OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
HLS
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

OT-löpinät VOL 24

Post by HLS » Sun May 23, 2010 19:00

Jee! ekana aloittamassa uutta ketjua :)
(ja taisin olla viimeinenkin tuolla edellisessä)

Onkos keskuudessamme raumalainen koruilija jonka upean ruoriketjun näin eilen syntymäpäivillä lahjapöydässä. Mitään nimeä tekijästä ei paketista löytynyt. Lahjan antajalla oli itsellään yllä samaisen tekijän upeaakin upeammat hopeakorut. Todella kauniita! Samantyyppisen kaulakorun haluan itselleni hti kun raaskin ostaa lisää paksua hopealankaa. Siinä oli isoja juotettuja hopearenkaita pitkänä ketjuna ja näistä isoist renkaista roikkui pienempiä erikokoisia renkaita koristeena. NAM!

Kyllä on muuten hiljentynyt OT-osasto... edellinen ketju oli käytössä marraskuusta 2009 toukokuulle 2010 :shock: Joskus aikoinaan hyvä jos kuukaudeksi riitti 100 sivua...
tinka

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by tinka » Mon May 24, 2010 9:44

OOOO :jippii: :jippii: :jippii: Tikrunmamille ja Rosaliille Hiirrrmuisen paljon ONNEA :love: :love:
amorosa

Post by amorosa » Mon May 24, 2010 11:16

PALJON ONNEA Tikrunmamille ja Rosaliille :jippii: :ooh: :jippii:
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
rosalii
suunnittelee Balin-matkaa

Post by rosalii » Mon May 24, 2010 12:16

Kiitos, kiitos! Vuosi tuli taas lisää, eikä tunnu missään. Ja onnittelut myös Tikrunmamille!

Mies kyseli lauantaina, että mitä tahdon lahjaksi. Ilmoitin että kiillotusrummulle olisi käyttöä. Hän sitten totesi siihen, että itseasiassa on jo ostanut lahjan (kunhan vain testasi, että osuuko kohdalleen). Noh tänä aamuna sain avata melko ison paketin... koko ja paino olisivat voineet stemmata tuohon lahjatoivomukseen, mutta itseasiassa sieltä löytyi jotain ihan muuta. Sain nimittäin pöytäradion. Ja tähän samaan hengen vetoon pitää, vielä kehaista että me muutamme ensi viikonloppuna omaan uuteen taloon ... ja parasta on se että mä olen saanut suunnitellla sinne oman työpisteen koruilulle ja ompelulle :kieli: . JIPPII! Ja sinne tulee sit mun iloksi myös tuo radio... josta olin jossain sivulauseessa maininnu armaalle miehekkeelleni :love: .
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon May 24, 2010 20:45

Onnittelut Tikrunmamille ja Rosaliille! :D

Kysyjille entisessä ketjussa: minulla ei ole ennen ollut siitepölyallergiaa, siksi olenkin hämmentynyt. Flunssa on kuitenkin jo vähän helpottanut. Kurkku ei ole enää kipeä, mutta niistäessä tulee vihertävää eritettä ja hieman lämpöilyä on vielä. Jonkin verran yskittää myös kun lima kutittaa.

Jee, tänään oli musiikinkurssin loppumusisointi. Soitin kitaraa ja se meni hyvin, kun on tullut harjoiteltua aika paljon. Jatkan varmasti kitaran soittamista kesällä, on sen verran mukavaa puuhaa. :D
just bead it.
anzu

Post by anzu » Mon May 24, 2010 21:26

mustikkainen kannattaa siltiki koittaa allegialääkettä. Itellä ei oo muka mitää allergiaa, mutta kesto "nuha" iskee keväisin päälle. Helpotta sitte ku ottaa joka päivä allergialääkkeen..
-anzu
Pape

Post by Pape » Mon May 24, 2010 22:32

Ja mun keväät menee pienessä kuumeessa ja apaattisessa väsymyksessä, satunnaisia aivasteluita, joten ei ihan tavanomaiset oireet. Mullakin puhkesi allergiat ihan muutama vuosi sitten vasta ja olin kans ihan pihalla, että mikä nyt oikein on. Toisena keväänä ymmärsin testata allergialääkkeitä ja johan helpotti.
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Tue May 25, 2010 8:20

On se kumma tuo sään vaikutus ihmiseen. Viimeviikolla kun paistoi aurinko, olin koko viikon tosi pirteä ja energinen ja sain aikaan vaikka mitä. Kesälomakin tuntui olevan jo ihan lähellä (alkaa 18.6.). Nyt kun on ulkona ankeaa ja harmaata, niin oma olokin on ihan ankea ja harmaa. Millään ei pääsisi sängystä ylös ja koko päivän on ihan apea ja saamaton olo :( . Siihen kesälomaankin on vielä tolkuttoman pitkä aika.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Tue May 25, 2010 9:18

kanelipipari wrote:On se kumma tuo sään vaikutus ihmiseen. Viimeviikolla kun paistoi aurinko, olin koko viikon tosi pirteä ja energinen ja sain aikaan vaikka mitä. Kesälomakin tuntui olevan jo ihan lähellä (alkaa 18.6.). Nyt kun on ulkona ankeaa ja harmaata, niin oma olokin on ihan ankea ja harmaa. Millään ei pääsisi sängystä ylös ja koko päivän on ihan apea ja saamaton olo :( . Siihen kesälomaankin on vielä tolkuttoman pitkä aika.
Et ole ainoa. Mä en saanu eilen aikaseks juur mitään - en töissä enkä kotona. Ja käynnistymisvaikeudet jatkuu edelleen. Viime viikolla ei ollu mitään ongelmaa, ja tulikin tehtyä aika paljon eri juttuja ja työskentelykin oli tehokkaampaa. Tahdon auringon takaisin!!!
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Tue May 25, 2010 9:23

