OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by HelmiOrvokki » Fri Sep 28, 2012 20:50

hunski wrote: Sitä suurempi ongelma on, ETTÄ MIHIN NE KAIKKI HELMET JA KORUNOSAT TUNKEE! :lol2:
No HÖH...tee niistä koruja... :idea2: ... :viuh:
unttura
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by unttura » Fri Sep 28, 2012 21:28

Ihanaa, että foorumilla on vähän vilkkaampaa. En ole "vanhoja" foorumilaisia, mutta helmiin hurahdettuani vierailin täällä jatkuvasti. Nyt en muista milloin olen viimeeksi käynyt. Välillä olen käynyt vilkuilemassa, mutta hiljaista on ollut... Toisaalta korujen tekeminenkin on ollut vähäisempää elämänmuutosten myötä. Minulta kuoli mies ihan yllättäen 10 kk sitten ja nyt elelen kahdestaan 10-vuotiaan tyttären kanssa. Jatkoin nyt syksyllä taas työväenopiston korukurssilla. Tuttu harrastus on kyllä hieno asia kaiken myllerryksen keskellä. Sosionomiopinnot etenevät tuossa sivussa. Onnea kaikille rakastuneille ja avioituneille :ooh: Ihana lukea onnellisista asioista. Blogirintamalla on myös ollut melko hiljaista. Koruiluintoa kaikille!
hunski
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by hunski » Fri Sep 28, 2012 22:09

HelmiOrvokki wrote:
hunski wrote: Sitä suurempi ongelma on, ETTÄ MIHIN NE KAIKKI HELMET JA KORUNOSAT TUNKEE! :lol2:
No HÖH...tee niistä koruja... :idea2: ... :viuh:
Yritän kovasti mutta ei taho aina aika riittää ja jostain kumman syystä niitä helmiä tupsahtaa lisää lojumaan ennen kuin on entisiäkään kerinnyt käyttämään... :raaps:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
itta

Post by itta » Fri Sep 28, 2012 22:29

Nyt työnnän minäkin lusikkani tähän soppaan - tai keskusteluun. Onnea Hämikselle ja HLS:lle :love: :love: :love: (Vaikken kumpaakaan sen paremmin tunnekaan). Minä olen ihan uusia helmettiläisiä - ainakin sellaisena itseäni pidän, mutta täytyy sanoa kuinka hienosti täällä on otettu uusikin vastaan heti alusta asti! Heti on tuntenut "kuuluvansa" joukkoon!
Välillä harmittaa lukea näitä kirjoituksia missä kaipaillaan vanhaa helmettiä, olisi ollut niin kivaa ja mielenkiintoista nähdä tuo "vanha helmetti" - mutta sitten totean että turhaan tässä harmittelen, enhän itsekään mitenkään edistä näitä keskusteluja kun kirjoittelut lähinnä keskittyy tuonne ostokset/ilmoitukset osioon. Ehkäpä meidän "uusien helmettiläisten" pitäisi ottaa itseämme niskasta kiinni ja kirjoittaa tänne muuallekin useammin!!!
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
- Albert Einstein
kokeilija

Post by kokeilija » Fri Sep 28, 2012 22:50

HelmiOrvokki wrote:Väitän, että koruilu ja helmihulluus jossain määrin pelasti mielenterveyden tämän paskamaisen m-diagnoosin saatuani...
Minä olenkin monesti sanonut että terapiaa tämä helmeily on, omakohtaisestikin olen sen niin kokenut vastoinkäymisten ollessa jatkuvasti läsnä.... ja aina se terapeutit voittaa :) :) (vaikka edellä mainituista ei kokemusta olekaan niin kuitenkin arvelisin näin olevan :))
Ihanaa nähdä että täällä on elämää, kaikki vaan mukaan :wtg:
Tinjami

Post by Tinjami » Sat Sep 29, 2012 10:27

Täällä on elämää!! :jippii:
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Turkoosi

