OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Gilda
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Gilda » Thu Feb 17, 2011 21:04

Minä astmaatikkona koen ihan "hengenvaaralliseksi" nämä kamalat pakkaset. Kun kylmää ilmaa hengitän, niin tulee hengenahdistus, ts. keuhkoputket supistuvat ja vaikeuttavat hengittämistä. En ole koskaan ollut talvi-ihminen, odottelen vain niitä "ensi kesän 30asteen helteitä"...... :wtg:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Feb 18, 2011 2:10

Kylmästä puheenollen.. jotkut ovat juuri lunastaneet lentolippunsa Espanjaan. Vielä pitää pari kuukautta odottaa, mutta tuntuu heti paljon lämpimämmältä :D

Niin ja ihqua iltaa Mustikkaiselle!
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Sassenach

Post by Sassenach » Fri Feb 18, 2011 8:36

Ihanaa vanhojenpäivää mustikkainen. Tässä juuri Nti17v:tä pistetään kuosiin hänen juhliinsa. Ihanaa! Kaunista!
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Fri Feb 18, 2011 22:04

Täällä on vain parisenkymmentä astetta pakkasta.. Hurjia lukemia muualla päin Suomea!

Kiitos Sassenach! Toivottavasti myös tyttärelläsi oli ihanat tanssit. :) Nyt on tanssit siis tanssittu ja hieno päivä ohi. Tanssit ja päivä ylipäätään menivät hyvin. :) Nyt rentoutumaan vihdoin valmiiseen saunaan (jatkoille en siis lähtenyt, kun en ole mitään bilettäjätyyppiä). Kuvaa ja juttua itse tekemästäni puvusta ja koruista tulossa myöhemmin ainakin blogiin.
just bead it.
Piritta

Post by Piritta » Fri Feb 18, 2011 22:45

Mä yleensä ihan tykkään talvesta ja pakkasista, mutta nyt jotenkin alkaa tuntumaan, että riittää. Mulla kun ei ole töpselipaikkaa autolle, niin auto seisoo pihassa ja joka paikkaan pitää mennä kävellen ja sen päälle vielä 3 kertaa päivässä pitää käydä koiran kanssa pihalla. Koko ajan hirveetä pukemista ja taas riisumista ja ihan liian kylmä. Aamulla oli 29 astetta pakkasta, mutta pakko vaan lähteä pihalle ensin koiran kanssa ja sitten asemalle odottamaan junaa, joka tänä aamuna oli vain puolin tuntia myöhässä.... :evil: Onneks viikon päästä alkaa loma ja mä lähen kahdeks viikoks Sri Lankalle. Juuri katsoin, niin siellä on 32 °C lämmintä... Oi joi Oi joi :love:
unttura
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by unttura » Sun Feb 20, 2011 23:40

Onneksi sinulla Piritta on jotain mitä odottaa :D Mie käsitin että näitten pakkasten piti jo hellittää, mutta käsitin vissiin väärin. Kivaahan se on että on talvi ja lunta ja pakkasta ja.. mut oikeesti olis kiva pystyä tekemäänkin jotain ulkona. Koirakin sai jo pissatulehduksen pakkasessa kykkimisestä :( Kesää odotellessa.
Meiju
löytänyt aidot helmet

Post by Meiju » Sun Feb 20, 2011 23:57

Täällä (Oulussa) oli tänään aivan ihanan leppoisa ilma pakkasten jälkeen, vain -15 astetta :jippii: Ensimmäistä kertaa tälle talvelle käytiin meren jäällä koirien kanssa lenkkeilemässä, piristi kovasti neljän seinän sisällä istumisen jälkeen.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Feb 21, 2011 0:45

EI täälläkään päivällä ollut kuin -9, mutta aamulla klo 6:30 kun lähdin töihin mittari näytti -27. Kyllä puntit tutisi vaikka oli sukkiksetkin jalassa (en yleensä ikinä käytä moisia härpäkkeitä).
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Mon Feb 21, 2011 10:11

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Olen viettänyt vuoden "korutonta" aikaa, opiskeluprojekti vei ajan ja nyt en vaan saa itteäni käyntiin. Olisko keinoja? Auttaako hellä hiplailu alkuun ja sitten yritystä kehiin,vai kuinka toimia? ( Kuulostaa ihan muulle, sori vaan :oops: ), mutta jostain olisi kaivettava into ja innostus kehiin. Kohta alkaa juhlakausi ja tilaustöitäkin on kyselty, mutta kun ne ei puhu miulle ja en saa edes niitä kaivettua esiin vaatekomeron pohjilta, jonne helmi- ja hopeaaarteeni olen haudannut. Enkä edes oo pitänyt koruja muutamaan kuukauteen, siitä kait osaksi voi syyttää tätä talvea ja toppautumista vaatevuoreen, karut aamulukemat -32.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Tue Feb 22, 2011 21:05

No mietinkin tuossa välillä että mihin sie Selmis olet kadonnut.

