OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Piita » Tue Jun 01, 2010 0:28

Meillä oli pikkasen outo juttu. Esikoiseni luokalle oli tulossa uusi poika. Eilen illalla tyttöä kovasti jännitti ja mietitytti että millainen on uusi poika. Todella vilkas ja hurja meno on luokassa normisti... kolme tyttöä 11 oppilaasta. Luokassa 4 joilla on ylivikkautta ja ongelmia, diaknosoituja sellaisia... No neiti tuli tänään koulusta ja sanoi että " Äiti, minä näin yöllä unta siitä uudesta pojasta ja kun sen näin aamulla niin se oli ihan saman näköinen kun unessani! Just samanlainen verkkatakkikin ja hiukset. " :shock: :D Paitsi kuulemma se oli unessa erilainen vähän se poika, oli kuulemma unessa sokea. :D
Mukava poika kuulemma ainakin näin ekan päivän jälkeen. Mutta pikkasen jäi mietityttämään tuo tytön uni.
Eikä neiti kyllä "keksi" asioita. En usko yliluonnollisiin juttuihin mutta ihan mielenkiinolla seuraillaan mitä tuleman pitää ja toistuuko tuollaiset unijutut.
Tyttö on kohta 9v. ja on sillä tavalla herkkä että elää tunteet vahvasti ja omaa liikaakin vastuuntuntoa. Empaattinen ja näkee kaikista ne hyvät puolet. Voi kun ittekin sais edes murto osan siitä välittömyydestä. :love:
Että tällästa ihmettelyä täältä.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Asta

Post by Asta » Tue Jun 01, 2010 0:42

Piita wrote:Voi kun ittekin sais edes murto osan siitä välittömyydestä. :love:
No siinähän se toive tuli kirjattua. Ja nyt se kaikkeus sen sinulle järkkää. Ja sinä olet minun tuntumani mukaan jo valmiiksi välitön, aito ihminen. Korusikin ovat sinua, eivät muita. (Vaikutteita me kaikki otetaan ihan kaikkialta, ja minun mielestäni hienosti ilmoitat, kun hoksaat jonkun korusi saaneen vaikutteita muualta.)
Äitien rooli on minun mielestäni vaativampi kuin miesten, koska äidit kantavat lapsiaan 9 kuukautta, sitten imettävät suunnilleen vuoden, heräten kesken unien kun lapsi niin vaatii. Ja mitä useampi lapsi, sitä enemmästä luopuu. Iso osa itsestä kulkee lasten matkassa. Huolehtii, on huolissaan, välittää, kasvattaa, tukee, jaksaa... valtava työ.
Jos siinä vielä samalla pystyy luomaan, on kyllä ihan kuningatar. Syvä kumarrus foorumin Kuningattarille. Olkaa armollisia itsellenne ja nähkää se näkymätön, valtava työ, jota teette.
:nod: :ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
mikael0k

Post by mikael0k » Tue Jun 01, 2010 9:50

Asta wrote:Vaimoke tänne vaan! Pekinki on ihan turhan kaukana ja kyllä me vaimokkeesta huolehditaan! :wtg: :ooh:
Nooooo kyllä tässä valitettavasti taitaa käydä niin että minä lähden sinne päin jossain vaiheessa. Tämä meidän maa kun on menossa enenevässä määrin suvaitsemattomuuden suuntaan niin ei ole edes halua "tuoda" häntä Suomeen. Eikä hän ainakaan nyt ole halukas edes tänne tulemaan. Joten oma ratkaisuni on että tehdään hänelle helpommaksi ja mie muutan sitten joskus sinne. Nyt tosiaan piti kesällä lähteä käymään Pekingissä, mutta isäni kuoli 17.5. ja siunattiin haudan lepoon 27.5. joten suunnitelmiin tuli muutos. Nämä kuoleman jälkeiset asiat vievät aikaa... ja valitettavasti myös rahaa, joten nyt ei ole mahdollisuutta lähteä. Pitää katsoa sitten myöhemmin, kun on saanut hoidettua viralliset asiat ja katsottua että tuo äiti jaksaa omillaan.
peikko

Post by peikko » Tue Jun 01, 2010 10:16

Ihan kiva että välillä lähtee mies naisen perään eikä aina toisinpäin :D
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Maikki

Post by Maikki » Tue Jun 01, 2010 13:54

Voimia sinulle ja äidillesi mikael0k! Ehkä olet asiasta maininnutkin, mutta olen ollut niin kiireinen, että on jäänyt viestejä lukematta. Tuo avataresi kuva on kuitenkin niin kiva, että sen nähdessä tulee aina hyvä mieli. Mieheni opiskelukaveri on ollut useampaan otteeseen töissä Kiinassa ja hänellä on kiinalainen vaimo, mutta en tiedä, kummassa maassa vakituisempaan asuvat. Tuo mainitsemasi suomalainen ilmastonmuutos huonompaan taitaa valitettavasti pitää paikkansa, erityisesti muitten kuin eurooppalaisten kohdalla.
Leikin tulella
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Jun 01, 2010 22:40

Mikaelille ja perheelle osanotot valtavan menetyksenne johdosta ja paljon voimia surutyöhön ja käytännön asioiden järjestämiseen!

