OT-Joulukalenteri 2010

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

amorosa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-Joulukalenteri 2010

Post by amorosa » Sun Dec 19, 2010 12:14

Joulusatujen (satu ?, ei varmaankaan) parhaimmistoa :ooh: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Mimme

Post by Mimme » Sun Dec 19, 2010 13:18

Aivan loistavan ihana tarina :)
HLS

Post by HLS » Sun Dec 19, 2010 16:58

IHAN IHANA tarina - kuin satua!!!!

Oletko ammatiltasi kirjailija? Voisit hyvinkin olla! Niin taitavaa kuvailua ja kerrontaa.

KIIIIIITOOOOOOS!
:ooh:
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Sun Dec 19, 2010 19:25

On ollut niin kiireinen joulukuu, etten ole ehtinyt kommentoimaan kalenteria, vaikka uuden luukun olen joka päivä käynyt avaamassa. Vanhoista luukuista piti kommentoida ainakin Sundancen tarinaa. Aika ihailtavaa, että on rohkeutta tuolla tavalla lähteä muuttamaan elämänsä suuntaa. Kuulosti todella rohkaisevalta :D

Ja no, Cattleya lunasti luukullaan odotukset, joita viime vuoden joulutarina asetti. Kiitos siitä :D

Kivoja ja vaihtelevan monipuolisia luukkuja on ollut muutenkin :wtg:
Sundance

Post by Sundance » Sun Dec 19, 2010 19:45

Ihana tarina Cattleya, olet loistava kirjoittaja :love:
Ihania luukkuja on ollut vaikka kuinka ,aika vaan on vähän rajattua näin joulun alla kommentoida kaikkia :ooh: :ooh:
Penny

Post by Penny » Mon Dec 20, 2010 12:15

Image

Stressivapaata Joulua toivottaa myös Penny
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by kanelipipari » Mon Dec 20, 2010 13:00

Iiik! Söpö nöpö plutuinen. Tahtoo tuollaisen!
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
amorosa

Post by amorosa » Mon Dec 20, 2010 16:38

Lutuinen luppakorva Tyyne sydämeni viet ..... :love: . Tyynellä on jouluarvot kohdillaan, leikki ja lepo. Kiitos Penny ja ihanaa koiramaista joulua teille !
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
pisara
lasihelmien lumoissa

Post by pisara » Mon Dec 20, 2010 17:17

Aivan ihania joulukalenterin luukkuja, erityisesti myös minua kosketti sundancen tarina ja herkistytti cattleyan suloinen joulutarina. Jotenkin minulle tuli mieleeni mainoksen lause: Miten ihmeessä äiti tästä kaikesta selviää... noh, ihan hyvin :wtg:
mitäpä sitä ei pieni ihminen kauniiden helmien vuoksi tekisi :)
anzu

Post by anzu » Mon Dec 20, 2010 20:19

Tyyne saa mun sytämmen läpättää ihan uusissa svääreissä... :love: :ooh:

Siitä on n.15 vuotta aikaa, ku ennen joulua mun ainoo ja paras ystäväni piikin kautta pääsi haudan lepoon.. Rodultaa hän oli Englanninspringerspanieli, sen jälkeen sydän läpättäny aina uusissa svääreissä spanielin kohdalla...
-anzu
Mimme

Post by Mimme » Mon Dec 20, 2010 23:29

Näytin Tyynen kuvan avolle: "Et saa!!!" :love: :love:
Sundance

Post by Sundance » Tue Dec 21, 2010 1:16

Suloinen Tyyne :love:
Elestial
lasihelmien lumoissa

Post by Elestial » Tue Dec 21, 2010 7:50

Minäkään en ole tullut kommentoineeksi luukkuja vaikka ne täältä olen käynyt kurkkimassa. Ihania, koskettavia :love:

21. luukku

Aamusella, klo 10.13 jos tarkkoja ollaan, on taas täysikuu.

Minua kuu ei valvota enkä sanoisi muutenkaan olevani minkäänlainen kuuhullu. Mutta en voi sille mitään että jään usein ihastuksissani tuijottamaan tuota taivaankappaletta jos se vain jossakin suunnalla näkyy enkä ole pyörän selässä. Jotenkin sitä katsellessa tunnen niin olevani yhtä jonkin suuremman kanssa. Varsinkin talvella, kun yhtä aikaa sen kanssa voi näkyä paljon pienen pieniä tuikkivia tähtiä. Vaikka miten ottaisi päähän, kuun katselu rauhoittaa.
Jos satun olemaan juoksemassa, siinä ei tarvita korvista pauhaamaan mitään että saa flow`sta kiinni. Välillä juoksen kuun vieressä, välillä siitä poispäin ja välillä sitä kohti. Siellä se silti on, valaisemassa keskiyön taivasta. Pieni pakkanen tuntuu kasvoilla, mutta kroppa on jo lämmennyt ja juoksu sujuu. Enää en erota, onko käsin kosketeltava rauha vain sisälläni vai leijuuko se ihan todella myös ulkona, ympärilläni?

Kuu toistaa syklinsä vuodesta toiseen, väsymättä. Se panee miettimään oman elämän syklejä ja jaksoja. Missä nyt mennään, ollaanko oikealla tiellä, sujuuko kaikki niin kuin pitääkin? Olen itse elänyt viimeiset kaksi-kolme kuunkiertoa hurjassa murroksen vaiheessa. En tiennyt, että tällaista voisi kokeakaan. Tai ei, tiesin minä. En vain ymmärtänyt, osannut kuunnella. Jotakin on syntymässä ja jotakin kuolemassa. Täydellinen kuunpimennys? Vähintään, eihän siitä ole kuin lähes 500 vuotta kun sellainen edellisen kerran tapahtui seisauspäivän aikoihin.

Image
"Don´t die with your music still in you"
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Wed Dec 22, 2010 0:31

Luukku 22

Kolmevuotiaan kanssa on niin mukavaa puuhata, kun toinen on täysillä mukana, oivaltaa, tekee, juttelee jo... Tässä valmistuu talo:

Image
Äiti pursottaa, lapsi hoitaa karkkien asettelun (ja syömisen)

Tässä valmis talo. Kaksi yhteenliitettyä palaa putosi kuumaan sokerikylpyyn ja kärsi aika pahoja vaurioita, mutta mitäpä leipuri ei saisi sokerikuorrutuksen ja tomusokerin avulla piiloon. Taustalla näkyy vilahdus myös mehiläisvahakynttilöistä, kun pidettiin naapurin naisten (32 ja 4 vee) kanssa kynttilätalkoot :D

Image

Oikein rauhallista ja tunnelmallista joulunaikaa kaikille!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Dec 23, 2010 20:26

Hui kun meni viime tippaan...

Piti ottaa kissoista joku kiva jouluinen kuva, mutta kun ne vaan lötköilee patterin vieressä ja sitten bongasin työpaikan joulukuusesta hämähäkkiemon poikasineen ja niiden tekemät verkot, päätinkin lätkäyttää tämän kuvan tänne. Sairaala-arkiston hämähäkkiperheen myötä toivottaisin siis kaikille helmettiläisille Oikein Oikein Hyvää Joulua! :ooh:

Image
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Post Reply