OT-löpinät VOL 24

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

tinka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinät VOL 24

Post by tinka » Thu May 27, 2010 14:39

Minä olen päättänyt alkaa luontaishoitaa ihteäni ja muuta perhettä samalla :D
Poden kilpirauhasen liikatoimintaa Basedownin-tai jotai sinnepäin tauti muotoa (todettu 2007) ja migreeni on myös ollu viimeiset puolitoistaviikkoa jokapäiväinen loinen matkassa :|

Tikrunmami (kiitti Muru :love: ) vihjas Kilpirauhasliiton sivuista ja niitä tutkailtuani löysin paljon muitakin aiheeseen ja tautikytköksiin liittyviä mielenkiintoisia sivustoja.

Aamulla kävin tulostuttaan tk:ssa labratulokset koko tämän kilpirauhastautihistorian ajalta + tarkastutin T3V:n ja D-vitamiinien testitulokset,joita ei oo koskaa otettu ja ystävällinen vastaanottotäti tekas lähetteen labraan ja käski kipasta talon toiseen päähän, että voin samantien mennä labraan sisälle :D Tänään täytyi antaa TK:lle plussaa hyvästä palvelusta :nod:

Näyttää olevan D-vitamiinilla apua moniin vaivoihin ja D-vitamiinin vähäisillä määrillä elimistössä syy-yhteys moniin oireisiin ja sairauksiin.

No ei siinä vielä kaikki :lol:
Nyt oon lähössä NOKKOSPUSKAAN :huh: ja aion tänään ruokkia perheeni ensimmäistä kertaa "Pinaattikeitolla" jossa pinaatti on korvattu nokkosilla.
Nokkostee auttaa kuulemma kilpirauhasvaivoihin sekä liika- että vajaatoimintaan, ja paljon paljon muihinkin. On muuten melekosen ravintorikas kasvi :shock: Ja jäljelle jääneen teen voi käyttää hiusvetenä tai sivellä kuivalle tai akneiselle iholle.
Pakko testata tuo kasvi :mrgreen:

Alakaa olla lääkefirmoihin menny usko ja luottamus viimestään tänään, joka tuli myös apteekissa tänään käydessä todistettua, kun täti siellä myönsi, etei heillä ole paljoakaan luonnonmukaisista ja luontaistuotehoitomuodoista tietoa, vaan että he saavat ohjeet lääkefirmoilta jne... Viimesimpään tohtoriin meni tämän kuun alkupuolella täysin luottamus. Tiesin tästä taudistani enemmän kuin hän :shock:

Mutta käsikynkkää näitten kans mennään välillä enemmän yhteisymmärryksessä ja välillä vähemmän :nod:

Poistuu Nokkospuskaan nyt :viuh:
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Thu May 27, 2010 19:58

Minulla oli vuosi sitten kutinaa joka paikassa, etenkin jaloissa. Mikään allergialääke ei auttanut. Ehkä se ei ollut allergiaa. Mutta tyrnimehuryyppy joka aamu on pitänyt kutinan poissa ! Pahanmakuinen, mutta tehokas lääke.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu May 27, 2010 20:12

Nokkosesta puheenollen, siitä voi tehdä lankaakin ja siten kangasta. IItseasiassa tarkoitus olisi tänä kesänä ystävän kanssa kokeilla sitä. Muutama suomenkielinen kirjakin löytyi aiheesta. :)
just bead it.
Papunen

Post by Papunen » Thu May 27, 2010 20:42

Pikkusen apua.... Teen lapsen opettajalle ranteeseen piinan. Ranteen mittaa en tiedä enkä tahtoisi kysyäkään. Nyt tuli tenkkapoo kun en tiedä
mille mittavälille laittaisin mahdollisen säätövaran... Ajattelin tehdä sen juotetuista lenkeistä mutta mikäs mahtaisi olla ultimate keskimääräinen ranteenmitta naisella ? :lol: :lol: Anyone?
HLS

Post by HLS » Thu May 27, 2010 20:58

Minusta 19 cm rannekoru on kaikkein suosituin.

Toki sekin on jollekin oikein pikkukätiselle liian iso ja tukevammalle taas pieni....

