OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Partaska
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by Partaska » Tue May 25, 2010 19:17

Katoppa uusi ot tullut....

Mikähän siinä on kun ei mukamas kerkee koruilla samaan tahtiin kuin ennen....ja nytkin katselin kauhian kasan poistoon meneviä helmiä....hopeaosia en ole katsonut tiedän kyllä sen siltä saralta ei varmaan lähde mitään poistoon.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Marissa

Post by Marissa » Tue May 25, 2010 20:08

Kiitos Amorosa :love: Toivottavasti saat migreenis kuriin, se ON ihan karsee seuralainen!
Mä parantelen täällä kättäni, sille ei sovi mikään fyysinen työ...arghhh
Pentsa1
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Pentsa1 » Wed May 26, 2010 22:06

Tänään kovan nurmikoleikkuun jälkeen otin pihalta muutaman kiven ja vähän aikaa pöriteltyäni
löysin kivien sisältä karhuja.kuva löytyy blogistani.

pentti
Kaikkea pitä kokeilla
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed May 26, 2010 22:08

Murinastako sie Pentsa tiesit että ne on siellä? :D Hyvä kun päästit ne ulos, on mahottoman hienoja!
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
nekka

Post by nekka » Wed May 26, 2010 22:10

No ootpas melkoinen ukkeli ! :wtg:
Meil ei kivistä löydy kun sammalta ja niiden alta etanoit... :D
Pentsa1
lasihelmien lumoissa

Post by Pentsa1 » Wed May 26, 2010 22:11

Luonostani uteliaana aloitin ensin koputtelemalla,sitten panin sahan pyörimään ja sieltähän nuo löytyi

pentti
Kaikkea pitä kokeilla
Gilda

Post by Gilda » Wed May 26, 2010 23:57

Tosi hienoja ovatkin, nuo sun karhusi! :nod:
Karneoli

Post by Karneoli » Thu May 27, 2010 1:12

amorosa wrote:MARISSALLE sylin täydeltä onnea :ooh: :wtg: .

Sataa tai paistaa niin minulla on ollut viime 3 vkon aikana lähes päivittäin migreeni :grrr: :grrr: :grrr: . Onneksi sain ylimääräisen ajan hoitavalle lääkärilleni :ooh: . Usko meinaa nimittäin loppua normaaliin elämään, siis meikäläisen normaaliin elämään :mrgreen: , kokonaan. Lähes kaikkia lääkkeitä on kokeiltu, mutta täytyy toivoa, että tilanteeseen löytyisi ratkaisu. Onhan tuo migreeni ollut uskollinen p.rk.l.een "ystävä" jo lähes 30v.
Onneksi sekään ei voi estää kesän tuloa, pääsisi vaan vähän nauttimaankin siitä.
Kanelipiparin tavoin olen sitten lohduttautunut ja kunnostautunut ostospuolella oikein olan takaa. Varastoa koruiluun riittää kyllä vähäksi aikaa :oops: .

Se on se saamarin matalapaine. Mulla on kanssa tässä parin viikon aikana ollut migreeniä vaikka muille jakaa (jos on ottajia, niin yv:llä saa yhteyttä :mrgreen: ). Piikittänyt olen nyt sitä varten tässä hieman, mutta kaippa tästäkin taas tulee kortisoni reissu Acutan puolelle, sinnekkään ei vaan viittisi mennä kun aina saa saman osteoporoosi saarnan. Ei ole sen 40 vuoden kuluttua ovella kolkutteleva osteoporoosi ihan päälimmäisenä mielessä kun meinaa pää räjähtää. Ihan muuten mielenkiinnosta? Aivasteletko jos katsot kirkkaaseen valoon tai aurinkoon? Juuri meinaa kuulin että se on kuulemma geneettistä ja kuuluu kolmoishermosta johtuvaan migreeniin...olen aina aivastellut, mutta en tiennyt että sekin on oire :D
adatodesing.blogspot.com
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu May 27, 2010 11:07

Karneoli wrote: Aivasteletko jos katsot kirkkaaseen valoon tai aurinkoon? Juuri meinaa kuulin että se on kuulemma geneettistä ja kuuluu kolmoishermosta johtuvaan migreeniin...olen aina aivastellut, mutta en tiennyt että sekin on oire :D
Meillä kumpikin (minä ja isäntä) aivastelee lähes joka kerta. Fotonit menee nenään. :lol:
Enpä minäkään tuota muistaakseni ollut kuullut, että se liittyis jotenki migreeniin...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Maikki

Post by Maikki » Thu May 27, 2010 12:15

Hienoja karhuja! On se uskomatonta, mitä kaikkea kaunista löytyy ihan näistä suomalaisista tavallisista kivistä, kun on silmää ja taitoa etsiä. Minä pyörittelin päivänä muutamana naapurin koiran kanssa meidän pihakiviä, siellä oli vain pieniä muurahaisia alla.