--- ja täysin eri aiheeseen liittyen: mulla tekee ihan painajaismaisen kovasti mieli HOPEATOFFEETA! Ja sen valmistus on lopetettu! Miksi? :shock: Miksi kaikki ihana aina vain katoaa mystisesti kaupoista? Enää ikuisuuksiin ei ole saanut mistään myöskään niitä semmoisia jumalaisen hyviä valtavan isoja toffeemöllyköitä joita oli mustia ja ruskeita, ja joissa meni semmoinen valkea spiraalikuvio... :shake:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Asta

Post by Asta » Wed Jun 02, 2010 0:03

Vähän sanaton olo, kun se kuolema kulki vierellä pidemmän aikaa. Voimia toivon Sinulle, ja uskoa ja toivoa. Tiedän, että Suomi on joskus hankala maa ulkomaalaiselle. Meidän läheisin perheemme on kurdeja Irakista. En ole ikinä tavannut niin lämminsydämisiä ihmisiä. Tällä viikolla he auttavat meitä muutossa ja tuovat muitakin mukaan, että muutto sujuu hyvin. He myös puhuvat täydellistä suomea, vieläpä Oulun murteella, paljon paremmalla kuin minä. Kun Robert vietiin ambulanssilla sairaalaan ja hän pyysi minua jäämään kotiin, jotta säästyisin siltä kokemukselta - olinkin ihan shokissa ja vain tärisin ja itkin illan ja yön; olisin varmaan ollut itsekin potilas siellä sairaalassa - he tulivat ja auttoivat pakkaamaan Robertille kaiken tarvittavan. He ovat auttaneet niin monessa. Ja auttavat taas. Mitä siis yritän sanoa... Suomessa on paljon ihmisiä, jotka arvostavat ja rakastavat ihmisiä ihmisinä, eivät kansallisuuksien edustajina. Tiedän, että on myös ihmisiä, jotka eivät näin tee. Kävin pari viikkoa sitten Kajaanissa ja paikalliset kurdit kertoivat, että Suomessa on kaksi hankalaa paikkaa asua, Joensuu ja Kajaani. En voinut uskoa sitä. En voinut uskoa, että nämä upeat ihmiset saavat kadulla kuulla huutoja syntyperästään. Ja vielä kurdit, joilta Iran ja Irak ottivat maan, kuin aikoinaan Ruotsi ja Venäjä meiltä ja sitten halusivat vielä ottaa heiltä hengenkin, ja he kulkivat vuoristojen yli satoja kilometrejä ilman mitään, jotta pystyvät vain elämään. Eivätkä lähellekään kaikki jaksaneet sitä matkaa.
Summa summarum. Meistä jokainen on ihan oma itsensä rodusta tai mistään riippumatta. Ihmisen sielulla ei ole väriä tai kansallisuutta. Minulle on järkytys (niitä on viime aikoina riittänyt ja riittää edelleen) tiedostaa, että Mikael ehkä ennakoi rasismia, missä muodossa vaan, oman rakkaansa kohdalla meiltä, suomalaisilta.
Minä näen, että Mikaelin rakas on jo perheemme jäsen. Ja tuntuu ikävältä, että emme pysty luomaan sellaista tilaa tai paikkaa, jossa hänellä olisi turvallista olla... Isoja asioita. Jos ikinä päättäisitte muuttaa esimerkiksi Ouluun, minä suojelisin morsmaikkuasi kuin kukkaa kämmenellä. Ei ihan kuka tahansa meidän Mikaelin sydäntä saa... siihen tarvitaan melkoinen tähtitimantti.
:ooh: :ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Wed Jun 02, 2010 9:51

Eowyn wrote:mulla tekee ihan painajaismaisen kovasti mieli HOPEATOFFEETA! Ja sen valmistus on lopetettu! Miksi? :shock:
nouuuuuuu. nyt munkin olis ihan pakko saada sitä, kun tietää ettei enää mitään mahiksia ;)
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Piita

Post by Piita » Wed Jun 02, 2010 10:34

No ei ihme ettei sitä ole enään löytynyt mistään!? Voi Kökkö! Miksi sellasten herkkujen valmistus pitää lopettaa! nyt sinne kauhee valitus ja Facebookkiryhmä kasaan! :lol:
Hopeatoffee takas!!!! :justjoo:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
mikael0k

