Äänestys: Pysyvätkö koruiluostokset budjetissa?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Pysytkö budjetissa koruostoksia tehdessäsi?

Poll ended at Mon Aug 23, 2010 15:31

Minulla on tarkka ostoslista ja pysyn siinä poikkeuksetta. Itsekurini on ihailtavaa!
1
2%
Joskus lipsahdan ihan pikkuisen.
4
7%
Pystyn yleensä pitämään itseni kurissa, mutta joskus tulee shoppailtua aivan liikaa!
16
29%
Minulla on kyllä ostoslista, mutta kun siellä kaupassa on niin paljon kaikkea ihanaa...impulssiostokset ovat sääntö eikä poikkeus.
22
40%
Mitä koruiluostoksiin tulee, minulla ei ole minkäänlaista itsekuria ja ostan itseni kohta vararikkoon!
12
22%

Total votes: 55
Penny
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen

Äänestys: Pysyvätkö koruiluostokset budjetissa?

Post by Penny » Mon Aug 09, 2010 15:31

Toistuvasti helmettiläiset tuntuvat kommentoivan ostosten lähtemistä käsistä. Olemmeko kaikki yhtä itsekurittomia? Vai ovatko äidin opit säästämisestä ja budjetissa pysymisestä säilyneet mielessä? Äänestä!
Penny

Re: Äänestys: Pysyvätkö koruiluostokset budjetissa?

Post by Penny » Mon Aug 09, 2010 15:33

Äänestän itse ekana: Ei mitään itsekuria tässä asiassa
nimim. Ei näytetä luottokorttilaskua puolisolle
NiinaH
lasihelmien lumoissa

Post by NiinaH » Mon Aug 09, 2010 16:16

Umm...mikä budjetti? Mitäs tohon nyt vastaisi kun en ole mitenkään määritellyt mitään rahamäärää ostoksille niin silloinhan siinä pysyy aina, budjetissa siis :-D
murjo
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by murjo » Mon Aug 09, 2010 16:23

hieman erittelyä itseltä..
aluksi kaikki materiaali oli uutta ja ihaltavaa, kamalasti hukkaostoksia, näki mitä mitäkin tuote oli.
myöhemmin valkkasi sen oman materiaalin ja teki huomattavasti vähemmän hukkaostoksia.
nyt materiaali on tuttua ja tekee heräteostoksia hyvin vähän, vain kyllästyminen tiettyyn materiaaliin, voi poikia uusia, ehkä huonoja heräteostoksia.
tosin tilanteeseen vaikuttaa minulla pätkätyöläisen elämä, rahatilanne vaihtuu kuukausittain. murj :wink:
Piita

Post by Piita » Mon Aug 09, 2010 19:08

Nykysellään pysyy aika hyvin hanskassa budjetti...
Alkuun meinasi karata totaalisesti käsistä mutta ajan kanssa (n. 4vuotta... :lol: ) malttia ja harkintaa on tullut ihan hyvin. :D
Yritystä pyörittäessä on realiteetit pidettävä mielessä. :D
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
kompiainen

Post by kompiainen » Mon Aug 09, 2010 19:08

Jos tätä olisi kysytty 4 vuotta sitten vastaus olisi ollut ihan jotain muuta kuin vaihtoehto 2 "joskus lipsun pikkuisen". Ennen mopo karkasi paljon enemmän, nyt ostan tarpeeseen (tai oletettuun tarpeeseen, joka yleensä pitääkin paikkansa) ja vain muutaman inspiraatiotuote tarttuu mukaan. Yleensä inspiraation saa, kun vaan viitsii kaivella jo olemassa olevia tarvikkeita-

Katos: Piita oli ehtinyt väliin samansuuntaisin aatoksin.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Othel

Post by Othel » Mon Aug 09, 2010 19:28

Aina löytyy jotain uutta, nyt tuo Etsy... Sieltä on helppo tehdä kymmenen pientä tilausta, jotka yllättäen eivät tee yhteensä yhden ison tilauksen verran, vaan enemmän!
Hamsteri
Swarovski-kuumeessa

Post by Hamsteri » Mon Aug 09, 2010 19:35

Hamsteri on hamstrannut helmiä ja hopeaa aika surutta! :oops: Nyt on alkanut vähän tulla järki ostoksiin. Mutta edelleen jos oikein ihastun.....niin :huh:
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Utukainen » Mon Aug 09, 2010 23:55

Ei pysy hanskassa ei. Taas on tullut ostettua niin paljon huteja, että pitänee kyhätä uusi kirppistelyilmoitus piakkoin.
Pia

Post by Pia » Tue Aug 10, 2010 8:43

Förut några år sedan kunde jag handla rätt så mycket, men nu har det lugnat ner sig och jag vet vad jag använder. Säger som Piitu att då man startade eget så har man fått fundera efter lite mer.
Däremot har jag lite lättare nuförtiden att handla mer verktyg än jag hade planerat. Alltid slinker det ner något verktyg som man verkligen inte hade planerat köpa, men det handlar oftast om små verktyg.
Älä Löi, En Ole Hurrit
Kipa

Post by Kipa » Wed Aug 11, 2010 0:11

Budjettia en ole tehnyt, pitäiskin ihan kokeilla :nod: Nykyisellään pystyn pääosin ostamaan aika harkiten, mutta kaikenmaailman ihanuuksien edessä olen kyllä voimaton :oops: ja silloin ostan ilman harkintaa.
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by kanelipipari » Wed Aug 11, 2010 15:25

Ei pysy ei. Kaikkea ihanaa vaan on niin paljon. Sitten on myös se, että aina on jotain lopussa eikä sitä voi tilata vain sitä yhtä juttua, koska postikulut tulee muuten aivan suhteettoman suuriksi. Yritän kyllä hillitä himojani. Nytkin pitäisi saada yhtä tiettyä juttua Bali Handmadesta, mutta koitan pysyä kovana ja olla tekemättä tilausta, kun en oikeasti juuri nyt tarvi sieltä mitään muuta.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
elli
hamstraa hopeahelmiä

Post by elli » Wed Aug 11, 2010 22:40

Uskottelen itselleni, että budjetissa pysytään, mutta eipä tuo tiliote tarkempaa syynäystä taida kestää.. :oops: Minä kun tykkään että on paljon materiaaleja valmiina odottamassa inspiraatiota (mikään ei ole niin turhauttavaa kun suunnaton inspis mutta materiaaleja ei mailla halmeilla :twitch: ) Voisivat nuo hutiostokset kyllä pikkuhiljaa vähentyä..
Tarleena

Post by Tarleena » Thu Aug 12, 2010 12:37

:roll: niin...uskottelen itselleni, että budjetissa ollaan. Se budjetti on vaan hyvin venyvä käsite! Useimmin ostan helmet jo tietty malli mielessäni, mutta mukaan tietysti livahtaa aina erikoisuuksia ja tietysti alennuksesta pitää aina ostaa kun halvalla saa :nod: Välillä laitan kortin "hyllylle" jäähtymään.
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bluemama » Thu Aug 12, 2010 14:29

Hih, hyvin pysyy: kun ei ole rahaa, niin ei voi ostaakaan :roll:
Jos olis rahaa, ei varmaankaan pysyis...itseni sen verran hyvin tunnen.

Tosin, kun ei ole rahaa, ei voi ostaa helmiä tai tarvikkeita, ei voi mitän tehdäkään :evil: Kurja harrastus tämä helmeily! ihan vihoviimeinen! perskules.
Post Reply