OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Piritta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Piritta » Mon Jun 07, 2010 16:29

Onko kellään muulla ollut the maanantai!? Mä lähdin tänään hakeen pihasta autosta tavaraa (olin viikonlopun reissussa) ja samantien kun painoin oven kiinni tajusin, että kädessä on vain autonavain. Ei kotiavainta eikä puhelinta. :grrr: No, soitteleen maanantaina puolen päivän aikaan naapureiden ovikelloja ja toivomaan, että joku olis kotona. No, heti eka onneks tärppäs ja hän soitti huoltomiehen avaamaan mulle ovea. No, kymmenen euroa köyhempänä (taas, tätä sattuu mulle aina silloin tällöin) kävin hakemassa tavarat autosta ja vein ne sisälle ja lähdin kauppaan. Olin Facebokista lukenut jonkun just tehneen pitsaa ja mun alkoi tehdä ihan hirveesti itse tehtyä pitsaa mieli ja niinpä lastasin kärryn täyteen pitsa-aineksia. Ja mun piti ostaa ihan kaikki kun en ollut yhtään varma, että kuinka vanhoja jauhoja tai kuivahiivaa mulla on kaapissa + tietysti kaikki täytteet. No, tulin kotiin ja istuin hetkeks alas ja ajattelin, että alan kohta tekemään taikinaa ja muistin, että mullahan on uuni rikki! :oops: :grrr: Että silleen. Sellainen maanantai! Onneks liesi toimii ja saahan noista ihan hyvän pastakastikkeen... :roll:
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Mon Jun 07, 2010 18:04

Ei ollut hyvä päivä miullakaan, mutta Piritta, veit kyllä voiton. Siulla on ollut Kaikkien Maanantaiden Isomummo, luulen!
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Mon Jun 07, 2010 23:35

Piritta wrote:Onko kellään muulla ollut the maanantai!?
Jep, on totisesti ollut. Ajelin aamulla 70km magneettikuvaukseen ja perillä huomasin että alkuperäiset lähetteet ovat kotona skannerissa ja mukana on työnantajaa varten otettu kopio lähetteestä, kuville sentään pääsin, mutta Kelalle ei kelpaa kopiot, joten alkuperäinen lähete piti hakea kotoa ennen maksamaista ettei joutunut maksamaan koko summaa. parkkiluolassa maksoin pysäköinnin automaattiin hyppäsin autoon ja lähdin ajelemaan ulos päin yhtä äkkiä huomasin ettei parkkilipuketta näy missään. Auto uudelleen parkkiin ja etsimään, ei ollut lompakossa eikä taskuissa, ei näkynyt penkillä eikä muuallakaan autossa, no lopulta se löytyi selkärepussa olevasta kirjakaupan kassista lehden välistä ja pääsin niukin naukin vielä ulos puomeja katkomatta. En tajua miten olin lipun onnistunut tunkemaan reppuun 25 metrin matkalla automaatilta autolle :???:
Ja kun tarkemmin miettii alkoi hommat mennä poskelleen jo siinä vaiheessa kun vuorokausi vaihtui. Illalla ajattelin lopultakin tarttua toimeen ja päivittää hiukan blogia pitkästä aikaa, hiukan jälkeen puolenyön meinasin kopioida pdf-asiakirjasta www-osoitteen mutta vahingossa klikkasin sitä ja eiköhän se linkki auennut juuri siihen vuodatuksen kirjoitustenhallintaikkunaan, 1,5 tunnin kirjottelut hävis saman tien. Muistaa taas vähän aikaa välillä ottaa copy-paste varmuuskopion teksteistä vaikka note padiin. Ai niin töllöstäkin kuului "zup" ja siihen loppui pikkukakkonen :grrr:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Tue Jun 08, 2010 0:18

Voi Hämis, tuosta ei päivä enää paljon maanantaimmaksi muutu :rofl: .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Hämis

Post by Hämis » Tue Jun 08, 2010 1:41

Piti odottaa että päivä vaihtuu tirstaiksi ja yrittää paremmalla onnella :wink:
tinka

Post by tinka » Tue Jun 08, 2010 10:29

Hakusessa vapaaehtoinen kotihengetär :mrgreen: joka jaksaisi siivota...siivota...siivota ja vielä kerran siivota :x :roll: Neliöitä kohtuuella + piha isohko :mrgreen:

PLÄÄÄÄÄHH :evil: Minä voisin jatkaa vielä lomailua :mrgreen: ja tehä mitä huvittaa :mrgreen:

Miksihän nuo sotkut ei siivoonnu itestää ajatuksen voimalla :?

