OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by anzu » Sun Feb 27, 2011 12:33

JOO! Lukijoita vaan lissää munki blogeihin! :)
-anzu
Piritta
Lasku: 5

Post by Piritta » Sun Feb 27, 2011 12:39

Ei munkaan mielestä tarvi kysellä lupia! Sen kun vaan ilmottautuu joukkoon! :)

Mulla on vatta ihan sekaisin. Puolilta öin olis lähtö Sri Lankalle ja tässä koitan pakata ja muistaa ottaa kaiken tärkeän. Tosin ei kai sinne muuta tarvi kuin aurinkorasvaa ja bikinit :love: Eilen ei vielä jännittänyt yhtään, mutta nyt oon ihan pähkinöinä... Iiik :) Mutta ihana päästä pariks viikoks lämpimään ja upeisiin maisemiin. Toivottavasti matkalta löytyy myös helmiä.
rozalie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by rozalie » Sun Feb 27, 2011 13:16

Helmet matkalla on niin aarteita, että jos oikeanlaiseen paikkaan osuu, niin unohtaa koko "loman" :) Nyt jälkeenpäin ajateltuna, oltiin eräällä välimeren matkalla aikoinaan ja silloin kummastelin koruliikkeissä olevia kivinauhoja ja niiden paljoutta ja erilaisuutta ja ah sitä kaikkea. Nyt vaan toivoo pääsevänsä sellaiseen kauppaan hipeltämään niitä ihanuuksia. Ota tyhjä laukku matkaan, niin ainakin mahtuvat kaikki SriLankan ihanuudet =)
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Piritta

Post by Piritta » Sun Feb 27, 2011 14:55

Laukussa on sen verran tyhjää, että mahtuu. Just punnitsin laukun ja sinne mahtuu ainakin 5 kiloa helmiä ja enemmänkin kun rasva- ja shampoopurkit tyhjenee :) Käsimatkatavaroihinkin näyttäis jäävän 3 kiloa tilaa, että ei se tilasta ole kiinni :)
unttura
Swarovski-kuumeessa

Post by unttura » Sun Feb 27, 2011 20:37

Ihanaa ja helmirikasta lomamatkaa Pirittalle! Kiitoksia blogiasiaan liittyvistä vastauksista! Tänään olenkin malttanut olla tätä ennen pois tietokoneelta. Ulkona on ollut taivaallisen ihana talvisää. Päivä on mennyt raittiista ulkoilmasta nauttien järven jäällä.
rozalie

Post by rozalie » Mon Feb 28, 2011 21:31

Pakko purkaa sydäntä tännekin. Olen nimittäin kohta kuukauden päivät ollut tosi kipeä. Helmikuun alussa alkoi tosi kova sairaus (yskää ja kuumetta) jota jatkui pari vkoa. Sitten oli lähes viikko taukoa ja TAAS sama palasi uudestaan. Lääkärit antavat "ei oota" ja syöttävät vain uutta antibioottia toisensa perään. Lomaviikkokin tulossa ja sairaana ei tahtoisi olla. Toivottavasti olette muut pysyneet terveinä.
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Miilia

Post by Miilia » Wed Mar 02, 2011 22:58

Blogilista, joka toimii-ei toimi-melkein toimii, väittää että olen päivittänyt blogiani edellisen kerran 14. helmikuuta, vaikka sen jälkeen olen kirjoitellut jo kahteen kertaan. Olen rämpyttänyt sitä tarkista heti- namikkaa mutta ei mitään vaikutusta. Onko kellään muulla ollut tuollaisia ongelmia? Mitähän sille pitäisi tehdä?
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
annie

Post by annie » Wed Mar 02, 2011 23:27

ootko lisännyt sinne blogilistalle sinun oman blogin tietoihin sen rss-syötteen? mun mielestä se tarvii sen nykyään, niin uusien päivitysten jälkeen tulee tieto blogilistalle, että sun blogi on päivittynyt... blogilistan päivitykset tuntuu muutenkin enemmänkin sekoittavan koko sivustoa kuin korjaavan aikaisempia virheitä... :(
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Piita

