OT-Joulukalenteri 2010

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

minimoi
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-Joulukalenteri 2010

Post by minimoi » Thu Dec 09, 2010 9:20

Aivan ihania luukkuja :nod: ...ja Elviira, voih :ooh:
DIS
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Post by DIS » Thu Dec 09, 2010 13:08

Ihana joulumänty!
- dis -
Papunen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Papunen » Fri Dec 10, 2010 8:29

Tämän päivän luukussa toivottelemme Nunnulin kanssa kaikille rentoa otetta jouluostokslle mennessä :D
Pois pois siis turha stressi ravistelkaa jos sitä tuntuu harteille kertyvän :love:
Kuvan otimme ollessamme ostoksilla ja käytimme kamerajalustana joulupukin kirjelaatikkoa, erittäin asiaankuuluva jalusta siis !
Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Dec 10, 2010 9:42

Voi hitsi me ollaankin söpöjä :rofl: Oli miten oli, hauskaa riitti koko illaksi niin, että hätäisimmät kaupat jo menivät kiinni ja me vielä haluttiin shoppailla.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Simavi

Post by Simavi » Fri Dec 10, 2010 10:51

Mä vaadin taas tänne Helmettiinkin sitä tykkää-nappia :lol:
Teidän shoppailureissulla ei varmaan oo vauhtia ainakaan puuttunu :D
Hopean taideteos ja Misun hieno käpykuusi oli myös ihailemisen arvoisia :love:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Piita

Post by Piita » Fri Dec 10, 2010 12:01

Oi kun oli hieno tuo käpykuusi! Voi kun ehtis askartelemaan. :( Papusen ja Nunnulin ostosreissukuva piristi väsynyttä aamupäivää. :D
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
amorosa

Post by amorosa » Fri Dec 10, 2010 13:33

Täältä on niin ihanaa bongata kaikkea mukavaa . Maailman vahvin joulupukki kera käpykuusen ja Papusen & Nunnulin riemukas shoppailu :love: .
Sitten kun dementia vielä etenee, niin täytyy laittaa iso lappu itselleen, että kurkista Helmetin Joulukalentereihin. Sieltä löydät Joulun :lol: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
@nia

Post by @nia » Fri Dec 10, 2010 13:55

Ihana kuva, Papunen - ja Nunnuli myös! Joulushoppailu pitää olla iloista, hauskaa ja kiireetöntä! Ja ystävän kanssa nautinto on kaksinkertainen. Jos on otsa kurtussa jo kotiporstuassa, on parempi jäädä kotiin.
Hauskat luukut on aiemmissakin joulukuun päivissä :D, kiitos myös niistä.
- @nia -
Sundance

Post by Sundance » Sat Dec 11, 2010 1:34

Nyt vasta ehdin selata OT - joulukalenteria tarkemmin , kaikkea ihanaa jokaisessa luukussa näyttää olevan. Joulun odotusta ,lämmintä joulumieltä ja paljon muuta :love:

Alun alkaen suunnittelin toista kuvaa tälle päivälle, mutta erinäisistä syistä kuvaan päätyi jotain ihan muuta . Moni tietää ja moni ei tiedä, että aloitin syksyllä
3 vuotta kestävät koru-ja metallituotevalmistuksen artesaaniopinnot. Jätin taakseni pitkän uran hoitoalalla, liki kolme vuosikymmentä, joista viimeiset 6-7 vuotta väsyneenä, kyllästyneenä, kyynisenä jatkoin työssäni. Ketä se väsynyt hoitsu pystyi sitten auttamaan täysipainoisesti, oma ajatukseni on että ei ketään. Työstä oli tullut suoritus, jonka teki, mutta ikuinen kiire, stressaavat työtilanteet, eivät enää sopineet minulle .

