OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Partaska
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Partaska » Wed Jun 22, 2011 17:11

Peppiletti wrote: olen saanut tuhlattua jo aikamoisen määrän rahaa :shock: :D eikä ole muuten ensimmäinen kerta! (eikä kerrota miehelle :wink: )
Toki, jos kaikki rahat eivät mene, harrastus on väärä :lol: :wink:
Juu jos ei rahaa pala niin on ihan vääränlainen harrastus =D

Ja tuosta ei kerrota miehelle niin ostinpa tänään sellasen niittilompakko/"käsilaukkun"...... jota olen kuolannut jo pitkän tovin no mun onnella se oli nyt alennuksella. Ja en kerto ukkoloiselleni et katsos mitä ostin taas tänään.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Peppiletti
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Peppiletti » Fri Jun 24, 2011 19:54

Oikein ihanaa Juhannusta kaikille helmeilijöille :ooh:
hatsi
korukivikasan keskellä

Post by hatsi » Fri Jun 24, 2011 22:06

Rauhallista juhannusta myös täältä foorumilaisille. :love:
Ikuinen aloittelija helmien parissa.
Piita

Post by Piita » Sat Jun 25, 2011 11:56

Ihanaa juhannusta kaikille. 19 vuotta sitten olin pyörällä päästäni, mietin että näenkö illalla ne uudestaan ne ruskeat silmät jotka katsoivat niin pitkään ja saivat sydämen tykyttämään kuin ei koskaan ennen... ja näinhän minä... :love:

Kohta 10v neitini keräsi illalla kukkia ja laittoin yöksi tyynyn alle. Kysyin että tepsikö juhannustaika ja näkyikö unia? Kuulemma ei tiedä kun näkyi niin sumeana ettei saanut selvää. :lol: :ooh:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
kokeilija

Post by kokeilija » Sat Jun 25, 2011 15:23

Romanttista aikaa tuo junannus :), itsekin kihloihin mennyt juhannuksena 37 vuotta sitten....piti oikein laskea että paljonko siitä jo vuosia on, yhdessäoloa takana jo himppasen yli 40 vuotta :raaps:
Kun nuorena aloittaa niin ehtii sanoo, nimimerkki. miehensä kanssa rippikoulunkin käynyt :)
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Sun Jun 26, 2011 21:55

Kyllä taas pistää vihaksi. Anteeksi että vaahtoan tästä sairaudestani koko ajan.
Sairaalassa vielä ollessani, sovittiin lääkärin kanssa jälkitarkastusajaksi kesäkuu. Sairausloma teki loppuaan ja kutsua ei kuulunut, omalääkäriltä hain lisää saikkua.Yritin tavoitella TAYS:n osastolta tietoa, muutaman päivän useaan kertaan, mutta kukaan ei vastannut puhelimeen.
Torstaina soittelin taas tuonne osastolle, missä olin, niin sieltä hoitaja yhdisti osastosihteerille. Sihteerille selvitin asiani ja hän sanoi, ettei tiedoistani näe mitään. Hän ystävällisesti otti asian hoitaakseen ja soitti minulle myöhemmin. Sanoi, että paperit oli tuolla arkistossa ja tämä asia on jätetty vaiheeseen. Mitään jälkitarkastusaikaa ei siis ollut lainkaan sovittuna. Sihteeri sanoi, että oli hyvä että soitin sinne, muuten olisi koko asia jäänyt vallan huomioimatta. Meinasin sanoa, että onko minun asiani soitella ympäri TAYS:a ja kysellä onko asioitani ja hoitoaikojani järjestetty ja kunnossa... :twisted: :grrr:

Tuntuu kurjalta kun niin moni asia on mennyt pieleen tai viivytelty asioissa. Ambullanssista ja acutasta lähtien... Vielä enemmän rupesi harmittamaan, kun TAYS:n sivuilla luki, että keskimäärin AVH-potilas kun tulee Acutaan, hänet on 20 minuutin kuluttua siirretty AVH-yksikköön, minä odotin 11 tuntia tuota siirtoa!!!! :oops:

Joku sanoi minulle, kun sairastuin, että TAYS:ssa saa Suomen parasta infarktihoitoa, valitettavasti minusta ei kyllä tunnu siltä :(
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Jun 26, 2011 23:54

Valitettavasti kuulostaa tutulta..aikoinaan (olisko ollu v 2007) koin koko kasvojen halvauksen (lyhytaikaisen).Olin sairaalassa valvottavana yön yli ja lääkäri määräsi magneettikuvauksen sekä kaulasuonten ultran... magneetissa kävin ja hoitaja sanoi että koneella näkyy tuo määräys ultrasta mutta siitä tulee aika sitten myöhemmin...ei ole vielä tänä päivänä sitä aikaa tullut :shock: :shock: :shock: että en tiä milloin oli aikomus se ultra ottaa??
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa

