OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Heleen
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Heleen » Tue Oct 26, 2010 19:46

HLS wrote:Meidän ekaluokkalaisen korvalehdillä on ongelma ;)
Tytöllä on jo aika liuta erilaisia korviksia ja todella usein oikeanpuoleinen korvanipukka alkaa punoittamaan, reiän ympärille tulee kova pahkura ja se tulehtuu. Vasen nipukka on ihan ok kokoajan.
Herkistyminen näyttää tapahtuvan tehokkaammin lävistyksissä. Todennäköisesti oire siirtyy jossain vaiheessa myös toiseen korvaan. Ei reiän kohdalla ole väliä, paranemisessa voi toki olla puolieroja. Rihkamat kannattaa unohtaa ja käyttää aitoa tavaraa. Kultakaan ei ole täysin puhdasta, mutta useimmille näyttää se sopivan.
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Tue Oct 26, 2010 21:34

Sally wrote:Voisiko olla kupariallergiaa? Sterling-hopeassahan tuota on.. Jos kokeilette hienohopeaa?
Kullassaki voi olla kuparia..

Mutta tiedän monen monta ihmistä, joiden korviin ei sovi hopea, mutta passaa ei nikkeliset koukut ja kultaset.. Mutten oo tommosesta toispuoleisesta allergiasta koskaan kuuuluu..
-anzu
HLS
Lasku: 5

Post by HLS » Tue Oct 26, 2010 21:34

Kiitos vastanneille!!! :wtg:

Noita titaanisia en muistanutkaan. Pitääkin tehdä pieni tilaus vinkattuun osoitteeseen ;) Ihan pieni vain!

Nyt pujotettiin pienet kultaiset renkaat tytön korviin ja parissa tunnissa se pahkura laski. Punottaa kyllä vielä. Aamulla putsataan taas niin eiköhän se siitä ala taas paranemaan. Onneksi ei ole kovin kipeä sentään.
tiristiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by tiristiina » Tue Oct 26, 2010 21:59

kokeilija wrote:Onko kukaan viimeaikoina Hopealangasta tilannut mitään ja onko kaikki toiminut niin kuin pitääkin? Itse en ole tilaamaani lankaa saanut eikä sähköpostiinkaan ole vastattu...
Tilasin viime kuussa, paketti tuli noin viikossa, sähköposteihin vastaamiseen meni muutamia päiviä. Silloin pahoittelivat hopealankatarjouksen aiheuttamaa kiirettä.
Aikainen lintu madon nappaa, mutta vasta toinen hiiri saa juuston.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Tue Oct 26, 2010 22:19

Korviskoukuista vielä niobium on hyvin siedettyä...Helemitaulusta olen tilannu ja meidän tytöt tykkää niistä kovasti, kun niitä saa hienoissa väreissä...vihreetä, lilaa, sinistä ja pinkkiä ainakin... :nod:
Piita

Post by Piita » Tue Oct 26, 2010 23:41

Tarkistapas jos korvikset on ostettu kultasepänliikkeestä että mikä on hopeapitoisuus. Jos on 925 niin hyvä, ittelleni kävi niin että ostin pikkunapit ja kotona vasta hoksasin kattoa leimat, toisessa ei minkään valtakunnan leimoja ja toisessa 830. alkoi punoitus välittömästi ja sain kahdet vaihedettua yksiin 925 nappeihin. Itte etehdyillä 925 hopeakoukuilla ja napeilla ei mitään ongelmia.
Mulla reiät kesti tosi kaan parantua kun otin alkukesästä. On ollut vuosia aiemmeni mutta annoin mennä umpeen kun aina tulehtui. Nyt sitten tarkistin iänikuisen vanhoja "hopea" korviksiani niin kaikki oli 830 hopaa tai mitälie. Ei ihme että tulehtui!

En enään ihmettele sitä että moni asiakas messuilla sanoo olevansa hopealle allerginen eikä kärsi pitää hopeisia korvakoruja. Kulatsepänlikkeestäkun saa etsimällä etsiä sterlinghopeisia siis 925 korviksia. Melkein kaikki on 830. Muutama asiakas on kokeillut mun tekemiä korviksia ja todenneet että ei tainnutkaan mitään hopea allergia olla kun ei oireita tule. :D
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
HLS

Post by HLS » Wed Oct 27, 2010 9:04

Nämä Saran viimeksi käyttämät koukut oli mun itse vääntämät 925:set.
Mutta hyvä tietää tuokin mahdollisuus.
Ja noita pinksuja koukkuja pitää käydä katsomassa.... oi Sara tykkäis ihan täysillä..... :nod:
Kerttu

