OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

hopea
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: OT-löpinää vol. 25

Post by hopea » Tue Oct 02, 2012 14:48

Onnittelut minultakin" Helmetin pariskunnalle " :ooh:
HelmiOrvokki wrote:Hämikselle lisää sussuehdokkaita: Loulou? hopea?? Ihana huomata foorumin lisääntynyt kuhina, jospa tämä pääsee ihan uuteen nousuun, kun saadaan Hämiksen salaiset naisasiat selville :mrgreen: *

Ja iso kiitos HelmiOrvokille hyvistä nauruista oheisen kommenttisi myötä :nod: :rofl: :lol: :jippii: ( lähinnä nauratti siks kun mää oon jo kohta 55 v ja ollu naimisissa 25v )

Eiköhän tänäkin vuonna saada jonkunlainen joulukalenteri ainakin aikaseks ????? o/
Puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa
Loulou

Post by Loulou » Tue Oct 02, 2012 19:49

Terveisiä Lontoosta - vieläkään en ennättänyt käydä Bead Shopissa, vaikka samoilla seutuvilla kuljeskelinkin. Täällä onkin keskustelu oikein ryöpsähtänyt parin päivän poissaolon aikana, monta sivua tullut tekstiä :).
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Tue Oct 02, 2012 21:42

hopea wrote: Ja iso kiitos HelmiOrvokille hyvistä nauruista oheisen kommenttisi myötä :nod: :rofl: :lol: :jippii: ( lähinnä nauratti siks kun mää oon jo kohta 55 v ja ollu naimisissa 25v )

Eiköhän tänäkin vuonna saada jonkunlainen joulukalenteri ainakin aikaseks ????? o/
Ollos hyvä vaan, parhaassa iässä oleva helmiystäväiseni :D Eihän se ikä olis mikään este, avioliitto sitten ehkä suurempi hidaste kyllä...Puumanaiset rulettaa... :mrgreen:
Muoks. Nää romanssikuviot sekoittivat pääni, piti vielä tähän lisätä, että pistäkää murut taas kaikkia kivoja teemakoruiluja ja kilpailuja ja shy-juttuja kehiin, pliis! :jippii: :jippii:
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Tue Oct 02, 2012 21:48

amorosa wrote: Vuosia sitten kävin äitini ja isäni haudalla ja jätin auton parkkiin näkyville. Käsilaukku jäi autoon. Ei sitä haudalla tarvitsisi. Istutin pari kukkaa ja lähdin takaisinpäin. Autoja oli tullut ja mennyt 8-paikkaisessa parkkitilassa. Silti oli joku huumeveikko ehtinyt iskeä kuskinpuoleisen ikkunan rikki, avata oven ja ottaa käsilaukkuni penkkien välistä. Onnekseni paikalle sattui nainen, jolla oli kännykässä kaikki numerot, jotta sain kuoletettua pankkikortin etc. Hänelle oli nimittäi sattunut sama edellisenä päivänä!
Poliisilaitoksella ottivat ilmoituksen vastaan, mutta sanoivat että korkeintaan tyhjä laukku löytyy. Varkaat olivat huomanneet, että porukat jättävät väskynsä autoihin, kun menevät haudoille. Silloin hävisivät minun henkiset siniset silmäni.
Voi amorosa, tämmönen on niin perseestä, pahinta kaikista :evil: Tommoset rosvot joutais saunan taa, eivät yhtään kunnioita ihmisten surua ja kärsimystä...
Partaska

Post by Partaska » Wed Oct 03, 2012 12:14

Notta morjesta naiset ja miehet....

Moon taas täällä hengaamas....tai siis koitan alkaa käymään täällä vähän useammin. Nyt kun on aikaakin....jäin työttömäksi 4.9.
Et se oli sellanen kokeilu kioskintätinä....toisaaltaan helkkarin hyvä vaan et pääsin eroon siitä työnantajasta.......meni vähän sukset ristiin ja ei niin vähääkään :mrgreen: . Partaskahan voisi joskus pitää suunsa kiinni? Ööööö ei tod. Asioista täytyypi puhua oikeilla nimillä eikä keksi uusia nimiä. Olkoot pomo tai ei niin sanon kyllä jos koen et mua tai työtoveria kohdellaan epäoikeuden mukaisesti.

Mutta jooo se siitä tilityksestä.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
amorosa

Post by amorosa » Wed Oct 03, 2012 12:45

:jippii: Partaskakin on linjoilla! Hienoa ja tervetuloa takaisin :D .