Post by piikoru » Mon Jun 27, 2011 14:30

Voi sairaalat.. Noh.. mahtui siihen puoleen vuoteen hyvääkin osaamista mutta myös paljon huonoa. Meillä oli hyvät omahoitajat ja parhaan hoitotuloksen takasi se, että samat hoitajat olivat hoitamassa aina meidän neidiä. Mutta pahimpia olivat nämä kommentit että työnnetään vaan paineella se ruoka vatsaan ja vaikka se tulee ylös niin ei se mitään, venyipähän taas vatsalaukku ja sitten odotetaan 4h kunnes taas saadaan männällä työntää ruokaa nenämahaletkuun ja nähdään, kuinka kaikki tulee kaaressa ulos.. Kun lapsi itkee äänettömästi kipujaan (äänihuulet olivat niin vioittuneet, että ensimmäisen äänensä neidi päästi kun konttaamaan oppi 10kk iässä) muuttuen siniseksi niin jo joku ääliö hoitaja pistää lapselle hapet täysille ja jättää makaamaan sänkyyn kun oikea toimi siinä vaiheessa olisi ollut nostaa pystyyn ja syliin, jotta vatsahapot eivät polttaisi ruokatorvea ja antaa vähän maitoa, joka neutraloisi happoja.. Mutta onneksi meillä on nyt kotona oleva elävä(inen) lapsi!

Asiasta viidenteentoista.. Millaiset ovat ylämaan jalokivimessut? Mietittiin tässä vähän olisiko syytä matkailla kauniissa kotimaassamme..
HelmiElina

Post by HelmiElina » Tue Jun 28, 2011 21:54

Onnea Amorosa!! :ooh:
-HelmiElina-
kokeilija

Post by kokeilija » Tue Jun 28, 2011 22:05

Samoin täältäkin onnea :)
amorosa

Post by amorosa » Wed Jun 29, 2011 17:13

Kiitokset HelmiElinalle ja kokeilijalle onnitteluista :D .

Vähän pilke silmäkulmassa täytyy todeta, että vanhuus ei tule yksin. Juhlapäivänä migreeni ja selkäkremppa yrittivät viritellä omaa juhlaa kropassa. Varsinaiseksi juhlapäiväksi sovittiin lähimpien kesken kaikille sopiva päivä. Tänään sitten huomasin, että olen itse risteilyllä vanhojen kamujen kanssa tuona sovittuna päivänä, että tälleen :idea2: .

Tässä pukkaa myös tyhjän sylin syndrooma, kun viimeinen lapsonen pakkaa alakerassa kamojaan ja muuttaa armaansa kanssa opiskelija-asuntoon. Onneksi ei kauas! Täytyy äiskän vähän hehkuttaa samaisesta lapsukaisestaan, hän nimittäin pääsi opiskelemaan Taikkiin teollista muotoilua :jippii: .

Kesästä nautitaan nyt, mutta sitten täytyy meikäläisen kehitellä jotain omaa juttua, kun tuo siippakin on pitkät päivät töissä. Muuten iskee mökkihöperyys täällä yksin päivät pitkät.

kesäiloa kaikille!!!!!
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Wed Jun 29, 2011 19:02

Onnea Amorosalle! :D Ja onnea lapsellesi Taikkiin pääsystä, sinne ei ole todellakaan helppoa päästä sisälle!

Minulla on enää 1,5 vk kesätöitä jäljellä, ihanaa! Ei ole mitään herkkua näillä helteillä rämpiä pitkin peltoja ja ojia mittailemassa gps-laitteella, eli painava reppu selässä ja antennihärveli kädessä... Toisaalta tällaiset ilmat ovat kyllä mukavampia kuin vesisade - ja onneksi työ ei ole pelkästään tuota. ;) Niin ja siis sain kaupungin maanmittauspuolelta kesäpestin itselleni jos joku jäi ihmettelemään. :)
just bead it.
amorosa

Post by amorosa » Sun Jul 03, 2011 12:29

Kiitos mustikkainen.

-Tarzzani-,sydämelliset synttärionnittelut kesäsankarille ja tsemmppiä jatkoon :D :ooh: :D
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Sun Jul 03, 2011 18:51

amorosa wrote:-Tarzzani-,sydämelliset synttärionnittelut kesäsankarille ja tsemmppiä jatkoon :D :ooh: :D
Lämpimät kiitokset :jippii:
HelmiElina

Post by HelmiElina » Tue Jul 12, 2011 22:05

Toimiiko muilla Vuodatus.netin kuvanlisäystoiminto just ny? :huh: Minen saa lisättyä kuvia jostain syystä.

*muoks
Asia selvitetty ja kuvien lisääminen onnistuu taas :wtg:
-HelmiElina-
Locked