OT löpinää.... tai ainakin melkein....

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Ulla » Sat May 12, 2007 0:09

Outillakin oli juuri synttärit ja eikös Sirullakin ole pian, vai muistanko ihan väärin?
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat May 12, 2007 0:11

Oon ennenkin sanonut tämän, mutta sanotaan vielä kerran: 30-vuotiaana elämä vasta alkaa. Älä ole huolissasi.

varsinainen härkälauma :rofl:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat May 12, 2007 9:01

Ja johan tässä kymmenen päivän päästä on siirrytty kaksosten aikaan, ja sitten taas juhlitaan 8) -- muun muassa uusia ylioppilaita.

Onnea Ullalle ja samaan syssyyn menneestä Outille ja tulevasta Sirulle ja sitten vielä niille, joita ei erikseen tässä tullut mainittua.
@nu

Post by @nu » Sat May 12, 2007 9:09

Nunnuli wrote:Oon ennenkin sanonut tämän, mutta sanotaan vielä kerran: 30-vuotiaana elämä vasta alkaa. Älä ole huolissasi.
No emmä tiedä. Täytin maaliskuussa 30 ja se masensi pahasti. Tuli sellanen elämä on ohi fiilis, että en todellakaan ole saavuttanut niitä asioita mitä aina kuvittelin kolmikymppisenä saavuttaneeni ja että joidenkin asioiden suhteen on jo myöhäistä. Mutta kyllä siitä on taas vähän piristytty.

Onnea synttärisankareille kuitenkin :wink:
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat May 12, 2007 9:23

@nu wrote: No emmä tiedä. Täytin maaliskuussa 30 ja se masensi pahasti. Tuli sellanen elämä on ohi fiilis.
Nou hätä, se menee noin vuodessa ohi jos kestää niinkään kauan :lol:

Miulla 40 on lähempänä kuin 30, ja sen pienen "voi jee en ole enää untuvikko"-kriisin jälkeen elämä todellakin tuntuu vasta alkaneen.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Helmiliina

Post by Helmiliina » Sat May 12, 2007 9:27

@nu wrote:joidenkin asioiden suhteen on jo myöhäistä
..koskaan ei ole liian myöhäistä.. ei ainakaan kolmekymppisenä.. ja minusta ikää saa tulla aika reippaasti lisää, että jokin on liian myöhäistä..
:wink:
Isla
korukivikasan keskellä

Post by Isla » Sat May 12, 2007 11:05

Ulla wrote:Olen täysin ällikällä lyöty! Menen huomenna siskon perheen kanssa euroviisufinaalin kenraaliharjoituksiin, johon he ostivat pari tuntia sitten minullekin lipun syntymäpäivälahjaksi. Soitto tuli juuri ja kesti aikansa, että minut sai ylipuhuttua. En ole ikimaailmassa ollut missään tällaisessa tilaisuudessa. Tädin täytyy etsiä korvatulpat.
Nyt käy vähän kateeksi mutta onnittelut! Onneksi sentään osuin Senaatintorille samaan aikaan kun siellä oli puolustusvoimien viisutattoo ja Johnny Logan. Puolustusvoimien Hard Rock Hallelujah oli kyllä huippuesitys pyroteknisine tehosteineen!
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Sat May 12, 2007 11:52

Onnea kaikille viime päivien ja lähipäivien synttärisankareille :ooh:

Kuulostipa tutulta tuo @nun kriisi - mulla se vain ei ole oikein helpottanut vieläkään, vaikka 31 tuli mittariin viime viikolla. :shake: Joillekin 30 on vain yksi luku muiden joukossa, mutta ainakin mulle se paljonpuhuttu kolmenkympinkriisi on ollut totisinta totta :shock:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Sat May 12, 2007 12:02

