OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
mustikkainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by mustikkainen » Tue Sep 07, 2010 20:22

Vähän väliaikais"päivitystä", sain viimein hyppysiini sopivat kaavat wanhojen pukuun! Nyt täytyy aloittaa koekappaleiden ompelu...kunhan löytyy sopiva väli, paljon on tekemistä muutenkin. Ja harmi että eräs yli-innokas henkilö on "hieman" riesana tässä projektissa... :twitch:

Lisäksi olen mukana yrityskurssilla, perustamme kahden ystäväni kanssa NY -yrityksen! Liikeideanamme on tehdä ja myydä kierrätysmateriaaleista valmistettuja koruja ja käyttö- sekä koriste-esineitä. :D Olen aivan innoissani tästä!

Aijjuu, ja minusta tuli muuten lukiomme oppilaskunnan hallituksen pj. :wink:
just bead it.
Mimme

Post by Mimme » Tue Sep 07, 2010 20:44

Mustikkaisellahan on vipinää :) Onnittelut yrityksestä sekä pj-hommasta.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Tue Sep 07, 2010 21:58

Kiitos! Puheenjohtajuus jännitti aluksi aikalailla, mutta eiköhän tämä tästä ala pikkuhiljaa selkeytyä. :) Heh, on juu monta rautaa tulessa. :mrgreen: Mainosmiehiä lainaten: mutta ei tässä vielä kaikki, olen myös mukana:

-biologian kenttäkurssilla, tehdään sieni- ja linturetkiä vapaa-ajalla, sekä pidempiä retkiä viikonloppuna (juuri tänään oli eka sienireissu),
-LUMA -työryhmässä (järkätään LUMA -viikko ensi kuussa) sekä
-yhden fysioterapeuttiopiskelijan niska-hartia tutkimuksessa (niskat usein jumissa kiitos koulun ja harrastukseni=helmityöt)

Että juu, tekemistä piisaa. Vähän liikaakin. Mutta kerrankos sitä käy lukion 2. vuosikurssin. :wink:

Ja kaiken päälle pitäisi opiskellakin...motivaatio siihen on vähän hukassa. On kivempaa tehdä näitä muita juttuja. Paitsi tietysi musiikin kurssit ja tunnit on ihan parhaita, samoin kuviksen.. Tosin niissäkin on jonkin verran tekemistä kotona, mutta mikäs siinä kun aihe kiinnostaa. :D
just bead it.
amorosa

Post by amorosa » Tue Sep 07, 2010 23:07

Mustikkainen: :wtg: ja muista myös nukkua tarpeeksi!
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Wed Sep 08, 2010 7:33

Juu, yleensä jo kello kymmenen aikaan on jo niin kova väsy että on ihan pakko mennä nukkumaan.. Tosin luen yleensä kirjaa ennen nukahtamista, siinä voi mennä vähän aikaa kun aika rientää ihan huomaamatta. Aamulla on usein vaikeuksia jaksaa herätä, kielinee siitä että pitäisi vielä aiemmmin mennä nukkumaan.. Mutta en siis ikinä ole ollut mitenkään valvojatyyppiä, yleensä ihan viimeinen nukkumaanmenoaika on siinä kello yhdentoista paikkeilla (jollaista tapahtuu harvoin).
just bead it.
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Wed Sep 08, 2010 9:22

amorosa wrote:Hienoa Kanelipipari :jippii: . Mutkia sinulla tuossa asunnonvaihdossa on tosiaan ollut, joten pidetään täälläkin peukkuja, jotta kaikki menisi nyt putkeen :wtg: .
Kiitos. Peukutuksesta oli varmaan apua, sillä päästiin myyjän kanssa sopuun asunnon hinnasta ja kaikki pitäis nyt olla kunnossa. Muuttoautokin on jo tilattuna. Jee :jippii:
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Maikki

Post by Maikki » Wed Sep 08, 2010 10:01

Minäkin kaipaan tänne sitä tykkäysnappulaa, kun on monta juttua, joista tykkäsin, kun lueskelin taas muutaman päivän viestit, mutta mitään varsinaista kommentoitavaa niihin ei ole.
Leikin tulella
Heleen
löytänyt aidot helmet

