OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Penny
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Penny » Wed Jun 15, 2011 13:37

Meidän Tyyne on aika jysky, painaa 23kg ja muutama kilo tulee vielä aikuistuessa lisää. Tällä hetkellä enemmänkin laiha kuin lihava, clumberi on raskastekoinen rotu.
Yhdellä sukulaisella oli ennen cavalier, se oli tosi kiva koira mutta nyt jo muuttanut autuaammille metsästysmaille.
tephanis
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by tephanis » Wed Jun 15, 2011 19:39

Kiitos Nunnuli ja Tuija :love:

Tietäiskö joku et mistä sais hommattua jonkinlaisen näkösuojan parvekkeelle? Kodin Kuvalehdessä oli kiva idea venenarusta punotulle näkösuojalle, mut se oli ilmeisesti punottu rakenteisiin kiinni ja sitä on varmaan pikkunen duuni lähtee irrotteleen, esim. muutossa niin en sellasta lähtis tähän kämppään tekemään. Mitenköhän hyvin vaneri kestää ulkoilmaa? Jos vaikka tota samaista narua liimais vaneriin molemmin puolin niin mitenköhän onnistuis...
tiristiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by tiristiina » Thu Jun 16, 2011 17:35

Onnistuisko punonta sellaiseen haitarimalliseen puuritilään, joita myydään monissa paikoissa puutarhaan/parvekkeelle? Itselläni on sellaiseen ollut pujoteltuna tekoviherkasveja, ja on toiminut näkösuojanakin.
Aikainen lintu madon nappaa, mutta vasta toinen hiiri saa juuston.
jeanie

Post by jeanie » Thu Jun 16, 2011 19:41

Ikeassa oli jonkinlaisia väliseiniä kaupan, en sitten tiiä käykö ulkokäyttöön. En tutkinu tarkempaan, kun etsin muuta :). Mut osu silmään kuitenkin. Tai sitten jos punoa haluaa, niin onnistuiskohan punonta johonkin tukevampaan kehikkoon mikä pysyisi pystyssä ilman järeitä kiinnityksiä..?
saana

Post by saana » Fri Jun 17, 2011 11:43

Mun koneissa on ollut takuu 1 vuosi ja aina on mennyt rikki kun se vuosi tulee täyteen. Yhden koneen sain takuuseen ja sain tilalle uuden koneen mutta se meni myös rikki.
Tässä koneessa on nyt joku rikki koska pitää tällaista ihme meteliä ja ylikuumenee. Kone ei meinaa käynnistyä millään ja on todella hidas.

Edellinen kone oli HP ja myös se alkoi ylikuumenemaan ja sammuilemaan kunnes ei enää käynnistynyt.'
Varmaan pöly rikkoo koneet ja telkkarit. Telkkarikin ihan yks kaks vaan sammui.
Mulla on koneina nyt ollut kaksi aceria ja yksi HP.
Ajattelin kannettavan olevan hyvä kone kun mulla on 1 vuotias erittäin vilkas poika, niin saan sen pois pojan näkyvistä.

Ajattelin ostaa nyt pöytäkoneen mutta mietityttää rikkooko poika sen heti kun silmä välttää. Tammikuussa pitäisi syntyä toinen lapsi jos kaikki menee hyvin ja kone saisi mielellään olla lapsen kestävä. :)
kanelipipari

Post by kanelipipari » Fri Jun 17, 2011 13:17

Seitsemän vuotta tein järjestelmäasiantuntijana töitä ThinkPadien (IBM/Lenovo) kanssa. Siinä ajassa niitä kerkisi ko firmalla olla käytössä toista sataa. Hyvin harvoin niitä hajosi sen kolmen vuoden aikana kun ne käytössä oli. Silloinkin oli yleensä joku kaatanut koneeseen vahingossa kahvia tai Cokista. ThinkPadin siis ostaisin seuraavaksi itsellenikin jos raaskisin. Tällä hetkellä omassa käytössä on Toshiban kannettava. Vähän aikanaan epäröin sen ostoa, kun kyllähän Toshiba on tunnetumpi viihde-elektroniikasta kuin tietokoneista, mutta kone on nyt 5 vuotta vanha ja edelleen se käy ja kukkuu.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Skuolfi

