OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Papunen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Papunen » Sun Feb 06, 2011 22:41

anzu, juu :D
Nimikin tuollaisilla luulis olevan
anzu

Post by anzu » Sun Feb 06, 2011 22:45

Papunen wrote:anzu, juu :D
Nimikin tuollaisilla luulis olevan
tarkemmin tutkien hakakoruksi löysin kutsuttavan.. Ainaki kalevala korun sivulla..
-anzu
Lea
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Lea » Wed Feb 09, 2011 23:50

Mä olen tässä jo pari päivää miettyny et mitä toi ÄHH tarkoittaa noissa lukuisissa galleria otsikoissa?
@nia

Post by @nia » Wed Feb 09, 2011 23:59

Lea wrote:Mä olen tässä jo pari päivää miettyny et mitä toi ÄHH tarkoittaa noissa lukuisissa galleria otsikoissa?
Älä Hilloa Helmiäsi :D
- @nia -
Lea
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Lea » Thu Feb 10, 2011 0:17

@nia wrote:
Lea wrote:Mä olen tässä jo pari päivää miettyny et mitä toi ÄHH tarkoittaa noissa lukuisissa galleria otsikoissa?
Älä Hilloa Helmiäsi :D
Tämä selvitti jo paljon. Mä sen sijaan sit hilloon niitä. Ne on kaikki pitkin kämppää. Yritän tehdä aina yhden valmiiks ennen ku aloitan seuraavan ja nyt on työn alla siemenhelmiputki joten menee hetken aikaa et valmistuu. Mut koru per päivä tahtii mennää siltinkin melkein.
HLS

Post by HLS » Thu Feb 10, 2011 20:09

KISSA ON KOTONA :jippii: :jippii: :jippii: :jippii: :jippii: :jippii:

Naapuri laittoi päivällä viestiä että miehensä oli nähnyt heidän kuivurin ovella mustan kissan. Poika meni katsomaan ja meidän Miiruhan se siellä oli ollut. Kahden viikon seikkailun jäljiltä aika laihtunut oli, mutta muuten kunnossa, eli ei tappelun jälkiä eikä syöpälaisiäkään näin ekatarkastelulla löytynyt. Madottaa pitää varmaan heti. Nyt saa neiti olla sisäkissana viikon verran jotta kiinnittyy meihin uudelleen.

On tää HIENOA!

Tyttö tosin kysyi heti että saahan hän kuitenkin sen kissanpennun kesällä ;)
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu Feb 10, 2011 22:19

Hienoa HLS! :D

Eräällä hyvällä ystävälläni oli myös kissa uudestavuodesta lähtien hukassa, ja kyllä oli itsellänikin aika huoli kissasta. :| No, tämä ystäväni kissa sitten vain tallusteli yksi kaunis päivä kuukauden jälkeen ehjänä kotiin. Oli kyllä nälkiintynyt ja meinasi kuulemma tukehtua ensimmäiseen lihapalaan mitä sai syödäkseen. :lol: Lisäksi kisu haisi tunkkaiselta, että liekö joutunut johonkin suljettuun tilaan tms. Kuitenkin, loppu hyvin, kaikki hyvin. :)
just bead it.
Pätkä

Post by Pätkä » Thu Feb 10, 2011 23:26

Monille on varmasti kerääntynyt nurkkiin pikkuruisia "minigrip" -pusseja helmitilauksista.
Haluaisiko päästä pusseistasi eroon ja laittaa niitä kierrätykseen?

Tarvitsisin pieniä n. 3-5 cm x 3-7 cm'n ehjiä, siistejä ja etikettömiä "minigrip" (tai vastaavia) -pusseja.
Laita yksäriä, niin tehdään joku diili!
anzu

Post by anzu » Fri Feb 11, 2011 19:54

Pätkä wrote:Monille on varmasti kerääntynyt nurkkiin pikkuruisia "minigrip" -pusseja helmitilauksista.
Haluaisiko päästä pusseistasi eroon ja laittaa niitä kierrätykseen?

Tarvitsisin pieniä n. 3-5 cm x 3-7 cm'n ehjiä, siistejä ja etikettömiä "minigrip" (tai vastaavia) -pusseja.
Laita yksäriä, niin tehdään joku diili!
tuolla on ainaki jotain pusseja..
http://www.beadsdirect.co.uk/Jewellery+ ... 233086b6f7
-anzu
Pätkä

Post by Pätkä » Fri Feb 11, 2011 22:28

kiitti A., ajattelin tätä puhtaasti kierrätyksen kannalta...
anzu

Post by anzu » Sat Feb 12, 2011 10:58

Tosi harvat pussit on helmien säilytyksen jäläkeen siistejä, niin siksi aattelin vinkata ;)
-anzu
mustikkainen

Post by mustikkainen » Sat Feb 12, 2011 14:09

Ai että on hyvä fiilis tänään, poikkeuksellisen hyvä. :D Hymyilen kokoajan ja hyräilen iloisia lauluja..ja aurinko paistaa! En oikeasti muista koska olisin ollut näin iloinen ja pirteä! :D

Mikäkö tämän mielentilan sitten aiheutti? No eilinen liikuntatunti. Nimittäin meillä oli luistelua! Kuten ehkä jotkut tietävät(?), olen harrastanut noin 6 vuotta pikaluistelua. Nyt on kuitenkin luistelusta ylipäätään ollut jotain 3 vuotta taukoa, kun luistelu rupesi nyppimään silloin aikoinaan.. Meistä meinaan leivottiin jotain huippu-urheilijoita (tai siltä se ainakin tuntui). Itse kun halusin ihan muuten vain harrastaa kyseistä lajia.

