Hopeiset korvakorukoukut

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
saana
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä:Olen
Hopeiset korvakorukoukut

Post by saana » Sun May 08, 2011 22:19

En tiedä mihin osioon tämä kuuluu mutta onko ihan normaalia että hopeiset korviskoukut värjää korvan mustaksi?
Last edited by saana on Sun May 08, 2011 22:37, edited 1 time in total.
HopefulRomantic
Lasku:5

Re: Hopeiset korvakoukut

Post by HopefulRomantic » Sun May 08, 2011 22:24

Mulla samaa ongelmaa :D oisko jotai tekemistä pintakäsittelemättömyyden ja ihon ph:n kanssa
Image
Image
Paphi
löytänyt aidot helmet

Re: Hopeiset korvakoukut

Post by Paphi » Sun May 08, 2011 22:39

Minulla värjää myös kultakorut ihon kaulasta aina tummaksi. Olen ymmärtänyt että kysymys on ihon Ph-arvosta, joillakin ihmisillä hopeakorut jotka ovat jatkuvasti käytössä eivät tummu, joillakin tummuvat tosi nopeasti. Ja itselläni siis tummuvat sekä kulta- että hopeakorut nopeasti. Olen kaiketi aika hapan ihminen :D
saana

Re: Hopeiset korvakorukoukut

Post by saana » Sun May 08, 2011 22:42

Mulla ei ole ennen tummunut hopea paljon yhtään mutta nyt on alkanut tummua. Onkohan raskaus ja synnytys tehnyt musta happaman? :roll:
Paphi
löytänyt aidot helmet

Post by Paphi » Sun May 08, 2011 23:25

Raskaus kuulemma muuttaa tosi monia asioita, hiusteni väri tummui ensimmäisen raskauteni aikana lyhyessa ajassa tosi paljon, ja molemmissa raskauksissa raskaus-aikana korut tummuivat tosiaan vieläkin nopeammin kuin tavallisesti :shock: ja näköni huonontui. Optikkoni sano että raskaus aiheuttaa usein muutoksia näköön. Kampaajani totesi että "jaahah, tukkasihan on kohta ihan musta" :D, hormoonit tekevät sen.
Kivenviilaaja
Lasku:5

Post by Kivenviilaaja » Mon May 09, 2011 9:13

Hopean ja alle 18k (750) kullan tapauksessa on melko yleistä, että ne saattavat värjätä ihoa. Yleensä "syyllinen" on noissa metalleissa oleva kupari tai hopea ja kupari yhdessä. Varsinkin uusissa hopeakoruissa on tavallista, että ne värjäävät ihoa jonkin aikaa, kunnes metallin pinnasta on liuennut kuparia pois ja pinnassa oleva hopea on "rikastunut" suuremmaksi pitoisuudeksi. Tuoreisiin lävistyksiin, jotka eivät ole vielä parantuneet kunnolla, ei koskaan kannata laittaa hopeaa, koska elimistön aineet syövyttäisivät sitä. Koruihin voi pistää ohuen kerroksen saponilakkaa, jos se ihon tummuminen on iso ongelma.
Paphi
löytänyt aidot helmet

Post by Paphi » Mon May 09, 2011 9:31

Minullakin nuo kaulakorut jotka värjäävät ovat tuota juuri 14k kultaa. Näin minäkin olen ymmärtänyt että jalometallit kulta tai hopea eivät sinänsä värjää, vaan nämä epäjalot lisämetallit. Kiitos tarkennuksesta Kivenviilaaja :)
Post Reply