OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Hämis » Wed Sep 26, 2012 1:50

Piita siitä olikin jo juttua, että jos Tampereelle päästään niin sua pitää ehdottomasti käydä moikkaamassa!

Tosi mukavaa lukea pitkästä aikaa Helmettiläisten kuulumisia

Jospa itsekin hieman muitakin kuulumisia kerron.
Takana sellainen vuosi, ettei oikein itsekään ole meinannut kyydissä pysyä, mukaan on mahtunut niin iloa kuin suruakin, mutta tällä hetkellä killittelen tulevaisuuteen erittäin luottavaisin mielin ja vaaleanpunaisten luuppien läpi. Enpä olisi arvannut että tässä näin käy, mutta tuo mun muruseni vaan on niin kertakaikkisen ihana... :love: (koittakaa kestää mutta on ihan pakko hiukan hehkuttaa)
Blogin pitäminen on jäänyt kaiken muun myötä käytännössä kokonaan ja viimeinen niitti oli vuodatuksen olisiserveririkko ja kuvien katoaminen. Enkä ole valitettavasti kovin usen ehtinyt muidenkaan blogeja lukemaan. Koruilun saralla olen tehnyt kutakuinkin kokoajan; pääasiassa tilaustöitä, alihankintaa ja korjauksia. Parhaillaankin kaksi projektia hapossa. Omia mallejakin pitäisi jossakin välissä ehtiä tekemään kunhan saa muuten asiat järjestykseen. Verstaan olen kesän mittaan muuttanut kertaalleen Hämeeseen ja toinenkin ainakin osittainen muutto on lähitulevaisuudessa edessä Pirkanmaalle. pikkuhiljaa olisi tarkoitus saada koruilu pyörim'ään tä'ysipäiväisesti. Toiminimi on rekisteröity kaupparekisteriin, nyt odotetaan www sivujen valmmistumista, jotta pystyisi hieman markkinoimaankin.
Syksyn ensimmäiset korukurssit starttasivat alkeis-ketjukurssilla kansalaisopistolla viime viikonloppuna ja pari seuraavaakin menee kurssien merkeisä. Eli reilu puolet verstaasta, on mobilisoituna ja muovilaatikkoihin pakattuna. Kaikkein eniten odotan lokakuun alussa olevalta yksityiseltä sormuskurssilta pienelle porukalle... :nod:

Ainakin itse suhtautuisin hyvinkin avoimin mielin miittiin jos sopivana päivänä sellainen sattuisi olemaan...
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Sep 26, 2012 16:19

Oi että kun on kiva lukea kuulumisia, hehkuttakaa ihmeessä kun kerran aihetta on :nod: Kerttukin :jippii: Arvelinkin jotain tuonsuuntaista mutta kuten tiiätte olen kamalan ujo niin en kehdannut kysellä :oops: Ja Hämis sitten kun verkkokauppa on pystyssä niin vinkkaahan, että tiedetään promota eteenpäin taitavaa tekijää!
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
HLS
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by HLS » Wed Sep 26, 2012 21:17

Missäs "uusien" palstalaisten kuulumiset viipyy?

Ja missä on Nunnuli, Papunen, Romantikko. Partaska, Jorisa ja muut konkarit?
Olis ihana kuulla teidän kuulumisiakin <3
Koskas olis Turku-miitti?

Me elellään tyttären kanssa nyt kaksitaan täällä isossa talossa. Päivät täyttyy molempien koulunkäynnistä, harrastuksista ja arjenpyörityksestä. 9v tyttäreni tykkää keittiöhommista ja tänäänkin hän leipoi taivaallista suklaakakkua, Nam!

Hämiksen kanssa tuossa päivällä pohdittiin että ollaanko me eka "Helmetti-pariskunta"?
Thuja Design

Post by Thuja Design » Wed Sep 26, 2012 21:24

Onnea,onnea teille!Hämikseksen olen tavannut "luonossa"mutta sua hls en.
HLS

Post by HLS » Wed Sep 26, 2012 21:27

Me ollaan puhuttu kyllä puhelimessa kerran :)
Thuja Design

Post by Thuja Design » Wed Sep 26, 2012 22:04

Sehän mukavaa,mut siitä on aikaa.Ja onnea Kertulle ja tulevalle puolisolle!
kokeilija

Post by kokeilija » Thu Sep 27, 2012 12:32

Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan eli onnea vaan kaikille iloisista tapahtumista :).

