OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
mustikkainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by mustikkainen » Mon Dec 06, 2010 10:03

Nunnuli, kiitos! :D Keskiviikkona olisi vielä luvassa musiikin bändikurssin keikka, itse soittelen sähkökitaraa & bassoa. Siihen taitavatkin sitten loppua "edustustehtävät" koulun puolesta tänä vuonna. :) (lukuunottamatta yrityskurssia...)

Mutta Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :nod:
just bead it.
pisara
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by pisara » Mon Dec 06, 2010 17:22

Oikein hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!!

Tekasin itselleni päivän kunniaksi sinivalkoisen kaulakorun litteistä yläporatuista makeanvedenhelmistä, Lapis latsulista ja hopeasta, riipukseksi laitoin Swarovskin sinisen kristallisydämen. Nyt tässä koru kaulassa odottelen linnanjuhlien alkamista :love: Hih.. täytyy varmaan vaihtaa villatikkurikin johonkin koruun sopivampaan :lol:
mitäpä sitä ei pieni ihminen kauniiden helmien vuoksi tekisi :)
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon Dec 06, 2010 20:21

Missäs tänä vuonna ovat näyttävät korut linnan juhlista? Aika ankean näköistä on, ihan paria poikkeusta lukuunottamatta.
Kenenkään helmettiläisen koruja paikalla, onko? :wink:
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Dec 06, 2010 20:47

Sanos muuta, Helmisusi! Eli itsekin katselen lähinnä koruja. :D Ja ehkä vähän ideoita wanhojen pukua varten..

Täytyy kyllä sanoa, että olen ihmeissäni... Jos olen oikein nähnyt, niin tähän mennessä on ollut 6 kpl(!) Björn Weckströmin suunnittelemaa Planetaariset Laaksot -kaulakorua. :huh: Ilmeisen suosittu tai jotain... No eihän siinä toisaalta mitään, oikein kaunis ja upea taidonnäyte kyseinen koru on. Ja vielä suomalainen.
just bead it.
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon Dec 06, 2010 21:02

No korujahan minäkin. :) Saman huomasin, että yksi on koru ylitse muiden. Ei kyllä olisi minun valinta tuollaiseen juhlaan, niin tyylikäs kuin onkin. Ainoa mihin se todella kauniisti sopi, oli se pitkäkauluksinen kokomusta puku. Siinä tuli koru esille edukseen.
Tämän vuodedn trendit näyttävät olvan kimallus ja vintage, printtikuosit (aika mauttomia IMHO) sekä erilaiset tyllit ja sen tyyppiset röyhelömateriaalit.
Mimme

Post by Mimme » Mon Dec 06, 2010 21:18

Aika köyhää on kyllä korurintamalla.
Illan väri taitaa olla tuollainen voimakas sininen...
nekka

Post by nekka » Mon Dec 06, 2010 21:37

Köyhää tosiaan korurintamalla...mutta jos en olisi istuttanut itseäni katsomaan juhlia, olisin ollut täysin tietämätön että hanurinsakin voi koristaa korulla... :shock:
:lol:
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon Dec 06, 2010 21:38

Juu, väritrendit ovat sähkönsininen ja vähän muutkin siniset sekä selkeästi mustavalkoinen.
Nekka: *totaalireps* tuo näytti tosiaan olevan yksi trendeistä. :mrgreen:
Piita

Post by Piita » Mon Dec 06, 2010 21:38

Ei ainakaan minun koruja. Tietääkseni :) Just kamera oli takaapäin kun paikallinen kansanedustajamme oli kättely vuorossa nin en nähnyt millainen koru oli. kahtena vuonna peräkkäin oli jo enemmän kun ikuna olisin voinut kuvitella. :D Jutta Urpilaisen puku oli täys kymppi! Tyylikäs eikä mitään liikaa. Ei mikään muu jäänyt oikein mieleen oli joitain upeita mutta ei niin huikeita että olis ollut että vau.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Siru

Post by Siru » Mon Dec 06, 2010 23:26

Mä en edelleenkään jaksa käsittää että hommataan hieno kolttu... ja siihen se sitten jääkin :roll: . Osa koruista ei sopinut vaatteen tyyliin yhtään, osalla jalassa karmeat lipokkaat, osa ei ollut muistanut kampaajaa... Onneksi silmänruokaa oli taas ihan riittämiin, minun suosikkini taitaa olla Lisa Sounion sotilasprinttipuku (ilmeisesti hänen isänsä kuva) ja laakeriseppele hiuksissa. Oli sellainen että wow :wtg: . Tykkäsin myös Urpilaisen puvusta, ja olihan siellä muutama muukin nappivalinta. :D
Wear your HELMET with pride!
Suntsa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Suntsa » Tue Dec 07, 2010 0:47

Eka kertaa elämässäni katselin Linnan juhlia "sillä silmällä", siis korusilmällä. Vuosi sitten kun en ollut saanut tätä koruherätystä. :lol:
Vähän vaisulta vaikutti siinä mielessä, toki en katsonut kuin pätkiä. Oli kyllä hienojakin kokonaisuuksia, mutta joidenkin kohdalla kyllä ajatteli, että makunsa kullakin.