Post by Skuolfi » Sun Jun 19, 2011 0:09

Katsoitteko dokumentin "Hehkulamppuhuijaus". Siinähän paljastettiin mm tulostimen sisältä siru, joka laski tulosteiden "Sallitun" määrän, ja lopetti sitten tulostamisen kokonaan, kun määrä oli täynnä. Sai netistä jonkin venäläisen ohjelman, jonka latasi koneelleen ha hupsis: tulostin toimi taas. Näinhän meitä pakotetaan ostamaan tietyn väliajoin uusi laite. Olen aina epäillyt jotain tämäntapaista, mutta ollut kuitenkin hyväuskoinen. En ole enää. Tämä on ns suunniteltua vanhenemista.
http://www.youtube.com/watch?v=9y_YT_DfOkg täällä voi katsoa ohjelman, jos ei ole sitä nähnyt.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Piita

Post by Piita » Sun Jun 19, 2011 1:17

Mulla on hp:n pavillion kannettava ja nyt tulee 3 vuotta täyteen yhteiseloa eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Kone on kovalla käytöllä, päivittäin useita tunteja kerrallaan päällä. Jokin aika sitten alkoi kuumeta kun tuuletin ei toiminut kunnolla, koneen imurointi auttoi. Äänet ja videot alkoi tökkiä mutta ne toimii taas kun sain ohjeet ajureiden päivitykseen, sitten vielä palautettiin tahdas asetukset niin taas toimii moitteettomasti. Tämä on ollut leasing käytössä kohta kolma vuotta ja saan lunastaa ittelleni mitättömästä summasta. :D Leasing on kattanu huollon mutta nyt vasta tarvin apuja sieltä noihin ääni ongelmiin.

oon kyllä ollu tyytyväinen tähän.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
HelmiElina

Post by HelmiElina » Sun Jun 19, 2011 9:31

Meillä on nyt käytössä eMachinesin miniläppäri. Maksoi viime kesänä 199e, lieköhän siis markkinoiden halvin kone?? :huh: Mitään vikaa ei oo ollu, vaikka meillä tämä kone on aamusta iltaan päällä ja käytössä. Akkuhan näistä tuppaa ensimäiseksi menemään, tässäkään ei enää kestä ku tunnin verran ilman piuhaa, kun alkuun kesti kolmekin tuntia. On ollut kyllä ihan superhyvä ostos! :nod:

Joskus aikoinaan sain FujitsuSiemensin normiläppärin, kun aloitin opiskelut. Se taisi kestää jonkun reilu 5 vuotta hyvänä, sit alkoi hidastua ja tökkiä. Välillä osoitti itsetuhoisuuttakin, kun sammui ihan yhtäkkiä jne.. Nyt se toimii tämän miniläppärin alustana, tosin kyllähän tuo isokin läppäri vielä toimii, jos jaksaa odottaa sen 13 minuuttia sen käynnistymistä :D
-HelmiElina-
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Jun 20, 2011 20:36

Suolfi, minä katsoin kyseisen dokumentin. Oli tavattoman mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä! Suosittelisin sitä oikeastaan kaikille... Olen nykyään melkoisen skeptinen elektronisten laitteiden suhteen - varsinkin jos hinta on halpa. Halvalla ei voi saada hyvää ja kestävää, ja jos takuuaikaakin on vain vuosi, voi odottaa kojeen menevän rikki hetikohta takuun umpeuduttua. Mutta tämä siis aivan oma mielipiteeni, ihan varmasti löytyy helmiäkin... :wink:

Nyt seurailen sarjaa nimeltä Verta, hikeä ja luksusta, suosittelen! Harmikseni viime viikolla ohjelma jäi väliin kun tuli yleisurheilua, mutta nyt seuraavana keskiviikkona taas. :)
just bead it.
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Tue Jun 21, 2011 8:34

Mustikkainen kirjoitteli aikaisemmin tuosta alkon käytöstä...
Minulle ok jos joku ottaa, minkä verran ottaa. Sairastumiseni jälkeen ajattelin, etten enää ota. Tosi aikasemmin alkon käyttöni oli 3-4 kertaa vuodessa. Minulle ei ole ongelma olla baarissa selvin päin, eikä haittaa vaikka seurassa kaverit ryyppää :P