Meikäläisen kuulumiset eivät ole oikeastaan muuttuneet muutaman vuoden takaisista vähemmän mukavista asioista mihinkään, eikä valitettavasti muutukaan mutta niillä mennään ja sillä sipuli. Kesäloman viimeisiä päiviä viettelen eli sekin ilo kohta mennyttä mutta ihanaa kuitenkin oli lomailla ja vaihtaa maisemaa ja lämmintäkin riitti.
Koruiluintoa olen kovasti yrittänyt hillitä, aika huonolla tuloksella mutta yritys jatkuu :). Helmiä vaan on joka paikka täynnä ja mieskin jo huomauttelee asiasta....vielä kun saisi helmiostokset jäädytettyä ja vanhat pois niin hyvä olisi :nod:

Kissa voi hyvin ja yhtä paksusti loman jälkeen kuin emäntänsäkin :huh: :???: :grrr: :tsk:
Vanhoja vilkkaita viestittelyaikoja minäkin täällä kaipailen vaikka en itse kovin aktiivinen kirjoittelija ole ollutkaan.

Jouduin nyt sen bloginkin tekemään josta aikaisemmin olen kieltäytynyt, saadakseni korukuvat näkyville tuttujani varten se piti tehdä. Blogin ulkoasuun en jaksa paneutua, pääasia että kuvat näkyvät.
Last edited by kokeilija on Mon Oct 08, 2012 19:28, edited 1 time in total.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Thu Sep 27, 2012 13:26

HLS wrote:Missäs "uusien" palstalaisten kuulumiset viipyy?

Ja missä on Nunnuli, Papunen, Romantikko. Partaska, Jorisa ja muut konkarit?
Olis ihana kuulla teidän kuulumisiakin <3
Komppaan täysillä! Jorisasta ei ainakaan oo kuulunu aikoihin yhtään mitään, missä luuraa..?!

Kokeilija, kävin kurkkimassa blogiasi ja olipas siellä paljon kaikenlaisia ihanuuksia... :love: ! Lisää!
minde
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by minde » Thu Sep 27, 2012 15:37

Mukava huomata että helmetissä on elämää! Ehkäpä minä olen sitten niitä "uudempia palstalaisia" vaikka varmaan pari vuotta olenkin täällä jo roikkunut. Kirjoittelut on jääneet vain vähälle, kun tuntuu että suurin osa koruihin liittyvistä asioista (tekniikat ym) on jo käsitelty :) Muutamaan teema -koruhaasteeseen ja joulukalenteriin ehdin kuitenkin osallistua ja niitä olisi mukava päästä taas toteuttamaan! :) Toivottavasti jollakin olisi intoa järjestää!

Minun kuulumisiini sisältyy tällä hetkellä vaihto-opiskelua länsinaapurissa. Kieli olisi tavoitteena oppia paremmin. Oman pienen nettikaupan avasin keväällä ja nyt se on sitten ulkomailla olon ajan pienellä tauolla, ainakin jouluun asti olisi tarkoitus olla tekemättä hirveästi uusia tuotteita kauppaan. :) Muutenkin helmihankinnat ovat olleet vähän katkolla, en ole vielä kartoittanut tämän pikkukaupungin askartelu/korutarvikeliikkeitä :)

Onnittelut vielä minultakin "helmettipariskunnalle"! :love:
Tätsä
löytänyt aidot helmet

Post by Tätsä » Fri Sep 28, 2012 11:52

minde wrote:Kirjoittelut on jääneet vain vähälle, kun tuntuu että suurin osa koruihin liittyvistä asioista (tekniikat ym) on jo käsitelty :)
Tämä minullakin on ollut syynä vähälle kirjoittelulle. Kaikista asioista täältä löytyy jo aikasten kaikenkattavasti ohjetta, ei ole ollut tarvetta kauheasti kysellä. Sellaista "yleisasiaa", elikkä palstan aiheeseen liittymätöntä, taas olen aina ollut huono jakamaan netissä.

Mä alan kohta hukkua koruihin. Se ei varmaankaan ole mikään yllätys kenellekään helmeilijälle, että näin saattaa käydä. Ystävät ja sukulaiset on jo kyllästetty koruilla. Enempiä ei viitsisi tilaamatta tehdä, kun eihän kaverille voi pyytämättä koruja tehdä ja ilmoittaa niiden maksavan x euroa :mrgreen: Omat rahavarat ei kuitenkaan anna periksi jaella niitä ihan ilman pelkästä antamisen ilosta. Missä te kaikki muut helmeilijät pääsette eroon ylimääräisistä koruistanne? Onko kaikilla verkkokauppa, vai hukkaatteko koruja myyjäisissä/markkinoilla/omissa kivijalkakaupoissa? Joku ratkaisu tähän on löydyttävä...
kokeilija

Post by kokeilija » Fri Sep 28, 2012 13:06

Sama juttu täällä, joka paikka täynnä koruja. Osan pistän aina uusiksi kun rupeaa kyllästyttämään ja kaikki tutut ja tutun tutut ovat saaneet/saavat lahjakaksi aina vaan koruja :), onneksi tytärkin jo suostuu koruja käyttämään vaikka ei varsinaisesti koruihmiseksi itseään tunnustakaan. Aina kun meillä käy niin isken pussukan eteen ja sanon että valitse tuosta mitä haluat :).
Ongelmana silti korujen määrä jatkossakin....mutta minkäs hulluudelle teet, kovasti yritän saada innostusta vähenemään. Mieskin kyseli että mistä löytyisi paikka helmiholistille...kuuluisin kuulema sinne :).
amorosa

