OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by annie » Fri Jul 23, 2010 20:46

Utukainen wrote:
annie wrote:ihan tässä vaan alustavasti tiedustelen, onkohan kukaan tekemässä kimppaa bali hand madelle tässä lähiaikoina....
Annie, jos sinulle kelpaa Zeelver.comin Bali-puoli, olen tekemässä sinne tilausta ensi viikolla. 100 dollaria on minimitilausraja, ja minulta tulee ainakin se 60dollaria. Ilmoittele jos tahdot tilata. :) Ja miksei joku muukin mahtuisi mukaan, toki!

Muoks: Hmm... tuolla Bali Hand Madella olisi kyllä tosi ihania juttuja ja isompi valikoima kaikkea! Tekisi mieli tilata sieltä itsekin. En taida kimppaa uskaltaa vetää kun en ole koskaan sieltä mitään tilannut. Jos jonkun kokeneemman mukaan mahtuisi?? Itse voin kyllä pienen Zeelver-jutun vetää.
hei, nythän vasta huomasin tän sun viestin.. tuonne balille olen ehtinyt jo kirjoitella tilauslistankin melkein valmiiksi, enkä ole ihan hirveästi tuohon zeelveriin perehtynyt. mikähän siellä on hinta-suhde verrattuna baliin.. periaatteessa voisin osan, eli mitä sieltä saa niin ottaakin, jos ei ole hirveästi hinnoissa eroa... ja sitten myöhemmin täydentelen varastoja jos joku tekee balin kimppaa...
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Sat Jul 24, 2010 19:46

FreakyMikelle hyviä myyntejä! Itse olin Ropeconissa myymässä kolme vuotta sitten, ja vaikka siinä nyt suht kivasti voitolle jäikin, en ollut kauhean tyytyväinen. Mulla oli selkeästi vääränlaista myytävää kohdeyleisöä ajatellen - ei siellä kävijöitä niin kiinnostanut hopeakorut, sen sijaan halpoja kännykkäkoruja kyllä meni.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Sat Jul 24, 2010 21:17

Pitää tänne vielä tuosta Karneolin kimpasta kirjotella, ku mua oikeesti ihmetyttää koko asia. Kuka helevetti voi olla kateellinen siitä, että joku armelias yksilö vettää 12 hengen kimppaa ja saa 5€ per nuppi, ite palakaa siitä, että laskee tullit, alvit, kotimaanpostarit, lajittelee, lähettää jne. Kyllä o niin pikkusielunen ihiminen että vois alakaa ite koitaa vetää ilimaseksi kimppaa ja sitte tulla kertoo tuntuko työltä yhtää :huh:
-anzu
tinka

Post by tinka » Sat Jul 24, 2010 21:35

Sankollinen hilloja tännään :jippii:
Koko pesueella rämmittiin päivä soilla ja sitte pulahettiin uimaan ja hampurilaisille :jippii:

On ne vaan niin ahkeria mehtäläisiä nuo muksuni :love:
Välillä pitivät taukoa kallioilla kiipeillen ja puissa rimpuillen :D

Nyt on muuten äärettömän huono hillavuosi ainaki meijän korkeuella ku ei itikat kerinny niitä pölytteleen aikaisen kevvään takia.

Mutta oomma löytäny taas uuen upian pullollaan olevan korpihillikon ja parin päivän päästä otetaan uusiksi :jippii:
Mustikoitaki ehittiin kerätä ja kotia päästyä kipasin vielä mansikatki pellosta :D
Mukava ku on kuitenki ainaki mustikoita mättäät sinisenä... isoina molluskoina :D On mukavampi kerätä ne käsin :wink:

