OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HLS
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by HLS » Sun Sep 23, 2012 13:10

Mahtoikohan Muikku tarkoittaa Nokian Salon tehtaan lopettamista? Hämishän oli siellä töissä... ja minäkin aikanaan...
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Sun Sep 23, 2012 13:15

Ja omia kuulumisia sen verran, jos jotain kiinnostaa, että kuntoutustuella tässä sinnitellään vuoden vaihteen toisellekin puolelle ja jatkoa tod.näk. seuraa, koska tämä "herra Meniere" (kuten tätä v*ttumaista tautia meidän piireissä kutsutaan) näyttää estävän työnteon aika totaalisesti. Koruiluun siis olisi aikaa ja valmista voisi tulla enemmänkin, mutta meikäläisen ikuinen ongelma on se, että aina joku olennainen palikka puuttuu. Siis Aina. Koruideoita tursuaa päästä ja parhaimpia olen yrittänyt kirjata ihan ylös, oikeanlaisia palikoita odotellessa...Oikeastaan olen aika positiivisella mielellä (=perusluonne), tauti ei ole tappava, vaikka rajoittaakin elämää aika totaalisesti. Näillä mennään...
Kaikille vanhoille ja uusille helmikamuille aurinkoista ja idearikasta syksyä :love: ! Helmeillään ja höpistään, pus!
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sun Sep 23, 2012 13:17

HLS wrote:Mahtoikohan Muikku tarkoittaa Nokian Salon tehtaan lopettamista? Hämishän oli siellä töissä... ja minäkin aikanaan...
No niinpä... :( ...ei oo kiva uutinen...
kompiainen

Post by kompiainen » Sun Sep 23, 2012 14:12

Kato! Täällähän on keskustelua. Ja kaikki vanhat tutut. Ihana nähdä :) :love: Hämis! Nyt kyllä kerrot tarkemmin! Täällähän naisihmiset halkeaa uteliaisuudesta!

Mitäs minulle kuuluu? Töitä! Lisätään perustöiden lisäksi vielä ne kaikki ekstrat, mitä olen haalinut (siis heikkona hetkenä suostunut hoitamaan) töissä, niin siinäpä sitä ollaan. Lisäksi lisätään kolme lasta harrastuksineen ja niihin kuskaamisineen, niin minusta tuntuu, että olen joko töissä tai lasten harrastuksissa. Verryttelen tässä lihaksia ens viikkoon, kun ma-to vedetään liikkeessä 8-20(-21). Perjantaina ajattelin kotiutua jo kuuden kieppeillä. Koruinnostusta olisi, mutta kun kotiin tullessa olisi vielä kotitöitä, läksyjen kontrollia ja muuta arkista, niin ennemmin se on sohva joka iltaisin vetää puoleensa, kuin se korupöytä. Lisäksi koruinnostusta vie se, että kaikki hinnat on nousseet mahdottomasti. Ei pelkästään hopea vaan makeanvedenhelmet ja kaikki epäjalot metalliosatkin. Jotenkin tuntuu, ettei sillä 50-100 eurolla, millä ennen teki kertaostoja kotimaisista kaupoista saa yhtään mitään. Ainakaan sitä hopeaa.

Blogi päivittyy edelleen, mutta hitaaseen tahtiin. Nyt kun ollaan tehty isoa remonttia kodissa, niin sekin on vienyt koruiluaikaa ja -energiaa. Remonttikuulumisia blogissa taitaa olla nyt liikaa, koruja liian vähän.

Syksyksi suunnittelin osallistuvani jollekin korukurssille, mutta kun aloin laittamaan kalenteriin menoja, huokasin ja päätin jättää ainakin jokaviikkoisen harrastamisen. Katsotaan, jos jonkun viikonloppukurssin saisi aikaiseksi.