Mulle ei oo kyl tullu viel mitään kriisiä... Mittariin pätkähtää 31v tänä vuonna.
Mutta luulen sen johtuvan aika pitkälle elämänkatsomuksestani; siitä, ettei mun tarvi saavuttaa, haluta tai tarvita kaikkea nyt, vaan mulla on siihen täydet mahdollisuudet tulevaisuudessa :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
rapunainen
korukivikasan keskellä

Post by rapunainen » Sat May 12, 2007 12:30

Itselläni oli 30 kriisi (ja kunnon kriisi sitten olikin. nim. ei ikinä koskaan enää kiitos!) ~23 vuotiaana ja viimekesän pyöreät täytinkin sitten suurinpiirtein iloisesti ja mielenrauhassa.

Mutta ei ne kriisin aiheet, jotka silloin (kohta 8 vuotta sitten) kokosin kasaan, oikeasti mihinkään ole häipyneet, panikointi laimentunut vain ajan myötä.
Tietynlainen ahdistus kyllä alkaa taas kasvamaan, sillä osaa niistä aiheista kun ei noin vain voi saavuttaa ja mitä kauemmin menee, sen vaikeampaa siitä tulee, kunnes mahdollisuudet lopulta loppuvat kokonaan. Esim lasten suhteen.

No kylläpä tuli pateettista tekstiä näin keskipäivän aikaan....
Joka tapauksessa iloista päivän jatkoa myös kriisisille ihmisille :wink:
-Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen-

http://rapunainen.blogspot.com
Anne

Post by Anne » Sat May 12, 2007 15:26

Oiskohan sitten tämäkin lähestyvää 30-kriisiä: kaupoista ei löydy mitään vaatteita. Kiersin tuossa juuri paikalliset liikkeet, eikä löytynyt mitään sellaista mitä ois voinu edes sovittaa. Kasari-tyyliset trikooviritykset ei todellakaan nappaa, väreistä valkoista, vaaleanpunaista, mitään sinistä, tai tätä ilmeisen trendikästä hiekkaa en voi sietää, musta taas saa näyttämään mut kävelevältä ruumiilta (ei kiitos ;)). Teinivaatekauppojen vaatteet on liian teinejä ja Lindexit ja Kappahlit liian tätejä. Ja kaikista ärsyttävintä on tietenkin kun tulee joku vaate vastaan jota vois harkita sovittavansa, niin siitä ei tietenkään ole jäljellä kuin kokoja XS tai XXL...

Aloin tässä jo harkitsemaan nettishoppailua - melkein kaikkea muuta netistä tulee jo ostettua, niin miksei sitten vaatteitakin. Onkos kellään mitään hyviä nettikauppavinkkejä perinteisten ellosten ja netanttiloiden lisäksi (Suomi/ EU-alue) ? Mitään kaikista trendikkäimpiä pintamuotivirityksiä en kaipaa, vaan sellaista mitä vois pitää ensivuonnakin - muttei myöskään olisi sitten tyyliin prisman vaateosasto... ;)
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat May 12, 2007 15:38

Anne wrote:Oiskohan sitten tämäkin lähestyvää 30-kriisiä: kaupoista ei löydy mitään vaatteita.
Olen suosiolla luopunut vaatekauppojen kiertelystä, niistä tulee vain paha mieli :) . Jos ei lasketa jotain ns. firman t-paitoja eli edustamieni yhdistysten treenikäyttöön sopivia paitoja sekä alusvaatteita, olen tainnut viimeksi ostaa kolmisen vuotta sitten takin. Muuten uudet vaatteet olen ommellut itse.