Ens viikolla pitäs vielä vatukossaki poiketa :huh: Kaikki kypsyy yhtäaikaa :) Onneksi muksut on innokkaita marjastaan :jippii:
kuukivi
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kuukivi » Sat Jul 24, 2010 21:57

anzu wrote:Pitää tänne vielä tuosta Karneolin kimpasta kirjotella, ku mua oikeesti ihmetyttää koko asia. Kuka helevetti voi olla kateellinen siitä, että joku armelias yksilö vettää 12 hengen kimppaa ja saa 5€ per nuppi, ite palakaa siitä, että laskee tullit, alvit, kotimaanpostarit, lajittelee, lähettää jne. Kyllä o niin pikkusielunen ihiminen että vois alakaa ite koitaa vetää ilimaseksi kimppaa ja sitte tulla kertoo tuntuko työltä yhtää :huh:
:nod: :wtg: Tähän kommenttin ei kyllä ole lisättävää. Täyttä asiaa joka sana!
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sat Jul 24, 2010 22:52

Veikkaisin, että kimppa-asiassa se joku "kateellinen" näkee asian kotimaisen helmikauppiaan silmin. Kimppatilauksen järjestäjä tekee lähes samaa hommaa kuin helmikauppiaatkin, mutta tekee sen yleensä pelkällä talkoohengellä ja välttää suuren osan juridisista vastuista, veronmaksusta yms. jotka tulisivat vastaavaa hommaa pyörittävän helmikauppiaan vastuulle.

Kimppatilauksia kai yleensä vedetään sen takia, että saadaan omat tuotteet pienemmillä kuluilla, kun posti- ym. kuluja on jakamassa suurempi porukka ja ison tilauksen myötä hintoihin saa ehkä paljousalennusta. Jos tuo motivaatio ei riitä kimpan vetämiseen ja siitä kimpan vetämisestä peritään maksua tai hintoihin lisätään omia katteita, niin silloin homma menee mun mielestä liiketoiminnaksi ja siinä tulee myös kaikki asianmukaiset vastuut hoidettaviksi.

Tämä siis edelleen ihan yleistä kommentointia aiheeseen liittyen. En ole jaksanut seurata kimppa-asioita sen enempää mitä nyt joskus puolivahingossa sotkeennun keskusteluihin.
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Sat Jul 24, 2010 23:11

tinka wrote:Pikkumyylle Onnittelut :ooh:
Suurkiitokset :ooh: , hivenen myöhässä, mutta olin vähän katveessa möksällä lokoillessani.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Taika

Post by Taika » Sun Jul 25, 2010 0:42

No Huoh. Ei siis pidä uusia helmiä tilaaman, kun vanhoillekaan ei ehdi tehdä mitään. No eksyin sitten Beadaholiquen aleen ja tilasin järjettömän satsin puhallettuja helmiä - pitäähän sitä jollain lapsen huoneen lamppu koristella. Voi veljet näitä tekosyitä. Saatoin siinä sivussa tilata sitten vähän itsellekin... :oops:
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
Karneoli

Post by Karneoli » Sun Jul 25, 2010 1:04

Kivenviilaaja wrote:Veikkaisin, että kimppa-asiassa se joku "kateellinen" näkee asian kotimaisen helmikauppiaan silmin. Kimppatilauksen järjestäjä tekee lähes samaa hommaa kuin helmikauppiaatkin, mutta tekee sen yleensä pelkällä talkoohengellä ja välttää suuren osan juridisista vastuista, veronmaksusta yms. jotka tulisivat vastaavaa hommaa pyörittävän helmikauppiaan vastuulle.

Kimppatilauksia kai yleensä vedetään sen takia, että saadaan omat tuotteet pienemmillä kuluilla, kun posti- ym. kuluja on jakamassa suurempi porukka ja ison tilauksen myötä hintoihin saa ehkä paljousalennusta. Jos tuo motivaatio ei riitä kimpan vetämiseen ja siitä kimpan vetämisestä peritään maksua tai hintoihin lisätään omia katteita, niin silloin homma menee mun mielestä liiketoiminnaksi ja siinä tulee myös kaikki asianmukaiset vastuut hoidettaviksi.