Bon Jovi tuli nähtyä perjantaina. Mentiin ensinnäkin väärästä portista sisään ja siitä nousi kauhee ongelma, että miten päästään omille paikoille. En tiennyt, että pitää juuri siitä portista mennä missä paikka on. C-portilta kun mentiin sisään, niin siinä järkkärit mietti miten toimitaan. Yksi järkkäri ohjasi meitä sinne D-portille. Puolessa välissä matkaa hän sanoi, että jos haluamme niin voisimme mennä inva-paikoille. Noh mennään sitten. Se huuteli muille järkkäreille, että ohjaan tämän liikuntarajoitteisen saattajineen ensin inva-katsomoon. (Kiva ettei siitä mitään numeroa nostettu.... :roll: )
Oikeastaan paikalta näki paremmin kuin niiltä paikoilta, mihin meillä lippu oli. Veli sanoi, että katokki, että ens kerrallakin sulla on keppi tai vähintään pyörätuoli... Olo oli kieltämättä hieman vaivaantunut kun oli suurempia liikuntaongelmaisia vieressä. Ei minulla ole kehitysvammaisia mitään vastaan, mutta mietittiin, että miten tässä kehtaa eläytyä kun kädetöntä ja jalatonta vieressä... Ei me kyllä istuttu kuin kirkossa :D
Mutta ihan huippua oli, kun vieressäni istui n.9-vuotias kehitysvammainen poika. Hän rokkasi täysillä, taputti ja heilutti käsiään!!!! Voi sitä elämän riemua mikä loisti tästä pojasta ja äidillä oli jopa vaikeuksia pitää pyörätuolia pystyssä :D
Oman sairastumisen kautta on elämästä yrittänyt (vaivasena on joo helppoo.... :grrr: ) nauttia enemmän ja pienistäkin asioista osaa löytää ne ilot. Tämän pojan vieressä kun istuin ja katsoin häntä, niin ajattelin, että hitto kun muistaisi ja osaisi arvostaa pieniäkin asioita, mitä ihan arki tuo tullessaan (...ja Bon Jovin keikkahan on pikkujuttu...).
Täytyy sanoa, että keikan lisäksi iltani kruunasi tuo pienen pojan nauttiminen Elämästä! :jippii:
mikael0k

Post by mikael0k » Tue Jun 21, 2011 10:38

Skuolfi wrote:Katsoitteko dokumentin "Hehkulamppuhuijaus". Siinähän paljastettiin mm tulostimen sisältä siru, joka laski tulosteiden "Sallitun" määrän, ja lopetti sitten tulostamisen kokonaan, kun määrä oli täynnä. Sai netistä jonkin venäläisen ohjelman, jonka latasi koneelleen ha hupsis: tulostin toimi taas. Näinhän meitä pakotetaan ostamaan tietyn väliajoin uusi laite. Olen aina epäillyt jotain tämäntapaista, mutta ollut kuitenkin hyväuskoinen. En ole enää. Tämä on ns suunniteltua vanhenemista.
http://www.youtube.com/watch?v=9y_YT_DfOkg täällä voi katsoa ohjelman, jos ei ole sitä nähnyt.
olihan se jokin aika sitten muutenkin asiakas pakotettu ostamaan uusi tulosti vaikka siellä ei sitä sirua olis ollukkaan...Mustesuihkutulostin merkki X maksoi uutena 59 euroa. Tulostimessa 5 väripatruunaa. Värit loppu-> uudet patruunat tulostimen valmistajalta n 20 euroa/kpl = 100 euroa (takuuaikana jos käytit muuta merkkiä niin takuu raukesi)....ei muuta ku tulostin roskiin ja uusi tulostin ostamaan......
Hämis

Post by Hämis » Tue Jun 21, 2011 11:08

jep, ja hieman hintavampi tulostinmalli jossa mustepatruunoissa on siru johon on määritelty viimeinen käyttöpäivä jonka jälkeen tulostin ei huoli patruunaa vaikka olisi muuten käyttämätön. Patruunat menee vaihtoon ja setti maksaa tarjouksessa 75€. Tuon sirun vuoksi "piraattipatruunoita" ei ko. tulostimeen ole saatavissa , eikä täyttäminenkään onnistu kun pitäisi saada patruunan päiväys muutettua. Tämähän vain "suojaa" tulostinta toimintahäiriöiltäja tukoksilta. Onneksi tähänkin ongelmaan löytyy netistä ohjelma, jolla tuo mustepatruunan päiväyksen tarkistus voidaan ottaa pois käytöstä.
Piita