Ajanpuute on tosin jonkinsorttinen ongelma. Kun olen suurimman osan ajasta kotona, ei kummoisia vaateinvestointeja tarvitse tehdä, ja inspiroivimmat ompelutyöt ovat yleensä esiintymisasuja. Sitten kun pitäisi olla jotain järkevää päällepantavaa vanhempainiltoihin tai teatteriin, ei valinnanvaraa kovin paljon olekaan :( . Täytyy varmaan tänä kesänä panostaa siihen, että kangasvarastot muuttuvat käyttövaatteiksi, kun tuota varsinaista työntekoa näyttäisi olevan vähemmän.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat May 12, 2007 15:54

Mulla ongelma on se, että vaatekoot on menneet ihan ihmeelliseksi. L-kokokin on nykyisin ihan kamalan pieni. Olenhan tässä toki rehevöitynyt vuosien varrella runsaastikin, mutta ruokottoman pieniä vaatteet nykysin on. Sitten jos ottaa esim puserosta XL tai XXL, niin vaate on ihan muodoton säkki. Alusvaatteeissa trendi on ollut pitkään, että C-kuppiin asti saa kauniita rintsikoita kauniilla alkkareilla, mutta ostapa E-kuppia pitseillä ja stringeillä. Housumalli tuppaa muuttumaan housuliiviksi tms. kun mennään isompaan kokoon.

Ei ole toivoakaan löytää enää vaatteita muualta kuin KappAhl, Seppälä ja Lindex -sektorilta. Heillähän on ihan kivoja isompiakin vaatteita. Onneksi Turkuun tuli alusvaateliike Change, josta saa H-kuppiin asti kauniita liivejä ja kaikkiin löytyy myös monen mallisia alkkareita. Aletangosta olen löytänyt ihan kohtalaiseen hintaan.. n. 20-30 euroa koko setti.

Minä en ole valmis maksamaan paidoista yli 20 euroa tai housuista yli 25. Pitää olla paljon valinnanvaraa eikä niin, että yhdet kalliit housut ja kaksi kallista paitaa. Jos tosiaan joku tietää edullisen nettikaupan, josta saisi isompiakin vaatteita, kerro ihmeessä.
Jane

Post by Jane » Sat May 12, 2007 16:53

Minä oon jo monia vuosia tullut vihaiseksi pelkätä ajatuksesta vaatteiden ostosta.
Ei ole kokoja, materiaalit keinokuituja, siinä sitä jo tarpeeksi hankaluuksia.
Olen teettänyt vaatteita paljon nuorempana ja tarkoitus on seuraavaksi kun vaatteita hommaan mennä ompelijan pakeille.
Ihan halpoja ne ei tietenkään ole, mutta viimeksi olen teettänyt villakanakaisen jakkupuvun ja se tuli paljon halvemmaksi kuin kaupan keinokuituinen. Ja oli tietysti kuin minulle tehty.

Jane
AnneKa

Post by AnneKa » Sat May 12, 2007 17:17

Meillä isäntä tiedusteli joulun alla mitähän vaatekokoa rouvaseni käyttää. Minä siihen koosta XS kokoon XL.
Kotimaisista käy aina pienemmät, mutta ulkolaisista vähän mikä koko sattuu. Omasta työpaikastani ostin parit farkut kokoa S. Ihan siis saman mallin. Toiset olivat tosi hyvät, mutta toiset sitten isot. Että omaa kokoaan on nykyään vaikea sanoa.
Paidat ovat myös hankalia, kun minua on siunattu pitkillä käsivarsilla. Paita kun on muuten hyvä, niin hihat jäävät lyhyeksi.
Rintaliivejä ei tahdo löytyä, kun kuppikoko on suhteellisen iso ja alaympärys pieni. Ellei ole valmis maksamaan itseään kipeäksi. Keskisellä oli aikaisemmin suhteellisen edullisia Triumphin liivejä, mutta sielläkin on nykyään e-kupissa 80 pienin ympärys :grr: ja minä jo jouduin sitä 75:kin kursimaan vähän pienemmäksi. Itsensä lihottaminen tuskin auttaa, kun kuppikoko kasvaa vastaavasti :roll: .
Jaa pitäisiköhän jo lopettaa tämä marina, kun Leijonatkin pelasivat niin upeasti ja aurinko paistaa...
Locked