Tämä siis edelleen ihan yleistä kommentointia aiheeseen liittyen. En ole jaksanut seurata kimppa-asioita sen enempää mitä nyt joskus puolivahingossa sotkeennun keskusteluihin.
Niin noh, tässä tapauksessa ei tällä kertaa ollut kukaan sellainen joka olisi ammatin harjoittaja (tai käsittääkseni katsonut asiaa siltä kantilta) vaan kaikki viestittelijät ottivat asian kannalta, "minä järjestän kimppani ilmaiseksi, enkä ota mitään palkkaa...miksi sinä otat?" noin niinkuin kärjistettynä...mutta juu, annetaan tämän asian vaan olla taas, ettei lähde ihan lapasesta, kuten viimeksi :D
adatodesing.blogspot.com
HLS

Post by HLS » Sun Jul 25, 2010 19:12

Mustikalle hyvää syntymäpäivää!!!
Olet esikoistani 15 päivää nuorempi :)
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Jul 26, 2010 10:57

Kiitos HLS! :ooh:

Synttäreitä vietin leppoisasti kotona. Lahjaksi sain Kismetin, veljeltä arvan ja isältä pyytämäni lahjakortin jalkahoitoon. Berliinin matkalla kun nääs tuli yhteensä 8 rakkoa/vesikelloa jalkoihin (auh), mutta onhan se muutenkin kiva saada vähän hemmottelua.. :wink:
just bead it.
amorosa

Post by amorosa » Mon Jul 26, 2010 13:21

Myöhästyneet, mutta sitäkin lämpimämmät onnittelut Mustikkaiselle :jippii: :ooh: !!!!
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Jul 26, 2010 14:27

Kiitokset amorosa! :ooh: :D
just bead it.
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Utukainen » Mon Jul 26, 2010 15:30

annie wrote: hei, nythän vasta huomasin tän sun viestin.. tuonne balille olen ehtinyt jo kirjoitella tilauslistankin melkein valmiiksi, enkä ole ihan hirveästi tuohon zeelveriin perehtynyt. mikähän siellä on hinta-suhde verrattuna baliin.. periaatteessa voisin osan, eli mitä sieltä saa niin ottaakin, jos ei ole hirveästi hinnoissa eroa... ja sitten myöhemmin täydentelen varastoja jos joku tekee balin kimppaa...
Laitanpas sinulle vielä yksäriä, minuakin kyllä huvittaisi tuo BHM myös kun sieltä saa kaikkea sellaistakin ihanaa mitä Zeelveriltä ei... Mutta katsellaan asiaa! Kimppaa kun en kumminkaan uskalla järjestää paikkaan, jota en tunne.

Ja mä kans ihmettelen tätä Karneolin kiusaamista. Aika moni meistä on varmaan oikeasti kiitollinen, että täällä on ahkera kimpanvetäjä, joka jaksaa kuukaudesta toiseen JÄRJESTÄÄ MEILLE MAHDOLLISUUDEN tilata esim. FMG:ltä halvalla. En ymmärrä keneltä se kimppailu on pois? Eiköhän meistä jokainen osaa itse arvioida mikä on kohtuullista ja mikä ei. Ketään ei täällä kimppoihin pakoteta.

Itse en näe kimppailua ja suomalaisista helmikaupoista tilailua toisensa poissulkevina (vaikka ilmeisesti kukaan helmikauppias ei edes asiasta ollut ärähtänyt). Minulla tulee shoppailtua helmiä lähes yhtä paljon Suomesta kuin ulkomailta.
Othel

Post by Othel » Mon Jul 26, 2010 18:47

Huu, onko amerikkalaisille heinäkuun viimeinen viikko sama juttu kuin meille (ennen vanhaan) juhannuksen jälkeinen maanantai? Että kaikkiin kauppoihin hurja ale?! Mitäänhän en tarvitse, mutta kun halvalla saa...
Locked