OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
aalha
löytänyt aidot helmet
Re: OT-löpinät VOL 24

Post by aalha » Mon Mar 14, 2011 8:01

Kameran tai muiden sähkövehkeiden toimimattomuutta valitteleville: Muistattehan että Suomen kuluttajalainsäädäntö pätee, ei se miten pitkän takuun firma on luvannut tuotteelleen! Nuo takuut mitä firmat lupaavat ovat ihan vapaaehtoisia, eivätkä perustu mihinkään lakeihin tai asetuksiin. Vaikka tuotteen takuuaika olisi mennyt voi yritys joutua korvaamaan sen uudella tai korjaamaan sen, jos katsotaan että tuotteen olisi pitänyt kestää kauemmin.
Tinjami
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Post by Tinjami » Mon Mar 14, 2011 12:17

Heippa kaikille pitkästä aikaa. :ooh:

Käykääpä lukaisemassa tämä: viewtopic.php?f=12&t=1784&p=256746#p256746

:wtg: :D
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
mustikkainen

Post by mustikkainen » Tue Mar 15, 2011 15:15

Tulipa sitten käytyä lääkärissä tänään kun eilen ei saant aikoja. Lääkäri ei löytänyt päästäni mitään vikaa (kuulostaapa hassulta :D ) kaatumisen jälkeen. Kuulemma parikin viikkoa tätä päänsärkyilyä voi kestää. Nyt pitää ottaa vaan rauhallisesti eikä saa mitään hikiliikuntaa harrastaa.

Ihan OT: tässä netissä surffaillessa sattui silmään Lumenen uusi tuote nimeltään Radiant touch, voidemainen luomiväri. Ei tässä mitään ihmeellistä, mutta jäin ihmettelemään että mikä ihme on olevinaan arktinen ametisti? (hmmm, kuinkahan monta ihme -alkuista sanaa tuli tuohon lauseeseeen...) Ote Lumenen sivuilta: "Sisältää ihoa suojaava arktista ametistia.". Onko kyseessä vain joku markkinointikikka tms?
just bead it.
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by kanelipipari » Tue Mar 15, 2011 21:07

Eikö tuo arktinen ametisti ole ihan tavallista ametistia, joka vaan tulee Lapista. Mutta miten sitten ametisti muka ihoa suojaa? Vaikka kai sitä ihosta kestävä tulee, jos sen kivellä pakkeloi :D .
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Tue Mar 15, 2011 22:41

Ametisti absorpoi UV-säteilyä, joten jonkinlaisesta UV-suojasta kai voisi puhua.
Anjuska

Post by Anjuska » Wed Mar 16, 2011 11:54

Ottamatta kantaa mitä tuo ametisti tekee Lumenen voiteessa, niin arktinen ametisti pitäisi tietysti olla peräisin Luostolta, Lampivaaran ametistikaivokselta...Lomailen juuri sen kupeessa ja kuten aina täällä ollessa, hypistelen noita ametistikimpaleita paikallisissa kaupoissa. On niissä jotain maagista (öh, helmihullulle nyt moni muukin kivi aiheuttaa väristyksiä).
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Mar 16, 2011 12:44

Minullakin oli sellainen mielikuva, että Luoston ametistia käyttävät. Muistan, kun sitä kaivosta avattiin joskus parikymmentä vuotta sitten — minulla on tuolla korulaatikossa muutama Luoston ensimmäisistä ametistista tehty koru.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
maripauliina

Post by maripauliina » Wed Mar 23, 2011 21:36

Jos sitten jonkun ukkokulta mainitsee että Pasilan virastotalon ruokalassa vieras nainen kävi käpistelemään punottua kravattineulaa niin se olin mä! o/
Oli hieno neula, kivan näköinen se riipushärpäke siinä. (ja ammattitaidolla sekä arvostaen miehes puhui korujesi teosta)
:nod:
Piitu

Post by Piitu » Sun Mar 27, 2011 18:08

Terkkuja Kiinasta, Suzhoun kaupungista.
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Utukainen » Mon Mar 28, 2011 17:00

Oi voi, yritän pakertaa veroilmoitusta ekalta tilikaudelta. Tunnenpa itteni tyhmäksi kun en ymmärrä puoliakaan noista kentistä. Ehkä ne ei koske mua jos en kerta tiiä mitä niissä selitetään. Huomenna ahistelemaan verotätiä. :D
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Mar 28, 2011 17:09

Aika harvaan kenttään mullakaan mitään tuli..

Mulla on jotain seuraavissa kentissä:
300 (kaikki myynti)
314 (matskujen oma käyttö)
316 (noiden kahden summa)

333 (materiaaleihin yms. menneet kulut)
336 (YEL)
344 (toimistotarvike-ym-kulut)
355 (edelliset kolme yhteensä)
358 (316:n ja 355:n erotus)

709 (korujen ja materiaalien jne. arvo)
718 (mulla sama kuin 709)
733 (mulla sama kuin 709 ja 718)

395 (1)

Toivon etten ole kämmäillyt kovin pahasti :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Ellastiina

Post by Ellastiina » Mon Mar 28, 2011 18:43

Auts. Käytiin Australiassa, ja siinä missä Australia oli upea paikka, niin ne lennot sinne oli syvältä sieltä. Olen niiiiin jumissa ettei tosikaan- ja hieroja on tämän vkon lomalla. Ei auta kuin kärsiä, napsia buranaa ja turvautua kipukoukkuun. Lento Hong Kongista Helsinkiin oli kaikista kamalin, välillä heräsin niin oudoista asennoista että minussa on selvästi ainesta käärmenaiseksi. Vanha vaivani, oikean lapaluun tienoo, on taas pompsahtanut ihan ihme asentoon. Ei tartte koruja tällä viikolla tehdä.