Palakaksi tarjoan elämyksen Kiiminkijoella mato-ongella onkien :mrgreen:

MUOKS:
Lisäksi lahjoitetaan määräajaksi 4 supersuloista kakaraa, joista yksi murkku, kaksi velemua uhmakasta ja yksi erittäin määrätietoinen omatahtoinen uhmakas. Omaavat riittävästi kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta, tykkäävät luistaa annetuista kotitöistä, ehtivät moneensuuntaan yhtäaikaa ja ovat herttaisimmillaan toooosi kultaisia hetken... HUOM. hetken :lol: Ei palautusoikeutta ennen määräajan umpeutumista :twisted:

Miten niin minoon väsyny :wink:
hopea

Post by hopea » Tue Jun 08, 2010 11:21

Helrii wrote:Täällä toinen tuoreen yo:n äiskä myös tuulettaa. Oli kyllä hieno päivä ja kaikki meni aivan kympin arvoisesti.

Minulla oli onneksi apua keittiössä. näin jäi aikaa seurustella vieraiden kanssa. Olen pikku hiljaa oppinut järkkäämään juhlia niin ettei stressi iske. Parit rippijuhlat olen järjestänyt esim.
Tässä ilmoittautuu kolmas tuoreen yo:n äiskä . Meilla hääri keittiössä kaks tulevaa insinööriä ja yks syksyllä lakkinsa saava ylioppilas. Skumppaa tarjoili vielä kolmas insinööri ja minä teknikko yritin sählätä joka välissä . Meillä oli mukavaa ja juhlat venyivät kaksipäiväisiksi. Nyt minä poden kipeytyneitä selkälihaksia ja tuore yo venyttelee lihaksiaan töissä haravoimalla hautausmaalla. :nod: :ooh:
Puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa
Nunnuli

Post by Nunnuli » Tue Jun 08, 2010 11:53

Ja minä olen maaseudulla Mynämäellä viettämässä lomapäivää. Heräsin juuri samasta sängystä kolmen kiinanharjakoiran kanssa ja nyt menee aamukahvi. Kohta korkataan sangria ja lähdetään kuvaamaan puutarhaa. Ihana kesäloma :jippii:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
kanelipipari
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Tue Jun 08, 2010 19:36

Sain vihdoin tänään tarjouksen asunnostani. Nyt on sitten hillitön paniikki. Ostaja tahtoo muuttaa jo ens kuun lopussa, eikä mulla ole vielä uutta katsottuna. Huomenna menen katsomaan uudestaan asuntoa, josta meinasin jo aiemmin tehdä ehdollisen tarjouksen. Asunto on edelleen myymättä. Ehkä se on odottanut minua :love: . Ens perjantaina alkaa kesäloma. Siitä ei nyt sitten taidakaan kauhean rentouttava tulla jos loma menee pakatessa/muuttaessa/tavaroita laatikoista purkaessa. Ainakin tuossa kyseisessä asunnossa pitäisi lisäksi maalata seiniä ja itsehän sekin pitäisi keritä hoitaa, kun ei ole rahaa mitään remppafirmaa hommaan palkata.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Taika

Post by Taika » Tue Jun 08, 2010 21:15

Onneksi olkoon!

Tässä viime viikolla 40 vuoden tapettikerrokset alas repineenä totean, että jos tarvii vaan (tasoittaa ja) maalata, niin sehän menee nopeasti. Meiltä vietiin 8 150 litran jätesäkkiä tapettisilppua ja vielä on molempien makuuhuoneiden tapetit seinissä kesälomaa odottamassa. On tääkin, ihminen muuttaa muka melkein puolet isompaan kämppään, mutta asustaa sitten kuitenkin ensiajat puolet pienemmässä. :huh:
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
Piritta

Post by Piritta » Tue Jun 08, 2010 22:10

Onnea asunnon myymisestä kanelipipari!

