, paitsi että suoritin kasvatustieteen appron kansalaisopiston kautta tuolla kotopuolessa.

Mä päätin, että menen sille helmikuussa ekana olevalle maalaiskunnan kurssille, ja jos käy niin että a) vastoin odotuksia se ei ole mun juttu, tai b) tunnen että saan viikonlopussa sellaiset perustiedot ja -taidot, että voin jatkaa itsekseni, niin voin sitten perua sen kaupungin kurssin (ja ihan hyvillä mielin vielä, kun tiedän että siihen on tulijoita kyllä pilvin pimein) Mutta tuskin kumpikaan vaihtoehto toteutuu, vaan löydän itseni myös huhtikuussa kurssilta :D

Maikki, onko niin että kansalaisopistolla on jossain tila ja välineet, jonne voi maksua vastaan mennä jatkamaan omatoimisesti helmentekoa... Ihan kuin olisin jostain kuullut näin, mutta en ole varma. Jos näin on, niin arviolta millainen se maksu on?

Uijui, nyt on ihan sellainen olo, ettei huvittaisi odottaa helmikuulle saakka tota kurssia... Pakko varmaan yrittää "unohtaa" se hetkeksi, ja alkaa pohtia ja hehkuttaa vasta sitten kahden kuukauden päästä 8)

PS. Tässä kirjoitellessa on maalaiskunnan kurssikin täyttynyt yhtä paikkaa vaille täyteen, joten kyllä kannatti olla valmiudessa!!
Maikki
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Post by Maikki » Thu Dec 15, 2005 10:41

No itse asiassa niitä välineitä ei vielä ole, ovat hankinnassa, mutta olen kuullut semmoista juttua myös, että voisivat niitä vuokrata. Olen hieman skeptinen asian suhteen, eli sitä mieltä, että niitä ei saa lainata kuin sellaisille, jotka todistettavasti osaavat niitä käyttää, käyneet kurssin tai jotain. Kyseessä on kuitenkin todella kuuma avotuli, nestekaasupolttimessakin noin 1000 astetta, kurssit pitää pitää tiloissa, joilla on tulityölupa ja opettajalla semmoinen myös.

Jos haluat kokeilla asiaa aiemmin, niin ota privana yhteyttä ja tule mun luokse kokeilemaan. Juuri nyt työhuone on siivouksen kourissa, enkä ole itsekään päässyt vähään aikaan helmiä tekemään :cry: mutta viimeistään ensi viikolla sen pitäisi siistiytyä.
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Dec 15, 2005 11:07

Maikki wrote:Jos haluat kokeilla asiaa aiemmin, niin ota privana yhteyttä ja tule mun luokse kokeilemaan. Juuri nyt työhuone on siivouksen kourissa, enkä ole itsekään päässyt vähään aikaan helmiä tekemään :cry: mutta viimeistään ensi viikolla sen pitäisi siistiytyä.
Kiitos!! Houkutus olisi jonkinmoinen...
mutta en mä kuitenkaan ennen joulua ehdi, me kun lähdetään jo maanantaina joulun viettoon tuonne kotipuoleen. Ehkäpä sitten tammikuulla. Mä palaan asiaan, jos odotus käy sietämättömäksi. Vaikka itse asiassa olisi se yksi gradu, jonka viimeisin ehdoton deadline on tammikuun lopulla, eli voi olla että ennen helmikuuta ei edes löydy sopivaa aikaa perehtyä mihikään noin isoon uuteen juttuun.

En mä missään tapauksessa omin päin lähtisikään mitään tuollaista kokeilemaan, siis ennen sitä kurssia. Sen verran terve kunnioitus ja pieni ennakkopelko on jotain niinkin lämmintä kuin tuhatasteista kohtaan. Sillä lampulla saa kauniiden helmien lisäksi varmasti todella pahaa jälkeä aikaan, jos huitaisee vaikka kätensä liian lähelle. Tarkoitinkin, että olisi kiva, jos sitten yhden tai kahden kurssin jälkeen olisi joku paikka jossa uskaltaisi omin päin jatkaa kokeiluja... kun ei tosiaan taida ihan olkkarin sohvalla onnistua :roll: Ja maksaahan ne laitteetkin sen verran, ettei ihan äkkiseltään kannata ruveta ostamaan.