Post by Piita » Thu Mar 03, 2011 12:42

Olen lähdössä huomenna Helsinkiin. Kiva päästä taas parin kuukauden taon jälkeen taas messuille. Tulkaapa moikkaan Wanhaan satamaan Kädentaitomessuilla viikonloppuna me Naavalaisen kanssa olemme osastolla D3 ihan siellä perällä. Sain eilen tehtyä vinon pinon paahtoleipäpihtejä, salaattiottimia ja sipulilautoja. Nyt on käsi kipeenä hiomisesta, olihan pikkanen urakka 13h työpäivä. Nyt tarttis vielä pakata kamat ja auto. Huomenaamusta oliskin sellanen päälle 600km ajelua. :D Piti pakata aurinkolasit jo käsilaukkuun ettei unohda! Onneksi ei tarvi ajella yksin vaan on messukamu matkaseurana tai siis ajelen yksin mutta on seuraa. :lol: Saakin taas tässä kuussa ajella, loppukuusta on Turun kädentaitomessut. Sinne mennään ekaa kertaa. Mutta siis käykää moikkaamassa!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu Mar 03, 2011 16:37

Harmillista, Piita, mutta tänä vuonna ei nähdä Helsingissä. Amalialla ja mullahan on ollut perinteenä tehdä toiviomatka ko. messuille, mut nyt Amalia on reissussa ja mulle tulee kummityttö vieraisille.
Kaiken hyvän lisäksi meillä on saksalaisia vieraita Turun messujen aikaan, joten en ole varma pääsenkö edes silloin teitä moikkaamaan. :cry:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Miilia

Post by Miilia » Thu Mar 03, 2011 17:00

annie wrote:ootko lisännyt sinne blogilistalle sinun oman blogin tietoihin sen rss-syötteen? mun mielestä se tarvii sen nykyään, niin uusien päivitysten jälkeen tulee tieto blogilistalle, että sun blogi on päivittynyt... blogilistan päivitykset tuntuu muutenkin enemmänkin sekoittavan koko sivustoa kuin korjaavan aikaisempia virheitä... :(
Ei mitään tehoa. :(
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Piritta

Post by Piritta » Fri Mar 04, 2011 18:49

Hei ja terveisia Sri Lankalta! Olen ollut taalla maanantaista ja ihan rakastunut paikkaan ja ihmisiin taalla. Kaiken muun ohella kavin tanaan korupajalla, missa tehtiin tosi upeita hopea- ja kultakoruja ja esineita ja hiottiin jalokivia (Sri Lankan paakivi on Safiiri kaikissa eri vareissaan) ja ensi viikolla olen menossa kuukivikaivokselle. Korupajasta otin kuvia ja liikuttavan samannakoisia oli poikien tyopoydat kuin omani kotona :) Taalla ei ole juurikaan helminauhoja myynnissa vaan paaasiassa myytavat kivet on istutettavia kivia. Kauniita ovat mutta upeasti hiotuista kivista saa kylla maksaakin ihan kohtuullisesta. Osti pari peridoottia ja sain kaupan paalle pari kuukivea. Nyt vaan pitais opetella istuttamaan ne peridootit johonkin.

Mutta jos haluatte joskus johonkin lampimaan, eika Thaimaa innosta, niin voin lampimasta suositella tata paikkaa :love:
Pivili
korukivikasan keskellä

Post by Pivili » Sat Mar 05, 2011 11:04

Rozalie: Onko otettu verikokeet ja takistettu Mykoplasmoosi (tai joku tuon tapainen nimi) ystävättäreni jojoillut jo kolme kuukautta vastaavan laisen "flunssan" kanssa ja vasta verikokeet ja niiden mukaan määrätty vahva ja pitkäkestoinen antibioottikuuri on alkanut purra.
Ko plasmoosia "on kuulemma liikkeellä" eikä bakteeri löydy ilman verikokeen ottoa...
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sat Mar 05, 2011 11:38

Vinkki: Kun laittaa googleen "mykoplasmainfektio" löytyy paremmin infoa kuin mykoplasmoosilla hakemalla.
anzu

Post by anzu » Sun Mar 06, 2011 11:34

Kylläpä tämä sunnuntai meni suorastaa päin persettä!
Oon koko ajan ollut siinä luulossa, että Canonin kameroillaki on 24kk:n takuu. Mutta eihän niillä oo. :evil: Vaan 12kk:n takuu. Takuu on sitte loppunu 2010 marraskuussa ja kamera tilttas eilen. :evil: Lähtee satunaisesti päälle, eikä johu pattereista ja zoomi pitää särisevää ääntä. Että kuinka palijo tuo maksaaa korjata. Kuitenki oisin oottanu että 400e kameralla ois 24kk:n takuu, mutta ei.. :grrr:
-anzu
Locked