OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Partaska
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Partaska » Fri May 27, 2011 21:19

Juu en tosiaan ole hetkeen täällä pyörinyt mutta välillä pikaseen lukassut uusimpia juttuja. Mutta onhan tänne tullut uusia helmeilijöitä et eiköhän ne vinkit ja ohjeet mene käyttöön vaikka uusia juttu ei tulisikaan. Paitsi jos joku keksii jotain uutta ja muulistavaa.

Ja itekkin huomasin vasta oman gallerian päivityksen jälkeen et kuukauden teemassa oli yksi oikein :mrgreen:

Ja juuh palatahan tuohon peking juttuun FB:ssä ....ja en vielä innostu.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri May 27, 2011 23:49

Kas, täällä on taas elämää. :) Ja jos Partaska ihmettelee, miksi ei ole, niin suuri syy ainakin minun kohdallani on olleet ne tappelut. Ei vaan jaksa sellaista. Eikä nyt kyllä ole syntynyt korun korua, ideoita olisi pää täys mutta ei saa kökittyä korupöydän ääressä.
Ja Mikael0k, saattaapa hyvinnii kiinnostaa. :wink:
Anjuska
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Anjuska » Sat May 28, 2011 9:45

Mullakin on ollut koruilut aika vähissä. Sen sijaan olen tehnyt muita käsitöitä: neulonut, ommellut ja nyt viimeisenä tehnyt tyttöjen kanssa amigurumeita. Seuraavaksi pitää tehdä pari keppihevosta. Ei vaan siis ehdi ottaa helmiä esiin eikä ole ollut oikein inspistäkään. Mutta se tulee sieltä taas, välillä pitää tehdä jotain muuta...
anzu

Post by anzu » Sat May 28, 2011 11:56

Ei vaan oo mitää sanottavaa..

Oon tosin aatellu poistuu ihan kokonaa koko helmetistä, niinku nimimerkkii myöten..

Ei täällä vaan oo mitää kiinnostavaa enää..
-anzu
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by kanelipipari » Sat May 28, 2011 13:11

Ei ole kanssa tullut viimeaikoina laitettua paljon muuta kuin noita kauppapäivityksiä. Kiirettä on pitänyt ja uusia koruja ei ole syntynyt pitkään aikaan. Parin viikon päästä on Lahdessa Miniatyyrimarkkinat ja sinne on pitänyt näpertää uusia minejä myyntiin. Nyt pitäisi kuitenkin alkaa väkertää paria tilauskorua.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
kokeilija

Post by kokeilija » Sat May 28, 2011 14:10

anzu wrote:
Oon tosin aatellu poistuu ihan kokonaa koko helmetistä, niinku nimimerkkii myöten..
Vähän sama on käynyt mielessä minullakin...kimppatilauksia lukuun ottamatta, eli ei siis nimimerkkiä myöten.
Partaska

Post by Partaska » Sat May 28, 2011 15:31

Jopas jotakin......että pari henkilöä aattelee lähtöä tästä foorumista. No höh vaan....ei vais. Jokainen tekee niin kuin ite kokee parhaaksi.

Ite olen ajatellut roikkua täällä vaikka mittään mullistavaa tapahdukkaan. Kunhan päivittelen galleriaani, ja katson uusimmat ostoskohteet :mrgreen:

Mut pakko sanoa tai oikeastaan kysyä et miksi täällä on tapeltu? Tai ehkä voisin olla kyselemättä tuota. Mutta se utelias Partaska pukkaa esille. Ja sitten toisaaltaan olen niin laiska selaamaan noita vanhoja sivuja...ja hyvällä säkää ne on poistettu moden toimesta.
No mutta ite taidan pitää älämölöä täällä nyt kun olen taas paikalla :kieli: Kyl se mettä vastaa kun sinne tarpeeksi kauan huutaa.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Piritta

Post by Piritta » Sat May 28, 2011 15:41

En mäkään ole hirveästi täällä käynyt ja en siis tiedä mistä kaikesta on tapeltu, mutta itse ainakin olen huomannut nuo kirppariväännöt sekä kimppajutut. Itseänikin jossain vaiheessa alkoi tuo kirppari meininki ketuttaan siinä määrin, että päätin pysyä erossa koko touhusta. Samat naamat myy jatkuvasti ihan uusia helmiä ja toiminta on aika kaukana perus kirpparitoiminnasta. Verottajaa tuskin kiinnostaa noin pieni toiminta, mutta ihan liiketoimintaa tuo taitaa joillakin olla.. Ja tuntuu, että turha sinne väliim omia ruppasia :D helmiä on edes myyntiin laittaa vaikka niitä onkin tässä vuosin varrella kerääntynyt iso laatikollinen. Ja ne nimenomaan olis ylimääräisiä, ei mitään varta vasten myyntiin ostettuja. Mutta hilloan niitä nyt tuolla pöydän alla :)

Ja se harmittaa, että hopean hinta pomppas niin paljon, että hopeakimpatkaan ei ole enää kovin edullisia, niin en ole enää niihinkään osallistunut, tosin ei Hansuliini ole niitä tainnut kovin paljoa järkkäilläkään.