Post by amorosa » Fri Sep 28, 2012 14:27

Tätsän ja kokeilijan lailla on tuo sama ongelma, eli mitä tehdä lisääntyvälle korumäärälle???? Omakin käyttö on vähentynyt, kun tekeminen on se ykkösasia.
Halvalla saisi tietysti jossain myytyä, mutta ihan eettisistä syistä en halua polkea hintoja.
Moni tekee koruja, ainakin osa-aikaisesti, ansaitakseen elantonsa. Sitkeästi elää myöskin käsitys "naisten käsityöharrastukset" ja jos niistä kehtaa vielä rahaakin vaatia niin sitten ihan nimellinen korvaus :grrr: . Vaikka olet taidolla ja rakkaudella, hyvillä materiaaleilla ja aikaa säästämättä korusi tehnyt. ( Enkä nyt puhu itsestäni :lol: )

Yritän siis ajatella positiivisesti, että tämä on monin tavoin hyvä harrastus joka kehittää kaikkia aisteja, tuo uusia ystäviä, ei vie terveyttä ( muistakaa työergonomia ja taukojumppa= :jippii: ) ja jotain jää vaikka perikunnalle, jonka sapenkitkerää hehkutusta en ole enää kuuntelemassa :D .
Tai tulevaisuus tuo jotain ihan yllättävää :wtg: !? Koruilua en lopeta. Jossain muodossa se tulee aina olemaan osa elämääni, näin luulisin.

Eräs Helmettiläinen, joka ei enää ole aktiivisesti kuvinensa, valitettavasti, foorumilla, sanoi lahjoittavansa korujaan muillekin kuin tuttavilleen. Minusta se on todella kaunis idea ja olenkin satunnaisesti tehnyt näin. Mottona:Tuplailoa arkeen!
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
hunski

Post by hunski » Fri Sep 28, 2012 14:29

Mulla ei oo ainakaan vielä ollu ongelmaa että mihin valmiit korut laittas, ku niin harvakseltaan kerkee tekee muita koruja kuin tilaustöitä :D Muutamat valmiit tuolla seinällä roikkuu. Verkkokaupan perustaminen ois kyl haaveissa :) Pääsis myymää korui laajemmallekki väestölle, mut pitäis ensin keritä niitä tekeen :D Ku on kaksvuorotyössä ja tilaustöitä vaan tulee niin ei kerkee muita koruja tekemään.
Sitä suurempi ongelma on, ETTÄ MIHIN NE KAIKKI HELMET JA KORUNOSAT TUNKEE! :lol2: Pitäisi löytää lipasto jossa ois paljo lokerikkoja :P
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
kokeilija

Post by kokeilija » Fri Sep 28, 2012 15:05

amorosa wrote:Eräs Helmettiläinen, joka ei enää ole aktiivisesti kuvinensa, valitettavasti, foorumilla, sanoi lahjoittavansa korujaan muillekin kuin tuttavilleen. Minusta se on todella kaunis idea ja olenkin satunnaisesti tehnyt näin. Mottona:Tuplailoa arkeen!
Minäkin olen erinäisiä kertoja työkavereitani ilahduttanut kiitoslahjalla, on niin helppo antaa pieni koru kiitokseksi palveluksista tai avusta jota toinen antaa. Itselläkin hyvä mieli sen jälkeen kun näkee miten toinen ilahtuu.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Fri Sep 28, 2012 20:47

amorosa wrote: Yritän siis ajatella positiivisesti, että tämä on monin tavoin hyvä harrastus joka kehittää kaikkia aisteja, tuo uusia ystäviä, ei vie terveyttä ( muistakaa työergonomia ja taukojumppa= :jippii: ) ja jotain jää vaikka perikunnalle, jonka sapenkitkerää hehkutusta en ole enää kuuntelemassa :D .
Tai tulevaisuus tuo jotain ihan yllättävää :wtg: !? Koruilua en lopeta. Jossain muodossa se tulee aina olemaan osa elämääni, näin luulisin.

Eräs Helmettiläinen, joka ei enää ole aktiivisesti kuvinensa, valitettavasti, foorumilla, sanoi lahjoittavansa korujaan muillekin kuin tuttavilleen. Minusta se on todella kaunis idea ja olenkin satunnaisesti tehnyt näin. Mottona:Tuplailoa arkeen!
Komppausta näihin pointteihin! Väitän, että koruilu ja helmihulluus jossain määrin pelasti mielenterveyden tämän paskamaisen m-diagnoosin saatuani...
Aikomuksenani on lahjoittaa paikallisen meniereyhdistyksen arpajaisiin tekemiäni korjuja ja kissakoti Kattilahan on jo pitkään saanut nauttia helmihulluuteni hedelmistä... :mrgreen: ...Miiijauu...
Post Reply