Samaa mieltä asioista puhumisen kanssa. Minä olen oppinut sen vasta vanhemmiten, mutta sitäkin hanakammin :mrgreen: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Partaska

Post by Partaska » Wed Oct 03, 2012 12:59

Kiitos kiitos.... :love:

Joo minä nyt olen aina koittanut hoitaa asioista puhumisen suoraan...etenkin jos kyse työjutuista.
kanelipipari
Oikea käyttäjä:Olen

Post by kanelipipari » Wed Oct 03, 2012 13:08

Komppaan edellisiä. 7 vuotta olin työpaikassa, jossa ensimmäisenä työpäivänä pomo sanoi, että täällä on sitten sellaisia johtajia (ja luetteli nämä nimeltä) jotka ovat niin isoja pomoja, että he ovat aina oikeassa vaikka olisivat väärässäkin ja näille ei sitten saa koskaan sanoa, että ovat väärässä. Kyllä siinä sai monet kerrat hammasta purra ja sataan laskea, ettei tullut sanottua mitään kun vastaan tuli esim. tilanne jossa herra isoherra oli unohtanut salasanansa ja syytti minua, että olen vaihtanut sen häneltä salaa :roll: En käsitä miten sitä touhua niinkin kauan kestin. Nykyään mulla on nollatoleranssi pomojen puppupuheille (no onneksi niistä ei nyt yksityisyrittäjänä vaaraa olekaan). Aivan sama kuinka tärkeä ihminen kuvittelee olevansa - jos on väärässä, niin on väärässä ja tämä hälle myös kerrotaan :D
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Wed Oct 03, 2012 14:00

Partaska wrote:Notta morjesta naiset ja miehet....

Moon taas täällä hengaamas...
No jippijaijei ja hårråå :jippii: :jippii: ! Ihanaa, kun sä oot täällä *pus pus pus ja iso hali*!!! Seuraan kyllä sunkin eloa tuolla naamakirjan puolella, mutta harvoin sinne tulee mitään järjellistä hengen tuotetta kirjoiteltua...jotenkin niin vierastan sitä...Täällä on enempi henkeä ja tilaa keskustella vaikka mistä...
Pahoittelut työttömyyden johdosta, mutta kertomasi perusteella taisi kuitenkin olla hyvä juttu päästä tommosesta paikasta pois. Kyllä sä vielä löydät paremman työpaikan, kun oot noin fiksu ja reipas ja kiva ja ja ja :wtg: Nyt sulla on aikaa hengailla täällä meidän kanssa ja koruilla...
Mimme

Post by Mimme » Wed Oct 03, 2012 14:35

Tsemppiä Partaskalle!! Kuulostaa ihan hyvältä että moisesta pääsee eroon.
Mun mielestä jos ja kun sanoo asiasta niin kenelläkään ei siinä pitäisi olla nokan koputtamista, oli miten iso pomo tai muu herra hyvänsä.
Partaska

Post by Partaska » Wed Oct 03, 2012 14:55

Juu ei kannata olla pahoillaan Helmiorvokki tuon työpaikan takia....se oli sellanen ja suuntahan ei ole kuin ylös.

Mutta joo tämä kyseinen henkilö oli sellanen narsisti luonteen omaava ihminen joka ei kokenut tekevänsä mitään väärin. Ne jotka ovat tuolla naamakirjassa kamuja niin ovat varmaankin huomanneet että välillä on tämä plikka räjähtänyt.
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Wed Oct 03, 2012 15:02

Samaa mieltä suoraan puhumisesta olen minäkin... kesätöissä olevana sitä joutuu aika usein huijausyritysten kohteeksi, tuoreimpana viime kesän kokemus yhdestä suuresta siivousfirmasta..