Ihan kumma olo, kun ei ole pitkästä aikaa mikään homma varsinaisesti kaatumassa päälle, kurssit on nyt pidetty ja venähtäneen reissun aikan kasautuneet hommat hoidettu. Töitähän kyllä piisaa, mutten osaa valita, mitä tekisin, kun mikään työ ei ole sanomassa, että minut on pakko tehdä siihen ja siihen mennessä. Jos menisi vaikka tekemään helmiä...

Ai niin, minulla ei ole varsinaista migreeniä, mutta päässä kyllä tuntuu, jos on ukkonen tulossa. Kireys laukeaa sitten kun se oikeasti alkaa. Kuitenkin olen läheltä seurannut ja tiedän, että se voi olla todella rankkaa, joten sympatiaa täältä sellaisille, jotka siitä kärsivät. Olen käynyt talven syvävenyttelyssä ja nyt keväällä meillä on ollut aika paljon kaulan, hartioitten ja ihan kasvojenkin lihasten venyttelyä. On auttanut hampaitten kiristelyyn ja muuhun turhaan pään alueen lihasten jännitykseen ja sitä myöten (tavalliseen) päänsärkyyn ja muihin vastaaviin oireisiin.
Leikin tulella
Heleen
löytänyt aidot helmet

Post by Heleen » Thu May 27, 2010 13:47

PikkuMyy wrote:
Karneoli wrote: Aivasteletko jos katsot kirkkaaseen valoon tai aurinkoon? Juuri meinaa kuulin että se on kuulemma geneettistä ja kuuluu kolmoishermosta johtuvaan migreeniin...olen aina aivastellut, mutta en tiennyt että sekin on oire :D
Kyseessä on naso-oculaari refleksi, dominantisti periytyvä ominaisuus, joka on noin kolmanneksella ihmisistä. Sitä on kiinnostuttu tutkimaan, josko geenin selvittäminen auttaisi ymmärtämään kirkkaan valon laukaisemia sairauksia kuten migreeni ja epilepsia.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Thu May 27, 2010 13:50

Opin joskus 15 vuotta sitten, että minulla on vasomotorinen nuha. Nyt minulla on siis naso-oculaarirefleksikin :shock: . Liittyyköhän tähän se, että en koskaan aivasta vain kerran, vaan ainakin viisi, kuusi kertaa putkeen :raaps: .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu May 27, 2010 14:14

Tuohon allergiakeskusteluun vielä: koko kevään ajan aivastastelin varmaan päivittäin. Muita oireita ei ollut. Nyt vaan vielä vuotaa nenä, muuten olen toipunut taudista. Epäilen että tämä oli flunssaa, sillä olen kuullut että melko monella lukiossamme on ollut samanlaista.

Olen aina ihmetellyt miksi minua alkaa aivastuttaa kun katson suoraan aurinkoon. Nyt siihenkin tuli selitys. :D Kivaa, kaikki geenijutut kiinnostaa muutenkin tällä hetkellä biologian solu, perimä ja geeni -kurssin jälkeen. :)

Ja Pentsa oli tehnyt hienoja karhuja!
just bead it.
kissanainen

Post by kissanainen » Thu May 27, 2010 14:27

Ihania luontokuvia mustikkaisella. :nod:
Kuvaatko makrolla?
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu May 27, 2010 14:34

Oh, kiitos kehuista! :oops: :D

Ihana kamerani on Sony a200. Käytän Sigman 17-70mm ja Minoltan 50mm kiinteäpolttoväli -linssä (,jonka kansi/korkki meni harmikseni rikki vähän aika sitten). Haaveissa/suunnitelmissa tulevaisuudessa on ostaa kunnon makro-objektiivi, vaikka ei noissa nykyisissäkään mitään vikaa sinällään ole. :wink:
just bead it.
Locked