Post by Turkoosi » Sat Sep 29, 2012 14:18

Wouw! Pari viikoa ilman nettiyhteyttä ja sillä aikaa on on Helmettiin tullut elämää :jippii: . Onnea HLS ja Hämis, ja kiitos Hämikselle kun sait äksöniä tänne.
Olen kyllä aina välillä käynyt lukemassa Helmettiä mutta hiljaista on ollut. Välillä olen muistellut niitä vanhoja aikoja kun sivukaupalla keskusteltiin esim. siitä onko perunat juureksia :lol: .
En ole edes galleriaani päivittänyt yli vuoteen, koruja on syntynyt verkkaisessa tahdissa ja taas alkoi uusi lukukausi hopeakurssilla joten aina sitä jotain koruihin liittyvää tulee tehtyä. Helmen helmeä en ole ostanut aikoihin ja joku aika sitten yritin päästä Satuhelmi-kaupan sivuille - Ei löytynyt. Onko Satuhelmi lopettanut.
Mutta oli mukava nähdä että Helmetissä on taas elämää ja lukea kuulumisia :D
Helmisusi

Post by Helmisusi » Sat Sep 29, 2012 17:14

Satuhelmi on lopettanut, mutta tilalla on muutama uusi kauppa. Ei tästä terapiamuodosta eroon pääse (eikä kyllä haluakaan!) kun kerran on koukkuun jäänyt. Helmiä tulee osteltua aina kun jotain sopivaa sattuu silmiin, vaikka voimat korujen tekemiseen ovat aika vähissä. Sohva, telkkari ja neuleet ovat houkuttaneet enemmän. Mutta kyllä minä vielä... pää on täynnä idoita!

Ihanaa, että täällä on taas pulinaa. :jippii:
Hämis

Post by Hämis » Sat Sep 29, 2012 17:24

Ai niin ettei pääse vallan unohtumaan niin laitatko Bea yhteystietoja yksärillä? Pienen harkinnan jälkeen keksin lopulta jotain pientä. Miettimistä ei kyllä yhtään helpottanut se, että en löytänyt kuin yhden kuvan Bea tekemistäsi koruista, vaikka yritin kaikki kirjoittamasi viestit kahlata läpi...
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sat Sep 29, 2012 19:24

Isis wrote: Välillä harmittaa lukea näitä kirjoituksia missä kaipaillaan vanhaa helmettiä, olisi ollut niin kivaa ja mielenkiintoista nähdä tuo "vanha helmetti" - mutta sitten totean että turhaan tässä harmittelen, enhän itsekään mitenkään edistä näitä keskusteluja kun kirjoittelut lähinnä keskittyy tuonne ostokset/ilmoitukset osioon. Ehkäpä meidän "uusien helmettiläisten" pitäisi ottaa itseämme niskasta kiinni ja kirjoittaa tänne muuallekin useammin!!!
Noita vanhoja keskusteluja on vielä tallella...ensimmäinen varsinainen OT-löpinäketju on korukeskustelut sivulla 13 :mrgreen: Eikä me varmaan kaivata niitä varsinaisia vanhoja juttuja,vaan sitä innostunutta ilmapiiriä ja taukoamatonta pulinaa, kun OT-löpinän 100 sivua täyttyi välillä vissiin muutamassa viikossa :lol: Ja kyllä olis ihan loistavaa, jos kaikki "uudetkin helmettiläiset" innostuisivat pulisemaan enemmän...sittenhän meillä vois olla vanhaakin parempi uusi helmetti :love: :nod:
amorosa

Post by amorosa » Sat Sep 29, 2012 19:42

Kiva kun "vanhat" nimet tupsahtavat tänne kommentoimaan :D .

Mutta jotta saataisiin tänne eloa pidemmäksikin aikaa, niin olisi kiva jos uudemmatkin osallistuisivat tänne keskusteluihin. Tällä hetkellä on tiettyä nostalgiaa ilmassa, kun pidempään Helmetissä olleet ilmoittautuvat pitkästä aikaa.