*tilitysvaroitus*

Kuukauden töissäolon jälkeen, perjantai-iltapäivänä tuli työnantajalta viesti, että palkka alenee joiden työtehtävien kohdalta. Käytännössä olisi merkinnyt varmaan noin sadan euron palkanalennusta muutenkin surkeasta palkasta. Työkaverini soittivat viestin lähettäjälle, ja kysyivät että mikä homma tämä oikein on. Kuulemma olisi maanantaiaamuun asti aikaa miettiä, allekirjoitammeko uuden työsopimuksen alemmalla palkalla. Työpaikan koeaika loppui maanantaina, joten olisi vielä mahdollisuus potkia meidät pellolle jos emme allekirjoita. Viesti oli tietenkin ajoitettu perjantai iltapäivään, ettemme ehtisi soittaa ammattiliittoon. Työkaverini sanoivat soittavansa ammattiliittoon, jonka työnantaja kielsi. Aika outoa? ;) No ammattiliittoon kuitenkin soitimme ja selvisi että kyseinen tapa ei tietenkään ole oikea, palkkaa ei saa alentaa ilman neuvotteluita eikä uutta työsopimusta ole pakko allekirjoittaa jos vanhakin on vielä voimassa. Siinä sitten saimme tapella työnantajan kanssa oikeuksistamme (meni tietenkin naisvaltaisella alalla ihan henkilökohtaisuuksiin ja pomo siellä väitti meidän hyökänneen HÄNTÄ vastaan). Uuden, alempipalkkaisen työsopimuksen ehtoja oli muutenkin peukaloitu niin, että jokainen työvuoro olisi pitänyt sopia viestitse erikseen, kun aiemmin olimme suullisesti sopineet koko kesästä. Myös koeaika olisi ilmeisesti alkanut alusta. Meillä oli siis vielä voimassa olevat KEIKKAtyösopimukset, mutta kun kysyin, että mitä jos en allekirjoita uutta alempipalkkaista sopimusta, sain vastaukseksi että sitten ei ole seuraavana päivänä töitä (=keikkaa). Suullisesti sovituista vuoroistahan ei ole oikein todisteita.

Lopulta sukset menivät osittain ristiin kaikkien kanssa ja minä päätin häipyä kuvioista, kun sain tietenkin suurimman syyn niskoilleni koska uskalsin puhua suoraan. Myöhemmin sain kuulla että yksi työkavereista oli erotettu määräaikaisesti ilman syytä, ja loput saivat suunnilleen kaikki erilaista palkkaa. (Miksi joku suostuu tällaiseen, en ymmärrä!) Yksi toisensa jälkeen lähdettiin kävelemään siitä firmasta eikä varmasti kukaan aio koskaan mennä takaisin... kaikista kivointa tässä jutussa oli se, että vaikka meitä oli sekä nais- että miespuolisia kesätyöntekijöitä samassa porukassa, tämä palkanalennus olisi koskenut vain meitä naispuolisia opiskelijoita :) Pitivät ilmeisesti helposti höynäytettävinä, kun yrittivät jopa lahjoa meitä siivousliinoilla ja firman logoilla varustetuilla essuilla (!!!).

Surkean palkan ja työsopimusselkkauksen lisäksi meillä oli keikkavastaavana täysi idiootti, jonka mukaan emme tehneet mitään oikein ja joka otti asiakseen kiusata ja pilkata meitä päivittäin. Minä suorasanainsena olin ainoa joka sanoi kyseiselle idiootille takaisin, joten olin tietenkin silmätikkuna.. Jokainen päivä töissä oli yhtä tuskaa ja olinkin oikein helpottunut kun pääsin pois kyseisestä työpaikasta. Sinnepä jäivät muut keskenään tappelemaan :kieli:
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Wed Oct 03, 2012 15:03

Tulipas varmaan epäselvää tekstiä, korvista nousee savu vieläkin kun ajattelee viime kesää :grrr: :D
Skuolfi

Post by Skuolfi » Wed Oct 03, 2012 20:02

Paljon on tapahtunut niin monelle. Erinomaisen mukavaa, kun tämä keskustelukin herää henkiin. Olen kyllä käynyt kurkistelemassa täällä, mutta laimeaa on ollut.
Aloitin eilen jalometallikurssin! Aluksi tehtiin messingistä "vyöllinen", johon voi ripustaa neulakotelon, avaimet ja muuta tarpeellista.Malli oli opettajan tuoma Ilmari Laitin malli - tietenkin minun versioni siitä. Nyt on viilattu (myös sormia vähäsen) ja hiottu ja hiottu ja vielä hiottu (molemmissa merkityksissä :D ) ja kiillotettu. Huomenna vuorossa messinkisormuksia, juottamisharjoituksia siis.
Onhan se mukavaa vielä näin keski-iän ylittäneenäkin opetella jotain uutta.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
hunski

Post by hunski » Wed Oct 03, 2012 21:45

En tiedä itkiskö vai naurasko.. :twitch: Onnistuin tekemään viisikulmaisia kierrerenkaita hopealangasta. :justjoo: Tarkotus oli kyllä tehä pyöreitä kierrerenkaita, mut päätin et kyyyllä mä yksin onnistun, en tarvii avopuolison apuu.... mitäköhän keksisin nuille :shake:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Post Reply