Miulla toimii se että kaivan esiin lempparimateriaalit, ts sen ehottoman lempikiven. Toisaalta myös tempaukset - kuten meneilläänoleva ÄHH - toimii näköjään erinomaisesti :D Mut luottaisin lemppareihin niin että jos et jaksa kaikkia kaivaa esille, kaiva alkuun ne ja hiplaile :wink: Josko se siitä!
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Sat Feb 26, 2011 17:55

onko muilla toiminut (lue ollut toimimatta) blogilista tänään? viikonloppu ja hyvin aikaa lueskella blogeja, muttakun eivät ketkut päivity :D
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
HLS

Post by HLS » Sat Feb 26, 2011 17:59

Ei toimi ei :(
unttura
Swarovski-kuumeessa

Post by unttura » Sun Feb 27, 2011 3:04

Mie tunnen itteni ihan avuttomaksi. Tää nettietiketti on minulle osittain outoa ja siksi kysyisinkin teiltä viisaammilta neuvoa. Monilla Helmettiläisillä on kivoja blogeja. Saako blogien seuraajaksi käydä tosta vain, vai olisiko kohteliasta ensin kysellä lupaa? Miten? Olen tässä yömyöhään yrittänyt pykätä omaa blogia alulle ja lisäilin itseni muutaman blogin seuraajaksi. Jotenkin tuntui monimutkaiselta se lisääminenkin... Vosiko sen tehdä yksinkertaisemminkin? Nyt lisäsin itseni ensin ko. blogeihin lukijaksi ja sitten omaan viritelmään piti erikseen lisätä samat blogit seurattavien listoille. Nyt olisi kai terveellistä mennä jo nukkumaan :???: Jatkan harjoitteluja vähän pirteämpänä :D
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Sun Feb 27, 2011 10:19

unttura, ei minun mielestä tarvitse lupaa kysyä blogin seuraamiseen, tuskin kukaan siitä pahastuu jos rupeat blogia seuraamaan. päin vastoin, itse ainakin olen iloinen kaikista uusista lukijoista. :) sen sijaan kommenttien jättäminen on suotavaa, ellei jopa pakollista ;) (vitsivitsi, mutta oikeasti, kun oma blogisi on valmis niin huomaat varmasti miten paljon ne ilahduttavat ja tsemppaavat). blogin seuraamiseen on useita tapoja: itse seuraan joitain blogeja blogilistan kautta (joka vieläkin tökkii, murrrr) ja osaa bloglovinin kautta. jotkut taas seuraavat blogeja klikkaamalla itsensä google-käyttäjäraadin "jäseneksi" (eli sitäkautta, missä näkyy pieniä kuvia, joissa kaikkien lukijoiden naamat). itse en tätä tapaa käytä, enkä osaa siitä enempää neuvoa, jos se on se hankala tapa. mitäänhän blogiin ei ole pakko pistää (paitsi niitä omia tekstejä/tuotoksia, jotta blogissa olisi jotain), mutta siis jos omien seuraamiesi blogien linkkilistan lisääminen tuntuu hankalalle, niin älä pistä niitä esiin. miksi olisi pakko? voithan lisätä ne sitten myöhemmin kun olet blogin muuten saanut käyntiin ja energiaa riittää hienosäätöön :)

tsemppiä blogin kanssa, virkeämpänä onnistuu varmasti helpommin :)
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Penny

Post by Penny » Sun Feb 27, 2011 10:33

Sitä varten kai blogeja tehdään, että niitä luettaisiin ja mitä enemmän lukijoita, sen mukavampaa. Itse olen ainakin iloinen jokaisesta uudesta lukijasta. Kommentit on kivoja, mutta ymmärrän hyvin, ettei jokaista jaksa kommentoida kun en jaksa itsekään.
Tuosta seuraamisesta en osaa sanoa paljon mitään, kun en oikein hallitse noita ohjelmia mutta jos teet oman blogin blogspotiin niin seurattavista blogspotin blogeista tulee ilmoitukset sinne omaan lukemistoon aina kun niitä päivitetään.
Locked