OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Piita » Thu Apr 21, 2011 22:21

Ai niin kaikesta huolimatta hyvää pääsiäistä kaikille! :ooh:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Paphi
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Paphi » Thu Apr 21, 2011 22:39

Hyvää pääsiäistä Helmettiläisille! Tarzzanille paljon voimia! Piita: Voin kuvitella tunteesi, itselläni lapset vasta 3v ja 6kk mutta huoli lapsista on aina kova, olivatpa ne minkä ikäisiä tahansa.
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Fri Apr 22, 2011 9:42

Piita : Niin tuttua... Mutta todella nopeaa toimintaa teillä! Meillä on nyt nuorimmainen pihakoulussa (parakit) Koulua on tutkittu ja korjattu vuosikaudet. Ekat home epäilyt, jotka itse tiedän on 25 vuoden takaa. Ystäväni puoliso on tuolloin käynyt antamassa asiantuntija lausunnon siitä, että koulu ei ole sopiva ihmisille. Sisäilma on ihan p....stä.
Koulun purkutyöt on nyt vihdoin aloitettu, ja lapset tosiaan parakeissa. Niissä on myös omat ongelmansa, kylmää talvella, vettä tuli kattorakenteista sisään jne, mutta meillä on poika ekaa talvea terve! Voi vaan arvella mitä tuollainen homeilma on tehnyt pienille keuhkoille, kun omasta takaa löytyy jo astma. Lisäksi pojalla on ollut kaks kertaa keuhkokuume ja hinkuyskä kerran... Ihmeen hyvässä kunnossa kokonaisuuteen nähden !
Tsemppiä teille ja olkaa iloisia, että asiaan puututtiin noin ripeästi.
Mari
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Fri Apr 22, 2011 11:51

Hei Pitkästä aikaa
Oikein hyvää pääsiäisaikaa kaikille!
Home haisi meilläkin vessassa marraskuusta asti. Tamikuussa soitin rakennusfirmalle, alettiin tutkia. Astianpesukone oli laskenut alleen - poistoputkesta lirahteli. Sitten löytyi yllätys: viereisen kaapin takaseinä aivan homeessa. Syynä oli taloa rakennettaessa (1982) suihkun kiinnituksen läpiviennit. Ei ollut silloin osattu laittaa kosteussulkuja - tai niitä ei ollut edes keksitty.
Nyt on uudet kaakelit vessassa ja pesuhuoneessa ja keittiössä. Ja hirmuinen kaakelipöly kaikkialla eteisessä, keittiössä, saunassa ujne. Vain suljetut huoneet olivat säästyneet. Mitä nyt pölyä kertynyt seitsemän viikon evakkoreissun ( jonka vietimme vakuutusyhtiön laskuun parin kilometrin päässä Tenon rannassa olevassa lomalylän mökissä :D ) aikana.
huhuh nyt on huushollissa siivottavaa.
Mutta jopa koirat olivat ilmeisesti saaneet minun lisäkseni homeoireita. Yskivät ja kakovat. Minä pääsen onneksi pian lääkäriin ja katsotaan, mistä tämä limaisuus kurkussa johtuu.
Kannattaa siis tutkia ajoissa, jos pikkuisenkin epäilee hometta.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon May 02, 2011 16:11

Minullakin on samankaltaisia kokemuksia tuon Piitan tekstin kanssa. Kun siirryttiin yläasteelle, vaihdettiin koulua tuonne parin kilsan päähän. Rakennus oli vanha ja monet sairastelivat usein.. Tulipa muutamassa luokassa sateella vettä sisään, kattokin oli sen mukainen.. Muistan kun kävi kunnan miehiä katsomassa luokkia ja opettaja käski köhiä ja niiskuttaa sinä aikana. :D Eli kyllä opettajatkin tiesivät varsin hyvin homeongelmista, vaikka muuten niistä oikeastaan vaiettiin. Kaiken maailman mittauksia tehtiin eikä niissä vissiin mitään poikkeamia havaittu, mutta onneksi mutkien kautta saatiin kouluun remontti.

Olihan se melkoisen kurjaa opiskella remontin keskellä parakeissa, kun remonttipölyä ja meteliä oli ympärillä. Koulu valmistui melkein heti sen jälkeen kun olimme päässeet pois yläasteelta. Omasta mielestäni olisi kannattanut rakentaa kokonaan uusi koulu, mutta se oli kunnan päätös korjata vanhaa.

