OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Taika
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Taika » Sun Nov 28, 2010 17:01

Mullakin juoksee (tai pikemmin kierii ja ryömii) yksi perhe-elämä harrastuksen päälle. Laitoin anopille synttärilahjaksi helmisetin viime viikolla, mutta nekin vaijeriin, kun en ehtinyt solmimaan (noloa). Kaikki aika, mikä helmeilyharrastukseen jää menee tiukasti koruiluun, ja sekin on sellaista vähemmän taiteellista nää-peräkkäin-vaijeriin-mahd.-pikaisesti -touhua.
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
Miilia

Post by Miilia » Sun Nov 28, 2010 17:32

Ei siinä mitään että foorumin "vanhempi" väki on hiljentynyt, mutta kun uudet ovat niin hiljaisia. Onko sitten mm. facebook vienyt ihmisiltä sen tarpeen hankkia ystäviä harrastuksen parista, joka mielestäni oli ennen aika ilmeistä... Minä olisin varmasti äänessä enemmänkin jos olisi jotain asiaa, nyt jos kävisin höpöttelemään niin parissa päivässä alkaisi väkisin toisto :lol: Juuh vilkas ja tapahtumarikas elämä...
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sun Nov 28, 2010 17:36

Miulla taas tapahtuu koko ajan niin paljon etten kerkiäis ees raportoida kaikkea :lol: Mut siks just ois kiva kuullakin vaikka sellasesta rauhallisemmasta arjesta ja ihastella sitä, kun oma nyt on mitä on.

Uudet on tosiaankin turhan hiljaisia. Ei kannata ujostella!!! Antaa tulla tarinaa vaan! Oikeesti! :nod:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
unttura
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by unttura » Sun Nov 28, 2010 17:44

Vau! Pari päivää pois koneelta ja täällä käy jo vilkas keskustelu. Minä olen ainakin uutena ollut arka kirjoittamaan. Helposti kehoitetaan uusia käyttämään hakutoimintoa ym. (Minua itseäni ei ole kehoitettu). Täältä löytyy paljon asiatietoa juurikin hakutoiminnon avulla. Uutena harrastajana olisi kyllä mukava jakaa kokemuksia, mutta ne kokemukset on kai jo jaettu tällä foorumilla niin monen kertaan.
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa

Post by piikoru » Sun Nov 28, 2010 17:49

Hei!
Ilmoittaudun uudeksi ja hiljaiseksi. Eipä tälläistä hiljaisuutta tullut vastaan silloin 'nuorempana'. Muistan kuinka iltakaudet koneella tuli roikuttua.. 286 PC ja 2400 baudinen modeemi... IRC.. ja silleen. No nyt on tuota perhettä niin paljon ja ikä painaa. Jos pääsen koneelle niin heti ovat pienet sormet siinä mukana ja uniaikaan voi lisätä viestejä. Muiden jutut ehtii lukemaan.. (anteeksi) kun saa vessan oven takanaan lukkoon. Ja siinä hetkessä ei paljoa ehdi kommentoimaan.
Ookoo, odotan sitä käsileikkausta kuin kuuta nousevaa. Jos sen jälkeen saisi tuosta oikeasta ranteesta toimivan. Siihen saakka pitää vähän yrittää olla kirjoittamatta vapaa-aikana. Pahinta tuolle kädelle nimittäin on välilyöntinäppäimen painaminen ja sen tietty teen sillä oikealla peukalolla.
Nyt kun yöllä on herännyt särkyyn on voinut lukea myös vähän tätäkin osastoa. Ja siksi voi tännekin kommentoida. :D Paha vain että se tissitakiainen viereltä herää kun läppäri kuumenee ja alkaa jäähdyttää kovalla äänellä.
kompiainen

Post by kompiainen » Sun Nov 28, 2010 17:59

Jihaa! Täällähän on kuulumisia. Kiva. Päivitänpäs omanikin.

Lähes päivittäin täällä käyn, mutta kovin on hiljaista. Minä käyn lähinnä kirpparikytiksellä, sillä sieltä voi monesti löytää helmiä! :D Vastailemaan ei tänne juurikaan ehdi, sillä elän ns. ruuhkavuosia. Palasin työelämään osittain jo viime helmikuussa, mutta syksyllä sitten ihan kunnolla oravanpyörään mukaan. Kuvioon kun lisätään kolme lasta ja se että jostain kummasta päähänpistosta ilmottauduin liki vuoden kestävään täydennyskoulutukseen. Yöt menee sujuvasti netissä, mutta ihan muualla kuin Helmetissä. Tarkoitus olisi perehtyä kunnolla sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksiin ja lääkehoitoihin. Oma koruiluaika on tosi rajallinen ja kun kuvioon lisätään vielä omat muut harrastukset ja lasten menot, niin välillä loppuu 24 tuntia kesken. Mulla oli syksyllä kausi, etten tilannut kahteen kuukauteen yhtään ainutta helmeä tai senttiäkään hopeaa. Se on huolestuttavaa se. :o

