Oman punsselin teettäminen

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Vernada
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen
Oman punsselin teettäminen

Post by Vernada » Fri Jul 29, 2011 10:51

Hei, en löytänyt aiempia viestejä oman punsselin teettämisestä - en ehkä osanut hakea oikeilla sanoilla... Eli punsseli omasta logosta ehkä noin 12 mm leveänä. Mistä sellaista kannattaisi lähteä tilaamaan ja mitä selainen suurin piirtein maksaa?
Vernada

Re: Oman punsselin teettäminen

Post by Vernada » Fri Jul 29, 2011 11:01

Tämän paikan löysin itse googlella, mutta onko teillä tiedossa joku paikka, josta hyviä kokemuksia?
http://www.infinitystamps.com/index.html
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Post by mikael0k » Fri Jul 29, 2011 11:19

Kaivertamo Paakkari on mainittu ainakin tuolla "Yrityksen perustaminen" ja " Jalometallit ja Tukes" keskustelussa. Tuo viimeinen kannattaa ainakin lukea läpi jos ajatuksenasi on leimata hopea tai muita jalometallituotteita logoleimallasi
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Fri Jul 29, 2011 11:38

Paakkarilta lähtisin itsekin asiaa kyselemään. http://www.kaivertamopaakkari.fi/
12mm leveästä punsselista tuli mieleeni, että sellaisen kanssa täytyy jo miettiä, mihin sen logon voi lyödä ja millä. Voi vaatia aika paljon voimaa, että saa kunnon jäljen painettua metalliin, ja se metallikin saattaa siitä muuttaa muotoaan. Paakkarilla voivat varmaan kommentoida tuotakin asiaa kun ne näkevät sen logon designin.
Paphi
löytänyt aidot helmet

Post by Paphi » Fri Jul 29, 2011 11:40

Kaivertamo Paakkaria minäkin suosittelen, siellä minä teetin omani.
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Lumijo » Fri Jul 29, 2011 20:16

Tiedustelin punsselia tällaisesta firmasta kuin Tasokaiverrus Ky. Hinta oli aivan kohtuullinen, olivat vain heinäkuussa lomalla, mutta elokussa valmistus kuulemma jo onnistuu.
Vernada

Post by Vernada » Sun Jul 31, 2011 13:36

Hei, kiitos vastauksista! Laitoinkin heti tarjouspyyntöjä eteenpäin. Vaasastakin näköjään löytyi yksi paikka :) Aion leimata ihan vaan hopeoitua korumetallia - katsotaan mitä sanovat logomallistani ...
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sun Jul 31, 2011 16:10

Kuinkahan hyvin hopeointi kestää leimausta? Leimaus on melkoinen rääkki metallille ja ainakin mun näppituntuma sanoo, että hopeointi menee rikki ainakin paikoitellen leiman kuvioista ja kappaleen taustapuolelta. Riippuu varmaan paljon siitä, mitä metallia se korumetalli on siellä hopeapinnoitteen alla. Pahimmillaan se korumetallikaan ei kestä leimausta, tai osan muoto kärsii niin pahasti, että siitä tulee käyttökelvoton.

Leimattavia korunosia tehdessä olen lätkinyt niihin leimat niin varhaisessa työvaiheessa kuin mahdollista, koska metallin muoto kärsii siitä leimaamisesta ja yleensä pintaan tulee rumia jälkiä, jotka joutuu viimeistelemään pois. Ainakaan äkkiseltään en keksi, miten jonkin valmiin osan voisi leimata suht suurella leimalla niin, että osan pintakäsittely ei mene siitä pilalle.
Post Reply