OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Sundance
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Sundance » Wed Jun 02, 2010 16:33

Ja mulla on ihan kauhea Fami-addiktio, mä ostan töissä joka päivä 1-2 patukkaa, se vaan on niin hyvää. Mutta kukas muistaa Susun, ja Pingo salmiakin ? se Pingo salmiakki tais maksaa jonkun 20 penniä ku olin pikkulikka . Ja pennin nalleja käytiin ostamassa aina ku oli vähänkään rahaa . Tahdon heti karkkia :mrgreen: kauppaan suuntaa hän :viuh:
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Wed Jun 02, 2010 16:34

Ellastiina wrote:Joskus oli Ankkalinna-aiheisia jäätelöitä ja limuja, tasaisin väliajoin tulee niitä ikävä. Ruusu-suklaa oli kyllä hyvää. :nod: Metsätähti-jugurtteja haikailen myös, ja Silkkitie-jugurtin tunnari soi vieläkin päässä... :roll: Ja mikä se oli se ihana jäätelötuutti, Wien, Vienna tms...? Sen kun saisi takaisin!
Joo, Metsätähti-jogurtit takaisin myös! Oliko se jäätelötuutti semmoinen, että siinä oli vaaleanruskeaa jäätelöä pursotettu ruusukkeiksi tms. päälle ja keskellä oli joku suklaa/nougat-tms-silmä? :raaps:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Ellastiina
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Ellastiina » Wed Jun 02, 2010 16:55

Eowyn wrote:Joo, Metsätähti-jogurtit takaisin myös! Oliko se jäätelötuutti semmoinen, että siinä oli vaaleanruskeaa jäätelöä pursotettu ruusukkeiksi tms. päälle ja keskellä oli joku suklaa/nougat-tms-silmä? :raaps:
Isä oli töissä meijerillä aikoinaan ja kun hän tuli viikonlopuksi kotiin, oli mukana monesti Metsätähti-jugurttia... laatikollinen! Elin lapsena jugurtilla. Ilmankos musta tuli tällainen. Image

Juu, tuollainen se jätski oli, ihanaa herkkua. :love:
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
anzu

Post by anzu » Wed Jun 02, 2010 17:11

Rio-Cola, mehujää (oli vissii muunki makusia), sellasessa pötkylässä mistä jäätelö liikku työntämällä ylöspäin :idea2:
-anzu
anzu

Post by anzu » Wed Jun 02, 2010 17:13

Yleensäkki takas vois tuoda, hyvät, maukkaat ja herkulliset Valion jugurtit. Nytkö niitä helevetin Hyla-paskoja, niin ne ei maistu sitte miltää. Yleensäkki, kaikki mikä on tehty laktoosittomaksi tai hylaksi, niin o ihan paskan makusia. Saati sitte että mun maha menee ihan kuralle, kaikista hyla/laktoositon tuotteista, vaikkei se pitäs olla mahollista ja voi herra juukeli sitä pierujen määrää minkä noi tuotteet saa aikaseksi :shock:
-anzu
kanelipipari

Post by kanelipipari » Wed Jun 02, 2010 17:25

Mä asuin vuoden Slovakiassa ja siellä oli sellaisia paksuja ihania kermajugurtteja, jotka oli kuin vähän pehmennyttä jäätelöä. NAM. Suomeen palattuani en ole saanut jugurtteja syötyä, kun ne on kaikki surkeita vesilitkuja.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
mikael0k

Post by mikael0k » Wed Jun 02, 2010 17:32

OOooo muistaako kukaan Jolla jäätelöä? Ja tosiaan se AkuAnkka tuutti jossa oli sitten sisällä jokin Ankkalinnan hahmo... olikos se joku päärynä vai ananastuutti,, muistaakseni siinä oli keltaiset käärepaperit. Sitten oli niitä mansikkasuklaapatukoita ja niitä pieniä levyjä toffeesuklaata jossa oli sellainen siniharmaa käärepaperi ja jokin vanha lentokone kuvana siinä papreissa...
mikael0k

Post by mikael0k » Wed Jun 02, 2010 17:55

Paaaah taisin äsken muistaa väärin. Se keltainen tuutti oli ananasta mutta se oli Asterix jäätelöä (vai oliko se sittenkin päärynää se Aku Ankka.. vaiko eikö ollu) ja ne hahmot oli siitä sarjakuvasta... Muisti palailee pätkittäin :roll:
Turkoosi

Post by Turkoosi » Wed Jun 02, 2010 18:18

Jaahas, täällä on heittäytdytty nostalgisiksi. Hopeatofeeta olen minäkin kaivanut ja sitä toista, oliko se nyt kinuski nimeltään, saman muotoinen kinuskin makuinen hampaisiin takertuva toffee. Maksoivat muuten 10 penniä kpl kuuskytluvulla. Niin ja fazerin 5 pennin tikkarit vaalean- ja tummanruskeat :ooh: . Sitten oli hobo, kaksi makua samassa toffeekarkissa.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Jun 02, 2010 18:21

Oih, Ruusu-suklaa, Fazerin tikkarit ja Jollat, tottahan Jollat muistaa! Nam.