Kertokaahan te muutkin kuulumisia.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Sassenach

Post by Sassenach » Sun Sep 23, 2012 15:53

Ihanaa! Keskustelua! Tuttuja! :love: Hämis kertoo nyt vaan rohkeasti kaiken *hakee popcornia ja istuu odottamaan*
Meillä opetellaan "lapsettomuuteen", Nti19v (mistähän numerosta tämä pseudonyymi aikoinaan alkoikaan :) ) lähti opiskelemaan ja vaikka vielä lähes joka viikonloppu kotona pyörähtääkin, on meidän residenssissä jokseenkin hiljaista; itäsiivestä länsisiipeen huhuillaan Miehen kanssa ja tallustellaan pimeessä villasukissa. 25 ja puoli vuotta kun on ollut aina kotona vähintään yksi lapsi, tuntuu...no niin lapsettomalta.
Hopeakorukurssi alkoi taas syksyllä, oisko sen nyt kahdeksas vuosi, ja ehkäpä se inspiraatiokin jostain tupsahtaa. Blogistakin vois pölyt pyhkiä.
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Penny
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Penny » Sun Sep 23, 2012 16:34

Hirveän vanhana (siis helmettiläisenä) en itseäni pidä, mutta kerronpa nyt vähän kuulumisiani minäkin, kun kieltämättä Helmetin keskusteluja on minullakin tullut ikävä.
Meillä myös talo tyhjeni jälkeläisistä tämän vuoden aikana. :shock: Yksi palasi väliaikaisesti kotiin asunnonvaihdon merkeissä, mutta hänkin on nyt häipynyt, joten meillä on nyt 2h+k. Onneksi on se k(oira), koska muuten tuntuisi vähän tyhjältä. Koirulin kanssa ulkoilu viekin valtaosan vapaa-ajasta. Kunto on kohonnut ja painokin vähän pudonnut.
Helmeily on jäänyt viime kuukausina vähiin kun niveltulehdus raastaa sormia ja remonttiakin pitäisi aloittaa. Remontin myötä kuitenkin saan taas helmeilyhuoneen takaisin ja ehkäpä sitten taas syntyy jotain tulostakin. Toivottavasti myös uudet reumalääkkeet puree :wtg:
@nia

Post by @nia » Sun Sep 23, 2012 16:34

Piita wrote:...Miten muut jaksatteko ahkerasti päivitellä Blogeja?
Ei tahdo ehtiä enään blogikierroksiakaan niitä alkaa olla jo niin paljo ettei riitä aika. Anteeksi immeiset!
Olen usein käynyt kurkkaamassa blogiisi (ja monen muunkin vanhan tutun, Othelkin perustanut omansa!) ja odotellut uutta. Ymmärrän hyvin, ettei aikasi riitä kaikkeen. Käyn Helmetissä säännöllisesti vilkuilemassa, aktiivisin olen tuolla kirppiksellä. Edelleen sieltä löydän itselleni aarteita. Koruilu saa yhä enenevässä määrin tehdä tilaa neulomiselle. Blogi on pystyssä edelleen, sisältö vähän rönsyillyt.

Näin harmaana ja sateisena sunnuntaina on tosi kiva nähdä vanhojen tuttujen olevan siellä jossain.
- @nia -
Piita

Post by Piita » Sun Sep 23, 2012 18:33

Voi että ompa ihana kuulla teistä kaikista. Kiitos Hämis sait liikettä meihin kaikkiin. :D
Kuulumisia muitakin kun työjuttuja. :D Kävin keväällä aika pohjakosketuksissa, alkoi kipuilla kädet, sormet ja joka paikka normaalia enemmän. Unettomuus alko näkyä kaikessa mahdollisessa. Tuo sormien kipuilu herätti kun alkoi pelottaa että miten jatkan töitä.
Syykin alkoi löytyä, olin vetänyt itteni liian piippuun. Kaikinpuolin.
Hain kuntoutukseen ja onneksi pääsin. Kuntoutuksessa tuli ahaa elämys ja tajus ittestään selvyyksiä että näähän koskee hei muakin. Olin nipistänyt kaikesta siitä mikä auttas palautumaan stressistä, ystävien tapaamisesta, vapaa ajasta, ihan kaikesta siitä mikä tuo iloa ja virtaa.