Mutta aika parantaa haavat; jo viime talvena mieleni teki mennä jäälle, mutta jotenkin se jäi. Ja nyt eilen pääsin vihdoinkin piiitkästä aikaa luistelemaan, voi että kun oli ihanaa! Luistelin tylsillä, liian pienillä hokkareilla surkealla jäällä (lumen peitossa ja röpöliäinen pinta), mutta silti.. :ooh: Kai se "veri" vaan vetää. Kuitenkin sen verran kauan luistelua harrastin että ns. selkäytimessä on kaikki tieto. Eilen luistellessa palautui moni asia mieleen mitä aikoinaan tuli treenattua. On kyllä ihan pakko mennä uudestaan! :D jos ei aiemmin, niin sitten hiihtolomalla ainakin. Ihan tuohon lähikentälle aion mennä, kun vähän turhan pitkällä on tekojäärata.

(Ainoa asia, mikä tässä ärsyttää, on se, että kerrankin kun on sellaista liikuntaa koulussa mitä rakastan ja missä olen hyvä, niin sitä on vain yhden kerran :| )
just bead it.
Piritta

Post by Piritta » Sat Feb 12, 2011 15:22

mustikkainen: Niin tuttu fiilis. Mulla tosin ihan toinen laji, mutta lopetin lukio ikäisenä, koska seuraava siirto olis ollut Suomen mestaruus valmennus ja mulla ei vaan riittänyt motivaatio yhtään, kun omat intressit oli lähinnä vaan harrastaa eikä kilpaileminen kiinnostanut yhtään. Mulla ei ole kilpailuviettiä juuri lainkaan ja antaisin helposti jonkun toisen voittaa, jos se vaan olis kiva ja mukava ihminen :) Vähän huono ominaisuus jos meinaa pärjätä :) Mutta harrastuksena monet jutut on kivoja! Vähän sama juttu tän koruilun ja muiden käsityöjuttujen kanssa. Multa useat ihmiset kyselee töissä, että miksi ihmeessä en elätä itseäni käsityöläisenä, mutta jotenkin luulen, että pidän tämän mielummin sivutoimisena.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat Feb 12, 2011 16:00

Monet ihmiset erehtyvät pilaamaan hyvät harrastukset sillä, että niistä tulee joko työtä tai liian vakavia. (Ja minähän olen se paraskin puhumaan, kun kaikki harrastukset ovat tupanneet muuttumaan vuosien mittaan töiksi.)

Mutta tuo on oikeasti ongelma ainakin urheilussa ja musiikissa: toinen haluaisi vain harrastaa, mutta systeemi yrittää puskea kilpaurheilijaksi tai ammattilaiseksi. Minulle kävi aikoinaan musiikin kanssa niin. Musiikkiopisto oli kiva harrastus, mutta minun lahjakkuuteni ja mielenkiintoni ei olisi riittänyt ammattimuusikoksi. Soittotunnit lopetin, mutta onneksi musiikki jäi osaksi elämää. Nyt toivon, että lapset saisivat harrastaa urheilua ihan urheilun ilosta, ei kilpailumentaliteetilla.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Post by Meemu » Sat Feb 12, 2011 16:10

Minäkin lopetin musiikkiopinnot siinä vaiheessa, kun se ei enää tuntunut harrastamiselta. Tosin just silloin elin murrosiän hulluja vuosia, joten silläkin saattaa olla osuutta asiaan. Joskus on harmittanut että lopetin, mutta toisaalta, edelleen haluaisin vain harrastaa enkä kilpailla.

Meidän keskimmäinen lapsi harrasti hapkidoa monta vuotta, voitti SM-kultaa muutaman kerran seuraavassa ikäluokassa (joutui kilpailemaan vanhempien kanssa, kun oli liian ylivoimainen ikäistensä kanssa). Jossain vaiheessa sitten ilmoitti, että ei enää halua jatkaa. Mieli olisi tehnyt sanoa, että tottakai jatkaa kun pärjääkin niin hyvin. Mutta en laittanut hanttiin kun kerran halusi lopettaa. Jos harrastus ei enää antanut sitä iloa ja elämystä hänelle, mitä aiemmin, tottakai sai lopettaa niin halutessaan. Siinä vaiheessa jos harrastus tuntuu velvollisuudelta, siitä menee mielekkyys.
Locked