OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
mustikkainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

OT-löpinää vol. 25

Post by mustikkainen » Sun Aug 21, 2011 18:25

Hih, saan ensimmäistä kertaa avata uuden OT- ketjun! :D

Mutta niin, oli ihan asiaakin. En pysty lataamaan bloggeriin kuvia erillisestä nettialbumistani, onko jollain muulla sama ongelma? Vai liekö ongelma koneessani? Ei ole ennen tällaista ollut...

Ja sitten: En millään saa haullakaan löydettyä erästä linkkiä täältä Helmetistä. Kyseessä oli nettisivu, josta voi etsiä nimileiman perusteella korun tekijän, vaikka olisi vanhakin koru. Mikäköhän sivu se oli? Jos joku osaa auttaa niin kiitän ja kumarran. :D
just bead it.
PiiaMaria
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by PiiaMaria » Sun Aug 21, 2011 19:59

Olisko se linkki ollut tämä: http://nimileima.tukes.fi/ ??
mustikkainen

Post by mustikkainen » Sun Aug 21, 2011 21:07

Ei ollut tuo tukesin nimileimarekisteri, mutta sivun alaosasta löytyi linkki etsimääni - kiitos avusta. :D Kyseessä siis http://www.leimat.fi/.
just bead it.
PiiaMaria
Swarovski-kuumeessa

Post by PiiaMaria » Sun Aug 21, 2011 22:33

No hyvä että autto lopulta :D
mustikkainen

Post by mustikkainen » Tue Aug 23, 2011 7:34

Hokasinpa (tai oikeastaan veli sen keksi) myös, että miksi kuvien lataus bloggeriin oikutteli. Kansion nimessä, josta kuvia yritin latailla, oli ääkkösiä, joten ohjelma ei niitä tunnistanut. Ennen ei tällaista tosiaan ole ollut, mutta liekö joku päivitys sitten tullut.
just bead it.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Tue Aug 23, 2011 21:25

Perjantaina olisi suuntana Turku isän ja veljen kanssa, lauantaihin asti ollaan. :) Tall Ship on reissun pääkohde, mutta minnuu kiinnostaisi myös muut kulttuuripääkaupunkijutut... Voisiko (turkulaiset) helmettiläiset suositella kiinnostavia kohteita? Niitä kun tuntuu olevan paljon, ei tässä oikein osaa päättää mihin menisi. :D Logomo taitaa ainakin olla mukava kohde?
just bead it.
maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maripauliina » Wed Aug 24, 2011 11:55

Turussa Logomo, ilman muuta. Jos Kupittaan puistossa on vielä Colourskape, suosittelen sitä lämpimästi! Mieletön värikylläinen kokemus. itse olin lasten kanssa ja hekin nauttivat siitä suunnattomasti. Jos aikaa jää niin luostarinmäki käsityöläisineen on näkemisen arvoinen paikka. Ja tietty Silver Studiossa kantsii shoppailla (tää ei ole maksettu mainos... :mrgreen: ) Silverstudio on Eerikinkadun alkupäässä, siis Tuomiokirkkosillan päässä. tarkkaa osoitetta en nyt muista. Hinnat kohdillaan, ja mukavaa asiantuntevaa henkilökuntaa. :nod:
rozalie

Post by rozalie » Thu Aug 25, 2011 12:54

En tiedä oliko joku ehtinyt jo tälläisen lukaista, mutta lähinnä tuli aika huvittunut olo tätä kolumnia lukiessa. Tuli mieleen kaikkien täällä Kiinaan kimppojen järjestäjät ja kohdatut ongelmat. Tämä voisi olla kiva ohjenuora jatkossa suunnittelulle, ainakin kiva piristys. :kieli:

http://www.taloussanomat.fi/ajatukset/2 ... 111512/145
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
mikael0k