Sovitaanko, että te hoitelette minun työni helteillä, ja minä otan hoitaakseni teidän hommat nyt sadekelillä? :idea2: Sain eilen aikaiseksi enemmän kuin koko viime viikolla yhteensä, ja tänäänkin viileällä sadesäällä tuntuu työnteko paljon sutjakammalta kuin viime viikon helteissä 8) . Tunnistan jopa pientä liikettä aivokopassa :mrgreen: .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Simavi

Post by Simavi » Tue May 25, 2010 9:38

Cattleya wrote:Sovitaanko, että te hoitelette minun työni helteillä, ja minä otan hoitaakseni teidän hommat nyt sadekelillä? :idea2: Sain eilen aikaiseksi enemmän kuin koko viime viikolla yhteensä, ja tänäänkin viileällä sadesäällä tuntuu työnteko paljon sutjakammalta kuin viime viikon helteissä 8) . Tunnistan jopa pientä liikettä aivokopassa :mrgreen: .
Mulla ihan sama juttu :D Helteellä ei jaksa ja pysty tehdä yhtään mitään kun taas nyt olis energiaa ja pystyis tekeen vaikka mitä kun on viileempää :nod:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
anzu

Post by anzu » Tue May 25, 2010 9:44

Cattleya wrote:Sovitaanko, että te hoitelette minun työni helteillä, ja minä otan hoitaakseni teidän hommat nyt sadekelillä? :idea2: Sain eilen aikaiseksi enemmän kuin koko viime viikolla yhteensä, ja tänäänkin viileällä sadesäällä tuntuu työnteko paljon sutjakammalta kuin viime viikon helteissä 8) . Tunnistan jopa pientä liikettä aivokopassa :mrgreen: .
Hampaat irvissä pakkopullana noituen väsäsin viime viikolla tuota ykkös kultaa katsastukseen, ku oli kokoajan niin helevetin kuuma. Sellaset hommat, jotka normisti hoitelen parissa tunnissa, meni koko päivä :shock: No eilen ku oli viileetä, niin jaksoin jo aatella korujaki. Tai oikeesta se alko jo sunnuntaina, ku viileni sillee sopivasti. Nytki oon ihan pirteenä, heräsin vaihteeks liian aikasin. Inhoan herätä ennen 10, jos ei oo pakko mennä mihinkä..
-anzu
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Tue May 25, 2010 11:39

Auttaisko pienet helmiostokset tähän säämasennukseen? Ihan varmasti auttaisi. Katselin tuossa yhden helmikaupan tarjontaa ja heti tunsin energistyväni ja piristyväni. Siispä mun on nyt tehtävä pieni helmitilaus. Ihan siis vain yleisen hyvinvointini takia.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
amorosa

Post by amorosa » Tue May 25, 2010 14:23

MARISSALLE sylin täydeltä onnea :ooh: :wtg: .

Sataa tai paistaa niin minulla on ollut viime 3 vkon aikana lähes päivittäin migreeni :grrr: :grrr: :grrr: . Onneksi sain ylimääräisen ajan hoitavalle lääkärilleni :ooh: . Usko meinaa nimittäin loppua normaaliin elämään, siis meikäläisen normaaliin elämään :mrgreen: , kokonaan. Lähes kaikkia lääkkeitä on kokeiltu, mutta täytyy toivoa, että tilanteeseen löytyisi ratkaisu. Onhan tuo migreeni ollut uskollinen p.rk.l.een "ystävä" jo lähes 30v.
Onneksi sekään ei voi estää kesän tuloa, pääsisi vaan vähän nauttimaankin siitä.
Kanelipiparin tavoin olen sitten lohduttautunut ja kunnostautunut ostospuolella oikein olan takaa. Varastoa koruiluun riittää kyllä vähäksi aikaa :oops: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
rosalii
suunnittelee Balin-matkaa

Post by rosalii » Tue May 25, 2010 14:39

Nyt meni hermot nimeltä mainitsemattomaan kodinkoneliikkeeseen.

Meillä on muutto tulevana viikonloppuna uuteen taloon ja oltiin sovittu jo huhtikuussa kodinkoneiden toimitus toukokuun lopulle. Viime viikolla keskiviikkona saimme tiedon, että koneet tulevat viikolla 20 eli siis viime viikolla... ei näkynyt. Ei näkynyt eilenkään. Tänään tuli tieto, että uuni ja pakastin toimitetaan torstaina. Perjantaina saamme väliaikaisen jääkaapin. Ja maanataina tulee vasta tiskikone. Nyt tekis mieli kyllä kirota :grrr: Simpura tuollaista toimintaa. Todella asiakasystävällistä.
Locked