Mutta uudet rohkeasti mukaan. Tänne ooteehen saa kirjoittaa mitä vaan. Kukaan ei käske siirtymään toiseen ketjuun. Paitsi jos erehtyy puhumaan asiaa.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Kerttu

Post by Kerttu » Sun Nov 28, 2010 18:18

Mulle taas tuli niin kauhea koruähky, että katosi inspis ja mielenkiinto koruiluun ja täällä notkumiseen ihan totaalisesti. Juuri se fiilis, kun olet mättänyt lempparisafkaasi ihan liikaa ja vannot ettei enää ikinä.. Aiemmin tuli melkein orjallisesti seurattua kaikki viestit ja ne satakuuskytmiljoonaa lemppariblogia, ja lopulta en enää osannut oikein alkaa mitään tekemäänkään, kun tuntui, että kaikki oli jo tehty ja nähty. Pikkuhiljaa, melkein puolen vuoden totaalikieltäytymisen jälkeen on alkanut taas tulla ideoita ja hinku silloin tällöin hypistellä helmiä, vaikka paljon vähemmän silti käyn Helmettiäkin kurkkaamassa. Kiva kuitenkin olla takas :)
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Nov 28, 2010 18:35

Mulla on mennyt kesä miehen kanssa pyöriessa ja sitten olin Kreikassa ja Egyptissä. Sitten jätin moukan miehen, mutta kuvioon tuli valokuvia Egyptin matkalta sellaiset 1458 kpl. Niitä albumeihin laittaessa menee aika niin mukavasti, etten ole kerennyt miettiä koruja juurikaan. Hiukan tuossa yksi päivä kurkin selkäni takana olevaan helmiläjään ja alkoi sormissa syhyttää niin, että menin tilaamaan 10m huiman kallista 0,8mm hopealankaa. Ehkä jotain saa tehtyä tässä tulevissa yövuoroissa kun noita albumeja ei sinne viitsi raahata kun ne painaa niin paljon. Jotain korjaustöitä olen saanut tutuilta, mutta ne ei kiinnostaisi lainkaan... tekisin mielummin nyt itselle jotain. Kaipa kuitenkin otan nyt yhden yön ja teen kaikki tilatut pois häiritsemästä, jotta pääsen miettimään ihan oikeasti korujen tekoa. Jouluksikin pitäisi kai jotain saada lahjaksi tehtyä.

Ja olisin kirjoittanut enemmänkin, mutta kun tuo Papunen häiriköi tuolla Mesellä, niin meni ajatus :D Tässä kai tärkeimmät tällä kertaa.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Miilia

Post by Miilia » Sun Nov 28, 2010 19:47

Minä lopetin myös koruilun joksikin aikaa, iski jonkilainen alemmuuskompleksi kun "kaikki" osaa ja minä vaan en. Sitten pakkosyötin itselleni ajatuksen ettei ole mikään pakko osata sitä mitä muut osaa, voi etsiä jotain omaa ja yrittää tulla hyväksi siinä. Nykyään ei paljon hopean hinta heilauta kun suurimmaksi osaksi käytän kuparia ja pronssia. En ole kokonaan hopeaa hylännyt ja ideaa pyörii senkin materiaalin osalta nykyään ihan eri tavalla kuin ennen, kunhan joskus saan itseni tuosta kuparista irti. :D
Nyt muutaman hetken elämä on pyörinyt aika tiiviisti koruilun ympärillä, se elämä mikä ei mene muksujen kanssa. Nyt on jo muutamat joulumyyjäiset käyty, joten voisi kuvitella että kohta on taas aikaa ajatella jotain muuta. Ensi vuonna pitää sitten miettiä hommat uusiksi kun ainakin toivottavasti menen kouluun tai töihin, en tiedä mitenkä paljon riittää energiaa tai mielenkiintoa sahailuun ja viilailuun. Ollaan perheen kanssa haaveiltu myös koiravauvelista :love:
Galleriaa en ole päivittänyt piiiitkään aikaan, blogikin oli hiljaa monta kuukautta, nyt siellä sentään taas välillä tapahtuu jotain pientä.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Sundance

Post by Sundance » Sun Nov 28, 2010 21:20

Edelleen käyn täällä, mutta opiskelu vie vapaa-ajasta suurimman osan, ja sen lopun sitten perhe ja siilitytöt, jotka molemmat voivat hyvin ja tietenkin se muu sosiaalinen elämä , joka kylläkin on kutistunut ja painottuu enemmän viikonloppuihin .