Mulla kävi pari vuotta sitten niin, että oma kämppä meni heti ekalla näytöllä ja ostaja halusi muuttaa jo kolmen viikon päästä! No, mulla ei vielä tuossa vaiheessa ollut uutta kämppää, mutta onneks se löytyi sit samalla viikolla ja sain tingattua muuttopäivän samalla viikonlopulle kuin oma oli pakko tyhjentää. Aika rumbaa oli se vajaa kolme viikkoa siinä kun sai juosta kahden kaupungin välillä. Välillä myymässä ja välillä ostamassa ja piti pakata ja suunnitella tulevan kämpän remonttia ja päättää materiaaleista. Ja mulla uus kämppä piti remontoida lattiasta kattoon eli ihan kaikki meni uusiks vessaa ja keittiötä myöten. Syksy meni remontin keskellä asuessa ja siinä, että kaksiossa siirreltiin jatkuvasti tavaroita remontin tieltä pois huoneesta toiseen. Kolme viikkoa piti elää ilman vessaa ja suihkua. Onneks piharakennuksessa (missä on pyykkitupa) oli vessa ja toisessa piharakennuksessa taloyhtiön sauna, jossa sain käydä suihkussa. Ei ollut kauhean kiva jos tuli yöllä vessahätä... Ei ole kyllä ikävä niitä aikoja vaikka toisaalta se oli ihanaa, kun koko ajan kämpästä tuli enemmän oman näköinen. Aunperin oli kyllä tarkoitus varata sen verran pitkä vapautumisaika omalle kämpälle, että olisin ehtinyt remppaamaan uuden (etsin siis remonttikohdetta), mutta aina ei mene niinkuin suunnittelee. Nyt kohta kahden vuoden jälkeen edelleen puuttuu listat ja verhotangot :roll:
kanelipipari
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Wed Jun 09, 2010 8:20

Kiitos onnitteluista :D . Ei tästä nyt onneksi sentään ihan niin kova työ tulisi kuin Taikalla ja Pirittalla on ollut. Asunnossa on valkoiseksi maalatut lasikuitutapetit, jotka on vaan vähän nuhjaantuneet, joten yksi kerros valkoista maalia riittänee raikastamaan seinät. Sitten saa varmaan laittaa pari kerrosta, jos joihinkin seiniin haluaa jotain muuta kuin valkoista. Lisäksi sielä on eteisessä ja pikkuvessassa puolipaneelia, joka pitäisi maalata kalustemaalilla(?), kun se on nyt vähän epämääräisen harmaata. Kylppäri vaatii jossain vaiheessa pieniä toimenpiteitä, mutta se ei ole niin kauheaa, kun siinä on kuitenkin tuo erillinen vessa.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
tinka

Post by tinka » Wed Jun 09, 2010 15:00

Onnea Kanelipiparille uuteen kotiin :D

Mulla on tännään THE MIKÄLIE-päivä :x :wall: :shrug: :shake: Voisin turinoida yhtäsuntoista näistä yrittäjän hyvistä ja huonoista puolista... mutta käyn :grrr: möyhäämässä ne tuolla metsän siimeksessä yssikseni :nod: Kaikkea sitä voi vaan tulla vastaa :evil:

Poistuu :viuh: peilin etteen harjoottelemaan hymyä takas :lol: , että ei happamena tartte olla illalla luottamustoimissa :roll:

Huh helepotti tämäki purkaus :)

Ja takas töihin :wtg:
mustikkainen

Post by mustikkainen » Wed Jun 09, 2010 15:48

Itselläni kolmas päivä kesätöissä isän kanssa. :D Ihan mukavaa on ollut, ja varmasti rusketun tässä neljän viikon aikana, nyt jo näkyy merkkejä ruskettumisesta. Samoin kunto nousenee, onneksi. :)

Tänään innostuin suunnittelemaan jonkun aikaa pyörinyttä ideaa päässä; aion maalata nykyisen jäätävän värisen työpöytäni ja tehdä siihen muutamia juttuja.. ;) Ei kyllä mitään hajua onnistuuko tämä "tuunaukseni" (isä ainakin epäilee :lol: ) ,mutta yrittää aion. Meni syteen tai saveen. :D

Niin, ja onnea Kanelipiparille!
just bead it.
tinka

Post by tinka » Wed Jun 09, 2010 22:11

Kävimpä kuiteski hiukka happamena kylän etuja ajamassa luottamustoimissa ja kyllä kannatti :jippii: :jippii: Ne meni läpi :jippii:

Ja aikaisempi purkaukseni "kaikkea sitä voi näköjään sattua"- juttuki päätty hersyvään nauruun ja leviään hymyyn :mrgreen:

Joku jännä juttu siinä on, että ku johonki purnaa etes vähän, nii se helepottaa kummasti ja onneksi asioilla on tapana järjestyä :D

Kaikki on siis nyt hyvin ja liekkö joku tarkotus tuollaki oli saaha adrenaliinit kohisemmaan, että sai sitte nyt illalla hyödyntää sitä niin, että puheenjohtajaki tuumas lopussa, että älä vielä käsittele niin monimutkaisia asioita, joista hänkää ei ymmärrä :mrgreen:
Totesin hälle siihen, että oon opiskellu läksyni hyvin :D Näitä opuksia ku on tullu jo muutamia :nod:
Locked