OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Heleen
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Heleen » Fri Sep 17, 2010 7:30

annie wrote:mäkään en ole oikeen saanut sillä leimasintenpuhdistusnesteellä niitä puhtaaksi.. jossain näin joskus sellaisen alustan mihin sitä nestettä kaadetaan ja hinkataan leimasinta siihen. sillä pitäis ilmeisesti lähtä vähän paremmin mutta enempää en asiasta tiedä.. sama ongelma siis täälläkin, johon kaipaisi vastausta.. :D
Niitä leimasinten puhdistusaineita on erikseen vesiliukoisille ja ei-vesiliukoisille. Jos väärällä aineella yrittää puhdistaa, niin ei lähde. Mulla on toiminut ihan hyvin. Ja kyllä olen vesiliukoiset puhdistanut ihan vedellä ja ovet puhdistuneet, vähän harjaa näyttää. Minusta tuo leimasimen puhdistusaine on ollut ihan hintansa väärti, vähän ensin serlaan ja enimmät sillä, sitten voi laittaa suoraan leimasimelle. Kynsilakanpoistoaineisiin ym. verrattuna on parempi, kun on jollain tapaa rasvainen, leimasin ei kuiva ja haurastu ja on pitkäikäisempi.
Muikku
Moderaattori
Lasku: 5

Post by Muikku » Fri Sep 17, 2010 7:36

Kuten sanottu niin miulla on lähtenyt niin pigmentti- kuin vesiliukosetkin musteet noilla pyyhkeillä. Stazon on kai ainoa joka oikeasti vaatii oman puhdistusaineensa?
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
HopefulRomantic
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by HopefulRomantic » Fri Sep 17, 2010 10:27

täytyypä hakea niitä sitten :D ja voi säikäyttää tuon ukon kun haen vauvatavaroita..... kiitos muikku *hali*
Image
Image
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Sep 17, 2010 10:39

Miulla oli vähän sellanen olo siellä beibitarvikehyllyllä kuin olisin ollu kortsuja ostamassa tai jotain :lol: Paketti ostoskoriin ja äkkiä pois ennen ku kukaan tuttu näkee ja tulee kiekumaan että ootkosieraskaana. Heh.

Noita voi sit käyttää moneen MONEEN muuhunkin puhdistushommaan. Esmes jos käytät glossy accentsia tai diamond glazea johonkin ja sitä tipahtelee vääriin paikkoihin, niin esmes pöydältä se lähtee tuoreeltaan parhaiten noilla pyyhkeillä. Samoin jos tekee vaikka pullonkorkkiaskarteluja em. aineilla, niin yliläikkymiset hoituu samaisilla pyyhkeillä.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
Heleen
löytänyt aidot helmet

Post by Heleen » Fri Sep 17, 2010 10:57

Muikku wrote:Kuten sanottu niin miulla on lähtenyt niin pigmentti- kuin vesiliukosetkin musteet noilla pyyhkeillä. Stazon on kai ainoa joka oikeasti vaatii oman puhdistusaineensa?
Voipi olla, että mulla on sitten noita Stazoneita :roll: minä kun tuppaan unohtamaan nimet. Hyvä tietää nuo pyyhkeet, täytyykin kokeilla.
Tuleehan sitä ostettua vauvanruokapurkkejakin ja olenpa joutunut ostamaan inkontinenssisuojiakin (koiralle)...
DIS
löytänyt aidot helmet

Post by DIS » Fri Sep 17, 2010 11:28

Voi että täältä saa sitten ihania vinkkejä! :ooh: :ooh: :ooh: Täytyy sanoa, että naisimmeisten kekseliäisyys on ihan omaa luokkaansa. Täytyypä muistaa tuo vauvanpyyhejuttu sitten kun alkaa leimailemaan.
- dis -
DIS
löytänyt aidot helmet

Post by DIS » Fri Sep 17, 2010 11:33

Muikku wrote:
Tuleehan sitä ostettua vauvanruokapurkkejakin ja olenpa joutunut ostamaan inkontinenssisuojiakin (koiralle)...
Minäkin ostelin aikoineen noita inkontinenssisuojia koiralle, vanhemmalle herralle... miesten mallia... Ja toimivat hyvin!
- dis -
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Fri Sep 17, 2010 12:19

:D loistavaa... täytyy kokeilla kun itse pääsen ostoksille. kiitos muikku. :D nyt tuli ukko valittaa etten saa ostaa niitä, lähti itse yrittää pesee.....
Image
Image
Penny

Post by Penny » Fri Sep 17, 2010 13:17

Vähän pelottavaa, että vauvapyyhkeillä irtoa lähes kemikaali kuin kemikaali :hui: Mitä sillä irtoaa vauvan pyllystä (paitsi ykkönen ja kakkonen tietty)
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Fri Sep 17, 2010 22:23

Mää olen jo vuosia käyttänyt noita vauvan pyllypyyhkeitä meikinpoistoon! Helppo ja halpa, varsinkin matkoilla ihan ehdoton. Enpä olekaan ikinä tykännyt lutrata minkään puhdistusmaitopullon kanssa...
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Fri Sep 17, 2010 23:34

Rainbow vauvapyyhkeiden aineet: Aqua, Propylene Glycol, Betaine, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Allantoin, Sodium Benzoate, Tartaric Acid, Citric Acid
Sitten vaan wikipediasta surffaamaan, että mitä vaikutuksia noilla aineilla voi olla:
http://en.wikipedia.org/wiki/Propylene_glycol#Humans
http://en.wikipedia.org/wiki/Betaine
http://en.wikipedia.org/wiki/Castor_oil
http://en.wikipedia.org/wiki/Allantoin
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_benzoate
http://en.wikipedia.org/wiki/Tartaric_Acid
http://en.wikipedia.org/wiki/Citric_Acid
amorosa

Post by amorosa » Sat Sep 18, 2010 12:20

Eilen tuli se päivä, jota olen kauhulla odottanut viimeiset 7 kuukautta. Jouduin viemään kääpiösnautserini Lilyn lopetettavaksi. Tähän ei löydy sanoja. Läpi surun on mentävä ja kohdattava tosiasia. Tällä hetkellä suru on lähes ylivoimainen.

28.12-1997 - 17.9-2010 Willy Lee Lulu; meidän rakas Lilymme, ole onnellinen missä lienetkin.
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat Sep 18, 2010 12:34

(((((hali))))) amorosalle.
DIS
löytänyt aidot helmet

Post by DIS » Sat Sep 18, 2010 13:54

Isot Halit täältäkin amorosalle!

Minulla oli sama tilanne keväällä, kauhulla odotin koko talven ja keväällä se sitten koitti. Vieläkin tulee kyyneleet silmiin kun muistelen rakasta pikku bichon-herraamme.

20.1.1994 - 8.5.2010 Cemballens Coming Up eli Vinski.

Onneksi sain hieman puhuttua eläinlääkärin käymään kotonamme, ettei tarvinnut viedä vanhaa herraan minnekään.
- dis -
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Sep 18, 2010 15:06

Voi Amorosa.. ja DIS.. nuo on niin kamalia asioita. Ei voi kuin lähettää virtuaalihalin ja ottaa osaa. :cry:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Locked