Ei jäädä kuitenkaan pelkästään menneitä muistelemaan, vaan lähdetään eteenpäin. Niin pienet kuin isotkin asiat voi täällä käydä ilotsemassa/purkamassa ja täältä on aina saanut roppakaupalla myötätuntoa :love: .
Näinä vuosina olen huomannut, että täällä ei juuri ole kysymystä ollut, mihin ei vastausta ole saanut. Siis koruilun ulkopuolelta! Porukka on niin moniosaava ja -taitoinen, että koti, perhe,lemmikit, autot jne. on tullut hoidettua tällä palstalla :mrgreen: .

Haastan kaikki mukaan vapaaehtoisuuden puitteissa :jippii: . Nim. "Aina on jotain sanottavaa"
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
amorosa

Post by amorosa » Sat Sep 29, 2012 19:45

No HelmiOrvokkihan se tuossa ennätti jo sanoakin saman asian. Komppaan täysin :wtg: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
kompiainen

Post by kompiainen » Sat Sep 29, 2012 20:41

Mulla ois läjä koruja, mutta en jaksa kuvata niitä blogiin. Miten kuvaaminen on vuodesta toiseen yhtä vastenmielistä hommaa?

Mukava kuulla teidän kaikkien kuulumisia! Pysytään linjoilla, jookos?
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
maripauliina

Post by maripauliina » Sat Sep 29, 2012 20:47

kompiainen wrote:Mulla ois läjä koruja, mutta en jaksa kuvata niitä blogiin. Miten kuvaaminen on vuodesta toiseen yhtä vastenmielistä hommaa?

Mukava kuulla teidän kaikkien kuulumisia! Pysytään linjoilla, jookos?
... Ja jos ne korut jotenkin ihmeen kaupalla saa kuvattua niin ei niitä kuvia saa ainakaan siitretyä koneelle/ blogiin. Niin tuttua niin tuttua... :roll:
Mukavaa kun täällä on keskustelua muuallakin kuin ostospalstalla. Kivaa olisi jos keskustelu pysyisikin virkeänä!
hunski

Post by hunski » Sat Sep 29, 2012 21:59

Ainakin minä uudemmista käyttäjistä jo vähän liityin mukaan keskusteluun :D Uskaltauduin lopulta vaikka ensin aattelin että tää on varmaan tarkoitettu "vanhoille" käyttäjille keskustelupalstaksi :)
Mul meni pari kuukautta ennen ku uskalsin tänne koko Helmettiin liittyä :lol: Aloitin koruharrastuksen tän vuojen maalis- tai huhtikuussa ja toukokuussa uskaltauduin sitten liittyä Helmettiin, aattelin että uskaltaakohan tuonne liittyä mukaan ku mä oon niin vasta-alkaja :roll:

Tuosta korujen kuvauksesta:
Minä jaksan kyllä kuvata kaikki koruni, mutta ärsyttää ku en osaa ottaa niin hienoja kuvia kuin mitä monet Helmettiläiset on ottaneet omistaan :evil: Pitäis mennä jonnekkin valokuvauskurssille... :)

Mulla ois harkinnassa lähteä opiskelemaan jotain, mutta ei ole mitään hajua että mitä :D Ärsyttää tämä nykyinen työ (oon lähihoitaja), vaikka täl alal löytyy aikalailla töitä ja palkka ihan ok, mut ei vaan oo ihan täysin mun juttu. Haluisin työn jota olisi mukava tehdä ja saisin siitä irti jotain, sellasen työn että aamulla ajattelisi että onpa mukava lähteä töihin. Tällä hetkellä mietin vain että millon irtisanoisin itseni :D
Joku luova tai kauneuteen liittyvä ala mua varmaan kiinnostaisi, mutta taitavat olla sellasii että työllistyminen vaikeaa tai palkka huono. Kultasepäksi ois kiva opiskella, mut sit mietityttää että voiko siitä saada itselleen työtä.. Tai korumuotoilija... Stylisti ois kyl varmaan tosi kiva ammatti :D Parturi-kampaaja ois kyl ihan kiva ammatti mut pitäs olla jotai luonnonlahjakkuutta siihen :D Eikä mulla sellaista ole :lol: Näkisittepä mun koiran turkin kun keväällä "trimmaan" sille kesäturkin :rofl: voi koiraparka kun joutuu sen näköisenä kulkemaan :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Post Reply