OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Heidi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Heidi » Tue Dec 07, 2010 11:07

Hanna-Leena Hemmingin kaulakoru oli jonkun lehden mukaan tehty hedelmäpusseista... Olihan se ainakin näyttävä, kauniista niinkään tiedä. Kierrätyksestä kuitenkin :wtg:
Last edited by Heidi on Tue Dec 07, 2010 16:51, edited 1 time in total.
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Tue Dec 07, 2010 11:20

Ryhtiä kaipasin minäkin naisille. Kurjaa kun kaunis nainen kauniissa puvussa kulkee hartiat lysyssä. Korujen vähäisyys pisti myös silmään. Kyllä kauniin iltapuvun seuraksi kuuluu asianmukaiset korutkin. Puvuista suosikkini oli muodostelmaluistelijaneidon limevihreä prinsessamekko.

Mutta nyt siis unohdamme tylsät korvikset ja rannekorut ja alamme suunnitella hanurikoruja :lol: .
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Penny

Post by Penny » Tue Dec 07, 2010 11:39

Kenellä oli hanurikoru???? Haluaa nähdä :shock:
nekka

Post by nekka » Tue Dec 07, 2010 11:56

Penny wrote:Kenellä oli hanurikoru???? Haluaa nähdä :shock:
...Marja Tiuralla...
Penny

Post by Penny » Tue Dec 07, 2010 12:23

No tietysti Pirkanmaalta :wall: :wall: :wall:

No, nyt se on nähty. Odotin jotain räväkämpääkin...kunnon turnyyria kaikenlaisilla räpellyksillä tyyliin 1880-luku :lol2:
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Tue Dec 07, 2010 12:41

Mun mielestä tänä vuonna oli harvinaisen paljon tyylikkäitä pukuja ! Ne ei ehkä ole niitä, jotka päätyvät lehtien etusivuille, eikä mitään super julkkisten pukuja. Yksinkertaisen tyylikkäitä ja kantajilleen sopivia pukuja oli paljon. Ainahan mukaan mahtuu pari kermakakkua ja riman alitusta :?
Enimmäkseenhän katsellaan ja kommentoidaan juuri julkkisten pukuja, mutta "tavallinen" kansa tuntuu osaavan pukeutua!
Mari
rosalii
suunnittelee Balin-matkaa

Post by rosalii » Tue Dec 07, 2010 14:23

Kauniita pukuja oli eilen todella monia, mutta itse jäin myös miettimään, että onkohan nuo prittipuvut etiketin mukaisia. En myöskään voi käsittä näitä jotka tietoisesti rikkovat etikettiä esim. Palefacea, jonka kengät ei varmasti olleet etiketin mukaisia... ja uskonpa että mies itsekkin sen tiesi. Niistä oli kyllä juhlavuus kaukana.

Koruja oli todella harvalla, ihan kuten täällä sitä jo oli ihmeteltykkin. Aika outoa. Mutta toisaalta, ainakin kolmella, ellei jopa useammallakin oli Lumoavan Finlandia kaulakoru (tai sitten se vaan pisti mun silmiin, kun olen itse ihastunut ko.koruun).
Mimme

Post by Mimme » Tue Dec 07, 2010 15:08

Mun mielestä jossain oli että Paleface ihan tietoisesti pisti ne lenkkarit, halusi tulla samoissa kengissä Linnaan kuin oli ollut aikaisemmin Hakaniemessä Hurstin itsenäisyysjuhlissa.
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Tue Dec 07, 2010 16:02

On siellä joidenkin killuttimilla hintaa ollut ainakin... En mä sitä Tarjan riipusta olisi ihan noin kalliiksi uskonut :shock:
http://www.iltalehti.fi/linnanjuhlat/20 ... 1_lj.shtml
Ulla

Post by Ulla » Tue Dec 07, 2010 16:25

Hopean maailmanmarkkinahinta on jo yli 30 dollaria unssilta! :shock: :shock: :shock: Kun minä aloitin hopeaketjujen punomisen melko tarkalleen 9 vuotta sitten, unssihinta oli noin 4 dollaria. Tietenkin valuuttakurssitkin ovat toiset, mutta kyllä tämä silti hirvittää.

http://www.kitco.com/charts/livesilver.html
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Tue Dec 07, 2010 18:16

Laskeeko se ikinä :shock:
Vai onko se niin kuin öljy, suunta ainoastaan ylöspäin?
Suntsa

Post by Suntsa » Tue Dec 07, 2010 18:48

Arvatkaa ottako aivoon hopean hinta tämmöstä aloittelijaa. Kevään ihmettelin ja ajattelin, etten uskalla vielä tilata hopealankaa, vaan harjoittelen hopeoidulla. Sitten kesälläkin vielä mietin ja ihmettelin ja ajattelin, että jos hinta vaikka laskisi. Nyt sitten tilasin lankaa ja lenkkejä, kun hinta on taivaissa. Jossain kauppalehden keskustelupalstalla joku "viisas" sanoi, että sitten hinta taas laskee, kun jengi alkaa myydä, mutta mene tiedä.

Sitten kun vielä seuraa tätä käppyrää http://www.fxstreet.com/rates-charts/live-charts/ tilatessaan ulkomailta, tulee entistä ahdistuneemmksi. :lol: No onneksi nuo kurssit on vähän heiluvampia kuin hopean hinta ainakin tällä hetkellä. Mutta keskimäärin ei mene hyvin silläkään saralla.
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Tue Dec 07, 2010 19:42

Hopeamarkkinoilla on tällä hetkellä aika paljon spekulaatioita ja eräs iso jenkkipankki (JPMorgan Chase) on helisemässä sijoitustensa kanssa, koska se on veikannut melko isolla rahalla että hopean hinta laskisi. Tuo on osaltaan lisännyt hopean kysyntää, kun kilpailevat sijoittajat yrittävät ajaa niitä ahdinkoon ostamalla hopeaa ja siten nostamalla hopean hintaa. Jotta JPMorgan Chase pääsee eroon niistä "veikkauksistaan", sen on myös ostettava hopeaa, jolloin hopean hinta nousee lisää. Lopputuloksena on hopean hintakäyrä, joka nousee lähes pystysuoraan kohti taivasta.
Tuollainen tuskin jatkuu loputtomasti ja hopean hinta varmaan joskus laskee, mutta kukaan ei voi tietää tulevaisuutta... Myös ihan tavallisten sijoittajien kiinnostus hopeaa kohtaan on lisääntynyt ja hopealle on ilmaantunut monenlaista teollista käyttöä, joten paluuta halvan hopean aikoihin ei kannata odottaa.
Kii
löytänyt aidot helmet

Post by Kii » Tue Dec 07, 2010 19:48

Hurja määrä sankarittaria tänään! Synttärionnittelut kaikille :jippii:
Penny

Post by Penny » Tue Dec 07, 2010 21:05

Miten voi yhdellä napin painalluksella hävittää melkein kaikki kirjanmerkit google toolbarista :grrr: :grrr: :grrr: Ja ymmärtäisin, jos olisi kaikki mennyt mutta vain osa! Helmettikin hävisi :'(

Muoks: no nyt ne yhtäkkiä palasi aivan itsestään...Helmetti teki ihmeensä! :love:
Locked