Post by Heleen » Wed Sep 08, 2010 11:20

Onnea vaan mustikkaiselle! :nod: Nuorena sitä vielä jaksaa ! Minkälaajuinen yrityskurssi; olen joskus miettinyt, että ihan yleissivistyksenkin vuoksi pitäisi jokin lyhytkurssi käydä, mutta ehken sillä perusteella niihin ei oteta.
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Wed Sep 08, 2010 13:03

Käväisin eilen optikolla ja näkö oli taas huonontunut... :? Teininä alkanut likinäköisyys on kaiken aikaa pahentunut, vaikka muistan jostain lukeneeni, että sen pitäisi aikuisena jotenkin pysähtyä...?!?
No, valkkasin tietysti uudet kehykset helmeilijälle sopivaksi: Kirkkaan punaiset pokat, joihin upotettu tod.näk. swaron kristalleja aikamoinen määrä... 8)
Nyt pitää vaan pari viikkoa jaksaa ootella... :jippii:
Partaska

Post by Partaska » Thu Sep 09, 2010 19:06

Joo-o mihin tää aika oikein rientää?

En ole täälläkään kauhiasti oleillut mut empä ole oikein koruillutkaan. On mukamas jotain muuta tärkeämpää tekemistä kuin nostaa helmet pöydälle ja kasata niistä jotain.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
FreakyMike
hamstraa hopeahelmiä

Post by FreakyMike » Thu Sep 09, 2010 21:55

Yksi paikallinen "turnajaistapahtuma" lähestyy ja olen jo vähän värkännyt uusia hienoja yksityiskohtia pukuani varten. (Olen siellä myymässä tuotteitani ja esittelemässä vuosien varrella syntynyttä teräasekokoelmaani etc.)

Asukokonaisuuden pohjana on ulkomailta ostettu tehdastekoinen viikinkitunika ja olen tehnyt siihen itse koristeellisilla messinki/kupariheloilla ja takorautasoljella varustetun nahkavyön. Tänään tuli postissa myös yhdeltä käsityöläiseltä tilattu lautanauhanpätkä minkä kiinnitän omatekoisen pellavalla vuoratun nahkaisen patalakin reunakoristeeksi. Kirpputorilta löytyi myös vanhat lapikkaat jalkineiksi, joten ainoastaan historiallinen vyölaukku on vielä kesken. Heh.. Piti keksiä joku parempi säilytyspaikka kännykälle, koska musta vakiokotelo näyttäisi niin tökeröltä historiallisessa puvussa..

Kyseinen vyöpussukka on oikeastaan vain modifikaatio yhdesta kirpputorilta löytyneesta nahkaisesta naisten käsilaukusta, minkä ulkomuoto oli jo valmiiksi melko lähellä historiallisia vyölaukkuja, mutta leikkasin kaikki vuorit ja muut liian nykyaikaiset tai käsilaukuille tyypilliset yksityiskohdat pois ja tilalle tulee aika yksityiskohtainen viikinkihenkinen solkimekanismi ja muitakin koristeita messingistä.
Misu
löytänyt aidot helmet

Post by Misu » Fri Sep 10, 2010 6:46

Mä haluan kyllä ehdottomasti nähdä kuvan valmiista puvusta :-)
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bluemama » Fri Sep 10, 2010 8:59

Huomenta!

Aurinko paistaa ja ihana kirpeä syysaamu saa mielen iloiseksi :)

Mie muistan joskus viime kesänä lukeneeni SALON SEUDUN SANOMISTA että Salossa aukeaa helmikauppa. No nyt mie oisin täällä äipän luona, mutta ei hajuakaan siitä, missä ko. kauppa voisi olla :roll: Muistan vain, että jossain keskustassa tai keskustan kupeessa...Ossootko sie auttaa?

Eihän tuo keskusta valtava ole,eli periaatteessa vois käydä kävelemässä kadut läpi...mutta laiskan luonteeni vuoksi...

Toivottavasti muuallakin on näin kaunis aamu :jippii:
HLS

Post by HLS » Fri Sep 10, 2010 16:51

Tarkoitatkohan tätä:

http://vinkeli-shop.vuodatus.net/
Gilda

Post by Gilda » Sat Sep 11, 2010 2:36

FreakyMike sitten vain laittaa sitä kuvaa asusta meille, kiitos!! Noi sunlaises taiteilijat on niin harvassa täs Suomenmaassa!! :D
Locked