Nyt ajatukset vie toisaalle meidän pikku potilas. Yhdessä vaiheessa olin jo ihan tippa linssissä kun koira itkeskeli surkeana ja soimasin itseäni, että miksi halusin leikauttaa koiran. No siksi, ettei sille vanhana tule ylimääräisiä vaivoja ja joku kohtutulehdus ei olekaan mikään pikkujuttu. Toivottavasti huomenna on haukulla jo parempi päivä.
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Mar 28, 2011 20:51

Kiitoksia vastauksista tuohon ametistijuttuun. :) Itse vaan en oikein lämpeä tuollaisille markkinointikikoille, vaikka oikeasti siinä taisi olla ihan perääkin.. Mutta siis ajattelin lähinnä että ametisti kuin ametisti, asiakasta johdetaan ehkä hitusen harhaan tuolla arktinen -etuliitteellä.

Ellastiinan Australian matka kuulosti ihanalta, olisi joskus upeaa päästä käymään kyseisessä maassa! Lentomatkoista olen itsekin aiemmin kuullut jonkun verran huonoa palautetta.. Niin ja siis tarkoitin että se lentomatka ei kuulostanut ihanalta vaan yleensäkin päästä käymään Australiassa. :wink:

Mutta asiasta kukkaruukkuun. Vaihteeksi olen ihan hermoraunio kun ensinnäkin jo torstaina alkaa koeviikko, ja toiseksi ensi viikon ti ja ke ollaan meidän ny -yrityksen kanssa menossa Lahteen valtakunnallisille NY -messuille yhtenä viidestä edustamaan Satakuntaa. Ja kolmanneksi, isän työkaveri meni tänään töihin mahataudissa ja kuulemma lähti kyllä melko pian sitten kotiin sairastamaan. Nyt isän on koko päivän tehnyt huonoa ja olen ihan paniikissa koska itse saan saman. :? Ollaan kavereiden kanssa muutenkin aivan stressaantuneita ja ahdistuneita noista Lahden messuista, tosi paljon on vielä tekemättä. Niin ja olisihan se ihan kiva jaksaa keskittyä ihan lukemaan kokeisiinkin..

Kävin sitten apteekista hakemassa käsidesiä ja joitain vastustuskykyä lisääviä pillereitä, sekä linnoittauduin huoneeseeni...ihan kuin niistä muka jotain apua olisi. Mutta minkäs teet kun epätoivoisesti yrittää välttää sairastumisen. :roll: Kyllä pistää ärsyttämään ihmiset, jotka eivät tajua sairastaa rauhassa kotona vaan tullaan kipeänä töihin/kouluun tartuttamaan muut.
just bead it.
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Utukainen » Mon Mar 28, 2011 21:59

Eowyn wrote:Aika harvaan kenttään mullakaan mitään tuli..

Mulla on jotain seuraavissa kentissä:
300 (kaikki myynti)
314 (matskujen oma käyttö)
316 (noiden kahden summa)

333 (materiaaleihin yms. menneet kulut)
336 (YEL)
344 (toimistotarvike-ym-kulut)
355 (edelliset kolme yhteensä)
358 (316:n ja 355:n erotus)

709 (korujen ja materiaalien jne. arvo)
718 (mulla sama kuin 709)
733 (mulla sama kuin 709 ja 718)

395 (1)

Toivon etten ole kämmäillyt kovin pahasti :D
Oih, kiitos tästä! Taidan käyttää vähän mallina. En oikein itekkään muualle keksisi mitään laitettavaa, yritän vielä käydä läpi. :)
Mimme

Post by Mimme » Tue Mar 29, 2011 9:40

mustikkainen wrote:Kyllä pistää ärsyttämään ihmiset, jotka eivät tajua sairastaa rauhassa kotona vaan tullaan kipeänä töihin/kouluun tartuttamaan muut.
Tää on siis ihan niinku mun näppäimiltä.
Meilläkin täällä avokonttorissa (about 30 tyyppiä) on yks joka on aina töissä oli millanen köhä/lenssu tahansa.
Sitä niistämistä ja aivastelua on ihan kiva kuunnella kun ei voi välttyä mielikuvalta miten ne kaikki pöpöt lentelee ympäriinsä.

Seuraavan kerran kyllä vien sille vesilasin ja käsken pistää sormen lasiin. Jos (ja kun!!) ei koloa jää niin voidaan todeta että tääkään tyyppi ei ole korvaamaton ja olis syytä painua hevon v*tuun tartuttamasta muita.

Murh.
Locked