Vuosi sitten joulun alla pohdin elämääni ja sitä, kuka muu sen voisi muuttaa kuin minä itse ? Siispä ,tuumasta toimeen ,ja kun kevään yhteishaku koitti , laitoin hakemuksen kouluun. Oli oikeasti itsestään selvää, että hakeudun alalle , jossa pääsen tekemään rakkaasta harrastuksesta ammattia itselleni.
Minut hyväksyttiin jo edellisvuonna samaiseen oppilaitokseen ,jossa nyt opiskelen, silloin en elämäntilanteeni vuoksi voinut opiskelua aloittaa.
Elämä kuitenkin muuttuu, lapset ovat aikuisia, nyt on minun vuoroni toteuttaa yksi isoista unelmistani , elää sitä todeksi joka päivä, aamuiset heräämiset ovat ilo, uuden päivän ottaa vastaan innostuneena ja mielellään,, eikä enää raahaudu töihin niinkuin vielä vuosi sitten.
Auton rattiin hyppää hyväntuulinen nainen, joka odottaa innolla jokaista uutta päivää, ja sitä mitä uusi päivä tuo tullessaan :love:

Koulussa on tehty syksyn aikana vaikka mitä, mutta tässä yksi koruista , oikeastaan eniten aikaa vievä työni tänä syksynä. Teimme korut eri aikakausilta , omassani on vaikutteita 1970-luvulta, onpa tuota väitetty Kalevalakorunkin näköiseksi, menetiedä, miten on ..

Image

Koru on 45 cm pitkä kaulakoru, pyöreät elementit on taottu kuperiksi, ja vielä pinnaltaan epätasaisiksi , jokainen lenkki on juotettu kiinni, viilattu, filssattu, juotettu, hapotettu, lukko on itse suunniteltu, ja vielä koko koru patinoitu jotta sain siihen sen *vanhan ilmeen * kun aloin korua luonnostelemaan paperille joskus alkusyksystä .

Täydellinen koru ei ole, mutta koko ajan opin uutta ,nautin oppimastani, ilolla otan vastaan jokaisen uuden päivän. En vuosi sitten olisi uskonut ,että tunnen tällaista onnea , kun viimein lähdin tekemään unelmasta totta .

Toivon jokaiselle Helmettiläiselle tunnelmallista ja rauhallista joulun odotusta ,unohdetaan kiire ja stressi, ja tehdään jouluvalmistelut nauttien niistä :love:
-Sundance -
mustikkainen

Post by mustikkainen » Sun Dec 12, 2010 8:22

Ja kas näin aukeaa kahdestoista luukku... :D Täälläkin kalenterissa ihania luukkuja tähän asti! :nod:

Image

Mustikkainen toivottelee kissojemme Leevin & Lassin siivittämänä kaikille helmettiläisille oikein hyvää ja lämmintä Joulua! :ooh:

Kuva on veljeni, avustin sen ottamisessa kiinnittämällä kisujen huomion kinkunpalasilla. :D Kortti muuten, lumihiutaleet yms. on taas allekirjoittanut tehnyt ihan itse (ohjelmina Illustrator ja Photari). Blogiin on tulossa lähempänä joulua enemmänkin tarinaa tämän tekemisestä. :) Voin sitten lisätä linkin tähän kun sen tekstin julkaisen.

muoks. 19.12 Tässä vielä linkki blogiini, jossa vähän lisää juttua tämän kortin tekemisestä. :wink:
Last edited by mustikkainen on Sun Dec 19, 2010 21:25, edited 1 time in total.
just bead it.
Papunen

Post by Papunen » Sun Dec 12, 2010 17:17

Oi Leevi ja Lassi :love:
On siinä veljekset kuin ilvekset, Ihania poikia !
pomppaloora
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by pomppaloora » Sun Dec 12, 2010 18:37

Vekkulit ilmeet! :D Ihana sunnuntain piristys!
~iloluontone ihimine~
http://www.kultaseppanissi.fi
Piita

Post by Piita » Sun Dec 12, 2010 18:43

Tarvis tykkää napin. :D Ihana kortti!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
ooHoo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by ooHoo » Mon Dec 13, 2010 9:57

Lucianpäivälle sininen hetki...

Image

...pakkasta reilut 30 astetta mutta hyvin tarettiin ;)
"...äitin ja iskän aivot toimii oikialla juualla, mutta minunpa aivot toimii sipseillä ja kajkeilla...!
hopea

Post by hopea » Mon Dec 13, 2010 11:51

Tyylikkäät Lassi & Leevi :ooh:
Lucian päivästä mulle tulee aina haikee mieli, kehitysvammainen veljeni kuoli 7 vuotta sitten. Tuo ooHoon kuva siis sopii hyvin tän päivän ajatuksiini. :(
Puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa
Post Reply