Post by Piita » Tue Jun 21, 2011 12:48

Ihanat kuulumiset Tarzzani sulta. :D Olen työskennellyt lyhyitä pätkiä kehitysvammaisten lasten ja nuorten parissa ja täytyy sanoa että ne työpätkäni oli ehdottomasti kaikista antoisi,pia ja sanottaisko näin että sinä aikana opin paljon. Nimenomaan siitä mitä on iloita pienistä asioista elämässä. Ne opit vaan tahtovat välillä unohtua mutta sinun kokemuksesi nosti ne taas pintaan. :love:
Olen ollut kaks viikkoa lomalla ja ihana loma on ollut. Ja tarpeen! Ennen lomaa särki päätä jokapäivä ja kun loma alkoi niin kahteen viikkoon ei yhtään päänsärkypäivää. :lol:
Eka viikko meni Kuusamossa mökkeilemässä ja toinen viikko oltiin miehen kanssa kahdestaan reissussa. Norjassa, Lofooteilla minisen asuntovaunun kera.
Ensin ajettiin Raahesta Kilpisjärjelle sieltä Skibotn kautta alaspäin ja sitten Harstadiin. Sieltä matka jatkui Solvåriin ( en löytäny näppiksestä sitä norjalaista öökköstä) ja vielä lähelle Leknessiä. Ihan kärkeen Å:n ei ehditty kun loppui aika. :D Upeat maisemat ja jylhiä vuorijonoja. Suosittelen kyllä! Leirintä alueet hyviä ainakin ne jossa oltiin, mahtavilla paikoilla kaikki. Suht edullistakin, ainakin edullisempaa kun leirintämaksut Suomessa.
Takaisin tulimme Ruotsin läpi, Kiirunaan ja sieltä' ei jatketukaan alas kalixiin vaan mentiin Kiirunan jälkeen Vittangiin ja sieltä Pajalaan ja alas Ruotsin puolta Torniojokea Haaparantaan. Tuo Torniojoen ruotsin puoli vaan on huonossa kunnossa se tie. Tietöitä oli joten parin vuoden kuluttua tie on varmaankin jo huomattavasti paremmassa kunnossa. Mutta ainahan voi vaihtaa Suomen puolelle rajaa jos alkaa tie ahistaan. :)

Asuntovaunukuume vaan kasvaa mutta isompi vaunu tulee kun tuo kahdenhengen koppero. Hyvin kyllä mahduttiin kun yöt oli viileät niin läheisyys lämmitti. Helteillä olis kyllä ollu tuskaa. :D Niin siis meillä oli vaunu lainassa. Oman vaunun kuumetta helpottaa kun hieroo tyhjällä lomapolla ottaa. :lol:
Ilmat oli aivanm loistavat. Aurinkoista ja melkein tyyntä, koko matkan aikana tuli 10 pisaraa vettä, ei edes ehtinyt auton tuulilasia pyyhkiä. :) lämmintä 16-19 astetta eli just passelisti. Tulihan noita kilometrejä yli 2500km...
Ihan pienten lasten kanssa ei kannata matkaan lähteä tai sitten pitää varata pidempi aika samalle matkalle. Autossa istumista sen verran paljon.
Norjan puolella E6 on ihan ok kunnossa, ainakin paikoin.... E10 taas melkoista pikkutietä ja heittoista. Uusilta pätkiltä oli hyvää mutta kapeaa.
2007 on E10 muutettu kulkemaan niin ettei lauttamatkoja ole yhtään. Lofooteilla ei myöskään ole yhtään tietullia enään. nekin on ilmeisesti 2007 poistettu.
Paljon jäi vielä näkemistä!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Peppiletti
hamstraa hopeahelmiä

Post by Peppiletti » Tue Jun 21, 2011 22:10

Täällä töissä yövuoroissa pitäis kieltää netin käyttö kokonaan, tai ainakin bannata Helmetti :D
Täältä saa kaikkia niin hyviä ideoita ja vinkkejä kaikkeen mahdolliseen ja sit kun on vielä kuitenkin suhteellisen uusi helmeilijä, niin tarvikkeita ei tietenkään ole kaikkia ideoita toteuttaa. No siitä seurauksena täällä tulee yön tunteina selailtua yhtä sun toistakin nettikauppaa ja tilailtua kaikkea mahdollista :shock: !!!

Nytkin tässä vasta kolme tuntia yövuoroa istuttuani, olen saanut tuhlattua jo aikamoisen määrän rahaa :shock: :D eikä ole muuten ensimmäinen kerta! (eikä kerrota miehelle :wink: )
Toki, jos kaikki rahat eivät mene, harrastus on väärä :lol: :wink:
Locked