Koruja teen edelleen, tosin kotona tekeminen on ajoitettava aina niin että koulutehtävät on tehtynä.
Galleriakin päivittyy hitaanpuoleisesti, mutta ehkä aina joskus jotakin ilmaantuu sinnekin :nod:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Nov 28, 2010 21:39

Ei täällä nyt kinoja NIIN paljon ole ollut. Silloin yhteen aikaan sattui muutaman viikon sisään useampi ja varmaan jokunen kirjoittelija lopetti silloin. Mutta hiljaisuuteen on paljon luonnollisempi syy. "Kaikki" on kertaalleen keskusteltu. Foorumilla on valtavasti tietoa, ja se on sinällään arvokas tietolähde melkein mihin vain, ilman että uutta keskustelua syntyy yhtä paljon kuin ennen. Ihan luonnollinen elinkaari foorumille. Toinen aktiivisuutta verottava tekijä on ilman muuta Naamakirja. Siinä on vaan se huono puoli, että siellä keskenään kommunikoivat vaan ennestään tutut, ja uudet foorumilaiset jäävät helposti ulkopuolelle.

Henk.koht. viimeiset kaksi vuotta ja erityisesti kuluva syksy ovat olleet korurintamalla varsin hiljaisia. Kaksi vuotta olen siis ollut töissä hoitovapaan jälkeen, ja kesästä asti on muun puuhan ohella kuormittanut myös raksa (mies tosin on se joka rakentaa, mutta mulle se tarkoittaa pitkiä yh-iltoja lapsen kanssa). Että hirveästi ei ole liiennyt aikaa koruille, mutta onneksi helmissä ei ole parasta ennen-päiväystä :mrgreen:
miauu

Post by miauu » Sun Nov 28, 2010 22:33

Minulla taas ollut osittain menossa ihan 'tavallinen' epäsosiaalinen kauteni vaihteeksi, niin että vaikka foorumia tulee seurattua tulee itse sanottua vähemmän asioita...
Ja siihen kun lisää sen, että terveys heilahtanut taas vähän keskiarvoa matalammalle (ei mitään sinänsä vakavampaa, kumpikin krooninen kiusaamassa vain vähän keskiarvoa enemmän) ja sen, että peliharrastus napannut taas reilummin aikaa ja kivenhionta tehnyt vielä saman tempun niin mykkäkoulultahan se näyttää vaikkei tarkoitus olisikaan :oops:
(Ja vaikka koruja on vähän ehtinytkin valmiiksi astikin, valokuvausassistentin todo-jono on myös päässyt venähtämään hirmuiseksi lomakuvista alkaen niin galleriapäivityksetkin jumissa - eli seuraavaksi tulnee massapäivitys sitten_joskus<tm> )
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Polgara

Post by Polgara » Sun Nov 28, 2010 23:41

Kyllä ketuttaa sit niin penteleesti. Se mun komistuksen pitäis tiistaiehtoona viikon kiduttavan vartoomisen jälkeen vihdoinkin tulla mun luo ja per...taitaa räkätauti tehdä tuloaan. Ei vois vähempää harmittaa. Mä nyt muutenkaan tosta sairastamisesta niin kaksisesti välitä.

Kävin huvikseni vaihtamassa naamakirjan kuvani. Vaikken mä siellä kyllä pahemmin edes käy. Joutuu vaippaputiikin takia istuun koneella ihan riittävästi ettei mielenkiinto sinne saakka riitä. Ja kun tämä seuraelämäkin tässä in vilkastunut...
Helmet ovat kaikkeus...
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by kanelipipari » Mon Nov 29, 2010 15:17

Kivaa kun OT:ssä on taas löpinää :D

Viimeviikko meni työmatkalla Budapestissa. Siellä oli jotain 7-10 astetta plussan puolella. Ruusupuskissa vielä kukki syksyn viimeiset ruusut. Shokki oli kova, kun perjantai-iltana saapui Helsinkiin ja ylläni oli vain ohut syys-/kevättakki. Sillä sitten piti pärjäillä pari päivää Helsingissä shoppailemassa ja pikkujouluilemassa. Maistoin elämäni ensimmäisen kerran nieriää. Mitä olenkaan missannut, kun olen 35 (kohta 36) vuotta elänyt ilman. Ihanaa kalaa.

Nettikauppakin on aikataulussa ja avajaiset keskiviikkona. Laitan sitten tietoa tuonne ammatinharjoittajien puolelle. Harmittaa vaan, kun kaikki valokuvat eivät ole ollenkaan onnistuneet. Täytyy vielä kovasti treenata kuvaamista ja vaihtaa sitten nettiin paremmat kuvat.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Piritta

Post by Piritta » Mon Nov 29, 2010 19:23

Mä avasin tänään mun korukaupan! Ollut projektina jo pitkään, mutta en vaan ole saanut aikaseks. Enemmänkin nuo on kotisivut, sillä multa kysellään usein sivuja, mistä voi ostaa ja käydä katsomassa mun koruja ja blogi ei oikein toimi siinä, kun ei siellä ole hintoja yms. Kauppa on vielä vaiheessa ja valikoimiin on tulossa lisää koruja. Mutta nyt on ainakin tehty ja avattu :jippii:
Locked