OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Taika
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Taika » Wed Oct 05, 2011 9:59

Huoh. Mulla kans koruilu lähes nollissa, ei vaan ehdijaksa. Aion raakasti poistaa osan, kun tilaa tarvitaan muille harrastuksille, mutta... Yritä täs nyt sit kuvailla kirppishelmiä, kun kuvausavustaja 1,5 v (melkein) on ihan innoissaan! Ne värit, ne maut, ne kauniit kaaret ja iloinen kolina, kun helmet lentää ikkunaan...
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
minde
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by minde » Wed Oct 19, 2011 16:28

Tietääkö kukaan mistä löytyisi ohuita simpukankuorilätkiä lampunvarjostinta varten? Tämän tyylisiä:

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores ... uctDisplay

Kehikko ym mulla on jo valmiina, vain noita lätkiä tarvitsisin. Ei tarvitse välttämättä olla edes simpukankuorta, kunhan vain jotain samantapaisia. Kiitos! :)
Pänisteri

Post by Pänisteri » Wed Oct 19, 2011 20:06

Minde, onko nämä yhtään sellaisia? http://www.firemountaingems.com/shoppin ... HELLMUSSEL
Harrastukset on väärät jos ei kaikki rahat mene...
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Wed Oct 19, 2011 21:44

moi minde ! katoppa Helmiq:sta. siellä on jotain strasseissa ja paljeteissa, muovia ovat nämä. Etsystä olen itse joskus pongannut oikeita simpukasta litattuja pörpylöitä, mutta aika tyyriitä on... :D
Partaska

Post by Partaska » Thu Oct 20, 2011 11:41

Hola arvon helmettiläiset.

Ollaan hengissä ja melkeinpä täysissä sielun voimissa....vaikka muutto oli rankka tänne valkeakosken suuntaan. Vielä on Vammalan kämpässä tavaraa mut onneksi ne rankataan raa´alla kädellä roskiin.

Koruilu on jäissä kun en ole kerennyt laittaan työpöytään kuntoon täällä uudelal kämpällä mut eiköhän se siitä vielä kerkee =)
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
pinkkihelmi
aloittelee siemenhelmillä

Post by pinkkihelmi » Thu Oct 20, 2011 12:16

Turun Logomo on munkin mielestä paras!
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Thu Oct 20, 2011 14:35

Joo, kiitos linkeistä! :love: Nuo FMG:n läpyskät näyttää tosi hyviltä, mutta niissä isoimmissa on vain yks reikä. ja kun lamppua olen tekemässä niin pitäis olla suuria ja sellaisia että saa linkitettyä niitä toisiinsa. Sama homma tuolla helmiq:ssa, yksireikäisiä kaikki.. :(
Tätsä
löytänyt aidot helmet

Post by Tätsä » Thu Oct 20, 2011 14:35

Muistathan Partaska sitten, että olet valkeakoskelainen tai koskilainen, joka asuu Valkeakoskella tai Koskissa :D Se on tarkkaa!
Partaska

Post by Partaska » Thu Oct 20, 2011 17:24

Tätsä wrote:Muistathan Partaska sitten, että olet valkeakoskelainen tai koskilainen, joka asuu Valkeakoskella tai Koskissa :D Se on tarkkaa!
Juu muistan muistan...kyllä mä puhun jo et koskissa asustelen.
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Thu Oct 20, 2011 20:19

Partaska wrote:...kyllä mä puhun jo et koskissa asustelen.
...ja koskista maistelen... :whistle: :mrgreen: ...ei vais, sopi vaan jatkoks tohon...Onnea uuteen kotiin, mussukka, nythän sää asustelet lähempänä MUA ja voit päästä helpommin maistelemaan viskiä... :nod:

Selailin muuten huvikseni Helmetin vanhoja keskusteluja vuosien takaa ja tuli kyllä oikeesti haikea mieli, kun täällä on nykyään jotenkin niiiiin hiljaista...eikä pelkästään naamiskaan asiaa selitä, koska sielläkään ei keskustella sillain, ku täällä ennen...hirveästi on "vanhaa" porukkaa hävinnyt kokonaan (esim. Astaa tuli ikävä, kun luin Luxoniaa koskevia juttuja).

Onko helmeily harrastuksena hiipumassa, vai onko kaikki helmeilyä koskevat jutut nyt keskusteltu ja pohdittu???
Kumminkin iso hali kaikille helmettiläisille, kiva että olette olemassa...*ruts* :love:
mikael0k

Post by mikael0k » Thu Oct 20, 2011 22:48

Asta ja Luxonia näyttää voivan ihan hyvin...ovat vaan kumpikin nyt hiukan eri alalla kuin ennen...
Partaska

Post by Partaska » Fri Oct 21, 2011 8:25

jaa et lähempänä sua :D no kävipä hyvin et sitten vois ottaa jossain vaihees liikekannan ja lähtää maisteleen viskiä. Ja kiitos Helmiorvokki.
Othel

Post by Othel » Sun Oct 23, 2011 21:51

Othel-dino on nähnyt valon!

Siis Ameriikan aviiseista tutun Polymer Clayn livenä. Askartelumassa on liian arkinen nimi aineelle, joka on kolmiulotteista akryyliväriä. Miksi minulle ei ole kerrottu, että se on helppoa käsitellä (keramiikkaan verrattuna), mahtavan väristä (ja värit voi sekoittaa yhtä helposti kuin akryylivärit) ja ennen kaikkea... niin materiaalia kuin kyynisen keski-ikäisen harpun (siis minun) pirtaan sopivaa opetusta saa Helsingistä?!

Jos joku vielä elää pimeydessä:
http://www.askartelumassat.com/
Penny

Post by Penny » Mon Oct 24, 2011 9:54

Kovasti kiehtoisi kokeilla polymeerisavea! Perustarvikkeet ovat jo monta kertaa olleet minulla FMG:n tilauskorissa, mutta joka kerta ne olen sieltä karsinut kun on tilausta pitänyt pienentää. Yksi kirjakin on ostettuna...
maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maripauliina » Mon Oct 24, 2011 12:31

Mä oon tota polymeerisavea vastaan rypistellyt ties kuinka kauan. Nyt kun kävin Skanssin Suomalaisessa, tarttui mukaan paketti jossa 10 x 25g massoja... jos nyt varovasti kuitenkin testaisi :D
Post Reply