Olipas fiksua tulla tänne ennen kuin on syönyt oikeaa ruokaa :lol: *menis ettii karkkia*
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
nekka

Post by nekka » Wed Jun 02, 2010 19:14

mikael0k wrote:Paaaah taisin äsken muistaa väärin. Se keltainen tuutti oli ananasta mutta se oli Asterix jäätelöä (vai oliko se sittenkin päärynää se Aku Ankka.. vaiko eikö ollu) ja ne hahmot oli siitä sarjakuvasta... Muisti palailee pätkittäin :roll:
Tarkoitat varmaan Asterix-jäätelöitä...ne oli ihan mielettömän hyviä !!...ja niissä oli hahmo siinä tikun nokassa :D
...kaipaan myös rosvo ja poliisi limukoita niillä sivuttain repäistävillä korkeilla...

Itseasiassa jos nämä kaikki nostalgiaa herättävät tuotteet palaisivat takaisin vuosikymmenten jälkeen, maistuisivatko ne enää siltä kuin kuvittelemme niiden maistuvan..?
Esimerkiksi ennenhän ei ollut limpparihyllylläkään valittavana kuin sitä "Aitoa oikeaa Hartwallin jaffaa" tai coca-colaa niissä pienissä lasipulloissa...nyt on fanta sitä ja fanta tätä, colaa energialla ja ilman, makuvesiä ja mitä ihmeellisimpiä tuotenimiä joita en edes siitä kauheasta tuoteviidakosta muista !...ja nämä kaikki luonnollisesti 1,5litran extrajättisuurissa pulloissa...
Tarjonta on tänäpäivänä niin valtaisaa, että se ruususuklaakin jää sinne Maraboun ja Fazerin mitä ihmeellisempien suklaamakujen jalkoihin...
Mitäpä meille jää mieleen tämänhetkisistä herkuista..?..tuskin montakaan, koska niitä nyt vaan on tarjolla niiiiin paljon !
...no mulle ehkä pantteri-salmiakki...jos se nyt lopetettais... :lol:
Mimme

Post by Mimme » Wed Jun 02, 2010 19:16

Turkoosi wrote:Jaahas, täällä on heittäytdytty nostalgisiksi. Hopeatofeeta olen minäkin kaivanut ja sitä toista, oliko se nyt kinuski nimeltään, saman muotoinen kinuskin makuinen hampaisiin takertuva toffee. Maksoivat muuten 10 penniä kpl kuuskytluvulla. Niin ja fazerin 5 pennin tikkarit vaalean- ja tummanruskeat :ooh: . Sitten oli hobo, kaksi makua samassa toffeekarkissa.
Se oli muuten Tsinuski, ja jotain taivaallisen hyvää. Ja just Hopeatoffeen kanssa vuorotellen ;)
Piita

Post by Piita » Wed Jun 02, 2010 19:22

Mikseikähän tuotas markkinoille uusiksi ruusu suklaata, ne oli niin hyviä! Siksi pandan konvehdeissa se ananas juttu on niin hyvää kun siitä tulee se ruusu suklaa mieleen. kinuskin minä taas söin eka, mutta joku niistä jäi syömättä, oliko ne maut, mansikka, vadelma, ananas, kinuski ja olisko ollu joku kirsikka, se joka jäi syömättä. Vai oliko niitä vain 4 makua?
Hitsi kun alkaa taas tehdä suklaata ja vaikka mitä hyvää mieli!
Famista en lapsena tykännyt mutta nyt se maistuu niin ihanalle!
Hih, Hämis, ihan selvästi liian pitkä saikku! :D
Ompa kiva taas kun on säpinää. :D
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
serja
korukivikasan keskellä

Post by serja » Wed Jun 02, 2010 19:35

Mie vast toissa viikolla kaipailin rio colaa.Jotain vastaavaa oli mut ei ollut yhtä hyvää:( Rio colasta tulee mieleen eka poikakaveri :lol:
kanelipipari

Post by kanelipipari » Wed Jun 02, 2010 19:50

Rio kolasta tulee mieleen, kun olin kakruna golf kentällä radalta karanneiden golf klubin (Aulanko) pallojen metsästäjänä ja sain palkaksi Rio kolan ja pelata minigolffia :D .
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Locked