OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
kissanainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Re: OT-löpinät VOL 24

Post by kissanainen » Fri Apr 08, 2011 18:13

Penny wrote:Koirankutale söi viime yönä silmälasit :grrr: :grrr: :grrr: Kuulin, että se nakersi jotain,mutta luulin sen olevan puruluu. No, olisi uudet pitänyt ostaa jo ajat sitten kun näillä näki jo huonosti, mutta nyt pitää kulkea nolot ikivanhat lasit päässä ja niillä ei näe senkään vertaa
Nyt se kutale kuitenkin katsoi sinun parhaaksi pistää ne lasit uusiksi. :wtg:
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
kissanainen

Post by kissanainen » Fri Apr 08, 2011 18:20

ps. niin monen monta mattoa, kameralaukkua, sohvaa, reppua, kenkiä, kaakelin saumoja, verhoja, vaatteita, kukkia, viherkasveja, lipastoja, isoja kukkaruukkuja, pihakasveja...jne...uusittu on! Eikä tässä ollu vielä kaikki, mutta pintaraapaisu. :cry: :wink: :roll: :mrgreen: :???: :wtg: (kissojen takia)
Mutta elämäähän se vain on! :wink:

ps 2. onhan se parkettikin jossain vaiheessa uusittava, mutta sitten kun on vain 1 -2 kissaa. Oisko kellään heittää vinkkejä parketista tai laminaateista jotka kestää kynnet ja oksentelut?

Tätsä
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Tätsä » Fri Apr 08, 2011 18:54

Meillä on Quick Stepin laminaatti ollut ainoa, joka on kestänyt kissan- ja koirankynnet. 2,5 vuoden jälkeen ei ole kuin omatekemiä kolhuja, kisset eivät ole saaneet raapalettakaan aikaiseksi, vaikka rundailevat hullunloikkaa pitkin ja poikin. Aikanaan kaikki parketit ovat menneet ihan hirveän näköisiksi tosi nopsaan. Halpojen laminaattien saumat taas eivät ole kestäneet vesiroiskeita, pisuläiskiä tai oksennuksia.
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by HelmiElina » Fri Apr 08, 2011 18:58

Meillä kans Quick Stepin laminaatti, eikä jälkeäkään missään kuuden vuoden jälkeen. Ja meillä on sisäkoirana iso lapinkoira. Rakennusaikana mies kokeili puukolla vetää laminaatinpalaan jälkiä, mutta naarmuakaan ei tullu. Sit kokeiltiin pitää palasta yön yli vesisangossa, eikä sekään näkyny palassa mitenkään. Tyytyväisiä on oltu :D
-HelmiElina-
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku:5

Post by HelmiOrvokki » Fri Apr 08, 2011 21:20

Laitan avunpyyntöä tännekin, kun toi s**tanan naamakirjakaan ei suostu päivittymään mun profiilin osalta...ilmeisesti on viestit sensuroitu kokonaan liian vihamielisen tekstin takia... :evil:
Niin, tyttären läppäriin hyökkäsi semmonen kiva Windows Restore-troijalainen, mikä hävitti vuosien kuva-albumit sun muuta...Olisko kellään lisäapuja tuon tietsikkaörkin häätämiseen?? Spybot ja Ad-aware eivät onnistuneet palauttamaan hakemistoja näkyviin...ainakaan vielä...

Pitäisköhän laittaa tohon allekirjoitukseen tämä teksti: Jos saisin päivänkin olla koko maailman diktaattori, laittaisin surutta kaikki nämä tietsikkavirustenkeksijäpellet saunan taakse, samaan kyytiin pääsisi myös kaikki lestadiolaispedofiilit ja oikeastaan kaikki uskovaiset...eipä tartteis enää sotia...Mua ny niin v*tuttaa... :grrr: :grrr: :grrr:
kissanainen

Post by kissanainen » Sat Apr 09, 2011 13:25

Tsekkaa sivut : http://www.virustorjunta.net/
Jos ei löydy poisto-ohjetta, rekisteröidy ja laita kysely.
ps. kiitos tuosta laminaatti-vinkistä! En usko myyjän juttuja, kanssaihmisten kokemuksia niinkin! :wtg:

-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Wed Apr 13, 2011 19:05

Kiitos Helmisusi ja Patina yllätyksistä. Tänään pääsin kahden viikon sairaalareissusta kotiin. Aivoinfarktin sain 31.3. ja hyvin siitä kuntoutunut. Vasen puoli oli vallan pelistä pois, tunto oli. Mitään ei pystynyt tekemään ja kaatuilin kotona. Kohtaus tuli siis yön aikana. 31.3. paikalliseen terkkariin ja sieltä Acutaan jossa tehtiin pään ct ja keuhkokuva sekä selkäydinpunktio. 11h olin Acutassa, josta pääsin AVH-yksikköön. seurannassa olin tiistaihin asti. Maksa-arvotkin nousi, jonka vuoksi tehtiin ylävatsan ultra ja vatsan ct. Labroja otettiin paljon 7-8 putkea joka aamu. perjantaina siirrettiin Valkeakoskelle kuntoutumaan ja maksa-arvojen laskua odottamaan.

Tänään sitten pääsin kotiin, josta kuntoutus jatkuu paikallisessa fysioterapiassa. Pinsettiote onnistui edellispäivästä lähtien ja eilen kävin yksin suihkussa. Maratoonillakin kävin tänään 100 m kävelyä.

Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa =)
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Wed Apr 13, 2011 21:04

*lämmin hali Tarzille* voimia, ja jaksamista kuntoutumiseen! Askel kerrallaan. Ensimmäiset 3kk on ne merkittävimmät =)
Image
Image
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Wed Apr 13, 2011 21:54

HopefulRomantic wrote:*lämmin hali Tarzille* voimia, ja jaksamista kuntoutumiseen! Askel kerrallaan. Ensimmäiset 3kk on ne merkittävimmät =)
kiitos tänään olin 100metrin maratoonilla =D positiivisella asenteella yritetään mennä eteenpäin.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed Apr 13, 2011 23:03

Voimahali myös täältä. Mulla on yksi ystävä, joka on tuon käynyt läpi ja läheltä seuranneena ymmärrän suurinpiirtein mitä käyt läpi.. vaikkei varmaan kukaan ihan täysin voi ymmärtää, joka ei ole itse kokenut samaa. Tsemppiä!
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Thu Apr 14, 2011 8:18

Toimintaterapeutti sanoi, että koruharrastus on täydellistä terapiaa kädelle, saa näppäryyttä takaisin. tiistaina ensimmäisen kerran osui täydellisesti peukalo pikkusormeen, niin on joku syy miksi purkaa puolen vuoden jumitus :nod:
Piita

Post by Piita » Thu Apr 14, 2011 8:49

Ihanaa Tarzzani että olet kuntoutunut jo noin hienosti! Tervetuloa kotiin vielä tätäkin kautta. :) :love:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Mimme

Post by Mimme » Thu Apr 14, 2011 9:13

Tarzzanille oikein paljon tsemppiä kuntoutukseen!!! Voimia!
Mymmeli

Post by Mymmeli » Thu Apr 21, 2011 20:44

Hyvää Pääsiäistä Helmettiläisille! :D
Piita

Post by Piita » Thu Apr 21, 2011 22:20

Pitkästä aikaa löpinää tännekin... :D Olen niin hyvilläni kun esikoisellani on tänään ensimmäinen päivä 10 päivän korkean kuumeen jälkeen että ei ollut kuumetta! Vain lämpöjä enää. Onkin ollut huolta, kuume ollut heti aamusta yli 39.
Eilen kuulimme aikamoisen pommiuutisen... Lastemme koululla on ollut ainakin 10v homeen hajua, lasten vaatteet haisevat koulupäivien jälkeen. Pikkuveljeni oli koulussa 10 sitten ja silloin oli jo sama ongelma. Koulussa on tehty mittauksia vuosien aikana ja mitään ei kuulemma löydy.
Nyt sitten saimme vihdoin läpi että tehdään kunnon kuntotarkastus jossa mennään rakenteisiinkin.
Raportin tulokset saimme eilen nähtäväksi ja samana iltana oli opetuslautakunnan kokous jossa koulun kohtalo päätettiin.
Raportti oli kamalaa luettavaa.
Terveystarkastajan lausunnon perusteella koulun ovet sulkeutuvat nyt keväällä ja alkaa evakkoaika. Joka puolella vakavia kosteus ja mikrobivaurioita. Alapohjasta koulun sisätiloihin pääsee PAH yhdisteitä, kuulemma esim syöpää aiheuttavia huuruja. Koulussa on lisärakennus jossa on esikoulun puoli, liikuntasali sekä teknisentyön luokat. Kuvittelimme että siellä on kaikki ok kun 10v sitten on remontti tehty eikä siellä haise. Vaurioita on sielläkin... Vielä ei mitään tietoa evakkoajan kestosta eikä siiitä että pääseekö lapset enään oman kylän kouluun. Nyt alkavat peruskorjauksen arviointi, onko mitään tehtävissä vai rakennetaanko uusi koulu, toivottavasti koulu tulee! Ihan minikyläkoulu ei kuitenkaan ole, 76 oppilasta.

Itselläni on mennyt henki ahtaalle kun koululla käy sisällä, homeallergikko kun olen. Olen jo miettinyt että kuvittelenko oireet vain mutta selvisi että en... Mietin myös että voiko tytön kovat kuumeilujaksot liittyä myös näihin ongelmiin. pahimmat vauriot koululla on 3-4 luokassa jossa tyttöni on. kaksi kuumejaksoa vajaan vuoden sisällä...

Ristiriitaiset tuntemukset, toisaalta on hyvillään siitä että tutkimukset saatiin eikä olla niitä turhaan vaadittu, toisaalta taas järjettömän vihainen siitä että asioiden on annettu mennä näin pitkälle! Jos silloin 10v sitten olisi kunnolla tutkittu, näiltä toimenpiteiltä olisi voitu ehkä välttyä tai ainakin koulu olisi ollut varmemmin korjauskelpoinen. Nyt ei vielä tiedä korjataanko katepillarilla vaiko miten...

Nyt sitten lapset menevät syksyllä naapurikylälle kouluun joka pursuaa yli jo omasta väestä. saa nähdä miten otetaan lapset vastaan... :( Mutta lasten terveys on ykkösasia, kunhan vielä kaikki tälläkin kylällä sen tajuaisivat. Osa eläkeläisistä oli sitä mieltä että pötypuhetta että rakennuksessa olisi mitään vikaa... luulempa että kukaan vanhemmista ei ole samaa mieltä! Vielä raportin tultuakin epäillään ja kyseenalaistetaan faktat. Ei jaksa ymmärtää!

Että tämmönen vuodatus...
Last edited by Piita on Thu Apr 21, 2011 22:24, edited 1 time in total.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Locked