Post by Kerttu » Wed Oct 27, 2010 11:42

Nappikorviksissa punoitus ja hilseily voi johtua ihan siitäkin, että korviksen ja ihon väliin on jäänyt kosteutta tai pöpönen, jos on ollut himpunkin verran liian tiiviisti kiinni. Myös pienikin mekaaninen ärsytys voi aiheuttaa ärsytystä, eli jos vaikka nukkuessa pallura painuu ihoa vasten. Noissa hoitokorviksissahan on usein aika iso se mötikkä.
tuitsa

Post by tuitsa » Wed Oct 27, 2010 12:58

HLS wrote:Meidän ekaluokkalaisen korvalehdillä on ongelma ;)
Tytölle laitettiin reijät kesäkuussa ja ne parani TOSI nopeasti. Reijät ammuttiin ja ensikorvikset oli kai sellaiset kirurginteräksiset napit(?)

ei mullakaan sterlingiä kestä kuin hätäseen päivän kerrallaan. sillonkin jo illalla ovat reiät ärtyneet. kultaa kestävät, rihkamaa en ees uskalla kokeilla. syynä varmesti teininä käytetyt rihkamat... onneksi ongelmat ei ole pahentuneet, farkun napit ym. eivät aiheuta ongelmia.
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bluemama » Wed Oct 27, 2010 18:52

Tämähän sopi kuin nyrkki silmään!
Aihe nimittäin. Mun käskettiin tehdä kaulakoru(ts. pyydettiin) Erittäin allergiselle ihmiselle. Minkäslaista lukkoa siihen sitten kannattais? Ja onko jotain tiettyä materiaalia helmissä, jota missään nimessä ei kandee laittaa. lähinnä ajattelin lasia ja kiveä/mv-helmiä. Taitaa hopeaosat jäädä käyttämättä... vai saaks jostain tämmönen työtön yh halvalla...*buahahaaa* Semmoset alennukset oliskin kivoja :)

BM
miauu

Post by miauu » Wed Oct 27, 2010 19:02

Bluemama wrote: Erittäin allergiselle ihmiselle. Minkäslaista lukkoa siihen sitten kannattais?
Ainakin lukkoja (riimulukkoja) löytyy ihan kivestätehtyinä, monestakin paikasta mutta ensimmäinen mieleentuleva on Ullan poistonurkka. Vaijerin kanssa crimpit voivat olla ongelmallisia taisitten eivät, silkkiinsolmiminen tietysti turvallisempaa mutta sitten pitää olla tarkkana että kaikissa kivi- ja lasihelmissä on siistit reiänreunat... Makeanvedenhelmet silkkiä ajatellen paremmat.
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Oct 27, 2010 19:06

miauu wrote: Makeanvedenhelmet silkkiä ajatellen paremmat.
Mut sit taas, eikös ne pääosin ole värjättyjä :raaps:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Utukainen » Thu Oct 28, 2010 23:09

HLS:

Minulla myöskin on toinen korvisreikä sellainen, että ärtyy koruista. Toinen puoli ei ole moksiskaan. Aivan kuin se ärtyvä reikä olisi ammuttu jotenkin hieman vinoon ja erityisesti roikkuvat korut sitä ärsyttävät. Voisiko allergian lisäksi vielä olla jotakin tällaista? Itse pystyisin toisessa korvassa pitämään "epäaitojakin" koukkuja, mutta aina ne sitten on pakko ottaa pois kun toinen puoli alkaa huutaa hoosiannaa.
Maikki

Post by Maikki » Fri Oct 29, 2010 12:42

Minulla toisen korvan reikä on ammuttu hieman vinoon. Varsinkin jos olen pitänyt väliä korvisten pidosta, eli reiät ovat vähän supistuneet, siihen reikään joutuu vähän tähtäilemään ja pyörittelemään, että saa korviksen taaemman nahkankin läpi osumaan. Siitähän se sitten yleensä vähän ärtyy.
Leikin tulella
marjis

Post by marjis » Fri Oct 29, 2010 14:34

Mä olen joutunut vaihtamaan kaikkiin korviksiin itse väännetyt 999-hopeasta tehdyt koukut, koska korvat tulehtuvat tavallisesta hopeasta. Välillä kyllä nämäkin ärsyttävät, jos ei ole ollut vähään aikaan korviksia. Mutta se onneksi hoituu helposti bepanteenilla :)
You can bead the feeling. Image
Locked