Post by mikael0k » Wed Jun 02, 2010 11:00

Kiitos osanotosta. Niin kyllä se on aika raskasta kulkea sen kuoleman kanssa rinnatusten päivittäin. Meillä isä sairastui marraskuun viimeinen päivä ja reilun kuukauden kuluttua sairaus varmistui haimasyöväksi. Leikkausta harkittiin, mutta isän heikentyneen yleiskunnon vuoksi sitä ei voitu toteuttaa. Huhtikuussa oli tarkoitus aloittaa sytostaatit, mutta niidenkään aloittamiselle ei ollut edellytyksiä. Huhtikuun alussa siirrytiin siis saattohoitoon. Odotettavissa olevaa elinaikaa ei tiedetty eikä kyselty, mitä sillä tiedolla olisi oikeastaan tehnyt. Onneksi isällä ei ollut minkäänlaisia kipuja. Kotona oli miedän kanssa ihan siihen sunnuntaihin asti ja katsoi mm jääkiekon loppuun iltayöstä. Aamuyöllä tuli sitten täydellinen romahdus ja jouduttiin viemään hänet ambulanssilla sairaalaan n klo 7.20. Lääkäri totes kun sitten sinne saavuimme että nyt ei ole kuin tunneista, korkeintaan parista päivästä kiinni. Vietimme koko sen päivän isän luona sairaalassa koko perhe. Sen verran vielä virkustui että ite säi lounaan, mutta sen jälkeen taas tajunta alkoi heitellä ja lopulta nukkui hyvin rauhallisesti pois klo 16.36. Että voi sanoa jotta kauniisti ja rauhallisesti lähti. Kävin sitten vielä äidin kanssa katsomassa isää kun hautaustoimisto oli laittanut hänet arkkuun ja ennen kuin arkku suljettiin. Oli niin rauhallisen näköinen. Eli kyllä sitä kuolemaa osattiin odottaa, mutta silti se oli yllätys kuinka nopea se romahdus oli.
Hämis

Post by Hämis » Wed Jun 02, 2010 11:09

Osan otot Mikaelille myös minun puolestani.
Last edited by Hämis on Wed Jun 02, 2010 11:18, edited 1 time in total.
Hämis

Post by Hämis » Wed Jun 02, 2010 11:17

Ei siitä ole edes kovin pitkää aikaa ehkä puoli vuotta kun löysin ihan hopeatoffeen makuisia kuutioita kaupan irtokarkki lajitelmasta Candy King tai vastaava. olivat aavistuksen pehmeämpiä kuin alkuperäinen aito hopeatoffee mutta maku oli riittävän samanmoinen että tuli hyvä mieli kun laittoi silmät kiinni ja kuvitteli syövänsä aitoa hopeatoffeeta vaikka pitoisuus olikin vaan 830 :wink:
Itse olen aina lukeutunut vannoutuneisiin hopeatoffeen ystäviin.
Mutta mihin katosivat "jauhikset" vastahan minä niitä pikkupoikana söin...
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jun 02, 2010 11:21

Hämis, jauhiksia saa ainakin Makuunien irtokarkkihyllyistä, luultavasti myös Pick'n'Mixeistä... mutta ne on minusta vähän erilaisia nyt, reseptiä on aavistuksen muutettu. Oliko niisä Candy Kingin "hopeatoffeissa" paperi päällä? Pitää lähteä etsimään :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
anzu

Post by anzu » Wed Jun 02, 2010 11:22

Piita wrote:No ei ihme ettei sitä ole enään löytynyt mistään!? Voi Kökkö! Miksi sellasten herkkujen valmistus pitää lopettaa! nyt sinne kauhee valitus ja Facebookkiryhmä kasaan! :lol:
Hopeatoffee takas!!!! :justjoo:
Missä on Hopeatoffee!?! :mrgreen:

ps. ei oo meitin perustama ryhmä
-anzu
kanelipipari

Post by kanelipipari » Wed Jun 02, 2010 11:59

Ei oo enää Hopeatoffeeta :( . Toinen lapsuuden suosikki oli sellaiset punavalkoraitaiset Jenkkitoffeet. Niitä ei ole ollut enää aikoihin. Eikä minttusuklaa pingviinituutteja joissa oli vanilja ja suklaajätelöä minttukastikkeen kera. Niitä aina ostettiin huoltsilta, kun tultiin kotiin uimarannalta - tai sitten Super-puikkoja. Ei ole niitäkään ainakaan mun lähikaupassa enää näkynyt.

Täällä taitaa olla paljon niin nuorta porukkaa, ettei näitä meikäläisen lapsuuden suosikkeja ollenkaan tiedäkään.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Locked