Mutta nyt ihan toiseen aiheeseen, minun on ihan PAKKO hehkuttaa ainakin vähän! Nimittäin saatiin tänään tietää, että meidän oma pieni NY -yritys voitti rahastipendin Keskon kilpailussa. :D Mennään tasan kahden viikon päästä vastaanottamaan se Helsinkiin, hih!
just bead it.
Mimme

Post by Mimme » Mon May 02, 2011 18:03

Onnittelut mustikkainen!!!!
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon May 02, 2011 20:37

ONNEA ONNEA Mustikkainen (ja muut yrityksen toimihenkilöt), upea saavutus! Teidän yrityksellänne on ollut kautta linjan tekemisen meininki ja hyvä asenne. Nyt se on palkittu, ansioistaan totta vie. :love:
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon May 02, 2011 20:51

Kiitos kiitos! :love:
Olin jo hämmästynyt kun jokaiselle jäi kolminumeroinen summa käteen tästä koko touhusta (yritys lopetettiin virallisesti eilen), mutta sitten pamahtikin vielä suurempi summa! Ei sitä oikein vieläkään tahdo käsittää...on se kolme tonnia niin iso summa (joka siis jaetaan kolmella kun meitä on yrityksessä kolme). On tässä toisaalta ahkeroitukin koko lukuvuosi, kohokohtana oli Lahden koko Suomen kattavat messut.
Tosin itseasiassa tässä viime metreillä aloin jo pikkuhiljaa väsyttää tämä touhu.. Pohdimme vielä että jatkammeko ensi lukuvuonna EWB -yrityksenä (enterpreneur without borders). Aika näyttää. :D
just bead it.
Piita

Post by Piita » Mon May 02, 2011 22:13

Voi onnea Mustikkainen! Wau! Hieno saavutus. :wtg:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
hatsi
korukivikasan keskellä

Post by hatsi » Tue May 03, 2011 13:56

Onnea Mustikkainen! :jippii:
Ikuinen aloittelija helmien parissa.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Tue May 03, 2011 15:31

Onnitteluja täältäkin Mustikkaiselle! :wtg:
saana
Oikea käyttäjä:Olen

Post by saana » Tue May 03, 2011 21:57

Mustikkainen onko näitä teidän töitä nähtävillä jossain?
tuitsa

Post by tuitsa » Wed May 11, 2011 12:21

nyt pitää vähän avautua, vaikka aika hiljaa olen viime aikoina ollut...

tein äskettäin päätöksen heppani lopettamisesta, eikä paljon piristä edes toi helle ja aurinko ulkona. asia ei nyt sinänsä yllätyksenä tule, tammalla on ikää jo 23-v. ja pikkauvaivoja ollut. mutta yllättävän koville ottaa nyt kun homma on lyöty lukkoon. erityisen pahalta tuntuu, kun jouduin eilen tytölle kertomaan. aika ikävä tunne, kun 6-v. nousee vielä illalla sängystä itkemään, kuinka ikävä hänellä heppaa tulee, vaikka ymmärtääkin, että se on jo vanha jne. onneksi nuorempi sentään ei vielä asiaa ymmärrä!

hullua parkua päiväkaupalla, kun kyse ei kuitenkaan ole ihmisestä, mutta meillä on 19 vuotta yhteistä taivalta takana, enkä ole hevosetonta elämää aikuisiässä viettänyt. aika iso lovi on elämään tulossa, luulen etten asiaa ole vielä ihan kokonaisuudessaan edes käsittänyt. hevosteluja on mahdollista jatkaa, mutta eihän se sama ole kuin oma karvakorva....

huh huh, jospa se tästä.

parempaa kevättä kaikille!
@nia

Post by @nia » Wed May 11, 2011 12:45

tultsa, en hevosista mitään tiedä (kuvan nähnyt), mutta voin ymmärtää tunteesi 14 vuotta yhteistä taivalta koiran kanssa kulkeneena ja välillä tyynynkin jakaneena (pieni koira huom. - mutt kauhistelkaa vaan). Vanha koira väsähti lopullisesti syliini, joten siinä mielessä helpompi (voiko olla) olo, kun ei tarvinnut "päättää mitään". Tapahtuneesta jo useampi vuosi, mutta ei unohdu. Ei koiraystävä eikä kaipaus.
- @nia -
tuitsa

Post by tuitsa » Wed May 11, 2011 12:54

@nia, sama kai toi, mitä elukoita ovat. kun ovat perheenjäseniä, niin rankkaa on luopuminen. luulen, että tässä kipuilen eniten just sitä, että mä joudun päättämään, sillä mitään akuuttia tilannetta ei nyt ole. tamman elämänkumppani (joka on saman ikäinen) meni huonoon kuntoon muutamassa viikossa ja meillä on ollut diili, sen omistajan kanssa että vanhukset lähtevät yhdessä kun yli puolet elämästäänkin ovat yhdessä viettäneet. tiedän, ettei heppani kestäisi "miehensä" menettämistä. toivoin jopa, että tapahtuisi jotain, joka pakottaisi toimimaan ja veisi päätäntävallan minulta....
Locked