Vähän anzun tavoin mennyt melkein maku ja ei siis kovin paljoa sanottavaa...
Sannu
löytänyt aidot helmet

Post by Sannu » Sat May 28, 2011 16:44

Piritta, kyllä meille aloitteleville kelpaa muutkin kuin täydellisentäydelliset helmet, laita myyntiin vaan! :nod: Ainakin mua kiinnostaa kasvattaa varastoja muillakin, kuin aina täysillä nauhoilla. Muiden jämistä tekee hyviä löytöjä. :D
Piita

Post by Piita » Sat May 28, 2011 17:24

Täällähän on taas musta ollut hyvinkin rauhallista. :lol: Välillä räiskyy mutta mutta suht iisiä. Onhan tuota räiskynyt vuosien varrella huomattavasti enemmänkin. :D Tulee joka päivä käytyä mutta jotenkin laiskaksi on mennyt kommentointi omalta kohdaltanikin.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Tarjuli
Swarovski-kuumeessa

Post by Tarjuli » Sat May 28, 2011 19:18

Hiljaista täällä tosiaan on ollut. Päivittäin täällä olen aina kurkkimassa, kun sairaslomalla olen ollut jo ööö... kohta kuukauden. Tämä yhdeksän kuukauden vatsankasvatusprojekti käy selän päälle. :whistle: Koruiluja olen tässä pikkuhiljaa taas aloitellut, työstressi kun vei kaikki ideat ja luovuuden. Eli korujen kannaltakin ihan kiva, että selkä reistaa :mrgreen:

Tarjuli + napero 20 vko
Mielikuvitus on tietoa tärkeämpi -Albert Einstein-
nekka

Post by nekka » Sat May 28, 2011 20:45

Luulenpa että toi FB on verottanu aika paljon porukkaa...
Melkolailla hiljasta on tosiaan ollu...
Othel

Post by Othel » Sat May 28, 2011 22:06

Ja mieku luin "FBI" ja säikähdin, että amerikkalaiset helmikauppiaat epäilevät suomalaishelmifundalistien salaliittoa!
Simavi

Post by Simavi » Sat May 28, 2011 22:52

Mulla ainakin on verottanu Helmetti-aikaa hyvinki paljo heposet ja vähäsen myös FB :) Koruja ei kertakaikkiaan ehdi tehdä vaikka mieli tekiskin... Välillä haikein mielin kattelee galleriaa ja haaveilee et vielä joskus mäki... :)
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat May 28, 2011 23:03

Mä käyn täällä edelleen joka päivä monta kertaa, mutta uusia viestejä tuntuu olevan tosiaan vain kimppa- ja kirppisosastoilla. Vaikka.. ei se huono ole, että ainakin siellä tapahtuu (nimimerkillä: aina ostelemassa). Onneksi FB:ssa voi seurata niiden läheiseksi tulleiden helmettiläisten elämää, jota ennen seurasi täällä OT-höpinöissä. Itsellä korujen teko on ollut hiljaista, koska valokuva-albumit ovat vieneet kaiken ajan. Nyt teen taas korujakin (vaikka Espanjan albumit ovat vasta alussa), mutta pääosin yksinkertaisia juttuja ajatellen kesän "markkinoita", joten sellaiset täällä esiteltävät on hiukan vielä jäissä. Muutama tuossa on omiakin työn alla, mutta yhden sössin ja joudun purkamaan ja toinen ja kolmaskin odottavat sopivaa inspiraatiota. Suunnitelutyö on suurinpiirtein tehty, mutta kokoaminen vie aikansa.

Livenä olen onneksi nähnyt joitain turkulaisia helmihöperöitä ja niin on päässyt jutustelemaan koruista ja varsinkin ihanista materiaaleista. Papusta tietenkin näkee tai siitä kuulee melkein päivittäin, mutta myös muita näkee ainakin ohimennen aina silloin tällöin. Kieltämättä sitä ihanaa "puheensorinaa", jota täällä ennen harrastettiin kaipaa ja monesti tietsikalla istuskellessaan tulee tekemisenpuute kun ennen se aika meni Helmettiä lukiessa ja tänne kirjoitellessa.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Locked