Post by mikael0k » Thu Aug 25, 2011 13:55

Juurikin näin. Kun olen seurannut täällä Kiinaan tehtyjen kimppatilausten etenemistä ja kuinka asiat niissä on sujunut, olen huomannut juurikin tuon saman mistä tuossa kirjoituksessa puhutaa.. helmien laadun suuren vaihtelun, suuret määrät korvaavia tuotteita, yllättävät nopeat toimituskulujen nousut..ihan selviä merkkejä juuri tuosta mitä tuossa tekstissä puhutaan... :lol:
Samoin olen ihmetellyt sitä kimppalaisten "valitusta" ja ihmettelyä että kuinka kiinalaiset voivat toimia näin ja eikö heillä ole kauppamoraalia...no onhan heillä, kiinalaisella moraalilla ja kaupankäyntisäännöillä mennään aina kun heidän kanssa ollaan tekemisissä, varsinkin kun kauppaa käydään heidän maaperällään. Täytyy vain olla tietoinen siitä ja valmistautunut tilanteiden muutoksiin ja jopa ehtojen yllättäviin muutoksiin. ..ja jopa perumaan tilaus jos vedätys on kova.. (sitä yritin vihjaista mm siinä yhdessä tapauksessa jossa ne toimituskulut nousivat hurjasti juuri kun paketin piti lähteä matkaan...minä olisin perunut sen tilauksen heti.) :D

Montako kertaa on muuten kimppalaiset reklamoinut huonolaatuisista helmistä kiinalaista kauppiasta ja vaatinut hyvitystä ( eli onko suomalaisen asiakkaan laaduntarkkailu ollut vähän niin ja näin, eli hyväksytty huonompilaatuinen tuote...entä kuinka usein on tuote ollut "loppu" ja on laitettu korvaavaa tilalle, joka varmaankin on ollut kiinalaiselle yrittäjälle halvempi tuote...) :lol: :mrgreen:
rozalie

Post by rozalie » Thu Aug 25, 2011 14:12

Juu, minäkin jäin miettimään, että jos olisi siinä pandakimpassa pidetty kiinni vanhoista kulujutuista, niin olisivatko oikeasti antaneet kimpan peruuntua. Joskus vaan ei uskalla ottaa riskiä, toisaalta heidän kanssaan ehkä kannattaisi. Toisaalta myös he alkavat jo olemaan tottuneita siihen, että ainakin täältä Suomesta tulevat tilaukset voi kiristää miten haluaa, koska harvoin kukaan jaksaa niistä valittaa tai lähettää takaisin huonolaatuista tavaraa. Tuo kirja voisi olla aika mielenkiintoinen luettava.
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Piita

Post by Piita » Thu Aug 25, 2011 14:26

Minä olen kertaallen vaatinut rahoja takaisin, yhdestä kalliista nauhasta. ihan periaatteen vuoksi. Vaivaa sai nähdä ihan kiitettävästi mutta ei antanut luonto periksi. Kävi juurikin niin että ensimmäiset nauhat olivat priimaa ja laatu huononi koko ajan. Viimein kyllästyin ja vaadin parempaa tilalle tai rahoja takaisin. Summa ei ollut kun 20$ mutta jurppi senkin edestä. Sivuilla vielä luki että 100 % tyytyväisyystakuu ja rahat takaisin jos ei ole tyytyväinen.
No ensin väittivät ettei tuotteessa ole mitään vikaa, pyysivät kuvia tuotteesta. No laitoin kuvat johon totesivat ettei noin suuret helmet koskaan täydellisiä ole ja naarmut ja kuhmut kuuluvat tuotteeseen. Vastasin takaisin kopioimalla tuotteen kuvauksan kaupasta joka oli aa luokka ja upea kiilto, ei naarmuja jne.
No sitten sain ohjeet tuotteen palauttamiseen ja osoitteen johon laitaa nauhan.
Laitoin nauhan ja odottelin, kolmeen kuukauteen ei kuulunut mitään ja aloin kysellä nauhan perään.
he vastasivat ettei mitään ole heille tullutkaan. Laitoin kopion viestistä jossa oli ohjeet ja osoite.
No aikoivat selvittää asiaa, kysyin viikon päästä uudelleen ja kas kummaa oli löytynyt, mutta ei pahoitteluja mutta laittoivat summan paypall tililleni. :D

Tuon jälkeen on kaikki sujunut hyvin, mutta sama henkilö ei ole enään laittanut tilausvahvistuksia ja muuta. eri henkilö vastailee nykyään viesteihin ja hoitaa "asiakaspalvelun" minulle päin. Nyt on sujuneet kaikki hyvin, joskus on joku tuote puuttunut mutta siitä on tullut ilmoitus ja olen vaihtanut toiseen tai jättänyt summan seuraavaa tilausta varten.
Täytyy kyllä sanoa että tämä kauppa ei ole tukku vaan nauhoja saa yksittäinkin, osa on tukkutuotteita.
Vaikka taitaa olla iso pulju niin nykyään on sujunut hyvin. ja sähköposteihin vastataan heti.