Kesän opettelin taas ajattelemaan itteänikin ja olemaan armollinen ittellenikin. Tein kaikkea mitä olin lykännyt, perheen kanssa ja yksin. Nyt voin jo huomattavasti paremmin vaikka takapakkiakin tulee välillä. Edelleen on opettelua siinä että oma jaksaminen ja ittensä kuntoon saattaminen on ykkös asia, työt tulee vasta sen jälkeen.
Tää taitaa olla monen yrittäjän ongelma. Varsinkin kun harrastuksesta on tullut työ.
Välillä on vaikea erottaa työtä ja vapaa aikaa. :?

Tiistaina olis lähtö toiselle kuntoutusjaksolle Rokualle, ihana lähteä taas. Nykyään kelan kuntoutukset on jaettu neljään jaksoon. On hyvä kun 5-4 päivää kerrallaan on huomattavasti helpompi järjestää ja väliajoille asetetaan välitavoitteita.
Sellasia tänne. :love:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Hämis

Post by Hämis » Sun Sep 23, 2012 21:07

No niin tulihan tänne eloa :D Ja enpä muuten vielä paljastakaan kuka on se :love: :kieli: pitääkin harkita tuota, oikein arvanneen palkitsemista ihan vakavasti, jos vaikka Helmetissä riittäisi hetken aikaa kuhinaa joten arvauksia kehiin jos riittää leikkimieltä :P sen verran helpotan että neiti X on ollut rekisteroityneenä yli 3 vuotta ;) Eli kysessä on koknkari...
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sun Sep 23, 2012 22:13

Mitäs sit, jos me täällä heitellään villejä veikkauksia, suuttuuko Neiti x tai suuttuuko väärin veikattu viaton helminainen?? Sen verran nyt ainakin uskallan sanoa, että minä se en ainakaan ole :mrgreen: ...olisko se Romantikko? :hys:
Hämis

Post by Hämis » Sun Sep 23, 2012 22:23

X ei suutu, X:ää kuulemma jännittää, ja eihän leikistä kukaan saa suuttua :D
mutta ensimmäinen meni pieleen 8)
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sun Sep 23, 2012 22:33

No, seuraava villi veikkaus: Polgara? :mrgreen: 8)
Arvausta helpottais, jos tietäis suurin piirtein ikäluokkaa... :???:
Hämis

Post by Hämis » Sun Sep 23, 2012 22:45

no alta alle 10 vuotta on ikäeroa ja itse olen 37 :D joten haarukka olkoon 28-46, tuo rajaa jo aika monta ulkopuolelle, enempää en ainakaan hetkeen helpota ;)
Ei ole Polgara
Tätsä
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Tätsä » Sun Sep 23, 2012 22:47

Hämishän sai meihin naisiin vauhtia :D

Näin uutena helmettiläisenä oli häkellyttävää nähdä toista sivua uusia viestejä aamun jälkeen. Huh. Itse en ole oikein muualle kuin noihin kimppoihin ja kirpparijuttuihin osallistunut. Taidan olla palstallakin vähän "ujo uusi" niinkuin tosielossakin, sellainen sivusta seuraava. Hirmuisen kiva on seurata keskusteluja, mutta osallistuminen on kovin korkean kynnyksen takana. Jospa se kynnys tästä madaltuisi.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sun Sep 23, 2012 23:09

Juu HLS justiin Salon tehdasta tarkoitin kun muistin kyllä että olitte siellä töissä, sekä sie että Hämis.

Omassa elämässä on ollut vaikkajasunmitä eikä loppua näy. Mutta hengissä olen prkl ja aion kai pysyäkin. Tsemppiä kaikille muutosten kourissa oleville ja kipujen/sairauksien kanssa taisteleville, koetetaan jaksaa uskoa parempaan tulevaisuuteen! Hämis nyt näyttää olevan esimerkki siitä meille kaikille että toivoa on. Oma arvaukseni on... enpäs sanokaan, sit jos olen oikeassa tulen sanomaan että mie tiesin :wink:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Post Reply