Aikas hyvin Piita, jos korusi on ollut jo parinakin vuonna Linnan juhlissa, sehän on melkein niin kuin itse olisi ollut. :D
kompiainen

Post by kompiainen » Tue Dec 07, 2010 9:00

Ihmisillä oli hienoja pukukoruja. Noh, se hanurikoru ei mun mieleen ollut, mutta muuten ihanaa kimallusta löytyi monesta puvusta. Aika ankea oli muiden korujen valikoima. :( Muovipussikukkia ja nyrkin kokoisia helmiä ja loput perus-perus koruja. Satu Taiveaholle pisteet hienosta sormuksesta http://static.iltalehti.fi/linnanjuhlat ... 2LL_lj.jpg

Yksi asia mikä loisti poissaolollaan monen nuoren kauniin naisen kohdalla oli ryhti. Ihanat kampaukset, upea puku ja mahtava vartalo, mutta sitten kuljetaan kuin maatalon isännät lompsien ja hartiat lytyssä. Pienellä ryhdin korjauksella lopputulos olisi ollut vieläkin upeampi.

Mä lähden huonoinen ryhtineni raahustamaan töihin. Iloista päivää!
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Marissa

Post by Marissa » Tue Dec 07, 2010 9:15

Pakko tunkea kärsäni tähän linnanjuhlasoppaan....
Linnanjuhlat kuuluu juhliin, jossa tulee noudattaa ETIKETTIÄ, ja se oli suurimmalla osalla taas ihan hukassa. Ihan sama, kuinka hienoja printtipuvut esim on, ne ei ole etiketin mukaisia, ja eivät siis kuulu linnaan. Minkäänlaiset printtikankaat. Naisilla aivan kaameita virheitä mekkojen pituuksissa, kengissä jne. Miehillä myös jälleen kerran, vääränmittaisia hihoja tai täysin etiketin vastaisia pukuja. :grrr: :grrr: :grrr:
Ja toki siinä kohtaa, jos presidentti muuttaa kutsuihin "asu vapaa", niin sittenhän asia on erikseen....
Suuri kauheus oli minusta myös naisten(ja miesten ) ryhti ja löpsyttely, ihan kuin navetasta tai iltalenkiltä oltaisiin tulossa! Hiuksia oli sentään yritetty laittaa, ainakin osa oli sentään käynyt kampaajalla. Meikki oli unohtunut kokonaan ja juu, ai MITKÄ korut?? :shake:
Linnanjuhlat on minulle joka vuosi yhtä kärsimystä ja silti katson ne aina :D Masokisti.
Miehistä taisi muuten olla ainoa(tai lähes ainoa) joka osasi kantaa juhlapukuaan, oli Jorma Uotinen! Ja ainoita, joilla oli täysin etiketin mukainen puku! Siis hihojen pituutta myöten!

Luulen, että tämä kuuluu asioihin, joissa tieto lisää tuskaa? Siis se, että tiedän etiketistä ja pukeutumisesta ns. liikaa.
Jos en tietäis, katselisin vaan tyytyväisenä tv:tä eikä ois se suklaa väärässä kurkussa koko ajan :lol:

Nyt meen sulattelemaan kiukkuani :viuh:
Mimme

Post by Mimme » Tue Dec 07, 2010 10:11

kompiainen wrote: Yksi asia mikä loisti poissaolollaan monen nuoren kauniin naisen kohdalla oli ryhti. Ihanat kampaukset, upea puku ja mahtava vartalo, mutta sitten kuljetaan kuin maatalon isännät lompsien ja hartiat lytyssä. Pienellä ryhdin korjauksella lopputulos olisi ollut vieläkin upeampi.
Aamen!! Ihan samaa katottiin avon kanssa. Ja sitte nämä raukat laittaa vielä sellasen avokaulasen puvun päälleen mikä vaatisi kantajaltaan vielä erityisen hyvän ryhdin. :huh:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Tue Dec 07, 2010 10:29

Tuota ryhdin puutetta minäkin marmatin, ja sitä, että osa naisista taapersi korkeakorkoisilla juhlakengillä — ei puhettakaan sulavasta ja naisellisesta kävelystä :( .

Puvuista, koruista ja vaatteiden väristä en sano mitään, minä kun olen työn puolesta tottunut siihen, että a) väriä, b) kimallusta, c) koruja ja d) meikkiä ei voi olla liikaa 8) .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Locked