OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Mimme
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Mimme » Fri Mar 11, 2011 9:28

Nunnulin silmä on ihan saman näköinen mitä "appiukolla" tuossa ennen joulua...
Söpö :)
Penny
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Penny » Fri Mar 11, 2011 9:40

Korut nyt vaan sävy sävyyn tuon silmän kanssa!
Millainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Millainen » Fri Mar 11, 2011 10:03

Äääk apua!!! *kops*
anzu

Post by anzu » Fri Mar 11, 2011 10:48

anzu wrote:Kylläpä tämä sunnuntai meni suorastaa päin persettä!
Oon koko ajan ollut siinä luulossa, että Canonin kameroillaki on 24kk:n takuu. Mutta eihän niillä oo. :evil: Vaan 12kk:n takuu. Takuu on sitte loppunu 2010 marraskuussa ja kamera tilttas eilen. :evil: Lähtee satunaisesti päälle, eikä johu pattereista ja zoomi pitää särisevää ääntä. Että kuinka palijo tuo maksaaa korjata. Kuitenki oisin oottanu että 400e kameralla ois 24kk:n takuu, mutta ei.. :grrr:
Ei oo takuuta eikä korjata takuuseen. Eipä vois enempää vituttaa!
Pitänee kysellä meniskö, korjaukset kotivaakuutuksen piikkii. Ku eihä mulla oo varaa monen saa korjauksia maksella.. :/
-anzu
Lea
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Lea » Fri Mar 11, 2011 10:52

anzu wrote:
anzu wrote:Kylläpä tämä sunnuntai meni suorastaa päin persettä!
Oon koko ajan ollut siinä luulossa, että Canonin kameroillaki on 24kk:n takuu. Mutta eihän niillä oo. :evil: Vaan 12kk:n takuu. Takuu on sitte loppunu 2010 marraskuussa ja kamera tilttas eilen. :evil: Lähtee satunaisesti päälle, eikä johu pattereista ja zoomi pitää särisevää ääntä. Että kuinka palijo tuo maksaaa korjata. Kuitenki oisin oottanu että 400e kameralla ois 24kk:n takuu, mutta ei.. :grrr:
Ei oo takuuta eikä korjata takuuseen. Eipä vois enempää vituttaa!
Pitänee kysellä meniskö, korjaukset kotivaakuutuksen piikkii. Ku eihä mulla oo varaa monen saa korjauksia maksella.. :/
Siskolla pksahti omasta epsonista kenno. Takuu oli menny umpee jo aikoja sitten. Kotivakuutus korvas (turva). Siin oli joku et jos kameran osto arvo on ollu yli 200e ni menee vakutuukseen. Tai jotain tollasta. Kannattaa kokeilla.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Fri Mar 11, 2011 23:29

Ompa hurjan näköinen tuo Nunnulin silmä. :shock:

Näihin sairausjuttuihin liittyen, minä onnistuin tuossa keskiviikkona hommaamaan loppuviikon koulusta vapaaksi. Oltiin isän kanssa tuossa lähistöllä vähän hiihtelemässä ekaa kertaa sitten ala-asteen. Mukavaa oli ja hiki tuli. :D Kun sitten tultiin kotiin ja monot jalassa astuin kotitalon autotalliin, niin eikun humps vaan siihen vedin lipat ja pää iskeytyi kipeästi jäähän... Pelästyin kovasti ja paniikissa odottelin ilmeneekö aivotärähdyksen oireita. Ei onneksi ihmeempiä oireita tullut, edes pää ei oikeastaan ollut kipeä. Tosin huomasin illalla että jotain sanoja ei tullut mieleen ja pari sanontaa muistin nurinkurisesti.

Olin eilen poissa koulusta ja jumpe kun oli(on vieläkin) kipeät lihakset/jänteet kaulassa! En edes ole tajunnut että kaulakin voi tulla näin kipeäksi... Olin vielä tänäänkin kotona skipaten liikuntatunnin kun oli hiukan pää kipeä aamulla (myös niskat jämähti kaatumisen yhteydessä). Onneksi ei ilmeisesti sattunut mitään vakavampaa ja selvisin säikähdyksellä ja parilla mustelmalla. Mutta kyllä pelästyin, samoin isä. Tästedes olen varovaisempi jäisen maan kanssa, enkä kyllä kävele minnekään pelkät monot jalassa!
just bead it.
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sat Mar 12, 2011 0:16

Mustikkainen, jos sen pään kolauttamisen seurauksena tuntuu mitään muuta oiretta kuin pieni kuhmu siinä kolautuskohdassa, niin kannattaa käydä lekurissa tsekkaamassa asiat. Lääkärikäynti on pieni hinta siitä mielenrauhasta, että saa tietää olevansa kunnossa, tai jos jotain on pielessä, niin ne saa korjattua. Mahdolliset pään vammat voivat oireilla hyvin monilla tavoin ja mm. aivotärähdys & sen oireet on vain yksi monista mahdollisuuksista.