Sitä olen ihmetellyt noissa isoissa kimpoissa että vaikka riskit tiedetään niin silti vain väkeä vetävät ja taas uusia pettymyksiä.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
mikael0k

Post by mikael0k » Thu Aug 25, 2011 14:44

Juu..elikkä he huomasivat että sinä Piita vaadit laatua. Joten siirsivät sinut seuraavaan asiakasluokkaan ylemmäs, siksi sinulla esim vaihtui asiakaspalvelu henkilö. Tässä kirjoituksessa puhuttiin vain kiinalaisista mutta kyllähän tuo aika yleisaasialainen menettely on.. esim Intia oli kivimarkkinoiden osalta yhteen aikaan sellainen että piti olla hyvinkin tarkkana. Vaikka menit itse paikan päälle, ostit kivituotteet ja seurasit pakkauksen paketoinnin ja lähdön toimistosta...niin todennäköisesti kotimaahan saapunut paketti oli silti eri..tuotteet oli vaihdettu. Eli sielläkin piti hoitaa se osto ja lähetys itse jos meinas saada oikeat tavarat itselleen. Itse kun käyn ostamassa helmiä esim Pekingissä, niin tarkastan jokaisen nauhan jonka ostan...vaikka siis yleensähän se menee niin että pöydällä olevista tuotteista valitset sen mistä olet kiinnostunut ja tinkaat hinnan haluamallesi määrälle..myyjä sitten ottaa joko pöydältä riittävän määrän, jotka olet jo tarkistanut, tai jos niitä liian vähän vetää pöydän alta lisää..samaa laatua (tai sitten ei)..eli taaas tarkastetaan jokaikinen nauha ennen kuin hyväksyn kaupan ja maksan...maksu hetkellä tavarat on mulla kädessä koko ajan..eli on ollut jo valinnasta ja tarkastuksesta lähtien..edes pussiin laittamista en anna myyjän tehdä. Kaupankäynti on joskus hauskaa heidän kanssaan, mutta toisinaan äärettömän raskasta..varsinki se tinkaamisvaihe. :mrgreen: :lol: :lol:

Toisaalta täytyy muistaa että esim. kiinalaisilla on varaa myös jättää kaupat tekemättä jos tilanne ei heitä miellytä..olen senkin nähnyt..kaveri tinkas yhdestä tuotteesta reilun tunnin ja sai sen ostettua kohtuu halvalla..lähti kaupasta ja oli menossa viereiseen kauppaan ostamaan jotain mitä huomas ikkunassa...omistaja ei päästänyt sisälle vaan sanoi kylmästi ovella että sinun kanssasi en halua tehdä kauppoja...
Piita

Post by Piita » Thu Aug 25, 2011 15:35

Hih, no sitten kannatti pitää periaatteesta kiinni. :D On siitä joskus hyötyä että on jääräpäinen.
Voin kuvitella että kaupankäynti on rasittavaa. mutta toisaalta, tinkimättömyydellä ja varmuudella taidat saada myös kunnioituksen. :D
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri Sep 02, 2011 10:06

Onkos meitin Nunnuli turvassa ja kunnossa, kun TYKSissä näkyy olevan tulipalo?
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Fri Sep 02, 2011 15:24

Helmisusi wrote:Onkos meitin Nunnuli turvassa ja kunnossa, kun TYKSissä näkyy olevan tulipalo?

Samaa murehdin minäkin, kävin facebookissakin kurkkimassa, josko olis Nunnulilta rauhoittavaa viestiä, ei ollu... :(
Post Reply