Mutta jos ope on suht keskiverron kokoinen luulisin 19 cm olevan passeli.
Tilia

Post by Tilia » Thu May 27, 2010 22:21

mustikkainen wrote:Nokkosesta puheenollen, siitä voi tehdä lankaakin ja siten kangasta. IItseasiassa tarkoitus olisi tänä kesänä ystävän kanssa kokeilla sitä. Muutama suomenkielinen kirjakin löytyi aiheesta. :)
Joskus parikymmentä vuotta sitten kokeilin kanssa nokkosesta irrottaa kuitua kun olin ensin opetellut työvaiheet pellavan kanssa. Itse kasvatetusta pellavasta sain aikaiseksi kuitua ja kehrättyä paksuksi langaksi, josta äitini kutoi poppanaloimeen muutaman kaitaliinan. Nokkoista jaksoin kerätä ja käsitellä sen verran että sain tukun kuituja kehruuvalmiiksi, mutta en muistaakseni sitten kehrännyt niitä, kun oli aika pieni määrä. Käytännön ongelma oli se, että nokkosia tarvitsisi paljon kohtuulliseen määrään kuitua, mutta niitä ei ollut tolkuttomasti lähimailla. Kuitu sinällään oli ihan kaunista, sitä on kai pidetty pellavaakin parempilaatuisena, kauniin kiiltävänä. Kannattaa kokeilla, jos innostusta riittää!
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu May 27, 2010 22:43

Nokkosesta saa tosi hyvää köyttä kanssa - kuulemma, en ole tehnyt. Miunkin pitäisi riipiä pihan runsas kasvusto kuivumaan. Murustelen kuivattua nokkosta talvella sämpylätaikinaan.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu May 27, 2010 22:47

Niijjoo - hyvä tietää etten ole ihan vinopipo, olen yrittänyt joskus ihmisille selittää että aurinko ja kirkkaat valot aivastuttaa ja ne ovat pitäneet kai lähinnä pöpinä. Vahvistaa käsitystäni siitä että jotkut asiat vaan _on_ ja sitten ehkä joskus myöhemmin niille keksitään tieteellinen termikin :lol: Ja kärsin migreenistä miekin.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Pape

Post by Pape » Thu May 27, 2010 23:02

Skuolfi, tyrni on voinut auttaa kutinaan omega rasvahappojen ansiosta. Rasvahappoja suositellaan atooppiseen ihoon ja voi auttaa allergioihinkin jne. Ja voisinpa kans käydä nokkospuskassa, kiitos muistuksesta! Pikkulikkana sain tädin kokkauksia maistella kesäisin, nokkoskeitto ja luusoppa oli suosikkeja :lol:
Julia

Post by Julia » Thu May 27, 2010 23:03

Papunen wrote:Pikkusen apua.... Teen lapsen opettajalle ranteeseen piinan. Ranteen mittaa en tiedä enkä tahtoisi kysyäkään. Nyt tuli tenkkapoo kun en tiedä
mille mittavälille laittaisin mahdollisen säätövaran... Ajattelin tehdä sen juotetuista lenkeistä mutta mikäs mahtaisi olla ultimate keskimääräinen ranteenmitta naisella ? :lol: :lol: Anyone?
Olisko tästä ketjusta apua? viewtopic.php?f=12&t=995&hilit=ranteiden+mitat
Papunen

Post by Papunen » Fri May 28, 2010 13:35

Papunen kiittää HLS:ää ja Juliaa avusta :D
Ja nyt meen äkkiä ennenkun anzu heittää jollain tomaatilla mua kun en ite tota ketjua hakenu :lol: :viuh:
anzu

Post by anzu » Fri May 28, 2010 13:42

Papunen wrote:Ja nyt meen äkkiä ennenkun anzu heittää jollain tomaatilla mua kun en ite tota ketjua hakenu :lol: :viuh:
No en kai mä ny noin kiltti ois että tomaatilla heittäsin, paremminki tojotantunkilla :mrgreen: :mrgreen:
-anzu
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Fri May 28, 2010 14:05

anzu wrote:
Papunen wrote:Ja nyt meen äkkiä ennenkun anzu heittää jollain tomaatilla mua kun en ite tota ketjua hakenu :lol: :viuh:
No en kai mä ny noin kiltti ois että tomaatilla heittäsin, paremminki tojotantunkilla :mrgreen: :mrgreen:
Elä hyvä imminen hyvää tunkkia pois heitä, syksyllä tarviit viimeistään. Ota mieluummin naapurin Ooppelista pöläri ja heitä sillä :twisted:
anzu

Post by anzu » Fri May 28, 2010 18:26

Hämis wrote:
anzu wrote:
Elä hyvä imminen hyvää tunkkia pois heitä, syksyllä tarviit viimeistään. Ota mieluummin naapurin Ooppelista pöläri ja heitä sillä :twisted:
Noku noita tojotantunkkeja on sen verran kasa että niillä vois vaikka sorsametälle lähtee :mrgreen:
-anzu
Sassenach

Post by Sassenach » Fri May 28, 2010 18:40

Mulla on pallopääpunsselit :jippii: miten voikaan aikuinen ihminen riehaantua jostain työkalusta :lol: tai 24:stä punsselista ja juustosta.
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Locked