Niskan jäykkyys voi olla oire esim. lukinkalvon alaisesta verenvuodosta (subaraknoidaalivuoto), mutta sen oireina on yleensä myös silmien valonarkuutta, päänsärkyä, pahoinvointia jne. Se niskajäykkyys saattaa johtua myös lihasten venäyttämisestä tms., joten se ei automaattisesti tarkoita että jotain on poksahtanut pään sisällä. Jos kolaus tuli pään vasemmalle puolelle tai sinne päin, niin siellä ohimon paikkeilla oleva Wernicken alue on saattanut säikähtää ja saattaa oireilla noin, että puheeseen tulee hieman vääriä sanoja.
Helmisusi

Post by Helmisusi » Sat Mar 12, 2011 1:27

Mustikkainen, olen samaa mieltä Kivenviilaajan kanssa. Kannattaa tarkistuttaa, vaikka ei mitään ihmeellistä tuntuisi olevankaan.
Olen nähnyt parin työkaverin joutuneen pidemmälle sairaslomalle vastaavanlaisen kaatumisen seurauksena, toisella on vieläkin joskus jotain ihmeellisiä oireita. Kolmas työkaveri päätyi sairaalaan ja leikkauspöydälle, kun hän sai verenvuodon kolhaistuaan päänsä toistamiseen vuoden sisällä. Ihmeteltiin vain ensin, miksi työkaverin luonne alkoi muuttua. Kun sitten tuli toinen kolaus, olikin jo ambulanssin aika. :huh: Onneksi hän toipui episodista täysin.

Niskaan olet saattanut saada ns. piiskaniskuvamman, eli samanlaisen "äkkipyssäysvamman" kuin autokolarissa tulee. Sekin voi jäädä pitkäksi aikaa kiusaamaan, jos ei lepuuteta kunnolla.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Sat Mar 12, 2011 9:23

Isku tuli keskelle takaraivoa, eikä kuhmuakaan tullut. Johtuen varmaan siitä, että menin heti maate ja tyyny painoi takaraivoa... Hieman arka se osumakohta kyllä on.

Itsellänikin kävi kieltämättä mielessä että pitäisikö käydä lääkärissä, mutta kun terkkarikaan ei mitään sellaista sanonut niin ajattelin että no ei sitten. Ennen maanantaita en kyllä lääkäriin pääse, en näin viikonloppuna ala Satakunnan keskussairaalassa tunteja odottamaan... Mutta enköhän sitten maanantaina taida käydä lekurilla ihan varmuuden vuoksi, kun tekin olette sitä mieltä. Itse asiassa siksi pelästyinkin niin kovin, kun tiedän, että kaikenlaista voi seurata pään iskeytymisestä maahan.
just bead it.
Sally
korukivikasan keskellä

Post by Sally » Sat Mar 12, 2011 14:21

Ihan kuin se yrittäisi pukata kevättä. :jippii: Tän viikon ajan ollu paria astetta plussan puolella. Ihan kiva mut se loska... argh.. miun punaiset lenkkarit päästää väriä kastuessaan.. -> punaiset varpaat.

Keväästä puheenollen, olisikos kevät-SHY:n aika?
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Sat Mar 12, 2011 21:14

Penny wrote:Korut nyt vaan sävy sävyyn tuon silmän kanssa!
Tänään Helmettimiitissä Nunnulin korut mätsäsi hyvin silmän kanssa. Tämän erinomaisen huomion teki Romantikko.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Sat Mar 12, 2011 21:26

PikkuMyy wrote:
Penny wrote:Korut nyt vaan sävy sävyyn tuon silmän kanssa!
Tänään Helmettimiitissä Nunnulin korut mätsäsi hyvin silmän kanssa. Tämän erinomaisen huomion teki Romantikko.
ah jos katseet voisivat tappaa..... ;)
ne kyl kauniisti korosti ne korut Nunnulin silmien väriä :D
Image
Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Mar 13, 2011 0:05

Nii.. kauheena virheenä vaan sukat oli fuksiaa kun korut ja silmä kukersi karneolin ja kirkkaan punaisin sävyin. Ens kerralla muistan miettiä tarkemmin sukkavalintani.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
amorosa

Post by amorosa » Sun Mar 13, 2011 13:09

Tarja K: :jippii: :jippii: :jippii: Tervetuloa uudelle vuosikymmenelle, eli Valtavasti onnea synttäripäivänäsi :love:
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Tarja K

Post by Tarja K » Sun Mar 13, 2011 21:11

Kiitos, kiitos muistamisesta. :ooh: :ooh: :ooh:
"Uusi elämä on aloitettava juuri näin: myrskylyhty palaa maston huipussa, rantaviiva katoaa takana pimeyteen, koko maailma nukkuu."
-Muumipappa-
Blogi http://tarjabon.blogspot.com/
Locked