Mä ehdotin tässä joku päivä Jarille, että saanhan sitten meidän seuraavaan kotiin itselleni työhuoneen, ja mielellään sellaisen, jossa voi käyttää tuollaista poltinta... se katsoi sillä lailla hiukan alistuneena, että miten pitkälle voi viedä harrastuksen niin, että se on vielä järjen rajoissa. Jonakin päivänä mun lienee pakko alkaa muokata tästä tavalla tai toisella ammattia, jos tämä menee tästä vielä paljon vakavammaksi. Käsityöläiseksi musta tuskin on, joten kai mustakin tulee sitten alan opettaja... *vaipuu täällä haaveisiinsa*
Pia

Post by Pia » Thu Dec 15, 2005 11:39

Mä taas istun täällä ja mietin jos menisin Ruotsiin opiskelemaan kultasepäksi... Sain nimittäin tietää tiistaina että olen työtön uudenvuoden jälkeen... :cry:
Olen aina halunut opiskalla Ruotsissa ja mun "poikaystävä" haluisi myös muuttaa pois Suomesta. Katotaan...
Älä Löi, En Ole Hurrit
Othel

Post by Othel » Tue Jan 31, 2006 14:51

Huomasin paikallislehdestä, että täällä aiemmin mainittu hyvinkääläinen Annen Koru ja Posliini järjestää keväällä viikonloppukursseja.

8.-9.4. hopeaketjukurssi, opettaa Marita Lempinen
helmityökurssi, ei ajankohtaa (??), opettaa Sari Honkonen

Liikkeen puhnro 040 509 8380

Tiedetäänkö täällä taustoja? Tuttuja opettajia?
Ulla

Post by Ulla » Tue Jan 31, 2006 15:12

Othel wrote:Huomasin paikallislehdestä, että täällä aiemmin mainittu hyvinkääläinen Annen Koru ja Posliini järjestää keväällä viikonloppukursseja.

8.-9.4. hopeaketjukurssi, opettaa Marita Lempinen
helmityökurssi, ei ajankohtaa (??), opettaa Sari Honkonen

Liikkeen puhnro 040 509 8380

Tiedetäänkö täällä taustoja? Tuttuja opettajia?
Marita on lahtelainen diplomigemmologi ja hopeaketjuguru, Sari taas käsittääkseni Helmetin oma Siru!
Siru

Post by Siru » Tue Jan 31, 2006 22:05

:oops: Juuh - tunnustan... minähän se. Meinas mennä aamukahvit väärään kurkkuun kun huomasin paikallisessa lehdessä tuon ilmoituksen. Meinaan asia oli vasta selvittelyn asteella ja mistään lehti-ilmoittelusta en tiennyt lainkaan... Mut kai mä yhden viikonloppukurssin voin pitää kun tarkoitus on käydä läpi ihan perusjuttuja vaan. :viuh:
Wear your HELMET with pride!
Siru

Post by Siru » Tue Jan 31, 2006 22:11

Ainiin, siis tuota ajankohtaa ei Anne ilmoitukseensa voinut laittaa kun mitään ajankohtaa ei oltu silloin vielä sovittukaan... Mutta jos kurssi toteutuu eli tarpeeksi on kiinnostusta niin se on joskus pääsiäisen jälkeen eli 22.-23.4. tai sen jälkeisenä viikonloppuna (la + su, klo 10 - 15 tai sinne päin.)

Jos siis kiinnostuit niin annan mielelläni lisätietoja yksityisviestipuolella. :lol: ja informeeraan myös täällä kunhan saan suuntimat selville.
Wear your HELMET with pride!
Post Reply